Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:38

Na een nog een zoektocht en een belletje met UPS ook maar eens contact opgenomen met Vinted over m'n vermiste pakket. Ik krijg mn geld terug. Ze hebben inhoudelijk niet gereageerd op mijn vragen, en ik weet dus niet of het ging om een soort scam-artist. Hier kon Vinted geen inhoudelijk antwoord op geven. Vaag verhaal dus. Bij UPS loopt wel nog een onderzoek naar het pakketje.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:55

Ik heb nu net iets verkocht aan iemand, het is nog niet verzonden. Ze wil nu nog iets van me overnemen en vraagt nu hoe ik dat kan doen zonder dat ze twee keer verzendkosten moet betalen. Moet ze dan de koop annuleren en opnieuw de bundel aanvragen en kopen?

caro29
Berichten: 8064
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:41

@hinneke ja dat is de enige oplossing om niet dubbel verzendkosten te betalen

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:48

Ja, of gewoon het tweede artikel via een Tikkie laten betalen ofzo.
Mits het erbij past in het gekozen en betaalde formaat pakje :)

Alja

Berichten: 25675
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:37

pmarena schreef:
Ja, of gewoon het tweede artikel via een Tikkie laten betalen ofzo.
Mits het erbij past in het gekozen en betaalde formaat pakje :)

Dat dus :)

Komt het eigenlijk zo secuur met het gekozen formaat?
Hier gaat het weer lekker, gister voor 100 euro verkocht en vanmorgen ook alweer twee dingen :)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:45

Alja schreef:
pmarena schreef:
Ja, of gewoon het tweede artikel via een Tikkie laten betalen ofzo.
Mits het erbij past in het gekozen en betaalde formaat pakje :)

Dat dus :)

Komt het eigenlijk zo secuur met het gekozen formaat?
Hier gaat het weer lekker, gister voor 100 euro verkocht en vanmorgen ook alweer twee dingen :)


Dat ligt eraan, ik heb wel eens gehoord dat ze de pakketjes wegen/meten en als je dan een zwaarder/groter pakketje hebt dan de limiet moet de koper bijbetalen bij afhalen.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:26

En als ze de verkoop zou annuleren, krijg je dan een automatische slechte review van Vinted?

caro29
Berichten: 8064
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:13

Hier hebben ze nog nooit een pakje gewogen of gemeten. De inleverpunten accepteren alles. Hier ook weer 3 dingen verkocht en veel artikelen die geliked worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:03


Pallatin

Berichten: 2539
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:12

Moestuin schreef:
Is er iemand die even wil mee kijken naar een advertentie? Op foto 5, is dat nu zo beschadigd?

https://www.vinted.be/dames/damesschoen ... ck-burdeos


Daar zitten een paar flinke krassen op…imo niet nieuw zonder kaartje. Mijn schoenmaker kon niet garanderen dat ie zulke krassen eruit kreeg

Op de neus zie ik ook wat krassen.. enig voordeel is dat ze aan de binnenkant van de schoen zitten maar ik vind ze dat geld niet waard eerlijk gezegd

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:16

Ik zou deze ook niet als nieuw zonder kaartje noemen als ik zo naar de foto’s kijk.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:18

Ok dank je wel. Het viel mij pas op toen ik de advertentie nog eens bekeek om een bod te doen. Maar wou het graag zeker zijn want het is flink wat geld. Zonde, ik vind ze erg mooi.

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:46

Moestuin schreef:
Is er iemand die even wil mee kijken naar een advertentie? Op foto 5, is dat nu zo beschadigd?

https://www.vinted.be/dames/damesschoen ... ck-burdeos


Heb zelf ook schoenen hiervan. Volledig nieuw gekocht (via vinted), op alle foto's zonder krassen. Kwamen met krassen aan.
Deze schoenen blijken bizar snel krassen te tonen. Langs de doos of langs elkaar vegen en er zitten krassen op. Gaan gelukkig met een beetje ledervet zo weer weg.
Zou ze zo kopen.

De prijs vind ik voor vinted veel te hoog. Je kunt ze immers niet retourneren als ze toch niet bevallen. Of je zult al heel lang naar dit specifieke model hebben moeten zoeken.

tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:29

zo een kras op een nieuwe lederen schoen vind ik persoonlijk niet erg, zoals hierboven vermeld, je ziet daar na 1x dragen ook al zo'n krassen op.
maar de prijs moet er dan ook naar zijn, en dat is het nu niet lijkt me....
(en de schoenen zijn niet geschikt voor brede voeten, vond het ook een leuk merk, degelijk, nog nooit gehad, ook gekocht op vinted, maar klemde veel en veel te fel voor mijn heel brede voeten)

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:32

Dat is ‘krasjes-leder’. Daar komen idd snel krassen op, maar het hoort bij de schoen. Je poetst het ook zo weer weg.
Deze schoenen gaan jaren mee. Zou ze zo kopen. Die krassen zijn niks, ze zien er niet diep uit alsof het echt stuk is. Waarschijnlijk zijn ze een keer gedragen om te passen.

Zou ze niet kopen voor deze prijs van vinted trouwens :=

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:50

Maar dan zorg je er toch voor dat je die krasjes niet hebt als je foto's maakt? Dan poets je ze even weg als dat werkelijk zo makkelijk zou gaan.....

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:06

Misschien had ze het spul ervoor in de juiste kleur niet in huis := en als je dat spul erop doet is het niet meer nieuw zonder prijskaartje.

Geen idee, ik poets mijn schoenen ook niet dagelijks/wekelijks. Vind ook dat die krassen er wel op horen :P zou ze denk ik zelf ook niet wegpoetsen gelijk die paar krasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:13

tengeltje11 schreef:
zo een kras op een nieuwe lederen schoen vind ik persoonlijk niet erg, zoals hierboven vermeld, je ziet daar na 1x dragen ook al zo'n krassen op.
maar de prijs moet er dan ook naar zijn, en dat is het nu niet lijkt me....
(en de schoenen zijn niet geschikt voor brede voeten, vond het ook een leuk merk, degelijk, nog nooit gehad, ook gekocht op vinted, maar klemde veel en veel te fel voor mijn heel brede voeten)


Oh echt? -O- Ik weet dat Timberlands ook te smal zijn voor mij. Altijd Vans gepast maar sinds een jaar of 2 zijn die ook te smal.

tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:41

Ja, helaas wel…. Ik had gelezen dat ze breed zijn, ook gekocht op vinted, maar zaten echt veel te krap….
Hier zweer ik nu bij de fatbaby’s van ariat. Die zijn breed genoeg, zitten goed en gaan jaren mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:45

Het is ook wel een kleur waar je volgens mij heel snel krasjes op ziet. In het zwart of bruin zou het minder opvallen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:10

Vraagje over verzekerd tegen verlies.
Ik ben een artikel aan het verkopen van €100 en het moet naar Spanje. Nu is bij de meeste pakketdiensten het pakket verzekerd tot €20. Sommige meer.
Nu vraag ik mij af, geldt dit bedrag voor de koper of ook voor de verkoper? Ik kan het nergens bij de helpdesk vinden. Alleen dat de koper, een koperbescherming betaald en dat o.a. geldt als het pakket kwijt raakt.

tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:05

Ik had nu een pakje kwijt als verkoper. Verkocht voor 40 euro en kreeg een mail dat, als het zoek was, ik tot 25 euro terug kreeg, maar uiteindelijk gewoon de 40 euro betaald gekregen en als koper krijg je het sowieso terug.

Alja

Berichten: 25675
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:08

Kun je op vinted eigenlijk ook een soort van zoekopdracht uitzetten?
Dat je elke dag de nieuwe advertenties van dat merk in je mailbox krijgt ( net zoiets als marktplaats dus)

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:34

Volgens mij helaas niet.

tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:38

Toch wel toch? Ik krijg nooit mails? Hou mijn zoekopdrachten enkel bij in vinted zelf?