Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Zacht fruit uit de vriezer is veel goedkoper als vers. En net zo gezond.
Wat betreft de grote steden, hoe willen ze verkeer daarheen beperken? Mijn man moet 1 keer per week in A'dam zijn, en 1 keer per week in Den Haag voor werk. Is vitale sector. Thuis werken gaat niet met die klus. Ik ben heel benieuwd naar de praktische uitvoer.
Destination schreef:Wat betreft de grote steden, hoe willen ze verkeer daarheen beperken? Mijn man moet 1 keer per week in A'dam zijn, en 1 keer per week in Den Haag voor werk. Is vitale sector. Thuis werken gaat niet met die klus. Ik ben heel benieuwd naar de praktische uitvoer.
karuna schreef:Als dit het is valt het mij mee. Je kunt op de meeste plekken komen behalve daar waar het echt fout gaat als je er niks te zoeken hebt. Je kunt sporten, horeca bezoeken en mensen thuis op bezoek krijgen, winkelen. Alleen op afstand en met minder mensen.
bigone schreef:Pien, wat jouw zoon opvalt is dus datgene waarom het hier weer uit de klauw loopt. Op plekken waar mensen goed bezig zijn valt het met besmettingen mee.
Popstra schreef:Ik lees hier over ouderen uurtje in de supermarkt. Slaat nergens op! Of alleen oudjes een zwakkere gezondheid hebben zeker!?
Ze moeten gewoon een deur beleid maken. Zoveel klanten binnen. Dus ja, achteraan in de rij buiten wachten tot je aan de beurt bent!
Popstra schreef:Ik lees hier over ouderen uurtje in de supermarkt. Slaat nergens op! Of alleen oudjes een zwakkere gezondheid hebben zeker!?
Ze moeten gewoon een deur beleid maken. Zoveel klanten binnen. Dus ja, achteraan in de rij buiten wachten tot je aan de beurt bent!
lenaa_tje schreef:@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.
juval schreef:lenaa_tje schreef:@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.
https://www.findfarm.nl
_Cathalijne schreef:@popstra, ben ik het niet mee eens. Ik vind het prima dat ze een apart ouderen uurtje maken. Of beter gezegd een ouderen/zwakke gezondheid/ik wil gewoon in alle rust boodschappen kunnen doen/ik houdt mij voor wat voor reden dan ook zeer strikt aan minimaal 1,5 meter afstand en het liefst nog meer/en dergelijke instellingen. Liefst breiden ze dat ook uit (zeg tussen 8-13 een zeer strak corona beleid, waarop ook actief door het personeel op wordt gehandhaafd). En dan de rest van de dag gelden de basis regels, wetende dat waar mogelijk ze wel toegepast worden, maar dat er ook wat losser mee omgegaan wordt (zegmaar de situatie zoals die nu is).
Probleem is dat ze nu inderdaad wel een #mensen per M2 hanteren. Maar zodra de mensen binnen zie je toch vaak dat er 5 gangen leeg zijn, en iedereen rond diezelfde groenteschappen staan (bij wijze van). Mensen die ruimte willen krijgen die niet, en mensen die even snel 3 dingen moeten pakken staan soms tijden te wachten omdat ze de gangen niet door kunnen zonder de 1,5 meter te verbreken e.d.). Personeel dat niemand ergens op wijst.
Dus het gaat niet zo zeer om een ouderen uurtje ivm. leeftijd maar meer om het feit dat je op een dergelijke uurtje/ochtend/tijdstip je met allemaal mensen bent in de winkel die hetzelfde denken over de coronamaatregelen, en die dus ook in de strikste zin toepassen.
En eerlijk... ik als gezonde jongere zou er absoluut voor tekenen voor zo'n uurtje/dagdeel. Ik wil best wat langer over mijn boodschappen rondje doen als dat betekent dat mensen eindelijk eens uit mijn persoonlijke corona zone blijven