Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:11

Ik voorzie er serieus een winwin in. Daarnaast hebben de lagere inkomens vaak financiële nood zoals de draaglast voor verzekeringen, studie, kleding, sport en huishoudelijke apparaten als wasmachine etc. Financiële druk geeft stress en stress is een grote beïnvloedende factor in keuzes. En door alle Corona gevolgen krijgen genoeg mensen nog last van deze stressfactoren. Ik vind dat een overheid hier echt beter naar mag handelen. Gewoon multi laags gaan aanpakken. Niet alleen die financiële steun voor werkenden en de maatregelen ter verspreiding maar ook in alle andere lagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:40

Zacht fruit uit de vriezer is veel goedkoper als vers. En net zo gezond.

Wat betreft de grote steden, hoe willen ze verkeer daarheen beperken? Mijn man moet 1 keer per week in A'dam zijn, en 1 keer per week in Den Haag voor werk. Is vitale sector. Thuis werken gaat niet met die klus. Ik ben heel benieuwd naar de praktische uitvoer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:47

SusanH schreef:
Zacht fruit uit de vriezer is veel goedkoper als vers. En net zo gezond.

Wat betreft de grote steden, hoe willen ze verkeer daarheen beperken? Mijn man moet 1 keer per week in A'dam zijn, en 1 keer per week in Den Haag voor werk. Is vitale sector. Thuis werken gaat niet met die klus. Ik ben heel benieuwd naar de praktische uitvoer.

Dat lijkt me duidelijk onder ‘noodzakelijke reizen’ vallen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:13

Destination schreef:

Dat lijkt me duidelijk onder ‘noodzakelijke reizen’ vallen.[/quote]

Gewoon met ontheffing op de voorruit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:14

Toch weer best heftige maatregelen die er komen. En ook wel nodig hoor.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:16

Als dit het is valt het mij mee. Je kunt op de meeste plekken komen behalve daar waar het echt fout gaat als je er niks te zoeken hebt. Je kunt sporten, horeca bezoeken en mensen thuis op bezoek krijgen, winkelen. Alleen op afstand en met minder mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:24

Je kunt in zoverre dingen doen dat als ik Den Haag niet uit mag, ik niet naar een voorstelling kan waar ik kaartjes voor heb gekocht, en bijv niet naar Walibi waar de kaartjes ook al voor gekocht zijn (allemaal van toen het wel mocht nog).. is niet heel vreselijk maar toch wel jammer..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:26

Dat is inderdaad niet leuk maar ook niet het einde van de wereld. Walibi kun je mogelijk omwisselen de kaartjes? Andere parken doen dat wel namelijk. Voorstelling kaartjes geld terug vragen?
Ik weet trouwens niet of dat ook omgekeerd zou gelden vanaf die plaatsen naar elders buiten noodzaak of dat dat alleen geld voor buiten naar de grote plaatsen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:30

Geen idee, we zullen t straks horen.. nu ben ik randgemeente Den Haag (Den Haag begint 500 meter verderop) dus t is de vraag hoe strikt t wordt... Fright Nights wisselen wordt wat lastig :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:35

karuna schreef:
Als dit het is valt het mij mee. Je kunt op de meeste plekken komen behalve daar waar het echt fout gaat als je er niks te zoeken hebt. Je kunt sporten, horeca bezoeken en mensen thuis op bezoek krijgen, winkelen. Alleen op afstand en met minder mensen.

Ja ik bedoel eigenlijk meer heftig voor de horeca en sportclubs, niet voor mijzelf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:37

Cer schreef:
Geen idee, we zullen t straks horen.. nu ben ik randgemeente Den Haag (Den Haag begint 500 meter verderop) dus t is de vraag hoe strikt t wordt... Fright Nights wisselen wordt wat lastig :')

Echt heel Corona proof leek mij dat sowieso al niet :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:39

Het vorige topic had ik ontstipt daar toen we net de lock down en sluiten van grenzen in Frankrijk gehad hadden er gezegd werd in dit topic dat er weer een sluiten van grenzen achteraan zou komen. :o Pats, ik klapte door mijn rug van de stress, ik heb alleen maar lopen zoeken op internet en vond het nergens en gelukkig was het niet waar. *\o/* ONs seizoen kon dus doorgang vinden en was en ben daar zo blij mee.

Manlief en ik hebben toen besloten, dat we even eens afstand zouden gaan nemen van al het corona nieuws want we kunnen er toch niets aan veranderen en dat we ons zouden gaan richten op het toeristen seizoen.
Natuurlijk hebben we een 33% omzet verlies gehad vergeleken met vorig jaar, maar we hebben toch nog een bovenverwachting goed jaar gedraaid met onze gîte en ik heb vandaag de kalender op slot gegooid tot 27 maart vanaf a.s zaterdag als onze laatste gasten gaan vertrekken. Ik had niet meer verwacht dat zoveel mensen nog zouden komen en met name oude klanten belden ons op, of ze last minute mochten komen want ze wilden zo graag veel buiten zijn en genieten van de zon, zwembad en zaligheid.

We zitten nog steeds in een van de beste gebieden van Frankrijk, maar teveel gebieden gaan op oranje (door de Franse overheid en dan betekent het dat reproductie cijfer van nieuwe besmettingen boven de 1 zijn gekomen) en Parijs, Bordeaux, en Marseille zijn rood en het is zichtbaar dat de besmettingen zo aan het stijgen zijn dat we het zelf niet meer verantwoord vinden en ik denk dat het risico van gedoe weer met vouchers aanwezig is, en ik vind het mooi geweest nu.

We hebben ongelooflijk hard gewerkt, gepoetst en nog eens gepoetst, gedesinfecteerd en de mensen hebben het gewaardeerd. De meeste toeristen bleven in de tuin en genoten van het park en het zwembad.

Een week geleden is mijn zoon met vrienden geweest en het weer was zo super mooi, dat we elke avond tot 22 uur buiten konden zijn. We hadden hem de fermette gegeven zodat wij minder risico zouden lopen want het was een 8 tal jongeren die hier waren. Dus ik denk dat we voor 90% alles covid proof hebben gedaan, alleen heb ik hem af en toe een knuffel gegeven, want wellicht zie ik hem weer een half jaar of een jaar niet |( .
Het was een geweldige week.

Ik zie een hele discussie hier over groente en fruit en ik realiseer mij dat wij zeer bevoorrecht zijn want al 2 maanden eten we groente uit de tuin en sinds anderhalve week eten we onze eigen druiven uit de tuin :9 . Dat is het voordeel van het platteland.

Het probleem van inkopen doen op markten zie ik niet zo. Je bent buiten, doe desnoods je mond/ neus masker op en ga en probeer afstand te houden. Ik hoorde van mijn zoon dat in deze regio, waar amper nog covid voorkomt de mensen veel strikter zijn als in Nederland. Het afstand houden vind ik valt tegen, maar de maskertjes daar loopt iedereen binnen mee en ook wel buiten. Het is hier gemakkelijker om afstand te houden want het is niet zo druk.

Ik ga dus weer dit topic mee lezen, en probeer toch ook wat afstand te houden tot covid want ik wil niet meer dat het zo erg mijn leven gaat beheersen want daar word ik niet gelukkig van.

Ik heb de laatste 10 bladzijde terug gelezen.

Tienus ik vind het heftig om te lezen dat je moeder nog steeds de nawerking heeft van de covid die ze al zo'n tijd geleden gehad heeft. Ik vind dat soort dingen ook wel heel eng hoor om te lezen. Sterkte meid!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:42

Pien, wat jouw zoon opvalt is dus datgene waarom het hier weer uit de klauw loopt. Op plekken waar mensen goed bezig zijn valt het met besmettingen mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:43

Citaat:
en probeer toch ook wat afstand te houden tot covid

Deze vind ik schitterend gevonden ! Ik probeer dat ook :') :')

Fijn dat het toch een geslaagd seizoen was, Pien !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:55

bigone schreef:
Pien, wat jouw zoon opvalt is dus datgene waarom het hier weer uit de klauw loopt. Op plekken waar mensen goed bezig zijn valt het met besmettingen mee.

Wat ik hem heb terug gegeven heb is dat het mij opvalt dat hij en zijn maten zich totaal niet houden aan de covid maatregelen. Dat vonden ze zelf goed gezien.
Wel moet ik ze nageven, dat na uitleg van ons, iedereen bij aankomst zijn handen desinfecteerden voordat ze naar binnen gingen, en wel heel goed rekening hielden met ons. Ze probeerden het echt en we zaten wel 2 meter verder als hun aan een aparte tafel te eten buiten. Dus dat was goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:03

Ik lees hier over ouderen uurtje in de supermarkt. Slaat nergens op! Of alleen oudjes een zwakkere gezondheid hebben zeker!?
Ze moeten gewoon een deur beleid maken. Zoveel klanten binnen. Dus ja, achteraan in de rij buiten wachten tot je aan de beurt bent!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:05

Popstra schreef:
Ik lees hier over ouderen uurtje in de supermarkt. Slaat nergens op! Of alleen oudjes een zwakkere gezondheid hebben zeker!?
Ze moeten gewoon een deur beleid maken. Zoveel klanten binnen. Dus ja, achteraan in de rij buiten wachten tot je aan de beurt bent!

Dat deden ze hier nog steeds. :')
Ze hebben de karretjes beperkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:08

lenaa_tje schreef:
Echt heel Corona proof leek mij dat sowieso al niet :')
Ik was eerder geweest en juist gebaseerd op die ervaring durfde ik t aan, want dat was echt prima geregeld :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:17

Popstra schreef:

Bij Aldi hebben ze hier al een poos een heus verkeerslicht staan aan de ingang :D
Bij groen mag je door. Bij rood moet je pas op de plaats maken :Y)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:20

Popstra schreef:

Ik had het over een ouderen én kwetsbare uurtje!

Natuurlijk is het lastig "bewijzen" dat je tot een risico groep behoord, zonder je hele medische geschiedenis op straat te gooien.

Maar ik verwacht dat de meeste mensen wel rekening houden met zn kwetsbare uurtje.

Zeker als je die uurtjes aan het begin en het einde van de dag plakt.

Tuurlijk kan je niet voorkomen dat er ook mensen zullen zijn die dat uurtje eerder/ later als een goed excuus zien terwijl ze niet in de doelgroep vallen.

Maar het zal a licht een stuk rustiger zijn in de supermarkt dan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:26

lenaa_tje schreef:
@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.

www.findfarm.nl

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:29

juval schreef:
lenaa_tje schreef:
@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.

https://www.findfarm.nl

Dit zijn echt geen goedkope opties :)
Daarbij is de enige op afstand van 10km een boerderij was ze ijs verkopen.
En ik woon echt niet in een stad.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:31

@popstra, ben ik het niet mee eens. Ik vind het prima dat ze een apart ouderen uurtje maken. Of beter gezegd een ouderen/zwakke gezondheid/ik wil gewoon in alle rust boodschappen kunnen doen/ik houdt mij voor wat voor reden dan ook zeer strikt aan minimaal 1,5 meter afstand en het liefst nog meer/en dergelijke instellingen. Liefst breiden ze dat ook uit (zeg tussen 8-13 een zeer strak corona beleid, waarop ook actief door het personeel op wordt gehandhaafd). En dan de rest van de dag gelden de basis regels, wetende dat waar mogelijk ze wel toegepast worden, maar dat er ook wat losser mee omgegaan wordt (zegmaar de situatie zoals die nu is).

Probleem is dat ze nu inderdaad wel een #mensen per M2 hanteren. Maar zodra de mensen binnen zie je toch vaak dat er 5 gangen leeg zijn, en iedereen rond diezelfde groenteschappen staan (bij wijze van). Mensen die ruimte willen krijgen die niet, en mensen die even snel 3 dingen moeten pakken staan soms tijden te wachten omdat ze de gangen niet door kunnen zonder de 1,5 meter te verbreken e.d.). Personeel dat niemand ergens op wijst.

Dus het gaat niet zo zeer om een ouderen uurtje ivm. leeftijd maar meer om het feit dat je op een dergelijke uurtje/ochtend/tijdstip je met allemaal mensen bent in de winkel die hetzelfde denken over de coronamaatregelen, en die dus ook in de strikste zin toepassen.

En eerlijk... ik als gezonde jongere zou er absoluut voor tekenen voor zo'n uurtje/dagdeel. Ik wil best wat langer over mijn boodschappen rondje doen als dat betekent dat mensen eindelijk eens uit mijn persoonlijke corona zone blijven :o

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:42

_Cathalijne schreef:
@popstra, ben ik het niet mee eens. Ik vind het prima dat ze een apart ouderen uurtje maken. Of beter gezegd een ouderen/zwakke gezondheid/ik wil gewoon in alle rust boodschappen kunnen doen/ik houdt mij voor wat voor reden dan ook zeer strikt aan minimaal 1,5 meter afstand en het liefst nog meer/en dergelijke instellingen. Liefst breiden ze dat ook uit (zeg tussen 8-13 een zeer strak corona beleid, waarop ook actief door het personeel op wordt gehandhaafd). En dan de rest van de dag gelden de basis regels, wetende dat waar mogelijk ze wel toegepast worden, maar dat er ook wat losser mee omgegaan wordt (zegmaar de situatie zoals die nu is).

Probleem is dat ze nu inderdaad wel een #mensen per M2 hanteren. Maar zodra de mensen binnen zie je toch vaak dat er 5 gangen leeg zijn, en iedereen rond diezelfde groenteschappen staan (bij wijze van). Mensen die ruimte willen krijgen die niet, en mensen die even snel 3 dingen moeten pakken staan soms tijden te wachten omdat ze de gangen niet door kunnen zonder de 1,5 meter te verbreken e.d.). Personeel dat niemand ergens op wijst.

Dus het gaat niet zo zeer om een ouderen uurtje ivm. leeftijd maar meer om het feit dat je op een dergelijke uurtje/ochtend/tijdstip je met allemaal mensen bent in de winkel die hetzelfde denken over de coronamaatregelen, en die dus ook in de strikste zin toepassen.

En eerlijk... ik als gezonde jongere zou er absoluut voor tekenen voor zo'n uurtje/dagdeel. Ik wil best wat langer over mijn boodschappen rondje doen als dat betekent dat mensen eindelijk eens uit mijn persoonlijke corona zone blijven :o

Ik denk dat dit echt niets helpt en enkel comfort geeft maar geen veiligheid. Je kan wel voor een bepaalde groep een rustige periode voorzien, als deze mensen dan vervolgens thuis, op het werk of gelijk waar contact hebben met mensen die het niet zo nauw nemen met de corona-veiligheid komt de besmetting wel van die kant.
Enkel strikte regels die door iedereen gevolgd worden kunnen verschil maken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:49

Dank je we pien.
Ik vind het fijn om te horen dat jullie toch een redelijk seizoen gedraaid hebben en dat het goed met jullie gaat.