Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:22

Ik merk het verschil binnen Nederland ook wel, schoonfamilie komt uit Groningen. Ze houden zich keurig aan de regels, maar dat is ook de enige impact die corona heeft, terwijl wij hier genoeg mensen kennen die corona hebben of hebben gehad en ook genoeg die er aan overleden zijn, terwijl zij niemand kennen met corona, laat staan die er aan overleden zijn.

Over een paar weken gaan wij ook naar het noorden, schoonmoeder en schoonvader zijn deze maand jarig, en mijn man wil ze toch heel graag zien en er naar toe. Moet een dag zijn met goed weer zodat we buiten kunnen zitten, en niet op de verjaardag zelf, zodat er niet nog andere van de familie zijn. Dus maar zo veilig mogelijk, hoewel het voor mij niet goed voelt, en eigenlijk met name door signalen op bokt dat mensen niet blij zijn als Brabanders naar het noorden gaan die niet zo getroffen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:30

rien10 schreef:
Blussum vind het nog steeds een griepje.

Echt. Hier Kan ik helemaal niks mee.

Eigenlijk is het triest, dat jij maar ook de anderen die familie hebben verloren, met zo'n figuur als Blussem in dit topic zit. |(

Ik denk soms, dat deze bokker erop uit is om te rellen, maar dat zou wel heel erg triest zijn. In ieder geval heeft zij een plaat voor haar kop en totaal geen empathisch vermogen.

Ik las vandaag het Briefje van Jan.
Nu vind ik die columns altijd echt vreselijk onbeschoft en triest, lekker populistisch en vooral opruiend. Maar de column van vandaag was wel een dieptepunt: hij beschuldigde Hugo de Jonge niet van moord, maar dan toch wel van dood door schuld. En dan schuldig aan met name de ouderen die sterven in verpleeghuizen aan het Corona-virus.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:35

Iedereen mag in dit topic zitten. Daar heb ik geen moeite mee. Maar met een bord voor je kop Heb ik wel moeite. Geen enkele nuance.
Ik kan niemand overtuigen. Wil ik ook niet. Dus laat maar. Ik hoop oprecht dat ze het niet van dichtbij gast meemaken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:37

rien10 schreef:
Iedereen mag in dit topic zitten. Daar heb ik geen moeite mee. Maar met een bord voor je kop Heb ik wel moeite. Geen enkele nuance.
Ik kan niemand overtuigen. Wil ik ook niet. Dus laat maar. Ik hoop oprecht dat ze het niet van dichtbij gast meemaken.

Dat vind ik super knap en sterk van jou :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:37

rien10 schreef:

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar dan wel een beetje respectvol.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:39

Negeren is de beste remedie. (maar wel lastig soms).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:39

Precies. En “het is maar een griepje” is geen mening maar een ongefundeerde stelling.

Overigens mijn opmerking “bord voor je kop” is net zo ongenuanceerd dus excuses voor die opmerking. Beschouw maar als niet geschreven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:40

Blussem batst in elk topic haar nogal aparte mening meer. Niet alleen hier maar in veel andere zaken ook. Ik laat dat kind maar , volgens mij weet ze niet beter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:41

Citaat:
Ik las vandaag het Briefje van Jan.
Nu vind ik die columns altijd echt vreselijk onbeschoft en triest, lekker populistisch en vooral opruiend. Maar de column van vandaag was wel een dieptepunt: hij beschuldigde Hugo de Jonge niet van moord, maar dan toch wel van dood door schuld. En dan schuldig aan met name de ouderen die sterven in verpleeghuizen aan het Corona-virus.

:j
...ja, want Hugo de Jong had als Bromsnor of agent Flipsen bij de grens moeten staan, rode vlag paraat, borst vooruit en dan ferm roepen: "Corona virus, keer om. De toegang tot dit land wordt u ontzegd!"
(En als het Bevoegd gezag dat zegt, dan doe je dat - zelfs als je Corona heet.)

elnienjo

PSvanLot

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:46

Neonlight schreef:
Ik merk het verschil binnen Nederland ook wel, schoonfamilie komt uit Groningen. Ze houden zich keurig aan de regels, maar dat is ook de enige impact die corona heeft, terwijl wij hier genoeg mensen kennen die corona hebben of hebben gehad en ook genoeg die er aan overleden zijn, terwijl zij niemand kennen met corona, laat staan die er aan overleden zijn.

Over een paar weken gaan wij ook naar het noorden, schoonmoeder en schoonvader zijn deze maand jarig, en mijn man wil ze toch heel graag zien en er naar toe. Moet een dag zijn met goed weer zodat we buiten kunnen zitten, en niet op de verjaardag zelf, zodat er niet nog andere van de familie zijn. Dus maar zo veilig mogelijk, hoewel het voor mij niet goed voelt, en eigenlijk met name door signalen op bokt dat mensen niet blij zijn als Brabanders naar het noorden gaan die niet zo getroffen zijn.

Ik ben zo’n Groninger die inderdaad niemand kent met Corona. In ons blaadje stond nu een verpleegkundige met Corona. Dat kwam nog het meest dichtbij en ik weet hoe gelukkig we daar mee moeten zijn.
En ja ik heb moeite met mensen uit Brabant die hier komen vakantie vieren maar ik snap heus wel dat mensen hun familie missen en op familie bezoek gaan. Dat is ook alleen maar logisch.
Zelf willen we ook graag naar Zuid Limburg op familie bezoek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:47

elnienjo schreef:
Ik vind het erger dat iemand die omschreven wordt als 'top-epidemioloog' groot-ontkenner is van de dodelijkheid van deze pandemie.
https://commonsensetv.nl/top-epidemiolo ... LxysLyfpBg

Hier heb ik minder moeite mee.
Hij zegt, dat bij 90% van de doden sprake is van een onderliggende ziekte,

Wetenschappers zijn het wel vaak oneens met elkaar of met beleid.
Dat hoort er wel bij wat mij betfeft: discussie over de maatregelen die verstrekkende gevolgen hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:47

Ik vind het echt zo bijzonder dat wij in Spanje nog bijna niks mogen, maar dat wel de kappers open gaan. Krijg net ook een mail van mijn kapsalon met allerlei regels, wordt wel heel serieus genomen hoor, maar ik wacht nog even ...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:51

elnienjo schreef:
Ik vind het erger dat iemand die omschreven wordt als 'top-epidemioloog' groot-ontkenner is van de dodelijkheid van deze pandemie.

Veel mensen zijn er gevoelig voor, ben ik bang. Ik kan er als leek niet zoveel over zeggen maar wat mij onmiddellijk opvalt is dat hij volledig voorbij gaat aan het feit dat bij Covid wel en bij griep amper, gezonde jongere mensen op de ic terecht komen. Die het dan weliswaar vaak overleven. Maar die een lange weg te gaan hebben naar lichamelijk en geestelijk herstel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:53

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:53

MoniqueT schreef:
Ik vind het echt zo bijzonder dat wij in Spanje nog bijna niks mogen, maar dat wel de kappers open gaan. Krijg net ook een mail van mijn kapsalon met allerlei regels, wordt wel heel serieus genomen hoor, maar ik wacht nog even ...

Als mijn kapper weer open gaat, dan ga ik gelijk..... tenminste zij werkt alleen op afspraak en zit altijd helemaal vol. En mijn afspraak van vorige maand is vervallen. |(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:54

purny schreef:
PSvanLot schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233280 ... -open.html

Woensdag weten we waarschijnlijk weer wat meer.

Fingers crossed dat we weer naar kantoor mogen

Ik hoop het ook maar ik denk dat thuiswerken nog de wens gaat zijn. Zeker om het OV niet teveel te ontlasten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:56

lenaa_tje schreef:
Ik ben zo’n Groninger die inderdaad niemand kent met Corona. In ons blaadje stond nu een verpleegkundige met Corona. Dat kwam nog het meest dichtbij en ik weet hoe gelukkig we daar mee moeten zijn.
En ja ik heb moeite met mensen uit Brabant die hier komen vakantie vieren maar ik snap heus wel dat mensen hun familie missen en op familie bezoek gaan. Dat is ook alleen maar logisch.
Zelf willen we ook graag naar Zuid Limburg op familie bezoek.

Ik vind dit altijd wrl beetje grappig. Want het wordt alleen verspreid omdat Brabanders naar Groningen wilden. En alle Gronigners bleven braaf op hun plek en gingen niet naar Brabant voor hun familie? Niemand in Groningen die naar Brabant is gereisd om carnaval te vieren? Nee, niet zo massaal als mensen die ik Brabant wonen maar er zijn er nog zat.

Er is niet een provincie erop aan te kijken of schuld te geven. Iedereen komt overal. Hence de drang al op bokt om weg te willen gaan, familie te bezoeken. Super menselijk. En denk aan de vele mensen die in het noorden hun huis hebben, maar doordeweeks in de randstad zitten vanwege werk? Ken ik ook een heel hoop van. Er zijn geen harde grenzen. Net als 'die Duitsers' of 'die Nederlanders'. Als je op de grens woont merk je amper dat er een grens is en ga je gewoon naar de super die het fijnst is of meest dichtbij is. Of pomp die goedkoper is...

Super goed dat de piek niet door geebt is naar alle provincies!! Super top! En weet je. Dat hebben we met z'n allen gedaan. Door gehoor te geven aan de maatregelen. Want als er alleen Brabant op slot hadden gedaan, was het beeld vast heel anders geweest. Vanwege de vele bewegingen die mensen binnen het land maken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:57

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:58

Mijn kort kapseltje is inmiddels een grote volle bos . Nog even en ik kan een staartje maken. Ik heb heel dik haar dat snel groeit en dat nu alle kans krijgt. Ik vind het wel boeiend om te volgen en manlief is weer helemaal verliefd op zijn nieuwe vrouw :D :j Dus electra ik mag nog niet maar vind dat niet erg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:59

Ik gebruik nu Brabant als voorbeeld :)

Het advies is niet te veel te reizen dus niet 3 provincies te doorkruisen. Ik had ook Friesland en Zeeland kunnen gebruiken. Of Drenthe - Limburg.
Zoals je leest in mijn bericht gaan wij ook niet naar zuid Limburg hoe graag we dat ook willen.
Het gaat mij niet of Brabant meer geraakt is.
Dat is nu eenmaal zo en hoe dat komt weet ik niet. Als Groningen juist was geraakt had ik er precies hetzelfde over gedacht.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:00

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

Hier heb ik minder moeite mee.
Hij zegt, dat bij 90% van de doden sprake is van een onderliggende ziekte,

Wetenschappers zijn het wel vaak oneens met elkaar of met beleid.
Dat hoort er wel bij wat mij betfeft: discussie over de maatregelen die verstrekkende gevolgen hebben.

Ik vraag me steeds meer af hoeveel procent van de populatie een onderliggende 'conditie' heeft. Als je hoge bloeddruk en obesitas gaat meetellen schiet dat aardig op volgens mij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:01

Astoria, als je iemand in elkaar slaat met beademingsapparatuur is t heel dodelijk. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:02

De Zweedse epidemioloog kan dat wel zeggen maar ook daar vallen de mensen in verzorgingstehuizen bij bosjes neer. Vriend van ons is kinderarts ( in Zweden) en zegt dat er wel waarheid zit in zijn beweringen , echter, je moet ook kijken naar bevolkingsdichtheid enzenz. En zijn bewering , ouderen afschermen, is daar zeker niet gelukt. Hij vertelde dat met dit beleid in een land als Nederland zeer waarschijnlijk totaal verkeerd had uitgepakt. En hij is hier heel vaak geweest dus weet ook hoe het hier is.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 04-05-20 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt