Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:11

Relaxed schreef:
Ik snap gewoon uberhaupt niet waarom je nu naar de Efteling zou willen, dat je jezelf en je kinderen dat aan doet :+ Je weet gewoon dat het druk is, ook al is het zogenaamd met maar 50%..
Mijn collega plant dat soort dingen vaak op studiedagen van leraren, dan is het dus niet druk ivm schoolvakanties. Ik vind haar daar wel slim in :j

Vroeger ging ik vaak in de week tussen hemelvaart en pinksteren, dan was het echt superrustig. Nu heb je elke keer die vervloekte studiedagen waardoor er nog 'n hoop koters in de efteling zijn op een doordeweekse dinsdag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:15

Avondslot voor €25pp snap ik dat daar geen animo voor was. Verder zijn er al weken klachten dat het te druk is in de Efteling op sociale media, daarom ga ik ook niet... je kan idd ook zelf een beetje onderzoek doen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:16

Ik wil ook op een rustige dag maar ik zit altijd vast aan die schoolvakanties :')

Nee in Corona tijd neem ik mijn verlies wel en ga ik niet (al had ik met alleen zomervakantie noord dus een dag Efteling en ik vond het echt prima dus! En toen waren alle dag tijdsloten ook vol) maar dierentuinen etc. Slaan we nu gewoon over. Net als drukke Nederlandse campings. Het is zoals het is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:17

...of in de winter dus. Prima te doen op de laatste zondagochtend van januari. Wij waren daar op familieweekend. Op zaterdagmiddag was het erg druk bij de Droomvlucht, op zondagochtend waren wij de eersten. Mochten we zomaar drie rondjes achter elkaar omdat er toch geen rij stond. Prachtig weer, zonnetje erbij... Zo wil ik elke winter wel naar de Efteling.

Maar wat Relaxed zegt dus. Hartje zomervakantie naar een pretpark... Je wéét dat de kans dat het dan druk is levensgroot is. En zelfs met 50% bezoekerscapaciteit is er geen garantie dat je nergens op een kluitje loopt of staat.

[Edit] Hoe kom ik nou aan de Droomvlucht? Waarschijnlijk omdat die net genoemd werd. Ik bedoel de Pagode. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:22

Maar ik vind de piranha zo leuk haha! Die is dicht in de winter :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:27

Ja, dat is wel weer het nadeel van de winter, dat niet alles open is. Maar dan ben je er ook weer sneller doorheen :)) of je gaat tig keer in andere attracties.

Ik vind die relatieve rust in zo'n pretpark echt heerlijk, in de winter dus. Maar ik ben gewoon niet zo'n fan van mensenmassa's en ik zit dan ook met verbazing artikelen te lezen waarin mensen klagen over drukte in pretparken (vóór corona al).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:29

Karin schreef:
Ja, dat is wel weer het nadeel van de winter, dat niet alles open is. Maar dan ben je er ook weer sneller doorheen :)) of je gaat tig keer in andere attracties.

Ik vind die relatieve rust in zo'n pretpark echt heerlijk, in de winter dus. Maar ik ben gewoon niet zo'n fan van mensenmassa's en ik zit dan ook met verbazing artikelen te lezen waarin mensen klagen over drukte in pretparken (vóór corona al).

Ik ben dan ook geen klager haha. Je moet gewoon je bezoek er op aanpassen. Ook hartje zomer kan je prima meerdere keren in een populaire attractie zonder urenlang in de rij te staan. Je loopt dan wel heel veel. :+
En ik weet natuurlijk ook niet beter. Ik zit gewoon vast aan de drukke tijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:30

elnienjo schreef:
Waarom heeft de Efteling dan eigenlijk niet meer spreiding aangebracht? Hoe laat gaan ze open?
Het is om 6 uur licht, dus waarom dan niet gelijk starten met een vroege vogelpakket tot 10 uur. Dan van 11 tot 17 uur en daarna van 18 uur tot 23 uur. Kun je 3 keer cashen en minder mensen tegelijk binnen waardoor minder wachtrijen.

Ik snap groepen ook niet trouwens, dat houdt alleen maar op want de één durft dat niet en de ander wil persé dat. Ga in tweetallen.

Ik ga echt niet om 4 uur in de morgen de deur uit... efteling is ongeveer 2 uur van mij vandaan

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:32

Ik zit op het moment op Ibiza en ik moet zeggen dat het hier echt een stuk beter uit te houden is dan in mijn woonplaats. Mensen houden hier gewoon afstand, zijn niet met hele families in de supermarkt en ook in restaurants is het goed voor elkaar.

LadyMadonna

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:33

Hoe heb je geslapen Purny?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:33

Sizzle schreef:
Vliegen vind ik een ander verhaal. Er was van de week een berekening dat gemiddeld per iedere 3e vlucht iemand besmet is.

Heb je daar de bron van ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:47

Peetstap schreef:
Sizzle schreef:
Vliegen vind ik een ander verhaal. Er was van de week een berekening dat gemiddeld per iedere 3e vlucht iemand besmet is.

Heb je daar de bron van ?

Hmm, zal ik moeten zoeken, ik las het in de trein in een krant die was blijven liggen.

Edit, even gegoogled: dit is de meneer die het gezegd had. Op basis van zijn cijfers hadden ze de gemiddelde aantal reizigers per vliegtuig genomen en een doorsnee vliegtijd en daar kwam dan 1 op de 3 vluchten uit. Waar die berekening staat kan ik even niet meer vinden.
Past op zich ook wel aardig bij de steekproef van schiphol van de week.
Of dan die bij instap besmette persoon weer voor verdere aanstekingen zorgt is nu nog niets over te zeggen, daar is de tracing nog lang niet goed genoeg voor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:58

Wat betreft efteling kun je ook je verantwoording nemen en je kinderen zeggen, sorry dit jaar niet.
Hebben wij ook gedaan, normaal ieder jaar, nu maar weekend Texel in de plaats.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:00

Sizz: dank voor je vlotte antwoord, ga ook maar es opzoek naar de genoemde steekproef.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:01

Je kan zelf dan toch wachten en afstand houden.. niet dat het dan een fijn dagje uit is.. en handig want dan sta je lang stil

Ik was toevallig in een dierentuin de hele horde de route volgen. Maar je had ook tussendoor weggetje naar de uitgang via een andere gedeelte.. of om een binnen verblijf heen..

Niet in de rij gestaan.. eind van de dag kon je zi doorlopen bij de verblijven bij de ingang.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:02

Echwel schreef:
Wat betreft efteling kun je ook je verantwoording nemen en je kinderen zeggen, sorry dit jaar niet.

Nou het was begin juli al zo onwijs druk op Texel met eigenwijze Duitsers, dat je waarschijnlijk nu beter af bent in de Efteling.... ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:04

Peetstap schreef:
Echwel schreef:

Nou het was begin juli al zo onwijs druk op Texel met eigenwijze Duitsers, dat je waarschijnlijk nu beter af bent in de Efteling.... ;)

pas in september als alle scholen weer begonnen zijn, gelukkig niet vast aan schoolvakanties

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:05

Peetstap schreef:
Sizz: dank voor je vlotte antwoord, ga ook maar es opzoek naar de genoemde steekproef.

Die schiphol steekproef staat hier ergens in het topic of anders het andere corona topic.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:28

Wij zijn met ons gezin 12 juli naar de Efteling geweest en het viel mij vies tegen hoe druk het was.
Wij waren overtuigd dat het veel rustiger zou zijn omdat je moest reserveren, nou echt niet dus, ze stonden nog ruim een uur in de rij voor de achtbaan, ben de naam kwijt.
Zeggen dat je afstand moet houden werkt hetzelfde als afstand op de snelweg houden, er piept er altijd wel een tussen.
Als we dit hadden geweten waren we niet gegaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:38

chanicha schreef:
Wij zijn met ons gezin 12 juli naar de Efteling geweest en het viel mij vies tegen hoe druk het was.
Wij waren overtuigd dat het veel rustiger zou zijn omdat je moest reserveren, nou echt niet dus, ze stonden nog ruim een uur in de rij voor de achtbaan, ben de naam kwijt.
Zeggen dat je afstand moet houden werkt hetzelfde als afstand op de snelweg houden, er piept er altijd wel een tussen.
Als we dit hadden geweten waren we niet gegaan.

Maar een uur in de rij staan voor een populaire achtbaan is natuurlijk normaal ook zo in de zomervakantie.
Mensen gaan er ook gewoon vanuit dat het rustiger zal zijn. Dat staat los van je aan de Corona regels houden. Dat kan met wachttijd ook.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:39

Klopt, en dat is natuurlijk niet zo. Als in, er zijn natuurlijk wel minder mensen, maar de achtbanen rijden niet met volledige bezetting, dus dat de wachttijden vergelijkbaar zijn met een normale zomerdag is logisch :j

Als er maar netjes afstand wordt gehouden is dat prima :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:49

https://nos.nl/artikel/2342802-consumen ... Pgz1vm-ApA

Vouchers voor pakketreizen die zijn geboekt na 16 maart en daarna zijn geannuleerd, zijn niet gedekt. Als een reisorganisatie failliet gaat, zijn mensen hun geld dus kwijt, zegt de Consumentenbond.

Hopelijk raakt het niemand hier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:52

lenaa_tje schreef:

Vouchers voor pakketreizen die zijn geboekt na 16 maart en daarna zijn geannuleerd, zijn niet gedekt. Als een reisorganisatie failliet gaat, zijn mensen hun geld dus kwijt, zegt de Consumentenbond.

Februari hele mooie cruise geboekt voor mei 2021.
We gaan sowieso niet maar hoop wel op aanbetaling terug.
Las van de week alweer dat schepen besmet raken

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:23

lenaa_tje schreef:

Wow dat us echt slecht. Ik heb het toen nagezocht en op de site stond dat het tot 1 september gedekt was. Wij hebben gelukkig nog niets geboekt met onze voucher.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:31

Ja in Noorwegen zijn 2 schepen van de Hurtigruten cruises die 40 besmette bemanningsleden aan boord hadden. Toen ze daar achterkwamen waren de passagiers al van boord. En lekker met het vliegtuig verder gegaan.

Anderhalf jaar geleden zijn wij ook met zo'n schip meegeweest om rond noord Noorwegen te varen.