Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Vandaag een ergernis voor een automobilist die fietsers voorrang gaf waar ze dat niet hadden. Het was bij een zebrapad. Voetgangers hebben daar voorrang, maar fietsers niet. De automobilist die dat deed stond links ( voor rechtdoor) en ik kwam aan op de rechterbaan voor rechtdoor en ja ik had de situatie heus wel door dus gedwongen ook gestopt voor die fietsers, want die waren net begonnen met oversteken. Maar ik heb wel hoofdschuddend naar links gekeken
luuntje schreef:Al heb je er bij die snel van hun fiets springen en er naast gaan lopen.
J0anieke schreef:Haha ik ben het helemaal met jullie eens verder gelukkig.![]()
Ik was alleen zwaar geïrriteerd dat die touringcar middenop de weg reed, bij drukte (file teken bij stoplicht daarvoor stond zelfs aan). Die man stond met opzet middenop de weg (op 2 banen) zodat niemand daar langs kon. Die banen zijn daar opzettelijk dubbel zodat er plaats kan worden gemaakt voor de auto's, dan ga je dat toch niet blokkeren?
Mellow schreef:J0anieke schreef:Haha ik ben het helemaal met jullie eens verder gelukkig.![]()
Ik was alleen zwaar geïrriteerd dat die touringcar middenop de weg reed, bij drukte (file teken bij stoplicht daarvoor stond zelfs aan). Die man stond met opzet middenop de weg (op 2 banen) zodat niemand daar langs kon. Die banen zijn daar opzettelijk dubbel zodat er plaats kan worden gemaakt voor de auto's, dan ga je dat toch niet blokkeren?
Soms is er een hele goede reden waarom een bus/vrachtwagen/touringcar een dubbele strook bezet houd. Die kun jij dan misschien niet bedenken.
Als ik naar de zaak rijd ( met de vrachtwagen)moet ik ook dubbel staan voor de stoplichten anders haal ik die bocht niet. Dan gaat het op groen en dan zijn er nog automobilisten die er dan rechts voorbij willen terwijl ik mijn knipperlicht uit heb.
Soms rijd ik ook wel eens op een dubbele baan, dan zie ik namelijk in de verte al iets wat een automobilist nog niet ziet en probeer je zo te helpen in de veiligheidheid.
Misschien dus voortaan iets geduldiger zijn en je bedenken dat dat vast niet gebeurd om jou te pesten.
Shadow0 schreef:Zo op de foto zou dat een plek zijn waar ik fietsers volgens mij regelmatig voor zou laten, al hangt het ook af van hoe druk het is en van de situatie ter plekke. Zeker als je dat pas doet als je weet dat de fietsers jou ook gezien hebben kan dat volgens mij prima. Volgens mij leer je fietsers daarmee niets verkeerds - degenen die hechten aan heelhuids thuiskomen letten wel op, degenen die denken dat de wereld om hen draait blijven dat toch wel denken.
Ineke2 schreef:Hier krijg ik een glimlach van Nayomie, zulke dingen kunnen je dag nét een beetje beter maken
x_Jeanine_x schreef:Ik zag/las iets over een touringcar. Als dit bijv. voor een bocht waar hij rechts op links af gaat slaan, snap ik dat hij 2 banen bezet pakt. Als het een krappe bocht is wil jij juist je ruimte hebben om veilig de bocht te kunnen draaien. Je blokt het overige verkeer af, zodat ze niet in je dode hoek zit.
Zelf aantal jaar terug gehad, ik ga met de touringcar naar rechtsaf, blok beide banen af, draai rechtsaf in en de tuttebel achter mij gaat toch mij voorbij en ik rijd haar spiegel eraf. Of zij rijd tegen de bus aan, hoe je het bekijkt. Maar ik had getuigen en zij haalde via de andere baan van tegenliggers ging zij mij voorbij.
Momenteel ben ik blij dat ik mijn nieuwe voertuig de rails volgtEn ik weinig tot veel minder last heb van overige weggebruikers. Gisteren nog bijna van de weg gefietst met mn fietskar, automobilist vond het nodig om debiel hard met telefoon in zn hand ons te passeren op een landweggetje terwijl er een tegenligger aan komt.
Avalanche schreef:Mooie uitleg! Ik wist dit idd niet.