[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:14

Als ze al uit de armoede blijven.

Grote gezinnen kosten al meer, alleen al aan zorg, dus laten we ze nog wat extra geld geven.

Dan vind ik de optie van Wittepit meer zoden aan de dijk zetten. Dan weet je iig zeker dat t geld ook aan de kinderen besteed wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:26

Ik zie juist om mij heen dat hoogopgeleide tweeverdieners kiezen voor drie/vier kinderen. Is een of andere trend denk ik :=

De optie om het geld naar de bron te sturen (dus onderwijs, voeding etc) lijkt mij ook beter dan naar de ouders. En daarnaast ben ik ook écht voor een belastingvoordeel voor mensen die geen kinderen hebben. Want die vallen overal buiten de boot. Ik betaal me scheel aan belasting, en wat krijg ik er voor terug?

Natuurlijk wil de overheid ook het krijgen van kinderen stimuleren, dat zijn toekomstige belastingbetalers. Maar laat ze dan ook inzetten op behoud van milieu en klimaat, en dan niet van die halfbakken maatregelen zoals er nu liggen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:28

Ik geloof echt niet dat die bonus alleen bij het kind terecht komt, zullen andere gaten mee gedicht worden. Maar als ze fatsoenlijk naar school kunnen en daar dito te eten krijgen, plus flink wat meer gymlessen dan vind ik dat fijn besteed belastinggeld, ook als bewust kind-vrije.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:46

Omg. :')

Oud [***] van mij, vaak met haar samen thuis gewerkt.. Altijd klagen over kinderen, en ze wilde ze zelf ook echt niet (ze was ergens begin 30) zie ik nu dat ze zwanger is. :') WAAROM?!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:26

Dat verbaast me soms ook wel, hoe mensen die geen kinderwens hadden en per ongeluk toch zwanger worden of van gedachten veranderen er dan zo intens gelukkig mee kunnen zijn. Aan de ene kant een enge gedachte dat dat me zou kunnen overkomen, aan de andere kant geruststellend dat ik hoe dan ook (waarschijnlijk) blij met de uitkomst zou zijn. :')

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met sterilisatie m.b.t. eileiders weghalen vs klemmetjes. Waarom heb je voor het een of ander gekozen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:31

Mews, hier zijn al vrij veel ervaringen over gedeeld even terug in het topic :) Ook hoe het ervaren is.

In ieder geval; eileiders helemaal weg verkleint de kans op eierstokkanker. En een die klemmetjes leveren een hoop gezeik op soms, Essure wordt voor zover ik weet helemaal niet meer gedaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:33

Jessica_K schreef:
En wat trakteer je als je een miskraam hebt gehad? Beschuit met gestampte muisjes :Y)

Hahaha! :D

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:46

Prairy schreef:
Mews, hier zijn al vrij veel ervaringen over gedeeld even terug in het topic :) Ook hoe het ervaren is.

In ieder geval; eileiders helemaal weg verkleint de kans op eierstokkanker. En een die klemmetjes leveren een hoop gezeik op soms, Essure wordt voor zover ik weet helemaal niet meer gedaan.

Dank je voor de zoektip en voor je extra toelichting! :) Ik had al wat gezocht in het topic en wat voor- en nadelen gevonden, maar was toch wel benieuwd wat doorslaggevend was voor de keuze.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:06

Bij mij waren hormonale problemen en sterk verhoogd risico op hormonale kanker (na hormoongevoelige borstkanker aan een borst en het voorstadium ervan in de andere) een grote reden om voor eierstokverwijdering te gaan.
Helemaal toen tijdens de hormoontherapie bleek dat ik psychisch enorm stabiliseerde.
En ja, er was wel een kinderwens maar die zou niet vervuld gaan worden omdat ik niet in staat ben een kind een fatsoenlijke basis mee te geven (stabiliteit, veiligheid) en omdat mijn afweer tegen kankercellen genetisch screwed up is.
Nog dominant overdraagbaar ook nog dus 50% kans dat een kind diezelfde afwijking zou hebben.
En zo niet dan is de kans enorm dat het psychisch klappen krijgt ivm een zieke ouder die wellicht voor zijn/haar ogen wegteert en sterft.

Anyway, eierstokken zijn er dus uit en voordeel is die stabiliteit en geen kans op ongelukjes, geen maandelijkse ellende meer etc.
Nadeel: de overgang met alle langetermijnproblemen (osteoporose, grotere kans op hart- en vaatziekten en Alzheimer). :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:57

Vaak zitten mensen met de lagere inkomens ook wel wat makkelijker in de problemen met geldbeheer. Ze willen (goedbedoeld, daar niet van) hun kinderen vaak gewoon hetzelfde geven als wat een ander krijgt, ongeacht of ze zich dat kunnen veroorloven of niet. Of ze hebben gewoon nooit geleerd om goed met geld om te gaan, of nooit besef gehad wat een kind allemaal kost.
Tel daar dan nog weleens de verminderde kennis omtrent anticonceptie bij (of soms gewoon onder de knoet en niet kunnen/mogen)...
Dan zie ik dat geld inderdaad ook liever gaan naar beter onderwijs, betere begeleiding op school, goedkopere gezonde maaltijden op school zodat ze kinderen daar laten lunchen en vieruurtjes nemen, goedkoper op sport/hobby kunnen en noem maar op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:37

In Alkmaar krijgen minder fortuinlijke gezinnen een sportpas zodat ze gratis kunnen sporten. Maar de logica van de hoogte van het kgb ontgaat mij ook. Al moet je met z'n tweeën wel héél weinig verdienen om in aanmerking te komen voor kindgebonden budget.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:44

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:46

Ik kan dat filmpje niet eens afkijken :').

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:47

Haha ik ook niet. :') Ik stopte bij de suiker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:58

Die zag ik gisteren ook, wat een k*tkind.. En oma maar lachen :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:06

En dan de koekjes nog op moeten eten :r

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:08

Ik vond het wel grappig eigenlijk. De commentaren eronder ook ,1 schreef : krijgt dat kind geen eten ofzo?? Nou daar lijkt het wel op :') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:15

Ik vind 'm hilarisch, peuters zijn zo allejezussnel.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:22

Die had ik pas al gezien ja. Kon hem ook niet af kijken. Enige wat ik dacht was gatverdamme haal je poten daar uit! :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:24

Echt dat kind. Snap niet dat je dat pikt, ga opvoeden dan. :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:26

Eigenlijk moet je dat blaag gewoon laten vreten :'). Dat ie zich maar groen vreet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:55

_San87_ schreef:
Eigenlijk moet je dat blaag gewoon laten vreten :'). Dat ie zich maar groen vreet.

Ik denk wel dat je al al die suiker dan weer terugkrijgt in energie :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:58

Mews schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk wel dat je al al die suiker dan weer terugkrijgt in energie :')

Het is niet dat t nu beter gaat of zo :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:19

Nee erger kan bijna niet :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:24

De boter laten eten en hem meegeven aan zijn moeder met later een nachtelijke spuitluier.