Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anouk_H schreef:Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..
Daphara schreef:xJitskee schreef:Ik vind persoonlijk dat je als verkoper van tevoren je verzendkosten duidelijk moet hebben. Zoals in jouw geval Daphara zou ik dan zeggen dat ik het als brievenbuspakketje zal proberen, maar dat er extra kosten bijkomen als dat niet lukt. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik iets ingeschat had als brievenbuspakje, maar dat dat net niet kon. Ja, dat is zuur als het om een klein bedrag gaat, maar dan had ik dat maar uit moeten zoeken voor ik de kosten doorgaf. Nu heb ik de optie brievenbuspakje dus bijna nooit aan staan.
Had ik ook gedaan, ik had bij de advertentie pakketpost gezet en al bij de koper aangegeven dat het te lang was voor brievenbuspost, maar de koper zei dat ze wel eerder langere pakketjes via brievenbuspost verstuurd had en dat het geen probleem zou moeten zijn, dus ze wilde dat ik het zou proberen. Dat heb ik gedaan, werd niet geaccepteerd door PostNL en dus moest koper bijbetalen.
banketstaaf is dat ze het bij de koper wel gewoon door de brievenbus hebben gegooid. Het was ook niet te dik of te breed, alleen 5 cm te lang, dus paste ook prima door de brievenbus.
_Penotti schreef:Bij heel veel hoofdstellen zitten standaard teugels, meestal die webband teugels.
Onderstaande allemaal met
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10066
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10064
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10043
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10041
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10041
Enz enz
GamblersCup schreef:Gefeliciteerd, goed dat je even laat weten wat voor dure spullen jij koopt.
Maar je kunt geen webshop verkoop vergelijken met marktplaats advertenties natuurlijk. Op marktplaats wordt tweedehands spul verkocht, met zelfgemaakte foto's. Foto's met dát, wat verkocht wordt. En als het niet in de tekst staat dat er zonder teugels geleverd wordt, en ze staan ook nog eens op de foto... het was origineel ook de bedoeling het ding mét teugels te verkopen. Dit is gewoon een fout van de verkoopster en moet in orde gemaakt worden. Al heeft het ding maar €5 gekost.
Daphara schreef:Oké, dan ligt het aan mij en misschien de kwaliteit/prijsklasse waarin ik shop, want ik heb nog nooit teugels bij een hoofdstel ontvangen.
Heb nu een Micklem deluxe, Micklem multi, Schockemohle Equitus Beta en de PS Paladin.
Allemaal zonder teugels geleverd.
Anouk_H schreef:Ik had meerdere oude ponyspullen samen te koop voor €40. Ging om een hoofdstel, 2 dekjes, een gerepareerde fleecedeken, en een volledig intacte uitrijvliegendeken. Foto's heb ik al bijna een jaar geleden gemaakt maar kom er niet vanaf. Advertenties stonden er nog op en kreeg ineens een berichtje of ik het hoofdstel los wilde verkopen voor €5. Ik ben akkoord gegaan dus koper heeft €5+nog de verzendkosten over gemaakt. Dus ik heb netjes het hoofdstel opgestuurd. Krijg ik dag erna een berichtje dat het ontvangen is en past, maar dat er geen teugels bij zaten die wel op de foto stonden. Ja oliebol die teugels heb ik voor mijn nieuwe paard gebruikt en die fotos zijn al haast een jaar oud ik heb er verder niet meer bij nagedacht en zij heeft verder ook nergens naar gevraagd. Ik heb aangeboden de teugels alsnog te versturen voor alleen de verzendkosten van een brievenbus pakket. Maar nu kan ik de teugels dus nergens meer vinden. Ik dacht dat ze gewoon in de auto lagen. Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..
DeMolenhoek schreef:Anouk_H schreef:Ik had meerdere oude ponyspullen samen te koop voor €40. Ging om een hoofdstel, 2 dekjes, een gerepareerde fleecedeken, en een volledig intacte uitrijvliegendeken. Foto's heb ik al bijna een jaar geleden gemaakt maar kom er niet vanaf. Advertenties stonden er nog op en kreeg ineens een berichtje of ik het hoofdstel los wilde verkopen voor €5. Ik ben akkoord gegaan dus koper heeft €5+nog de verzendkosten over gemaakt. Dus ik heb netjes het hoofdstel opgestuurd. Krijg ik dag erna een berichtje dat het ontvangen is en past, maar dat er geen teugels bij zaten die wel op de foto stonden. Ja oliebol die teugels heb ik voor mijn nieuwe paard gebruikt en die fotos zijn al haast een jaar oud ik heb er verder niet meer bij nagedacht en zij heeft verder ook nergens naar gevraagd. Ik heb aangeboden de teugels alsnog te versturen voor alleen de verzendkosten van een brievenbus pakket. Maar nu kan ik de teugels dus nergens meer vinden. Ik dacht dat ze gewoon in de auto lagen. Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..
Dus jij maakt een fout door niet te vermelden dat er geen teugels bij zijn/je die kwijt bent. Oplossing 1 is dat de koper extra verzendkosten moet betalen om die bij haar te krijgen. Dit is al niet correct want zij heeft geen fout gemaakt. Dan ben je ze kwijt en had ze er maar specifiek achter moeten vragen?
Stort die €5 terug en let de volgende keer beter op.
petra8 schreef:Ik heb er weer een die de behoefte heeft om me te laten weten dat ik veel te duur ben. Ik heb bij een artikel een vaste prijs staan, hij vraagt naar mijn laagste prijs, ik geef die laagste prijs en krijg vervolgens dus het commentaar dat ik erg duur ben. Waarom reageer je dan op een artikel met een vaste prijs als je het veel te duur vind????
Gelukkig zitten er veel meer leuke mensen op marktplaats, deze week ook nog een paar goede verkopen gehad.