Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:01

Als je een brievenbus in je deur hebt zal dat wel passen, maar als je zo'n groen bakje voor je huis hebt, zal het waarschijnlijk uitsteken. Een goede postbode had dan aangebeld.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:24

Ik heb wel eens iets verzonden aan een bokker. Dat was toen de verzendkosten aan de kassa net een euro duurder waren geworden
(tenzij je een label aanmaakt via postnl) en dat wist ik niet.
Ik vond die ene euro geen probleem, dus ik heb niks gezegd.
Kwam er een paar dagen later opeens een overboeking van 1 euro van die bokker, die de hogere prijs op het label had gezien.
had wat mij betreft niet gehoeven, maar ik vond het zò lief <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:53

Ik had meerdere oude ponyspullen samen te koop voor €40. Ging om een hoofdstel, 2 dekjes, een gerepareerde fleecedeken, en een volledig intacte uitrijvliegendeken. Foto's heb ik al bijna een jaar geleden gemaakt maar kom er niet vanaf. Advertenties stonden er nog op en kreeg ineens een berichtje of ik het hoofdstel los wilde verkopen voor €5. Ik ben akkoord gegaan dus koper heeft €5+nog de verzendkosten over gemaakt. Dus ik heb netjes het hoofdstel opgestuurd. Krijg ik dag erna een berichtje dat het ontvangen is en past, maar dat er geen teugels bij zaten die wel op de foto stonden. Ja oliebol die teugels heb ik voor mijn nieuwe paard gebruikt en die fotos zijn al haast een jaar oud ik heb er verder niet meer bij nagedacht en zij heeft verder ook nergens naar gevraagd. Ik heb aangeboden de teugels alsnog te versturen voor alleen de verzendkosten van een brievenbus pakket. Maar nu kan ik de teugels dus nergens meer vinden. Ik dacht dat ze gewoon in de auto lagen. Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:56

En je hebt nergens meer een paar teugels liggen?
Ik gebruik zelf zelden de teugels die je er meestal bij krijgt, dus die ik heb ik hier onderhand wel een paar over die al jaren niks liggen te doen.
Ondanks dat het maar 5 euro is begrijp ik haar wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:21

Anouk_H schreef:
Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..

Sorry, maar deze gedachte vindt ik best aso. Waarom zou iemand er specifiek naar moeten vragen, als het op je verkoopfoto staat? Moeten we voortaan maar bij alle advertenties voor hoofdstellen gaan vragen, of de afgebeelde frontriem, de keelriem, de neusriem, het evt bit, de aansnoerriem, het kopstuk, het bakstuk er wel bij zit? De prijs heeft daar niets mee te maken, je had gewoon moeten controleren of alles erbij zat. Ben benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:27

Inderdaad, als de teugels nou niet op de foto stonden kan ik het nog aannemen dat je echt alleen het kopstuk verkoopt. Maar als er een hoofdstel met teugels op de foto staan, dan neem ik als koper inderdaad aan dat alles wat afgebeeld wordt ook naar me toegestuurd wordt, tenzij heel expliciet anders in de advertentie vermeld staat.
Niet leuk om als koper zo zaken te doen. Het is niet omdat het om lagere bedragen gaat dat men maar alles kan verwachten en met alles akkoord moet gaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:51

Als ik een ikea kost koop vraag ik toch ook niet of elk schroefje er in zit? Als het er op de foto bij staat dan hoort het er gewoon bij vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:24

Daphara schreef:
xJitskee schreef:
Ik vind persoonlijk dat je als verkoper van tevoren je verzendkosten duidelijk moet hebben. Zoals in jouw geval Daphara zou ik dan zeggen dat ik het als brievenbuspakketje zal proberen, maar dat er extra kosten bijkomen als dat niet lukt. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik iets ingeschat had als brievenbuspakje, maar dat dat net niet kon. Ja, dat is zuur als het om een klein bedrag gaat, maar dan had ik dat maar uit moeten zoeken voor ik de kosten doorgaf. Nu heb ik de optie brievenbuspakje dus bijna nooit aan staan. :')

Had ik ook gedaan, ik had bij de advertentie pakketpost gezet en al bij de koper aangegeven dat het te lang was voor brievenbuspost, maar de koper zei dat ze wel eerder langere pakketjes via brievenbuspost verstuurd had en dat het geen probleem zou moeten zijn, dus ze wilde dat ik het zou proberen. Dat heb ik gedaan, werd niet geaccepteerd door PostNL en dus moest koper bijbetalen.

banketstaaf is dat ze het bij de koper wel gewoon door de brievenbus hebben gegooid. Het was ook niet te dik of te breed, alleen 5 cm te lang, dus paste ook prima door de brievenbus.

Oh maar dan is het toch netjes en geen probleem. Ik vind het wat anders als iemand zonder overleg voor een duurdere verzendoptie kiest en dan verwacht dat de koper dit verschil gaat betalen, maar zo in overleg geen probleem.

Wat het hoofdstel betreft, als het op de foto staat en er stond niet in de tekst dat ze er niet bij zouden zitten, dan vind ik ook dat er teugels bij horen te zitten. Ik zou in overleg een bedrag terugstorten, zuur omdat het om zo'n klein bedrag gaat, maar het is wel echt je eigen schuld en niet die van de koper.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:37

Hmm, meer mensen waar Marktplaats niet goed bij loopt momenteel? :*

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:08

Ik heb helaas maar 2 paar teugels, bruine die bij mn hoofdstel horen en de zwarte die bij het verkochte hoofdstel horen. En die bruine gaan natuurlijk niet weg, ik ga vanavond nog eens goed in mn kofferbak zoeken maar ik zag ze gisteren echt niet

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:55

Niet helemaal mee eens, bij welk hoofdstel dat je koopt zit nou standaard teugels, toch nergens?
Zat verkoopfoto’s op webshops waarop het hoofdstel een bit en teugels heeft wanneer het op de foto door een paard gedragen wordt en nergens staat vermeld dat bit en teugels er niet bij zitten.

Ik zou zelf als koper er niet zomaar vanuit gaan dat de teugels erbij zouden zitten, het bit zit er toch ook niet standaard bij?
Als het niet vermeld was in de advertentie, dan zou ik het als koper voor de zekerheid even navragen en er niet zomaar vanuit gaan dat de teugels erbij zouden zitten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:08

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:27

_Penotti schreef:

Oké, dan ligt het aan mij en misschien de kwaliteit/prijsklasse waarin ik shop, want ik heb nog nooit teugels bij een hoofdstel ontvangen.

Heb nu een Micklem deluxe, Micklem multi, Schockemohle Equitus Beta en de PS Paladin.
Allemaal zonder teugels geleverd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:32

Die miclem is inderdaad zonder, op de site van de EJ staat dat dan ook weer specifiek genoemd dat het zonder is > Die andere ken ik zo niet.

Het zou me niet verbazen als de duurdere zonder zijn, omdat mensen dan vaak ook hun eigen duurdere teugels hebben. En liever niet de goedkope webbandjes hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:32

Gefeliciteerd, goed dat je even laat weten wat voor dure spullen jij koopt.

Maar je kunt geen webshop verkoop vergelijken met marktplaats advertenties natuurlijk. Op marktplaats wordt tweedehands spul verkocht, met zelfgemaakte foto's. Foto's met dát, wat verkocht wordt. En als het niet in de tekst staat dat er zonder teugels geleverd wordt, en ze staan ook nog eens op de foto... het was origineel ook de bedoeling het ding mét teugels te verkopen. Dit is gewoon een fout van de verkoopster en moet in orde gemaakt worden. Al heeft het ding maar €5 gekost.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:36

Is zo'n afgunstig bericht nu nodig?
Daphara wist niet dat er vaker teugels bij zitten, kan toch.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:37

GamblersCup schreef:
Gefeliciteerd, goed dat je even laat weten wat voor dure spullen jij koopt.

Maar je kunt geen webshop verkoop vergelijken met marktplaats advertenties natuurlijk. Op marktplaats wordt tweedehands spul verkocht, met zelfgemaakte foto's. Foto's met dát, wat verkocht wordt. En als het niet in de tekst staat dat er zonder teugels geleverd wordt, en ze staan ook nog eens op de foto... het was origineel ook de bedoeling het ding mét teugels te verkopen. Dit is gewoon een fout van de verkoopster en moet in orde gemaakt worden. Al heeft het ding maar €5 gekost.

Gaat die lekker?
Ik loop hier niet te pochen of iets, dus doe niet zo jaloers.

Ik antwoord gewoon op Penotti dat het dan aan mij ligt, omdat ik niet ken dat je teugels bij een hoofdstel krijgt. Dat kan (blijkbaar) aan de wat duurdere merken liggen, het is maar net wat je gewend bent.

Fijne dag nog!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:26

Daphara schreef:
Oké, dan ligt het aan mij en misschien de kwaliteit/prijsklasse waarin ik shop, want ik heb nog nooit teugels bij een hoofdstel ontvangen.

Heb nu een Micklem deluxe, Micklem multi, Schockemohle Equitus Beta en de PS Paladin.
Allemaal zonder teugels geleverd.

Dergelijke hoofdstellen worden dan in de webshop ook afgebeeld zonder bit en zonder teugels. En dan is er ook geen probleem. Van zodra er teugels op de foto staan, kan je er vanuit gaan dat de teugels erbij zitten, tenzij dat expliciet anders vermeld staat in de productomschrijving. Dat is allemaal aan heel strikte regels onderworpen zodat een koper inderdaad weet waar die zich aan kan verwachten.

Maar foto's posten met teugels, niks bijzonders vermelden in de advertentietekst en dan de verantwoordelijkheid voor correcte informatie bij de koper leggen (navraag doen of het afgebeelde product daadwerkelijk het aangeboden product is) is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:46

Anouk_H schreef:
Ik had meerdere oude ponyspullen samen te koop voor €40. Ging om een hoofdstel, 2 dekjes, een gerepareerde fleecedeken, en een volledig intacte uitrijvliegendeken. Foto's heb ik al bijna een jaar geleden gemaakt maar kom er niet vanaf. Advertenties stonden er nog op en kreeg ineens een berichtje of ik het hoofdstel los wilde verkopen voor €5. Ik ben akkoord gegaan dus koper heeft €5+nog de verzendkosten over gemaakt. Dus ik heb netjes het hoofdstel opgestuurd. Krijg ik dag erna een berichtje dat het ontvangen is en past, maar dat er geen teugels bij zaten die wel op de foto stonden. Ja oliebol die teugels heb ik voor mijn nieuwe paard gebruikt en die fotos zijn al haast een jaar oud ik heb er verder niet meer bij nagedacht en zij heeft verder ook nergens naar gevraagd. Ik heb aangeboden de teugels alsnog te versturen voor alleen de verzendkosten van een brievenbus pakket. Maar nu kan ik de teugels dus nergens meer vinden. Ik dacht dat ze gewoon in de auto lagen. Koper vind het niet leuk maar ergens heb ik zoiets van het is een hoofdstel van maar €5 en je hebt er van te voren niet specifiek meer naar gevraagd..

Dus jij maakt een fout door niet te vermelden dat er geen teugels bij zijn/je die kwijt bent. Oplossing 1 is dat de koper extra verzendkosten moet betalen om die bij haar te krijgen. Dit is al niet correct want zij heeft geen fout gemaakt. Dan ben je ze kwijt en had ze er maar specifiek achter moeten vragen?

Stort die €5 terug en let de volgende keer beter op.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:20

DeMolenhoek schreef:
Anouk_H schreef:

Dus jij maakt een fout door niet te vermelden dat er geen teugels bij zijn/je die kwijt bent. Oplossing 1 is dat de koper extra verzendkosten moet betalen om die bij haar te krijgen. Dit is al niet correct want zij heeft geen fout gemaakt. Dan ben je ze kwijt en had ze er maar specifiek achter moeten vragen?

Stort die €5 terug en let de volgende keer beter op.

Ik vind persoonlijk wel dat als het op de foto staat, het er ook bij moet zitten.
Als ik zo iets heb dan vermeld ik er altijd duidelijk bij. Let op zonder .... want je hebt er ook mensen bij die snel iets lezen of kijken. Het gaat natuurlijk maar om een klein bedrag, maar voor de 'netheid' zou ik of geld terug storten, of kosten loos een paar teugels opsturen. Dat kost je toch niet zo veel? Die gaan wel door de brievenbus gok ik.

Kan toch gewoon netjes opgelost worden lijkt me. No drama.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:45

Ik heb er weer een die de behoefte heeft om me te laten weten dat ik veel te duur ben. Ik heb bij een artikel een vaste prijs staan, hij vraagt naar mijn laagste prijs, ik geef die laagste prijs en krijg vervolgens dus het commentaar dat ik erg duur ben. Waarom reageer je dan op een artikel met een vaste prijs als je het veel te duur vind????

Gelukkig zitten er veel meer leuke mensen op marktplaats, deze week ook nog een paar goede verkopen gehad.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:48

petra8 schreef:
Ik heb er weer een die de behoefte heeft om me te laten weten dat ik veel te duur ben. Ik heb bij een artikel een vaste prijs staan, hij vraagt naar mijn laagste prijs, ik geef die laagste prijs en krijg vervolgens dus het commentaar dat ik erg duur ben. Waarom reageer je dan op een artikel met een vaste prijs als je het veel te duur vind????

Gelukkig zitten er veel meer leuke mensen op marktplaats, deze week ook nog een paar goede verkopen gehad.

Oh, die zullen er altijd blijven. Misschien vervelen ze zich haha, echt om moe van te worden.

Ik heb laatst 3 boeken verkocht, had ik niet gedacht! Nu nog 1 te koop. Ook nog wat paarden spul te koop wat meer voor richting winter is, dus nog even geduld mee hebben denk ik, want er wordt ook helemaal niet op gereageerd nog.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:52

Het lastige van boeken vind ik altijd dat de aankoopprijs vaak heel redelijk is maar dat de verzendkosten zo op kunnen lopen, helemaal wanneer ze niet door de brievenbus passen. Bij boeken kijk ik daarom meestal alleen bij mij in de buurt zodat ik het kan afhalen,

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:54

Daphara schreef:
Ik loop hier niet te pochen of iets, dus doe niet zo jaloers.

:') :') Jaloers... :)) _O-

Het kwam wel over als pochen ja.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:11

Ik zie het niet als pochen... Ze noemt gewoon merken die standaard zonder teugels geleverd worden.

Maar ontopic: Als op de foto teugels staan en er staat niet in advertentie dat de teugels er niet bij zitten dan zou ik als koper ook niet blij zijn...
Als je met een foto iets aanbied ga je als koper er vanuit dat wat op de foto staat overeenkomt met wat je koopt, tenzij je specifiek vermeld dat er iets wel of niet bij zit.