Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:57

manzano schreef:
Overigens vind ik medelijden met de bezorgers ook wat overdreven. Het is gewoon hun baan.

Tja, als ik zie dat bij ons (België) behoorlijk wat bezorgers in deze tijd zo'n 200 stops hebben, dan heb ik eerlijk gezegd wel medelijden met hen. En ze verdienen maar iets van 14 euro/uur, en sommigen hebben dan nog een bediendencontract en krijgen dan hun overuren niet betaald (al hoop ik dat die rotte appels van werkgevers er stilaan uit zijn).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:04

Iemand uit mijn familie heeft ooit voor DHL gewerkt en daar kreeg je (toen althans) ook geen overuren uitbetaald, ook al moesten de bezorgers de pakketten van een zieke collega overnemen of die van een collega met een defecte bus. Men reed dan ook rustig rond met 200+ pakketten. Hij kreeg indertijd nog geen 12 Euro per uur bruto. Kan me nog herinneren dat hij vertelde dat hij kostte wat kost iedereen zijn pakket op tijd te willen leveren, maar dat hij soms 2 tot 3 uur langer bezig was en dat onbetaald. Dit resulteerde uiteindelijk in dat iedereen van het team zoiets had van 'dan maar morgen met de rit mee'. Het voelde niet goed om mensen langer te laten wachten, maar het ging ten koste van hemzelf en zijn teamleden. Uiteindelijk is hij gestopt bij het bedrijf, want hij kreeg een beter betaalde baan op zijn pad met eventuele overuren uitbetaald. Hoe het nu geregeld is, dat weet ik niet. Ik weet wel dat DHL hier echt super goed werk levert. Zoals zij het hier doen, daar mag PostNL nog heel wat van leren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:41

Dhl was goed, althans de bezorgers inmiddels. Maar wat daarboven zit maakt er inmiddels een enorme puinhoop van hier ook. Alleen dpd werkt nog goed moet ik zeggen

purny

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:15

Ik heb als postbezorger bij PostNL gewerkt. Er waren nooit tassen voor je post, als je erop moest wachten ging dat van je tijd af.
En als je langer dan de afgesproken tijd deed over je wijk, omdat je door schuld van PostNL moest wachten dan kreeg je dat niet uitbetaald.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:17

Ik herken dat niet.
Ik heb ook als postbezorger gewerkt maar kreeg langere tijd wel uitbetaald.
En mijn partner heeft tot halverwege dit jaar voor PostNL gewerkt als postbezorger en die kreeg ook alle meertijd wel uitbetaald.
Hij ging niet eerder naar het depot dan dat er een bericht in de teams app was dat de post er was.
Dus wachttijd heeft hij geen last van gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:46

Marije_jiplover schreef:
Ik herken dat niet.
En mijn partner heeft tot halverwege dit jaar voor PostNL gewerkt als postbezorger en die kreeg ook alle meertijd wel uitbetaald.
Hij ging niet eerder naar het depot dan dat er een bericht in de teams app was dat de post er was.

Dit was ook wel echt jaren geleden. Dus dan is er gelukkig iets veranderd

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 19:32

Ik werkte er in 2008-2009.
Mijn man idd tot afgelopen juni.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:46

Nu moet ik even wat positiefs over PostNL melden, want vandaag kwam een zeer enthousiaste bezorger langs. Deze vriendelijkheid mag wel even benoemd worden. Het was een pakketje voor mijn man, dat hij eergisteren besteld heeft. Verzendtijd viel dan ook erg mee!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:51

je kunt het aan PostNL laten weten als je zo tevreden bent. Doe ik ook wel eens

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:11

Kinke schreef:
je kunt het aan PostNL laten weten als je zo tevreden bent. Doe ik ook wel eens

Goede tip! Ga dat ook even doen nog.

Wij hebben 1 man ertussen en die is echt mijn held. Ik beloon hem wel hoor haha, hij is klaar met zn ronde bij mijn huis zeg maar. Dus heeft tijd om te eten. In de zomer krijgt hij van mij ijs, in de winter bied ik hem ook vaak wat aan.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:46

Afbeelding
Pff

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:50

Buurvrouw had een kleine vriezer besteld. Zou vandaag met PostNL bezorgd worden, uiteraard niet eens de moeite genomen om aan te bellen en word naar PostNL punt gebracht. Buurvrouw heeft geen auto. Vermoed dat dit dezelfde bezorger is die mijn pakket ook niet kwam brengen |o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:23

Oh wow een vriezer, die zou ik sowieso gewoon opnieuw bestellen (met uitleg naar de verkoper) en niet mee gaan sjouwen. Dat is wel iets waar je voor thuisblijft ja. Ik heb het een tijd geleden hier ook gehad met een enorme doos. Ik heb wel een auto maar het pakket was naar zo'n pakketpunt in winkel/voetgangersgebied gegaan dus ik moest een flink stuk lopen. Toen heb ik het ook in overleg met de verkoper opnieuw besteld.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:57

Marije_jiplover schreef:
Ik herken dat niet.

Hier in België zit het anders: PostNL is hier enkel pakketjes, geen post (al passen er soms wel pakketjes in de brievenbus) en werkt enkel met onderaannemers, al moet daar wettelijk ook verandering in komen heb ik begrepen.

Wij als baliebediende krijgen onze uren inderdaad ook uitbetaald. Sommige onderaannemers zijn ook wel menselijk, zo is er één die in de kalmere periodes zijn chauffeurs telkens maar 5 dagen laat werken ipv 6, afwisselend is er telkens eentje thuis, en die krijgen dan ergens een toeslag of zo. Maar die zijn helaas eerder uitzonderingen dan regel.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:30

Pakje was gister niet meer geleverd mijn ouders (waar ik het laat leveren) heel de avond de bel in de gaten gehouden...
Zat het vanmorgen in de brievenbus

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:33

Al 2x een label geprobeerd te kopen via de app/website, elke keer blijft hij laden bij het betalen en geeft dan foutmelding... Je raadt het al: 2x geld afgeschreven en nog 0 labels ontvangen :roll:

En al sinds 15:00 aan het wachten op een koerier van DHL die tussen 15:00 en 18:00 iets zou moeten komen ophalen. Ook nog niet geweest :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 08:41

Via een bepaalde actie kregen wij er een laptop bij. Met bij betalen is het een hele mooie laptop.
Dus wij wachten op het mailtje dat hij leverbaar zou zijn en een datum van leveren konden kiezen.
Voor vandaag gekozen. Dag vrij genomen want kon tussen 8 en 22 komen.

Krijgen we vanmorgen een mailtje dat hij niet geleverd wordt door vertraging.

Baal daar zo van. Snap de drukte hoor.

Maar ruim van te voren een bezorgdag gekozen.
Speciaal vrij genomen. Dus nu uren voor niks opgenomen.
En met deze kerstdrukte op het werk kan ik of mijn vriend ook niet zomaar een andere dag op korte termijn vrij krijgen -O-
En levering in het weekend kan niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:22

Brievenbus pakje welke de 17e geleverd zou worden.....gisteren de 19e wél post ontvangen (paar kerstkaarten) maar natuurlijk weer géén pakje! Bol.com gebeld en krijg gisteren avond een mail terug dat als het pakje er maandag nog niet zou zijn, ze dan wel een nieuwe opsturen die dan uiterlijk dinsdag binnen zou moeten zijn 8)7 8)7 8)7 geloof je het zelf?

Ik niet, dus ik heb gisteren maar gewoon zelf een 2e besteld, die volgens bol dan zaterdag binnen moet zijn. Dan retourneert ik er na kerst wel een....retour is met bol.com toch gratis. Ben ik helemaal niet van, stuur nauwelijks iets retour, maar zaterdag besteld en op donderdag nog steeds niets binnen hebben baal ik van. Ja, het is druk, maar voornamelijk bij de pakketdienst en niet zozeer bij de post.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:34

Ach ja, sommige mensen leren het nooit

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:39

mvdende schreef:
Brievenbus pakje welke de 17e geleverd zou worden.....gisteren de 19e wél post ontvangen (paar kerstkaarten) maar natuurlijk weer géén pakje! Bol.com gebeld en krijg gisteren avond een mail terug dat als het pakje er maandag nog niet zou zijn, ze dan wel een nieuwe opsturen die dan uiterlijk dinsdag binnen zou moeten zijn 8)7 8)7 8)7 geloof je het zelf?

Ik niet, dus ik heb gisteren maar gewoon zelf een 2e besteld, die volgens bol dan zaterdag binnen moet zijn. Dan retourneert ik er na kerst wel een....retour is met bol.com toch gratis. Ben ik helemaal niet van, stuur nauwelijks iets retour, maar zaterdag besteld en op donderdag nog steeds niets binnen hebben baal ik van. Ja, het is druk, maar voornamelijk bij de pakketdienst en niet zozeer bij de post.

Pardon?! :')

Wil je een wijk van me overnemen? Sta hem met alle liefde af! Niet zeuren dat je er bijna 5 uur over doet terwijl het normaal in 2 kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:41

Als er misschien nog elke dag post bezorgd werd in elke wijk zou het rustiger zijn,denk ik. Hier is het al hele tijd dat er maar paar dagen per week post bezorgd wordt en het is niet normaal met eat voor tassen ze langskomen. Fiets met de normale tassen en nog aanhanger volledig vol. En ik weet niet of ze dan alsnog keer opnieuw moeten vullen en of dit alleen deze wijk is?

Het verbaast me echt dat het toch nog zo veel post is. En de app klopt al maanden niet meer. Brieven en pakketten die erin staan en pas veel later komen, andere dingen die wel meteen dezelfde dag komen als er toevallig ronde is die dag.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:15

Wij bezorgen in principe gewoon elke dag. De ene dag een piek(veel post en ook magazines ed.) dag en de andere een dal(minder post en geen folders en magazines) dag.

Alleen bij veel zieken laten ze wel eens een dal dag staan maar dat gebeurd hier echt weinig.

Heb ook echt te doen met de bezorgers in wijken waar maar 1 of 2x per week bezorgd wordt. Dat is echt niet grappig.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:19

Hier wacht ik ook nog steeds op een brievenbuspakketje. Is vorige donderdag op de bus gegaan. Ik zie hem ook al in de PostNL-app staan, de andere kaarten waren er wel en dit pakketje nog niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:26

DHL deze keer... geef ik in de app aan dat het naar het bezorgpunt kan.. Netjes opgeslagen. Jahoor, stonden ze toch aan de deur. En ik was dus niet thuis :+ Kan ik nu alsnog gaan afwachten waar ze mijn pakketje heen gaan brengen -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:44

Kwa post het is in de wijk hollen of stilstaan. Ik zie haar maar drie keer per week rondfietsen met een veel te volle tas post. Dinsdag donderdag en zaterdag, andere dagen zie ik nooit iemand post bezorgen.

En ja post is extreem traag. Nog steeds twee pakketten zoek. Die zullen nu wel ergens in een depot verkocht gaan worden van verloren dingen. Twee zijn er zonder bezorgpoging geretourneerd het orginele pakje en de vervanger van de geretourneerde, goddank heeft daar de verkoper het goed opgepakt maar het product is op dus dat wordt zoeken waar dat nog ergens vandaan te halen is.

En een bestelling die 12 dagen geleden al is aangemeld door de verkoper. Een simpel flesje dat normaal apotheek of goede drogist heeft, nergens meer te krijgen. Maar post lijk daarin beweging te hebben maar ja nu ben ik niet thuis, gelukkig kunnen verplaatsen naar een pakketpunt waar iemand anders het voor me gaat ophalen.