Again; egoisme op en top. Zoveel geluk met een eerste gezonde dat je het toch nog een keer wilt proberen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Dat was toch ook een hele tijd terug met dat medicijn tegen de ziekte van Pompe? Een familie op TV met 3 kinderen met die ziekte (waar ze per kind dus ook 25% kans hadden, dus wel ontzettende pech). Kan op getest worden. Nummer 2 was er al toen bij nummer 1 de ziekte werd ontdekt, maar nummer 3 is gewoon zonder te testen gemaakt, terwijl ze ook al wisten dat nummer 2 óók ziek was. Ik weet niet waar dan je verstand zit...
In de bijbel, was geloof ik het antwoord
Berdien schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom je door blijft gaan met het krijgen van kinderen als je weet dat je ziek bent. Stel wat ik ken heeft als eerste kindje een heel zwaar meervoudig gehandicapt kindje gekregen. Zeldzame aandoening, lage levensverwachting. Ouders blijken beiden drager te zijn. Vervolgens nog een kindje gekregen, dit kindje is een maand na de geboorte overleden. Had ook aangeboren afwijkingen, wel anders dan eerste kindje. En nou is ze weer zwanger. Wel is er zo gerommeld aan de embryo dat ze het defecte gen wat ziekte van kindje 1 heeft veroorzaakt, eruit hebben gehaald. Ze zijn echter wel fel tegen het afbreken van een zwangerschap als blijkt dat een kindje dus echt alleen maar zwaar meervoudig gehandicapt ter wereld kan komen. Want ze zijn nu toch ook gelukkig met het eerste kindje?
Ik vond dat heel moeilijk te begrijpen.
oomens schreef:Waarom moet je eigenlijk voor van alles en nog wat, zelfs iets onbenulligs als het in een andere kleur verven van je huis, vergunningen aanvragen, examens doen en/of toestemming krijgen, maar mag iedereen zomaar stemmen of een kind op de wereld plempen? Waarom is zoiets ingrijpends aan geen enkele voorwaarde gebonden?
En dat het nou eenmaal iets is waar we lichamelijk toe in staat zijn, is een non-argument. Er zijn genoeg dingen die we lichamelijk kunnen, maar die wel gereguleerd zijn of zelfs expliciet verboden.
lieveli schreef:Ik geloof dat niemand z'n fikken wil verbranden aan zo'n verbod. Hoe krom ook.
Magrathea schreef:Rommelen aan embryo's? Ik denk eerder dat er aan embryoselectie is gedaan. Gentech op embryo's heeft laatst iemand in China geprobeerd en de wetenschappelijke community was not amused
lor1_1984 schreef:Volgens mij hebben ze hier in NL een tijdje ook het foute gen ertussenuit geknipt maar is dat nooit verder gekomen dan de experimentele fase.
Ik weet nog dat mijn vader en stiefmoeder daarvoor wilden gaan, is alleen niet doorgegaan omdat mijn vader kanker kreeg en overleed.
Later hoorde ik dat het een verboden ingreep werd ivm gewetensbezwaren, vergelijkingen met de praktijken van Mengele.
Ik voor mezelf kan ook niet begrijpen dat mensen willens en wetens blijven doorfokken als er bekend is dat er een ernstige afwijking/ziekte doorgegeven wordt.
Laat je dan testen, kom beslagen ten ijs en doe dan embryoselectie als je toch perse biologisch eigen kinderen wilt.