Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:50

Tis weer zo ver, vertraging :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:06

eclair98 schreef:
Ik zit nu in een coupe met iemand die veels te sterke parfum op heeft. Stinken is niet fijn maar ik wordt erg misselijk. Ga toch ergens anders zitten...

Niet toevallig die naar Enschede?

Anders kon ik wel eens schuldig zijn, maar denk het niet. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:07

Hier was net een jongen die nog snel de Arriva trein wou halen en vlak voor de trein onder de slagbomen door nog het spoor over rende naar het perron. Trein natuurlijk vol op de rem en toeteren, we stonden ineens stil op het station. Diezelfde gozer stapt doodleuk de trein in alsof hij onschuldig is. Vervolgens komt de machinist de trein langs gerend naar achter en vliegt de trein binnen met de woorden dat ie opzoek is naar een jongen met een rugzak die net overstak. Die jongen natuurlijk weer heel nietsvermoedend geantwoord. Machinist flikkert hem zo de trein uit "Sta voortaan maar eerder op!" :=

Levensgevaarlijk ook want het scheelde vrij weinig. Alleen omdat hij zonodig de trein moest halen..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:09

Ghostattack schreef:
Hier was net een jongen die nog snel de Arriva trein wou halen en vlak voor de trein onder de slagbomen door nog het spoor over rende naar het perron. Trein natuurlijk vol op de rem en toeteren, we stonden ineens stil op het station. Diezelfde gozer stapt doodleuk de trein in alsof hij onschuldig is. Vervolgens komt de machinist de trein langs gerend naar achter en vliegt de trein binnen met de woorden dat ie opzoek is naar een jongen met een rugzak die net overstak. Die jongen natuurlijk weer heel nietsvermoedend geantwoord. Machinist flikkert hem zo de trein uit "Sta voortaan maar eerder op!" :=

Levensgevaarlijk ook want het scheelde vrij weinig. Alleen omdat hij zonodig de trein moest halen..

Goed gehandeld. Alhoewel ik van mening ben dat zo iemand echt een enorme boete zou mogen krijgen (denk aan + 2.500 euro) of taakstraf of ov verbod.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:27

Jemig Ghostattack, dan zit je hart toch ook wel in je keel! Brrr, moet er niet aan denken.
Wel een goede actie van die machinist!

Ik heb er ook wel eens van gebaald dat de trein van links net kwam toen ik over wilde gaan steken om de trein van rechts te halen... Tsja, dan maar een treintje later hoor. Mij is dat halfuurtje eerder thuis geen gok met m'n leven waard. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:51

Als ze bij mij voor m'n trein of de tegentrein oversteken kunnen ze ook de volgende pakken. Loop ik samen met de hc naar die persoon en krijgen ze de keuze tussen boete of uitstappen en de volgende ~~}>

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:38

Hoe hoog is die boete eigenlijk, Gloa? Ik hoop best flink, zou wel mogen in ieder geval, je bezorgt toch meerdere mensen de schrik van hun leven :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:45

Ghostattack schreef:

pfoe levensgevaarlijk :oo

nou mijn ovchipkaart gedoe is nog steeds niet opgelost *\o/* (ov chipkaart heeft mijn studentov opgezegd)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:25

Ik wil even mijn saldo checken, omdat ik vandaag ergens heen ga en ik een weekendov heb (en dus niet gratis reis). Is er uitgerekend vandaag en nu een storing bij ovchipkaart.nl _O- Dus dat wordt gokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:48

PeerAppel schreef:
Ik wil even mijn saldo checken, omdat ik vandaag ergens heen ga en ik een weekendov heb (en dus niet gratis reis). Is er uitgerekend vandaag en nu een storing bij ovchipkaart.nl _O- Dus dat wordt gokken.

Kun je niet opt station bij de automaat controleren?
Pinpas voor de zekerheid mee.. ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:50

Ik ben 50 cent armer... telefoontje ov chipkaart en frustratie rijker..

Ik heb nog nooit zo niet mee werkende, eerder asociale, telefonistes mee gemaakt... ov weet ze wel uit te kiezen.. probleem ook nog steeds niet opgelost

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:52

Anders even een uurtje of 2 dia's laten kijken van mensen die hetzelfde hebben gedaan maar dan minder geluk hebben gehad,...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:10

Helaas kom ik daar niet langs, joaltijd, en ik kan door de storing ook niet checken waar wel van die oplaadpunten zitten. Echt super handig, maar volgens mij heb ik er nog wel €8,00 op en neem ook kleingeld mee.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:11

Heb je geen Albert Heijn of Primera in de buurt? Die hebben haast allemaal zo'n punt tegenwoordig! :j
Als je er niet voor om hoeft is dat wellicht een optie.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:50

Mensen die naast je kei hard gaan bellen in een stilte coupe... Zeg je er wat van zegt die persoon dood leuk tegen de andere persoon in de telefoon: even wachten er zit iemand tegen me te zeiken. Uuh dankjewel? -O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:05

watchthesky schreef:
Heb je geen Albert Heijn of Primera in de buurt? Die hebben haast allemaal zo'n punt tegenwoordig! :j
Als je er niet voor om hoeft is dat wellicht een optie.

Zeker in de buurt, maar net de andere kant op. Gelukkig staat er nog €11 op dus ik kom mooi heen en weer. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:07

Weet je wat ik nou echt een ergerpuntje vind? Buschauffeurs die niet eens even teruggroeten als ik hoi zeg := Hoe kleine moeite is het nou?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:38

MarlindeRooz schreef:
eclair98 schreef:
Ik zit nu in een coupe met iemand die veels te sterke parfum op heeft. Stinken is niet fijn maar ik wordt erg misselijk. Ga toch ergens anders zitten...

Niet toevallig die naar Enschede?

Anders kon ik wel eens schuldig zijn, maar denk het niet. _O-

Nee jou herken ik wel :P was de sprinter richting utrecht

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:27

Dat is idd ook zo irritant. Tegenwoordig groet 8 op de 10 passagiers niet meer.
Ik kreeg vroeger altijd van die irritante opmerkingen als ik op weg naar de manege met zweep de bus instapte

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:36

Niet zozeer een ergernis van mij maar van de buschauffeur in dit geval...
De incheck kastjes werken niet dus iedereen die instapt krijgt te horen dat ie gewoon mag gaan zitten. Maar al die gasten met muziek in de oren met oortjes of een koptelefoon horen dat dus niet... wees ff sociaal en trek dat ding van je kop als je instapt ofzo.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:48

Ohhh dat is altijd zo irritant ja! Dat ze maar blijven proberen en de chauffeur steeds harder gaat zeggen "ZE DOEN HET NIET" en dan nog zo schaapachtig kijken, koptelefoon af doen en zeggen "hij doet het niet"

Nee duh _O- :roll:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:51

Warboel schreef:
Ohhh dat is altijd zo irritant ja! Dat ze maar blijven proberen en de chauffeur steeds harder gaat zeggen "ZE DOEN HET NIET" en dan nog zo schaapachtig kijken, koptelefoon af doen en zeggen "hij doet het niet"

Nee duh _O- :roll:

Ik mis de vind ik leuk knop _O-

Laatst zat ik in een bus waarin de stop knopjes het niet deden, een vrouw wilde het maar niet snappen. Chauffeur zegt, check uit if geef ff een gil, dan stop ik bij de halte. Ze bleef zich maar afvragen of hij dan wel écht stopte _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:06

Hier iemand die in een vierzits zit met zijn vouwfiets. Midden in de coupé. :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:15

MarlindeRooz schreef:
Hier iemand die in een vierzits zit met zijn vouwfiets. Midden in de coupé. :')

Die snapt het ook niet helemaal dan :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:02

Nog een ergernis hier. Het is altijd super irritant dat mensen al instappen terwijl je eruit moet.

Gister ergernis andersom, iedereen was uitgestapt dus ik stap in, komt er toch nog iemand aan met alle tijd van de wereld.