Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:40

vanspeijk schreef:
Sammie schreef:
_O- Wood is een nagelbijter :))

Dat verklaart 't _O-

Ik woon niet meer thuis dus ik ben hier alleen in het weekend voor de paarden (ik deel ze met m'n moeder vandaar) maar iedere keer als ik thuiskom stopt de hond met luisteren naar m'n broer. Als ik haar roep komt ze meteen, als m'n broer roept is ze oostindisch doof. Ik vraag me af waarom :+

Stiekem heeft ze gewoon geen zin om naar je broer te luisteren. 'he weer dat gezeur van die man, ik luister niet meer hoor tralalaaa, hee daar heb je die lieve vrouw weer, die vind ik op het moment veel leuker!' :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:43

Bambi1995 schreef:
vanspeijk schreef:
Dat verklaart 't _O-

Ik woon niet meer thuis dus ik ben hier alleen in het weekend voor de paarden (ik deel ze met m'n moeder vandaar) maar iedere keer als ik thuiskom stopt de hond met luisteren naar m'n broer. Als ik haar roep komt ze meteen, als m'n broer roept is ze oostindisch doof. Ik vraag me af waarom :+

Stiekem heeft ze gewoon geen zin om naar je broer te luisteren. 'he weer dat gezeur van die man, ik luister niet meer hoor tralalaaa, hee daar heb je die lieve vrouw weer, die vind ik op het moment veel leuker!' :')

Hahaha lekkere beesten zijn het toch (al ben ik wel veel strenger dan mn broer dus waarom ik leuker ben, god knows)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:10

noviceh schreef:
Liselot schreef:
Boemeltreinen zijn toch echt diesels hoor :j
Absoluut, maar vallen die ook onder de reguliere ov en dragen zij ook mee aan de prijzen van treinkaartjes?

:j

Denk maar aan traject Enschede - Zwolle.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:53

Moet je als vrouw zijne, ook je bh uitdoen bij een ecg?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:00

amoj schreef:

Ja. Ik moest dat iig wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:10

_Karlijn schreef:
amoj schreef:

-O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:13

amoj schreef:
_Karlijn schreef:

-O-

Joh, die mensen zien de hele dag niets anders dan ontblote bovenlijven. Echt niks om je voor te schamen/zenuwachtig voor te zijn. Het is met een paar minuten ook voorbij. :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:14

Er zijn net zoveel tieten als dat er mensen zijn in de wereld :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:17

Wat is een ecg? :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:18

EskeGirl schreef:
Wat is een ecg? :o

Een electrocardiogram. Ook wel hartfilmpje

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:19

Ah, dankjewel!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:21

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:23

Dat is toevallig, die vraag is ik denk 1 of 2 pagina's geleden al gesteld.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:25

_Karlijn schreef:
Ik vraag me al heel lang af (en vergeet deze vraag steeds te stellen hier :+ ) hoe het kan dat als ik soms een korstje oid afkrab van mijn been, ik een scherpe steek voel in mijn arm of andersom of andere plekken. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die hetzelfde had haha :')

Edit: het is altijd op een hele specifieke plek, in de zin van aanwijsbaar. Alsof iemand me daar onderhuids knijpt ofzo.

Dat heb ik ook wel eens. Dat ik ergens aan mijn been iets doe en dan een soort van prikje ergens in mijn rug krijg. Alsof die zenuw daar in mijn been precies verbonden is met dat specifieke plekje in mijn ruggenmerg.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:26

Free2 schreef:
_Karlijn schreef:
Ik vraag me al heel lang af (en vergeet deze vraag steeds te stellen hier :+ ) hoe het kan dat als ik soms een korstje oid afkrab van mijn been, ik een scherpe steek voel in mijn arm of andersom of andere plekken. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die hetzelfde had haha :')

Edit: het is altijd op een hele specifieke plek, in de zin van aanwijsbaar. Alsof iemand me daar onderhuids knijpt ofzo.

Dat heb ik ook wel eens. Dat ik ergens aan mijn been iets doe en dan een soort van prikje ergens in mijn rug krijg. Alsof die zenuw daar in mijn been precies verbonden is met dat specifieke plekje in mijn ruggenmerg.

Ja zoiets ja!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:28

amoj schreef:
Nee hoor. Als je er erg tegenop ziet, kan je het altijd van tevoren even zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:31

Als een slak onder een steen gaat , zit zijn huisje dan niet vast? Ik zie het al voor me dat hij eruit gaat en aan zijn huisje trekt maar lijkt me niet zo he :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:34

Afbeelding
Gezien de slak die ik (per ongeluk :(:) ) heb geplet, zit een slak denk ik aan zijn huisje vast.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:00

noviceh schreef:
amoj schreef:
Nee hoor. Als je er erg tegenop ziet, kan je het altijd van tevoren even zeggen.

Inderdaad kan prima aangehouden worden, misschien iets lastiger plakken, maar prima te doen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:19

Bij The Passion (de Nederlandse versie op TV), hoe zit het dan met het zingen van de liedjes? Bijvoorbeeld Wit Licht van Jeroen van Koningsbrugge (https://www.youtube.com/watch?v=T6MGFTGHh7E) speelt zich niet op het podium af maar Jeroen heeft wel een microfoon om en er lijkt ook een koor mee te zingen dat wel op het podium is. Is het dan in de studio opgenomen en spelen ze een bandje af of zit Jeroen ergens backstage het nummer te zingen? Want de band zit ook gewoon live te spelen, maar het is zo goed gezongen dat je zou denken dat hij daar zijn tijd voor heeft genomen in de studio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:44

Ik gok op playbacken ja ;)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:52

Free2 schreef:
_Karlijn schreef:

In het kader van deze vraag: Ik heb heb heel vaak wanneer ik mijn haar kam en het een beetje moeilijk doorkambaar is, dan krijg ik een gekmakende kriebel aan mijn neus en soms moet ik niezen. Weet iemand hoe dit kan? Het zal vast iets met zenuwen ofzo te maken hebben, maar ik vind het wel heel gek dat mijn neus gaat kriebelen als ik mijn haar kam haha.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 01:42

renateeee_ schreef:
amoj schreef:

Inderdaad kan prima aangehouden worden, misschien iets lastiger plakken, maar prima te doen.

Kan als je geen beugels hebt wel :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:35

Als je iets in de smiezen houdt, waar hou je het dan in? := Oftewel waar komt de term "in de smiezen" vandaan?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:44

Nikass schreef:
Als je iets in de smiezen houdt, waar hou je het dan in? := Oftewel waar komt de term "in de smiezen" vandaan?

Was zelf ook benieuwd dus heb het even opgezocht haha :D

Wat de smiezen oorspronkelijk waren, is niet zeker. Misschien betekende smiezen 'ogen'; vergelijkbare uitdrukkingen zijn namelijk in de gaten hebben en in de kieren hebben, waarin met gaten en kieren oorspronkelijk waarschijnlijk ook 'ogen, oogspleten' bedoeld werden. Omdat in de smiezen hebben in het Bargoens voorkomt, heeft de uitdrukking misschien een Jiddische of Duitse herkomst. Een vergelijkbaar Jiddisch woord is er echter niet. Het Duits kent wel het woord Schmiss, dat iets betekent als 'een gapende wond' en dan later 'spleet, kier' zou zijn gaan betekenen; de mogelijkheid dat smiezen een Duitse herkomst heeft, wordt genoemd in het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006).

Bron: Onzetaal.nl