Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:12

Oh, wat toevallig! :) Is ze ook dit jaar gestart of doet ze nog het tweejarige traject?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:30

Saskiaa_ schreef:
Oh, wat toevallig! :) Is ze ook dit jaar gestart of doet ze nog het tweejarige traject?

Ze doet het via haar minor bij haar opleiding en moet dan volgend jaar verder geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:53

Welkom Saskia!

Spannend Jodie :D

Pff wacht alweer 12 weken op een nieuw raam , is dat een normale wachttijd of? Bel vrijdag weer ben er beetje spuugzat van

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:55

Jeetje Rebecca, dat vind ik echt abnormaal. Zou er zeker achteraan blijven bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:58

Met nog hooguit 3 weken bouwvak is het nu 9 weken , zeker nu het koud word wil ik gewoon een raam. Stinkt wat en wil de boel weer eens luchten , blijft een slaapkamer ..

Elke keer als ik bel is het standaard ja mevrouw het is besteld , nu mag ik van mezelf niet tekeer gaan aan de telefoon maar het geduld is op onderhand

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:01

Heb nog helemaal geen foto's geplaatst geloof ik, woon aankomende vrijdag al 4 weken hier hihi. Nog op mn nieuwe salontafel en bank aan het wachten helaas.. Moet nog een grote spiegel boven het dressoir komen en verder probeer ik het zo rustig mogelijk te houden dus ben ver klaar met aankleding.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 14-10-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:02

Mooi stekje ! lekker ruim

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:02

Erg leuk ingericht! :j

Leuke pantoffels, heb ik ook. O:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:00

Oke, zou even bij lezen maar heb even jullie advies nodig...

Net nu ik had besloten dat ik voorlopig thuis blijf wordt mij een huisje aangeboden met niet heel erg hoog huur ( 380 ). Nu twijfel ik natuurlijk enorm, want uit huis gaan wil ik nog steeds....
Maandag heb ik intake en later een bezichtiging om het huisje te bekijken, ben er net al wel even langs gereden en van de buitenkant lijkt het leuk, niet groot, maar goed het is voor mij alleen, wel waren deze huisjes 8 jaar geleden hele erge tokkie woningen, hoe dat nu is weet ik niet, het zag er niet heel erg tokkie uit toen ik er langs reed.Het is niet in de plaats waar ik wil, maar wel tussen mijn werk en mijn vriend in. Het huisje zit aan de achterkant van het dorp dus je moet wel stukje rijden om boodschappen enz te doen...

TWIJFEL -O- *\o/*

Hoe kan ik de huurtoeslag correct berekenen ? Aangezien ik net sinds een week een nieuwe baan heb en minder verdien dan bij mn vorige week, weet ik nu niet zo goed wat voor bedrag ik moet invullen...

Kunnen jullie mij helpen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:25

Oh dat klinkt <<) , ik kom rond met een uitkering van rond de 1000 per maand ;)

Uhm dat is lastig , dat is op basis van jaarinkomen. Kan je niet je maandeljkse loon x 12 doen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:35

Ja k zit op 1100 ongeveer, alleen hoe ik mijn berekening met in en uitgaven nu maak, kom ik elke maand te kort -O- Moet er nog maar eens goed naar kijken

Alleen als ik mijn loon nu keer 12 doe is het niet reeel over 2015.... Zo irritant haha
Laatst bijgewerkt door WinSel op 14-10-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:38

Wat zijn je uitgaven? :) , hmm lastig schuitje die huurtoeslag :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:40

Huur
Gas, Water, Licht
Servicekosten
Inboedelverzekering
WA-verzekering

Boodschappen
TV, internet
Netflix

Persoonlijk
Zorgverzekering
Mobiele telefoon
Benzine auto
Leuke dingen doen
Duo

Afvalstoffen gemeente
Onvoorziene uitgaven/sparen

Dit heb ik nu....
Is wel even wennen, ik verdien stuk minder dan hiervoor dus even omschakelen met uitgaven haha
Wat hebben jullie aan uitgaven aan boodschappen ? Als je alleen woont...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:56

Ik heb 40 euro per week aan boodschappen , rond de 120 euro voor GWL . Inboedelverzekering en geloof ook WA is 5 euro , tv en internet is 32,50 euro . Mobiel is officieel 30 euro per maand , zorgverkering is 112 euro , dan je eigen risico a 32,50 per maand. Water geloof ik 12 euro per maand , fiets slurp niks. Leuke dingen doe ik dus niet , in de zomer heteluchtballon evenementen maar dat is gratis als je de wereld kent :') . Afvalstoffen en rioolheffing is even een rib , kan je ook weer in termijnen doen .

Heb en bewindvoerder dus ruim gerekend , toeslagen zijn samen 309 euro elke maand. Uitkering is rond de 1000 euro , dan heb ik nog huisdieren. ik red me wel :)"

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:23

Ik kom nu wel uit, beetje passen en meten haha :P
Alleen weet ik dus niet hoe het precies zit met huurtoeslag, moet toch intake en bezichtiging afwachten.... Ga morgen met licht nog even kijken en dan foto maken van woonkamer, van buitenaf natuurlijk :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:33

Wnneer je nog geen 23 jaar bent kun je voor huurwonungen met totaal huurprijs tot 406 euro (zo iets geloof ik) huurtoeslag krijgen.

Krijg ik straks gelukkig ook. Per maand hier 840 euro inkomsten. Krap, maar gaat vast lukken!
't Is ook wel een kwestie van keuzes maken. Ik wil voor mijn pony betalen dus koop tweedehands kleding. Dat soort dingen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:39

Ik wordt volgende week 24 :)

Maar als ik mijn huidige loon X 12 doe krijg ik 112 euro huurtoeslag en dan is er niks aan de hand :)

T is idd keuzes maken, blijft puzzelen haha.

Ik werk bij makelaar dus ga morgen eens vragen of ze me wat kunnen helpen met huurtoeslag enz....

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:45

Sowieso zal het meer zijn dan x 12 (eindejaarsuitkering en vakantiegeld). Het moet haalbaar zijn, maar wel krap denk ik. Als al mijn rekeningen afgeschreven zijn ben ik €1000 kwijt. Ik krijg geen toeslagen en betaal zo'n €100 meer hypotheek dan het huurbedrag dat jij noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:57

Is ook inkomen afhankelijk

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:02

Eindejaarsuitkering krijg ik niet.

Ga t morgen eens aan mm collega vragen en er nog maar s goed over na denken...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:03

Rebecca, je moet voor dat bedrag toch wel leuke dingen kunnen doen?
Ik heb minder inkomen maar kan er naast leuke dingen doen ook een paard en auto van houden.

Winsel, je moet wel loon voor loonbelasting invullen, niet je nettoloon.
Als je dat bij de rekenhulp op de site van toeslagen invult dan wordt ook automatisch je vakantiegeld berekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:05

Zeker zit momenteel nog met een klein schuldje waar ik en bewindvoerder gewoon af willen , helaas niet mijn schuld alleen zit ik wel met de gebakken peren. Maar liever dat bedrag dan de oorspronkelijke 9000 waar ze mee dreigden :+

Is nog wat opbouwen etc , veel dure telefoonrekeningen gehad laatste tijd dus ook een beetje aftasten en bewindvoerder krijgt ook maandelijks een bedrag

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:06

Ja ik heb bruto loon ingevuld idd. Alleen ik weet dus niet hoe t berekend wordt, mijn huidige baan is de 3e van dit jaar ( en hopelijk voor langere tijd ) Wordt huurtoeslag dan berekend over dit jaar, met ook het bruto loon van mijn vorige werk of alleen van wat ik nu verdien. Ik werkte 40 uur en kreeg boven minimumloon en werk nu 32 uur en krijg het minimumloon. Groot verschil dus...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:06

Oke duidelijk!
Hopelijk snel van je schulden af dan. :)