Marije_jiplover schreef:Ik denk ikke, dat het niet eens perse "de overheid", oftewel het ambtenarenapparaat, is die geen idee heeft, maar dat die ambtenaren tegengewerkt worden door welke bestuurlijke wind er vanuit de Tweede Kamer inclusief regering/bewindspersonen waait, waar ze wel of geen energie in mogen of kunnen steken.
Als ik voor mijn eigen vakgebied kijk, was er beleid inclusief werkvoorschriften om het beleid uit te voeren zo goed als klaar om te gaan gebruiken, omdat vanuit Adema de opdracht was om dat te ontwikkelen, wat nu door Wiersma letterlijk in de koelkast is gezet en wat we niet in mógen voeren van haar.
Na de val van het vorige kabinet kwamen er echt dingen tot stilstand die daarvoor al gewoon goed liepen.
Nee, voor mijn vakgebied heeft die overheid echt geen idee, op geen enkele beslissende laag (dat is niet het zelfde als dat individuele ambtenaren het niet zouden weten/begrijpen)
Dat hele gejammer over het volle elektriciteitsnet zag Netbeheer Nederland 15 jaar geleden al aankomen.