Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:10

Urbanus schreef:
Ik moet even sparren.

M'n bestie is fietsen in Chili en al een paar dagen van de radar. To panic or not to panic?

Met wat voor regelmaat (en met wie allemaal) hield hij contact? Waren daar ook afspraken over? Is er bekend hoe bereikbaar hij daar is? Smsen/bellen geprobeerd?
Ik zou eerlijk gezegd wel panikeren. :')

Toen ik alleen aan het fietsen was (maar dan ‘gewoon’ in Denemarken) had ik de afspraak mijn vriend elke ochtend even mijn min of meer route van de dag te melden en liet ik weten als mijn tent weer opstond in de avond. Mijn moeder stuurde ik om de dag/paar dagen een update met foto’s en die wist dat mijn vriend dagelijks op de hoogte werd gehouden. Zulke afspraken zijn gewoon prettig en dan weet je ook gelijk dat er iets mis is als de vaste contactpersoon een dag niets hoort, maar als vrouw maak je zulke afspraken wellicht sneller dan als man.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:11

Ja ik ben ook wel een beetje onrustig, maar ik ben het enige 'meisje' (al ben je 36, ze zien je nooit voor vol aan |( ) in de vriendengroep en de rest is zo fiets laconiek.

Fabled

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:15

Ah, van die 'komt wel goed, schatje' kerels. Als het niet goed voelt, gewoon contact opnemen met de ambassade of misschien familie die nog wel contact heeft gehad?

Liever een keer teveel zorgen maken dan een keer te weinig.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:17

Urbanus schreef:
Ja ik ben ook wel een beetje onrustig, maar ik ben het enige 'meisje' (al ben je 36, ze zien je nooit voor vol aan |( ) in de vriendengroep en de rest is zo fiets laconiek.

Ugh, mannen. Het kan ook niets zijn, mobiel uitgevallen en even geen stroom/powerbank beschikbaar ofzo, maar voor hetzelfde geldt is hij in een ravijn gekukeld zonder bereik.
Kan het zijn dat hij zijn internet uit heeft gezet om batterij en kosten te sparen?
Ik snap dat je niet de paniekmiep wilt uithangen, maar beter wel er achteraan gaan, hem op een andere manier dan via het internet proberen te bereiken en eventueel ambassade bellen. Dan maar als aansteller gezien worden als er niets is, kan je tenminste weer rustig ademhalen.
Wanneer was er voor het laatst contact? Navigeert hij ook met zijn mobiel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:22

Hij is elke dag wel even online, maar nu dinsdag voor het laatst. Ambassade bellen zullen z'n ouders wel doen, denk ik.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:26

Dan vind ik het wel terecht dat je je zorgen maakt hoor, er even vanuit gaande dat hij niet heeft aangekondigd dat hij nu een stukje gaat doen met minder bereik. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:27

4 Mini papier vernietigers. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:31

Ja, bah. Ik zou me dan ook veel zorgen maken. Realiteit laat wel zien dat dat meestal onterecht is. Telefoon kwijt/gestolen/etc. is nog altijd een realistischer scenario dan de echte doemscenario's. Maar dat je je onrustig voelt lijkt me niet meer dan logisch.

Ik duim iig voor je dat er snel iets van contact is en dat het allemaal goed zit, want dit is een rotgevoel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:31

Urbanus schreef:
Hij is elke dag wel even online, maar nu dinsdag voor het laatst. Ambassade bellen zullen z'n ouders wel doen, denk ik.

Kakkie. Hopelijk komt hij vandaag weer online met een goede reden. Ik zou me ook wel zorgen maken.

Ja en mobiel kwijt duurt ook gelijk een aantal dagen om dan iets te fiksen. Al kan je dan nog wel op een andere manier het thuisfront bereiken, maar dan moet je niet in the middle of nowhere zijn wat in Chili best mogelijk is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:43

Urbanus schreef:

Hmm ik zou me dan ook wel zorgen maken, ja. Hopelijk hoor je snel iets van hem.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:52

Urbanus: heb je z’n ouders al gecontacteerd of zij hem gehoord hebben?
Maar beter te veel/ te vroeg ambassade bellen dan te weinig toch?

Ik heb geen zin in feestjes. Heb medicatie met codeine en kan dus niet drinken, zoontje wordt binnenkort 18 maand dus sowieso dat mensen onterecht enthousiast gaan worden dat die een broertje of zusje krijgt als ik niet drink (ik drink anders ALTIJD).
En ja, ik kan dat wel zeggen van de medicatie maar sowieso dat er nog gaan denken dat het een smoes is.
Dus dan mag ik weer de trut zijn die gaat uitleggen dat de kleine al een broertje of zusje heeft, hij ogenblikkelijk baby nr 2 is en als zij graag een ivf-traject instappen ze dat mogen doen maar ik heb daar nog even geen zin in.
#eindevanderant

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:55

Optiwolk schreef:
Dus dan mag ik weer de trut zijn die gaat uitleggen dat de kleine al een broertje of zusje heeft, hij ogenblikkelijk baby nr 2 is en als zij graag een ivf-traject instappen ze dat mogen doen maar ik heb daar nog even geen zin in.
#eindevanderant

:knuffel:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:56

Oef ik zou daar ook onrustig van zijn.
Hopelijk hoor je gauw weer iets van hem Urbanus.
Hier een ergenis. Afgesproken met date om 2 uur, maar meneer is al een half uur later.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:02

Urbanus schreef:

Als het niet goed voelt zou ik ook actie ondernemen hoor, maling wat de anderen zeggen!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:03

purny schreef:
Oef ik zou daar ook onrustig van zijn.
Hopelijk hoor je gauw weer iets van hem Urbanus.
Hier een ergenis. Afgesproken met date om 2 uur, maar meneer is al een half uur later.

Maar het is nu pas 2 uur toch? Edit laat maar niet goed gelezen :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:04

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Hmm ik zou me dan ook wel zorgen maken, ja. Hopelijk hoor je snel iets van hem.

Ik vind het lastig te beoordelen, ben zelf zo'n iemand die op reis vaker dagen achter elkaar buiten bereik is in the middle of nowhere zonder iets aan te kondigen gewoon omdat ik er helemaal niet aan denk en #YOLO, en zou me niet zo snel zorgen maken om een ander die dat doet. Zeker als die vaker redelijk avontuurlijk aan het reizen is.

Maar als hij normaalgesproken wel elke dag online is en nu ineens stilvalt snap ik dat het zorgelijk is, bij twijfel zou ik wel ambassade durven te bellen.
Hopelijk is hij zo weer online!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:05

Nou inderdaad, beter spijt van iets wat je gedaan hebt dan van iets wat je niet hebt gedaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:16

Dinsdag is wel lang om offline te zijn, daar zou ik mij ook zorgen over maken. Geen tips verder...

Sorry als ik mensen een rot gevoel heb gegeven gisteravond, was niet de bedoeling.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:58

Sinds ik (natuurlijke) anti-stressmedicatie neem en bewust probeer te ontspannen terwijl ik studeer en dingen doe heb ik een trillend ooglid. Ik snap het leven niet meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:01

Ik hik tegen de sportschool aan maar ik ben deze week nog niet geweest. En ik moet nu écht gaan om deze week toch een keer gegaan te zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:04

MarlindeRooz schreef:
Ik hik tegen de sportschool aan maar ik ben deze week nog niet geweest. En ik moet nu écht gaan om deze week toch een keer gegaan te zijn. :=

Go you! Gewoon gaan. En dan daarna meteen iets leuks voor jezelf doen om je te belonen zodat je het echt verdiend hebt . :)) .

Mijn broer zei altijd als iets tegen zat (zoals tegenzin :D ) " zie het als een unieke kans om je wilskracht en je doorzettingsvermogen te vergroten *\o/* " (en je aan jezelf te bewijzen :D ) .

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:07

Ik bel het ziekenhuis, omdat ik hoge waardes heb en niet lekker voel. Diabetesverpleegkundige zegt; bel 112. Dus dat doe ik braaf en die zegt; we zijn geen taxi. Nou top :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:08

Menino schreef:
MarlindeRooz schreef:

Go you! Gewoon gaan. En dan daarna meteen iets leuks voor jezelf doen om je te belonen zodat je het echt verdiend hebt . :)) .

Mijn broer zei altijd als iets tegen zat (zoals tegenzin :D ) " zie het als een unieke kans om je wilskracht en je doorzettingsvermogen te vergroten *\o/* " (en je aan jezelf te bewijzen :D ) .

Hierna moet ik een boek lezen van mijn studie en komt hopelijk de ikea spullen brengen en die moet ik dan tillen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:08

Fly_high schreef:
Ik vind het lastig te beoordelen, ben zelf zo'n iemand die op reis vaker dagen achter elkaar buiten bereik is in the middle of nowhere zonder iets aan te kondigen gewoon omdat ik er helemaal niet aan denk en #YOLO, en zou me niet zo snel zorgen maken om een ander die dat doet. Zeker als die vaker redelijk ikoonavontuurlijk aan het reizen is.

Maar als hij normaalgesproken wel elke dag online is en nu ineens stilvalt snap ik dat het zorgelijk is, bij twijfel zou ik wel ambassade durven te bellen.
Hopelijk is hij zo weer online!

Ik vind het ook lastig hoor. Hij is met een tentje en een fietsje aan het trekken, geen idee hoe gevaarlijk Chili is. Maar kan ook dat hij gewoon even z'n tel uit heeft gezet of geen stroom heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:11

Ineke2 schreef:
MyWishMax schreef:
Echt verrot geslapen. Eerst niet in slaap kunnen vallen tot 2 uur en daarna om 5 uur weer wakker worden.

En ik heb zoveel jeuk :=

Weet je waarvan de jeuk komt?

Nee, helaas niet. Soms heb ik dat, tot bijna brandend aan toe ofzo. Moeilijk uit te leggen. Heb al heel veel geprobeerd, maar niks kunnen ontdekken wat het uitlokt of wat het verhelpt. Kan zo paar dagen achter elkaar zijn, weken weg en dan weer terug.