Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:16

Groot gelijk wat een mafkees!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:47

Ja, daar was ik ook niet gerust op geweest.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:09

Oh wauw miss_lizje, wat een griezelige reactie %)

Ik had er iets op staan om gratis weg te geven. Binnen de kortste tijd had ik hartstikke veel berichten, maar de eerste vijf wilden het 5 minuten later toch maar niet hebben of reageerden gewoon helemaal niet meer.
Tsjongejonge, je kunt toch ook nadenken voor je reageert?

Gelukkig was de zesde reactie wel van iemand die er dezelfde avond nog om kon komen en heel dankbaar was. Daar doe je het dan voor :)

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:19

Hallo iedereen *D
Zelf redelijk vaak op Tweedehands (equivalent van MP in België) geweest de laatste maanden omdat ik geitjes zocht. Nou was dat vermoeiend zeg. 9 op 10 geen antwoord op de vragen en veel reageren ook niet als je vraagt om te komen kijken (ik ga geen dieren kopen op foto zonder ze te hebben ontmoet hoor). Ben blij dat ik nu mijn vier geitjes heb :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:56

Geen idee hoe...
Maar mijn telefoon heeft de Rabo app verwijderd.

Twee uur bezig met het betalen via mp. En ineens kom ik hier achter.
Hoe?! Geen idee.

Vandaag kan ik m weder installeren ivm random reader.

Nu ben ik straks n marktplaats gekkies :')

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:22

Vraagje, heeft hier iemand ooit een probleem gemeld bij marktplaats?
Ik heb 1 april wat gekocht maar het is nog niet verzonden. Ik heb gisteren een berichtje gedaan en ze zou het gaan regelen. Maar je moet wel binnen 7 dagen een probleem melden. Moet ik dat dan uiterlijk maandag doen? Of kan het op dinsdag ook? Ik wil haar besf nog even tijd geven namelijk. Maar wil ook weer niet te laat zijn met melden...

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:24

Ik had hetzelfde. Maar als je op probleem melden klikt zie je als het goed is voor wanneer het moet:)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:04

Nou ik had toch maar een probleem gemeld, want ze ging het niet op tijd kunnen verzenden.
Wel snel reactie van Marktplaats dat ze het aankoopbedrag terugbetalen. Kosten voor bescherming en verzendkosten niet.
Nu staat er wel dit bij:
Als het verzendlabel op Markplaats is aangekocht kan je resitutie aanvragen via de chat. Als het label zelf aangekocht is dien je direct contact op te nemen met dhl. dit verloopt niet via ons.

Maar geen idee hoe?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 17:41

Dat is toch ook raar? Bij vinted krijg je alles terug als het niet verzonden wordt, ook de verzendkosten en de kopersbescherming.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:41

Als het goed is krijg ik de verzendkosten ook terug. Dat kan je als koper in de chat regelen. Alleen dan koperbescherming en servicekosten niet.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 20:47

Jaa ik heb dat toen ook via de chat geregeld, kreeg het toen netjes terug :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:10

Artikel hier in de buurt staat 10 minuten online.

Weinig info dus vraag om meer.
dat krijg ik 20 minuten later.

Ik geef direct aan dat we interesse hebben en of het in woonplaats x is op te halen.
Daarop krijg ik een ja.

Vraag of morgen uitkomt en krijg als antwoord net verkocht...

Ik heb zomaar het vermoeden dat het er morgen duurder opstaat....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:50

En hier een dubbel superleuke ervaring met mp EN de kracht van bokt.
2,5 maanden geleden zag ik een naaimachine te koop, die ik al heel lang zocht en dat ook nog voor superprijs.

Minpunt : 2,5 uur enkele reis en verkoper wilde niet versturen

Dus plannen... eerste afspraak uitval want auto in Garage. Volgende mogelijkheid was pas in april voor mij dus maar bedroefd afgezegd.

Verkoopster superlief, wilde wachten en dat zelfs zonder aanbetaling.
Maar ook dat was door omstandigheden erg moelijk te plannen.

Toen die idee om even op bokt de plaats te zoeken en ja, hoor, iemand gevonden.
Stoute schoenen aangetrokken , gevraagd en een "ja" gekregen.

Vandaag machine super verpakt binnen gekregen ( 2e pakket hangt nog buj DHL depot, maar dat komt ook nog)

Dus bij deze: Hulde aan cursebreaker voor die moeite om a) voor mij op te halen en b) so super verpakken en mij toe te sturen!!

Geweldig dat er zo mensen nog zijn

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:13

<3
Heel fijn!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:32

sasja0705 schreef:
En hier een dubbel superleuke ervaring met mp EN de kracht van bokt.
2,5 maanden geleden zag ik een naaimachine te koop, die ik al heel lang zocht en dat ook nog voor superprijs.

Minpunt : 2,5 uur enkele reis en verkoper wilde niet versturen

Dus plannen... eerste afspraak uitval want auto in Garage. Volgende mogelijkheid was pas in april voor mij dus maar bedroefd afgezegd.

Verkoopster superlief, wilde wachten en dat zelfs zonder aanbetaling.
Maar ook dat was door omstandigheden erg moelijk te plannen.

Toen die idee om even op bokt de plaats te zoeken en ja, hoor, iemand gevonden.
Stoute schoenen aangetrokken , gevraagd en een "ja" gekregen.

Vandaag machine super verpakt binnen gekregen ( 2e pakket hangt nog buj DHL depot, maar dat komt ook nog)

Dus bij deze: Hulde aan cursebreaker voor die moeite om a) voor mij op te halen en b) so super verpakken en mij toe te sturen!!

Geweldig dat er zo mensen nog zijn

Kleine moeite toch, om voor een ander wat te doen <3 Toeval ook dat de verkopers ook maar een paar minuten van mij vandaan zaten. Veel plezier ermee gewenst maar dat gaat vast goedkomen 8-) Iig al blij dat het belangrijkste pakket er nu al is en goed is aangekomen haha!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:14

@Cursebreaker , was spannend voor ons allebij maar ben superhappy !

En nog een fijne ervaring : oud mobiel in de la gevonden - was toen alleen maar uit de doos gehaald.
Dus maar op mp gezet voor 60
Na de gewoonlijke " voor 10 kom ik m nu halen" en dat 4 weken lang was ik al bijna zover om dat ding ergens te doneeren.
Maar dan een bericht met bod van vraagprijs plus extra verzending, was het binnen 10 minuten geregeld.
Koperbetaald, ik verstuurd
Koper blij, ik blij.
Wat wil men meer ?
:D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:38

Telt facebook/marktplaats ook? super mooie, en grote Epiphyllum Anguliger gevonden voor maar 10 euro. Zelf verpot en in een koperen bak gezet die samen met de pilar? wel van de kringloop komt.

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:53

Hier helaas een flink negative ervaring.

Afgelopen najaar (november) een macbook pro gekocht. Vooraf nagevraagd hoe de batterij eraan toe was. Was nog perfect vertelde verkoper, want hij had er recent zelf een nieuwe batterij in gezet.

Bij ophalen nogmaals nagevraagd hoe het met die batterij zat: alles 100% zoals zou moeten.

Bij thuiskomst al gelijk problemen, dit aangekaart, maar verkoper wilde echt maar minimaal tegemoet komen (€25) probleem was dat de macbook Bij 25% batterij uitviel, daar is natuurlijk omheen te werken, door optijd aan de oplader te hangen.

Nu een paar maanden verder en steeds méér problemen blijkt de hele batterij gewoon volledig stuk en levensgevaarlijk want staat bol.

Vanmiddag naar een Amac store geweest en die gaven aan dat die batterij al vanaf dat ik hem Kocht kapot geweest is. Hun repareren niet meer.

Verkoper contact op genomen en hij wil helemaal niets tegemoet komen, ondanks dat ik dus straks een rekening heb van €140 voor het vervangen van die gevaarlijke batterij.... bij een andere reparatie zaak.

Ben hier dus absoluut niet blij mee en verkoper had gewoon eerlijk moeten zijn, dan had ik die gehele macbook al niet gekocht in eerste instantie, ik hoef de kapotte troep van een ander niet!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:08

Holy oliebol... dat is echt n super tegenvaller.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:56

Het is balen, maar wel een beetje eigen schuld. Het is geen winkel waar je iets hebt gekocht en waar je garantie hebt. Je had hem ter plekke moeten testen. Zodra je over de drempel bent, is het van jou.

Je had hem beter dezelfde dag nog terug kunnen brengen. Nu, na zoveel tijd is het echt heel vervelend voor jou, maar dit had je dezelfde dag of week ook kunnen achterhalen bij Amac. :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 06:31

Balen maar het risico van tweedehands kopen. Als je garantie wilt moet je naar de winkel. Gelukkig kan het nog gemaakt worden voor een redelijk bedrag

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:36

Tallie1979 schreef:
Het is balen, maar wel een beetje eigen schuld. Het is geen winkel waar je iets hebt gekocht en waar je garantie hebt. Je had hem ter plekke moeten testen. Zodra je over de drempel bent, is het van jou.

Je had hem beter dezelfde dag nog terug kunnen brengen. Nu, na zoveel tijd is het echt heel vervelend voor jou, maar dit had je dezelfde dag of week ook kunnen achterhalen bij Amac. :)

Waarom eigen schuld? Het is wel een risico van tweedehands, maar wat had ze nog meer moeten doen dan? Ze heeft het diverse malen gevraagd. En als ze getest heeft en de laptop is net helemaal opgeladen, dan is op dat moment het probleem ook niet te zien geweest.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:44

Paardennamen schreef:
Tallie1979 schreef:

Waarom eigen schuld? Het is wel een risico van tweedehands, maar wat had ze nog meer moeten doen dan? Ze heeft het diverse malen gevraagd. En als ze getest heeft en de laptop is net helemaal opgeladen, dan is op dat moment het probleem ook niet te zien geweest.

Eigen schuld omdat ze de laptop in gebruik heeft genomen en nu maanden later laat maken.

In plaats van in gebruik name, had ze deze beter meteen kunnen terugbrengen. Of beter moeten testen ter plaatste. Niet opgeladen en dus niet te testen? Laten staan. Bij Apple producten kan je een batterij percentage zien. Dat had ze makkelijk kunnen checken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:36

Tallie1979 schreef:
Paardennamen schreef:

Eigen schuld omdat ze de laptop in gebruik heeft genomen en nu maanden later laat maken.

In plaats van in gebruik name, had ze deze beter meteen kunnen terugbrengen. Of beter moeten testen ter plaatste. Niet opgeladen en dus niet te testen? Laten staan. Bij Apple producten kan je een batterij percentage zien. Dat had ze makkelijk kunnen checken.

Accu was juist wél opgeladen en bijna vol, ga ook niet bij een koper uren wachten en met een laptop werken totdat de laptop van vol naar leeg is gegaan.

Batterij percentage was (en is) gewoon goed! Geeft aan status "normaal"

Bij gebruik ga je pas merken dat de batterij gewoon echt slecht is!

Laptop ging in het begin ook nog redelijk normaal aan, al had ik dus niet door dat het niet aan gaan gebeurd als de oplader niet is aangesloten.

Ik heb naar wat ik zelf heb kunnen onderzoeken/ testen echt alles gedaan.

En ff terug brengen? Ik ben 5 uur onderweg geweest met het ov en daar dus óók behoorlijke kosten voor gemaakt. Terug brengen had gekund, was ik wéér een hoop reiskosten kwijt geweest en stond ik alsnog met lege handen. En een fatsoenlijke tegemoetkoming wilde de verkoper niet geven. Ik had al voorgesteld de batterij te laten vervangen op zijn kosten, maar hij trekt gewoon z'n handen ervan af....

Terwijl hij heeft moeten weten dat het een probleem macbook was....en dan gewoon recht in je gezicht zeggen dat de batterij 100% goed was.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:40

Als zijn mening was dat de batterij goed was.
Dan is het nueenmaal een risico van gebruikt kopen.