Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:54

Sizzle schreef:
Niemand weet wat voor een ander de invulling van zijn leven is. Ik ken iemand die iedere vrije minuut met een groepje andere mensen met zijn buik in de modder naar vogels tuurt, al zo‘n 40 jaar. Een zeer belangrijk intrinsiek deel daarvan is dit ook kris-kras binnen het betaalbare bereik in de wereld te doen in sociaal verband. Voor mij is het makkelijk praten dan een mus in je eigen omgeving ook na 2 jaar nog best heel mooi is. Je gaat immers niet dood als je al een kans had om af te reizen naar weet ik veel waar omdat de unieke geel gekeelde fliederfluit met kuif daar gespot is.
Zo heeft iedereen zijn eigen passies.

_/-\o_ _/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:58

Sizzle schreef:
Niemand weet wat voor een ander de invulling van zijn leven is. Ik ken iemand die iedere vrije minuut met een groepje andere mensen met zijn buik in de modder naar vogels tuurt, al zo‘n 40 jaar. Een zeer belangrijk intrinsiek deel daarvan is dit ook kris-kras binnen het betaalbare bereik in de wereld te doen in sociaal verband. Voor mij is het makkelijk praten dan een mus in je eigen omgeving ook na 2 jaar nog best heel mooi is. Je gaat immers niet dood als je al een kans had om af te reizen naar weet ik veel waar omdat de unieke geel gekeelde fliederfluit met kuif daar gespot is.

Klopt als een bus.

Maargoed, nu was ik zaterdag in tranen omdat de wedstrijd die ik zondag zou lopen niet door kon gaan. En dan ben ik nieteens de ploeg die het organiseerde :Y)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:06

Sizzle schreef:
Shadow0 schreef:
Maar voor de mensen die geen familie en geen partner hebben, zijn restaurants niet per se zo belangrijk. Uit eten is wel leuk, maar ik ken weinig mensen waarvoor het ook echt cruciaal is op een manier die niet anders is in te vullen.

Is dat zo?
Wellicht in een Nederlandse beleving ja.
In een Zuiderlijker klimaat is het juist best normaal om meermaals per week, ook (of juist) als alleenstaande je in eet en drinkgelegenheden te treffen. Daar is dan ook echt iedereen te vinden incl. kinderen.
Dat zie je ook goed in de stad, in de theehuizen. Daar zit altijd volk (behalve nu).

In Belgie ook hoor ...vooral iets oudere bevolking of alleenstaanden gaan dagelijks uiteten , uit voor koffie , gezelschap en een babbel :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:06

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:08

Reageer eens op mn bericht, HC?
Of blijf je gewoon willekeurig onaardige en onware dingen schrijven?

Lees :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:08

..en zojuist is in pc gezegd dat het Covid certificaat ook nodig is voor terassen. Buiten dus.
Maskers buiten op straat lopend was trouwens al weer ingevoerd in een paar deelstaten.

´Advies´ om tijdens kerst / jaarwisseling bijeenkomsten te beperken tot liefst 1, max 2 familie-eenheden, dus waarmee je samenwoont. Maw, advies om het in eigen bubbeltje te vieren en max met bv je ouder óf je broer c.q. zus en diens grut.

M.i. allemaal masseren voor de klapper woensdag met ingang van donderdag. Lijkt er steeds meer op dat als ik nog een keer voor zeg maart ontspannen aan de kust uit wil, dat woensdag moet. Pfffff en er is haast geen avondleven open zelfs in het weekeinde -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:09

Pandora2 schreef:
De duitsers vinden de Covidgum uit ! :Y) ik dacht eerst dat het een grap was, maar niet dus :')
Het zou de eerstvolgende uren de uitstoot van virusdeeltjes sterk verminderen.

https://www.hln.be/wetenschap/deze-kauw ... ~aa1d155b/

virusdeeltjes in de mond, mooi. En in die mijn longen die ik uitadem door mijn neus?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:10

Of niet, laat ook maar HC :') ik ben er wel klaar mee

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:13

DuoPenotti schreef:
Pandora2 schreef:
De duitsers vinden de Covidgum uit ! :Y) ik dacht eerst dat het een grap was, maar niet dus :')
Het zou de eerstvolgende uren de uitstoot van virusdeeltjes sterk verminderen.

https://www.hln.be/wetenschap/deze-kauw ... ~aa1d155b/

virusdeeltjes in de mond, mooi. En in die mijn longen die ik uitadem door mijn neus?

Mondmaskertje over de neus... O:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:13

Sizzle schreef:
Je gaat immers niet dood als je al een kans had om af te reizen naar weet ik veel waar omdat de unieke geel gekeelde fliederfluit met kuif daar gespot is.

En iemand mag dat missen - maar tegelijkertijd is het dus deels gewoon het leven dat die dingen soms anders lopen. Er zijn ongetwijfeld een heleboel potentiele vogelspotters die nooit naar Afrika vliegen voor de geelgekeelde fliederfluit, omdat ze daar geen mogelijkheden voor hebben. Dat stoort me. We doen teveel alsof iedere hobby van behoorlijk geprivilegeerde mensen net zo ingrijpend is als mensen die dood gaan, ziek zijn, echt arm zijn, letterlijk niemand meer zien omdat er niemand meer is... alsof het allemaal hetzelfde is.

En je hoeft niet van alle leed een wedstrijd te maken, en natuurlijk mag je balen als er dingen niet doorgaan, maar tegelijkertijd mogen sommige tamelijk verwende mensen zich ook best realiseren hoeveel mazzel ze eigenlijk hebben. Ik zie in al die verhalen ook steeds alleen maar 'ik' terugkomen. Het doet er niet toe welke gevolgen het voor anderen heeft, als de 'ik' het maar goed heeft en laat dan de rest maar barsten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:14

Pandora2 schreef:

Kauwgum in poedervorm, klaar ben je :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:15

Cer schreef:
Pandora2 schreef:

Kauwgum in poedervorm, klaar ben je :')

:')

Volgens mij heet dat anders Cer :D :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:16

Snuifffffff....
Hopelijk blijft het niet plakken dan :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:27

Cer schreef:

Ik heb er genoeg aan om te constateren dat we een andere perceptie, invulling hebben van sociaal en kwali-tijd.

Onaardig? Lezen? Lees jouw bericht zelf nog eens.
Over en sluiten.

Vriendin is nu naar het dorp voor inkopen. We verwachten nog minder naar de locale ventas te gaan omdat het er niet gezelliger op wordt. Ze gaat ´cake bakken´ zegt ze. Dat is een understatement want het is véél meer dan ´cake´.
Voor gezellig thuis. Zoon komt dus tja, je moet wát en ja, gezellig. Dat haar baksels beter, creativer, lekkerder zijn dan het beste wat de horeca hier te bieden heeft compenseert bij benadering de afname in contacten met andere mensen niet.
Best leuk om eens in de familie-eenheid thuis te zijn maar....; op de bank een boek lézen over een avontuurlijke tocht met de motorfiets is niet hetzelfde als de motorfiets uit de garage te trekken en op het zadel een avontuurlijke tocht te máken. Voor míj dan.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:36

Ik ben t voor 90% met je eens en nog steeds is t niet goed _O-
Ik hoef t niet terug te lezen, ik heb t geschreven en zelfs toegelicht .. met vragen, zoals een discussie betaamt .. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:38

Shadow0 schreef:
Ik zie in al die verhalen ook steeds alleen maar 'ik' terugkomen. Het doet er niet toe welke gevolgen het voor anderen heeft, als de 'ik' het maar goed heeft en laat dan de rest maar barsten.

Dat vind ik behoorlijk cru naar de grote meerderheid voor wie Covid geen serieus probleem is anders dan dat zij nu inmiddels meer dan anderhalf jaar op de rem staan om het risico te beperken voor de risicogroepen; laat zich voor ánderen vaccineren. Dat riep/roep jij ook continue; voor ánderen vaccineren.
Het overgrote deel van de samenleving doét al anderhalf jaar water bij de wijn voor een minderheid, die ´rest´.
Béétje waardering daarvoor wellicht?!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:40

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Ik heb er genoeg aan om te constateren dat we een andere perceptie, invulling hebben van sociaal en kwali-tijd.

Onaardig? Lezen? Lees jouw bericht zelf nog eens.
Over en sluiten.

Vriendin is nu naar het dorp voor inkopen. We verwachten nog minder naar de locale ventas te gaan omdat het er niet gezelliger op wordt. Ze gaat ´cake bakken´ zegt ze. Dat is een understatement want het is véél meer dan ´cake´.
Voor gezellig thuis. Zoon komt dus tja, je moet wát en ja, gezellig. Dat haar baksels beter, creativer, lekkerder zijn dan het beste wat de horeca hier te bieden heeft compenseert bij benadering de afname in contacten met andere mensen niet.
Best leuk om eens in de familie-eenheid thuis te zijn maar....; op de bank een boek lézen over een avontuurlijke tocht met de motorfiets is niet hetzelfde als de motorfiets uit de garage te trekken en op het zadel een avontuurlijke tocht te máken. Voor míj dan.

Oh my, je maakt mij jaloers op die cake hihi.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:40

Sizzle schreef:
Ik rij ook regelmatig naar „het buitenland“, de Hornbach in eigen land zit nou eenmaal verder weg dan die in het buitenland. Dan ben ik dus ook aan het „winkelen“ in het buitenland, maar de kans dat daar iets uitgewisseld gaat worden in zo’n gigantische bouwmarkt is nihil en dan ook nog met masker en ingeent. Maar ja, je ziet wel die asociale buitenlandse nummerplaten op de weg die het allemaal niets kan schelen ;)

Mijn buurman (risicogroep want 65+) is net naar Japan gevlogen, de aso…..om zijn vrouw weer eens te zien na 1,5 jaar.

Dat wordt voor hem dan eerst tien dagen in een quarantaine hotel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:41

Cer schreef:
Ik hoef t niet terug te lezen, ik heb t geschreven en zelfs toegelicht .. met vragen, zoals een discussie betaamt .. :')

Mijn excuses als ik dat gemist heb. Ben af en toe éven met wat anders bezig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:45

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Dan zou t je sieren om mij niet van onaardige dingen te betichten gezien je blijkbaar de tekst niet eens gelezen hebt .. echt werkelijk :')
Dit is het perfecte voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat.. roepen zonder de inhoud te kennen.. roep dan gewoon niks :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:49

Cer schreef:
Dit is het perfecte voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat.. roepen zonder de inhoud te kennen.. roep dan gewoon niks :D

Stel je niet zo aan ;)

Dat is ironisch.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:50

Mocht dee vraag al gesteld zijn, mijn excuses, maar: heb je voor een boosterprik in Duitsland een Geel boekje nodig en komt de QR code automatisch in je coronacheckapp?

sorry voor evt, typo's maar typen met een gebroken vinger is lastig

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:51

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Stel je niet zo aan ;)

Dat is ironisch.

+:)+ :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:53

Cer schreef:
Huertecilla schreef:

Dan zou t je sieren om mij niet van onaardige dingen te betichten gezien je blijkbaar de tekst niet eens gelezen hebt .. echt werkelijk :')

Ík had even terug gezocht op welke vraag van je HC niet reageerde. Je was overal wat te uitgebreid met teveel quotes waardoor het wat zanderig werd en wat moeilijker te volgen was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:55

Even over die kauwmeuk; doet een teentje verse knoflook méér en langer: Houdt iedereen +:)+ afstand. Is ook nog eens gezond en chemische kauwmeuk???