Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:59

Relaxed schreef:
xxxmh schreef:
1.5 m verdwijnt en voor de horeca en culturele sector de corona pas.

Coronapas wordt verplicht in horeca en theater, 1,5 meter verdwijnt https://www.nu.nl/coronavirus/6156362/c ... wijnt.html (via @NUnl)

Ik als gevaccineerde ben niet blij met dit maarja..

Waar ben je niet blij mee?

Omdat je dan verdeeldheid krijgt in de samenleving.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:01

Die verdeeldheid is er al denk…?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:02

Idd, die is er al.. Ik ben er blij mee, wil gewoon weer normaal dingen kunnen doen en dat ik dan app moet laten zien boeit mij niks.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:04

Cer schreef:

Daar merk ik dan weinig van. Kon gewoon met vriendin die niet gevaccineerd was normaal lunchen spontaan maar dat kan nu dus niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:06

Mij ook niet, daar is hij voor bedoeld. Wanneer je alcohol koopt, pakje ophaalt , noem maar op, dan moet je je legitimatie laten zien. En de CoronaCheck app toont in Nederland niets behalve dat je gevaccineerd of genezen bent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:07

Oh zo bedoel je..
Ja, dat is wel zo. Maar ze gaan nu dan wel weer volle bezettingen toestaan toch? En de 1,5 meter eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:08

xxxmh schreef:
Cer schreef:

Daar merk ik dan weinig van. Kon gewoon met vriendin die niet gevaccineerd was normaal lunchen spontaan maar dat kan nu dus niet meer.

Dat is dan haar keuze, ze kan gaan testen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:09

Je krijgt in feite een verplichting. Wil je je niet laten vaccineren of kan je dat niet om een of andere reden dan moet je je laten testen. Bovendien zal dit echt niet extra bereidheid brengen van mensen die zich zullen laten vaccineren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:09

Cer schreef:
Oh zo bedoel je..
Ja, dat is wel zo. Maar ze gaan nu dan wel weer volle bezettingen toestaan toch? En de 1,5 meter eraf..

En de schijnveiligheid van de mondkapjes blijft...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:10

bigone schreef:
Mij ook niet, daar is hij voor bedoeld. Wanneer je alcohol koopt, pakje ophaalt , noem maar op, dan moet je je legitimatie laten zien. En de CoronaCheck app toont in Nederland niets behalve dat je gevaccineerd of genezen bent.

Precies heb er ook geen moeite mee.
Als daarmee weer meer kan:fijn :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:10

Jewel, maar t spontane gaat er voor haar dan af, en dat snap ik dan ook wel weer …

Je kan niet zomaar iets doen, of ze moeten overal openbare testlocaties zetten ..
ik zie ook niet bij ieder restaurant een apart hokje met zelftests ofzo ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:11

purny schreef:
Je krijgt in feite een verplichting. Wil je je niet laten vaccineren of kan je dat niet om een of andere reden dan moet je je laten testen. Bovendien zal dit echt niet extra bereidheid brengen van mensen die zich zullen laten vaccineren

Geen verplichting hoor, 3 keuzes.. Vaccineren, testen of je blijft lekker thuis ;)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:12

Cer schreef:

Daar merk ik dan weinig van. Kon gewoon met vriendin die niet gevaccineerd was normaal lunchen spontaan maar dat kan nu dus niet meer.[/quote]

Dat is dan haar keuze, ze kan gaan testen..[/quote]

Ja maar als je om 11 uur bedenkt zullen we om 12 uur lekker gaan lunchen kan dit natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:15

Heel benieuwd of er nu toch mensen alsnog gaan vaccineren.. De twijfelaars misschien..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:17

Ik zou t ook niet weten.. de twijfelaars die ik ken, gaan nu helemaal niet meer, want dwang …

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:20

Toch met mijn verjaardag maar uit eten, kan mijn zusje niet mee, zo jammer }:)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:22

Maar laten we eerlijk wezen, "als er dan meer kan", zo ziet het er niet naar uit.

Ja, 1,5 meter wordt losgelaten maar de discotheek mag nog steeds niet open en het restaurant moet nog steeds om 24.00 uur dicht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:26

Relaxed schreef:
purny schreef:

Geen verplichting hoor, 3 keuzes.. Vaccineren, testen of je blijft lekker thuis ;)

Maar je snapt toch ook wel dat met deze verkapte verplichting het doel helemaal niet bereikt zal worden?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:27

Douce schreef:
Maar laten we eerlijk wezen, "als er dan meer kan", zo ziet het er niet naar uit.

Ja, 1,5 meter wordt losgelaten maar de discotheek mag nog steeds niet open en het restaurant moet nog steeds om 24.00 uur dicht.

Precies. Voor mij veranderd er dus niks want houd al een tijdje geen afstand meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:35

purny schreef:
Relaxed schreef:

Maar je snapt toch ook wel dat met deze verkapte verplichting het doel helemaal niet bereikt zal worden?

Ze moeten toch iets om weer meer naar normaal te kunnen? Het doel gaan ze op geen enkele manier halen. En ik ben klaar met maatregelen alleen omdat er zoveel antivaxxers zijn. Gooi maar weer open voor testen of gevaccineerden +:)+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:36

Mag je dan wel staan in een kroeg vanaf de 25e? Wat een onzin dat die 12 uur dicht regel blijft.

Gelukkig woon ik dicht bij België :')

Wat een land dit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:36

purny schreef:

Dat denk ik dus wel, niet iedereen is een weigeraar, veel mensen denken van ach het kan nog wel en dan schiet het er bij in. Anders hadden de prikbussen ook geen werk .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:43

purny schreef:
Relaxed schreef:

De ongevaccineerden moeten ´gestraft´ worden; dat snap je toch wel?!

In een wat breder verband is het juist deze goep die ons op termijn een groepsimmuniteit bezorgt.
Het is juist _/-\o_ om het in de gevaccineerde samenleving vrij rond te laten lopen.
Dat is namelijk uiteindelijk de enige duurzaam houdbare situatie in een wereld waar isolatie een illusie is. Covid19 blijft. Hoe eerder dit doordringt hoe eerder we er van de apartheid, vaccinhysterie en kwetsbaarheid als bevolking af zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:45

Maar wel gereguleerd en niet 1 miljoen in twee weken want ze lopen heel veel gevaar wanneer de gevaccineerden los gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:49

Tja je krijgt dan een beetje Survival of the fittest....

Wat ik wel een beetje vervelend vindt aan een corona pas is de groep cliënten waarmee ik werk. Die hebben niet allemaal een telefoon met een QR code. En we gaan graag ergens met ze wat drinken regelmatig. Of dat wordt elke keer allemaal papieren mee slepen. Is geen doen dan....

Voor de rest op zich het er wel mee eens! We kunnen dan in ieder geval het weer gaan proberen hoe het dan gaat. Ook een mooie test voor mensen met een vaccinatie hoe dat nu gaat.