Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:56

Mijn eerste verkoop is nu helemaal afgerond en het geld is overgeschreven. Het duurde even, maar gelukkig wel alles goed gegaan :)
De 2e die ik er op heb staan wordt weinig bekeken en de personen die laten weten het leuk te vinden doen dat imo alleen maar om hun eigen waren aan te prijzen, want echt interesse in een bod doen hebben ze niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:44

Iets leuk vinden doe je toch niet om je eigen dingen aan te prijzen? Hoe kom je aan die link? Ik zet ook vaak dingen bij favorieten zonder ze te kopen. Je zoekt bv iets en wat interessant lijkt, zet je bij favorieten en dan bekijk je na enkele dagen wat de opties zijn. Of iets is te duur naar mijn mening en dan staat het bij mijn favorieten voor als de prijs zou zakken.
Heeft toch niets met mijn spullen te maken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:45

Ik like echt heel veel dingen maar ik doe dat niet omdat ik het ook meteen wil hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 08:29

Hè....op welke manier zou je je eigen spullen aanprijzen dan, door iets te liken...? Die snap ik oprecht niet :)

Ik heb belachelijk veel dingen in mijn favorieten staan, en de meeste daarvan ga ik nooit kopen.
Zijn spullen die ik leuk en interessant genoeg vind om te bewaren en eventueel later te kopen.

Maar als ik het echt graag wil dan koop ik het direct :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 08:36

Hier ook veel dingen bij favorieten, omdat ik ze leuk vind en of later wil kopen. Of om te kijken of de prijs zakt. Of omdat ik het leuk vind, maar echt niet nodig heb dus alleen ga kopen als ik meevaller heb. Of ik zoek iets specifieks en zet er meerdere in favoriet en kijk dan welke ik wil hebben en dus de beste is.
En 1 keer in de zoveel tijd ruim ik favorieten op, dus iets kan er langere tijd in staan terwijl ik dat artikel al bij een ander gekocht heb.

Ik snap niet hoe je daarmee eigen spullen aanprijst? Ik heb er niet eens wat opstaan haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:15

Ik gebruik favorieten vaak als ik iets specifiek zoek.
Bv een specifiek kleur kledingstuk, dan ga ik die allemaal markeren en daarna kiezen welke ik wil :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:24

Ja doe ik ook :j Maar die andere ga ik dan niet verwijderen hoor. Soms koop ik daar later dan nog wat van :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:30

Als ik een link krijg dat iemand mijn spullen leuk vind en ik klik op die persoon krijg ik meteen te zien wat ie zelf verkoopt, dus zie ik dat als een verkapte manier om je eigen spullen te adverteren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:35

DubbelFun schreef:
Als ik een link krijg dat iemand mijn spullen leuk vind en ik klik op die persoon krijg ik meteen te zien wat ie zelf verkoopt, dus zie ik dat als een verkapte manier om je eigen spullen te adverteren.

Je komt toch altijd in iemands kledingkast als je een persoon aanklikt? :+

Ik heb trouwens nog nooit iemand aangeklikt die iets opslaat als favoriet.
Krijg ook geen link geloof ik, maar ik verwijder altijd gelijk de mails van vinted en lees alleen in de app.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:38

verootjoo schreef:
Je komt toch altijd in iemands kledingkast als je een persoon aanklikt?
Dat wist ik niet, nieuw hè :)
Niet meer op een persoon klikken dus :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:14

Hebben jullie ook wel eens (duurdere of merk)kleding aangeboden op sites als Next Closset of Rebelle? Ik heb wat duurdere designer items die ik alleen voor een lage prijs kwijtraak op Vinted en ik vroeg me af of dat op bovengenoemde sites misschien beter gaat.

Het gebeurt ook vaak dat wanneer je iets als favoriet aanklikt dat de verkoper je direct een berichtje terugstuurt met een lagere prijs om je zo over te halen om het toch te kopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:43

Soms klik ik favo aan wil ik dat item niet maar de verkoper in de gaten houden

Volgen doe ik bijna niet heb er 5 en moet niet meer worden

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:24

Ik ben echt heel erg, maar ik favoriet eigenlijk alleen omdat ik in de toekomst nog eens een soortgelijk item wil kopen. Zo bedacht ik een tijdje geleden dat ik nog hoge, beige laarzen met blokhak en puntneus wilde hebben, maar dan ergens na de 'sandalentijd'. Dan gooi ik ergens een favorietje tegenaan en gebruik ik het later als soortement van boodschappenlijstje, alleen dan meestal gewoon bij een webwinkel, zodat ik makkelijker meerdere items kan kopen die ik wil hebben. Normale mensen schrijven dat misschien ergens op of zo, maar ik vind het zo wel handig. :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:42

petra8 schreef:
Hebben jullie ook wel eens (duurdere of merk)kleding aangeboden op sites als Next Closset of Rebelle? Ik heb wat duurdere designer items die ik alleen voor een lage prijs kwijtraak op Vinted en ik vroeg me af of dat op bovengenoemde sites misschien beter gaat.

Ik heb al zeker 4 jaar kleding erop staan en in die tijd heb ik maar 2 stuks kleding verkocht.
Er kijken nauwelijks mensen op en het nadeel vind ik dat niet alles wordt geaccepteerd.
Ik wilde bijv. nieuwe kleding met prijskaartjes van bijna 200 euro verkopen maar het merk wordt niet geaccepteerd door The Next Closet.
En je krijgt ook maar 80% van de opbrengst.
Ik heb zelf al eens een merk tas gekocht maar die was gewoon stuk. Dat is wel goed opgelost hoor maar ze checken echt niet de artikelen vooraf op echtheid en of ze goed zijn.
Ik vind de verkoopsite erg tegenvallen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:54

petra8 schreef:

Het gebeurt ook vaak dat wanneer je iets als favoriet aanklikt dat de verkoper je direct een berichtje terugstuurt met een lagere prijs om je zo over te halen om het toch te kopen.

Kun je beter Vestiaire collective doen.. of anders afgeven bij een Heleen Hulseman oid.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:10

Ik val even binnen om te vragen of iemand zoiets ook heeft meegemaakt met UPS en of en hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Pakketje werd maandag vanuit Frankrijk verzonden. Op vrijdagmiddag kreeg ik een melding dat hij geleverd was, in mijn veronderstelling bij het UPS afhaalpunt. Helaas was mijn pakket daar niet, en bleek er op de track & trace te staan dat hij op mijn prive adress geleverd is. Dat was natuurlijk niet het geval. Nog gecheckt bij de buren en daarna UPS gaan bellen. Het pakket bleek geleverd te zijn op een compleet ander address. Wel in deze wijk, maar geen idee hoe ze bij dit address komen. Het is geen UPS punt, echt een woonhuis. Ze gaven aan dat ze contact gaan zoeken met de leverdienst (uiteraard weer een gedetacheerde/ZZP chauffeur) om het pakket terug op te halen en opnieuw te leveren bij mij. Het address weet ik, en stuk ongeduld dat ik ben heb ik uiteraard al een aantal keer aangebeld. Zonder resultaat helaas :(

Ik maak me een beetje zorgen.... De aankoop was namelijk al een beetje te mooi om waar te zijn en de verkoper had een nieuwe account zonder reviews. Ze verkocht ook alleen dit item. Omdat het item (een trouwjurk) 100eu kostte durfde ik de gok dus wel te wagen. Daarnaast vond ik het ook niet zo gek dat iemand een nieuwe account aanmaakt om specifiek een trouwjurk te verkopen.
Anyway ik wacht in spanning af :+

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:09

Tutti_Frutti schreef:
Ik val even binnen om te vragen of iemand zoiets ook heeft meegemaakt met UPS en of en hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Pakketje werd maandag vanuit Frankrijk verzonden. Op vrijdagmiddag kreeg ik een melding dat hij geleverd was, in mijn veronderstelling bij het UPS afhaalpunt. Helaas was mijn pakket daar niet, en bleek er op de track & trace te staan dat hij op mijn prive adress geleverd is. Dat was natuurlijk niet het geval. Nog gecheckt bij de buren en daarna UPS gaan bellen. Het pakket bleek geleverd te zijn op een compleet ander address. Wel in deze wijk, maar geen idee hoe ze bij dit address komen. Het is geen UPS punt, echt een woonhuis. Ze gaven aan dat ze contact gaan zoeken met de leverdienst (uiteraard weer een gedetacheerde/ZZP chauffeur) om het pakket terug op te halen en opnieuw te leveren bij mij. Het address weet ik, en stuk ongeduld dat ik ben heb ik uiteraard al een aantal keer aangebeld. Zonder resultaat helaas :(

Ik maak me een beetje zorgen.... De aankoop was namelijk al een beetje te mooi om waar te zijn en de verkoper had een nieuwe account zonder reviews. Ze verkocht ook alleen dit item. Omdat het item (een trouwjurk) 100eu kostte durfde ik de gok dus wel te wagen. Daarnaast vond ik het ook niet zo gek dat iemand een nieuwe account aanmaakt om specifiek een trouwjurk te verkopen.
Anyway ik wacht in spanning af :+

Oh wat vervelend! Hopelijk tref je de bewoners zelf een keer zodat je hem kan ophalen.
Ik heb zelf helaas een vergelijkbaar probleem op dit moment met een verkoop naar Frankrijk. Koper heeft DPD gekozen en dit wordt bij de grens blijkbaar overgenomen door Chronopost. Zij hebben twee pakketten door elkaar gehaald bij het opnieuw labelen waardoor de koper nu een ander pakket heeft gekregen terwijl de T&T zegt dat het is aangekomen. Vinted geeft niet thuis en zegt dat het niet hun verantwoordelijkheid is, wat ik belachelijk vind gezien de kopersbescherming die je betaalt. Ik ben benieuwd of we nog iets van het geld gaan terugzien want dat houden ze nu inmiddels al bijna 3 weken vast.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:02

Hier ook de laatste tijd veel gedoe…. Weeral een pakje kwijt, ik was verkoper, 40 euro en nu krijg ik een mail dat het verloren is en ik 25 euro terugkrijg….. oneerlijk lijkt me.
Ook wacht ik op een bundel van 5 stuks, 2 weken terug gekocht en krijg nu vandaag een mailtje dat het pakket terugkeert naar de koper. Waarom of hoe, geen idee, is nooit zangekomen op het afhaalpunt.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:53

Goedemorgen dames

Ik ben nieuw op vinted, maar heb een vraag over het betalen, poosje terug was vinted namelijk niet zo positief in het nieuws wegens het geld halen van rekeningen. Nu wil ik wel graag kopen en verkopen? Als ik een geheel nieuwe rekening open, en die alleen gebruik voor vinted, zou je zeggen dat er weinig mis kan gaan?

Wie heeft een antwoord?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:27

Ik kan me niet voorstellen dat Vinted geld van rekeningen haalt, daar moet je namelijk een machtiging voor afgeven en dat hoeft niet bij Vinted.

Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad en ik heb al duizenden euro’s naar m’n rekening over laten maken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:55

Hatsikidee89 schreef:
Goedemorgen dames

Ik ben nieuw op vinted, maar heb een vraag over het betalen, poosje terug was vinted namelijk niet zo positief in het nieuws wegens het geld halen van rekeningen. Nu wil ik wel graag kopen en verkopen? Als ik een geheel nieuwe rekening open, en die alleen gebruik voor vinted, zou je zeggen dat er weinig mis kan gaan?

Wie heeft een antwoord?

Heb je dat wel goed begrepen?
Ze zijn in het nieuws geweest omdat je als verkoper pas je geld krijgt wanneer de koper daartoe akkoord geeft. Dat is gevoelig voor misbruik, al heb ik dat met al mijn verkopen nooit gehad.

Je krijgt je geld in je Vinted portemonnee. Sommige mensen vinden dat spannend, want wat als Vinted er ineens uitklapt en je daar niet meer bij kan? Maar dat is simpel te ondervangen door regelmatig je portemonnee te legen (door er dingen van te kopen of door naar je rekening te laten uitbetalen)

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:45

Corelli schreef:
Hatsikidee89 schreef:
Goedemorgen dames

Wie heeft een antwoord?

Heb je dat wel goed begrepen?
Ze zijn in het nieuws geweest omdat je als verkoper pas je geld krijgt wanneer de koper daartoe akkoord geeft. Dat is gevoelig voor misbruik, al heb ik dat met al mijn verkopen nooit gehad.

Je krijgt je geld in je Vinted portemonnee. Sommige mensen vinden dat spannend, want wat als Vinted er ineens uitklapt en je daar niet meer bij kan? Maar dat is simpel te ondervangen door regelmatig je portemonnee te legen (door er dingen van te kopen of door naar je rekening te laten uitbetalen)

En betalen? Dat is veilig via die ideal link? Ik ben echt een leek met dit soort dingen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:24

Ja, ideal links zijn gewoon veilig. Of, als je spullen verkoopt gebruik je dat tegoed ipv uit te laten keren.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:06

Je moet in ieder geval nooit betalen via een link die de koper je stuurt, altijd betalen via Vinted zelf.
Volgens mij is het daar in die nieuwsberichten mis gegaan.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:33

Ja gewoon op t knopje betalen dan! Poe dit is wel verslavend hoor! Heb gelijk zelf van alles erop gezet!