lenaa_tje schreef:purny schreef:Met 2 stuks fruit word je echt niet naar mijn idee gezonder.
Wij hadden fruit maar dat is nu natuurlijk niet aanwezig op het werk
Hoezo niet?
Welke van de twee zinnen bedoel je?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:SinneJ schreef:En gezonde voeding wordt in België en Nederland voor zover ik weet al erg laag gehouden in prijs. Wij eten voornamelijk vers en geven echt minder uit tov mensen die meer verpakkingen kopen. Wij kopen dan ook wel seizoensgroenten en -fruit. We hebben zo'n kalender hangen aan de ijskast.
Dus dat zie ik nu ook niet als oplossing.
Mwa vindt je?
Zeker voor de lagere inkomens is voldoende groente en fruit eigenlijk niet te doen
purny schreef:lenaa_tje schreef:Waarom het niet aanwezig is? Dat begrijp ik niet zo goed.
Omdat er nu heel weinig mensen aanwezig zijn. We hadden 1 stuk per medewerker gerekend maar als er vrijwel niemand op bepaalde afdelingen aanwezig is moet je het allemaal weg gaan gooien.
purny schreef:lenaa_tje schreef:Waarom het niet aanwezig is? Dat begrijp ik niet zo goed.
Omdat er nu heel weinig mensen aanwezig zijn. We hadden 1 stuk per medewerker gerekend maar als er vrijwel niemand op bepaalde afdelingen aanwezig is moet je het allemaal weg gaan gooien.
lenaa_tje schreef:@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.
Echwel schreef:Verse groente zelf snijden, fruit op de markt is echt niet duur.
Het is een kwestie van omdenken, met zujn tweeen doe ik 2x met grote spitskool of chinese kool.
Mandarijnen nu in de aanbiedingen bijna overal
Broccoli ook niet duur kun je heel veel mee
Ik heb de app alle folders en bestel overal alleen de aanbiedingen..
lenaa_tje schreef:Echwel schreef:Verse groente zelf snijden, fruit op de markt is echt niet duur.
Het is een kwestie van omdenken, met zujn tweeen doe ik 2x met grote spitskool of chinese kool.
Mandarijnen nu in de aanbiedingen bijna overal
Broccoli ook niet duur kun je heel veel mee
Ik heb de app alle folders en bestel overal alleen de aanbiedingen..
Normaal ga ik altijd naar de markt maar met alle besmettingen in de stad sla ik echt over.
Pandora2 schreef:Hannanas schreef:[
Mwa vindt je?
Zeker voor de lagere inkomens is voldoende groente en fruit eigenlijk niet te doen
Oh jawel hoor![]()
Dat wil ik best een keer uitrekenen. En ik heb een heel laag inkomen.
Grootste probleem is dat mensen liefst alles voorverpakt of ( deels ) klaargemaakt hebben.
Ik heb elke dag verse groenten op mijn bord en dan ook niet eens zuinig![]()
Koop bijv een kool bij de boer of in de winkel. Heb je best veel eten aan en kost in het seizoen iets meer dan een euro.
Is ook wel wat werk natuurlijk![]()
Ik eet 2 tot 3 kiwi's per dag. In bulk te kopen in elke supermarkt hier. Ik hoef dus geen koekjes e.d. meer want dit is mijn dessert. Samen met meer dan voldoende vit C. Win-win
Pandora2 schreef:lenaa_tje schreef:@pandora2 ik vind dat wel wat gemakkelijk gezegd. Daarbij en nu spreek ik voor Nederland. Het is hier niet zo makkelijk om goedkoper groente te kopen bij een boer.
Markt is zeker een goede optie maar niet echt Corona proof.
Het is niet alleen gemakkelijk gezegd, ik doe het al jaren zo. Dus mijn theorie is ook nog eens omgezet in de praktijk![]()
Er zijn ook maanden dat ik gewoon enkel boodschappen doe bij Aldi. Nooit tekort gehad aan groenten of fruit en altijd voor een meer dan schappelijke prijs, de seizoensaanbiedingen.
SinneJ schreef:En gezonde voeding wordt in België en Nederland voor zover ik weet al erg laag gehouden in prijs. Wij eten voornamelijk vers en geven echt minder uit tov mensen die meer verpakkingen kopen. Wij kopen dan ook wel seizoensgroenten en -fruit. We hebben zo'n kalender hangen aan de ijskast.
Dus dat zie ik nu ook niet als oplossing.
Echwel schreef:Wat is er mis met Hollands fruit, peren en appels momenteel best goedkoop
Cer schreef:Nja ik vroeg het me af omdat rotterdam en den haag een soort van bijna aan elkaar liggen.. je hebt heel veel binnendoor weggetjes enzo.. Buiten dat ik meende (maar dat weet ik niet zeker) dat NL op zich niet zo heel veel politie en leger in te zetten heeft? In vergelijking met andere landen..?