Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:16

Ik hoop dat we zonder verplichte mondkapjes hier doorheen komen. Heb een hekel aan mondkapjes. Moet ze op mijn werk regelmatig op als we gevoelige optiek vrij hebben liggen in de machine, en dan beslaat mijn bril altijd en ik krijg het gewoon benauwd. Op dit moment is geloof ik ook iedereen die op het bedrijf werkzaam is verplicht om die mondkapjes te dragen. Ik kan alleen vanaf thuis werken, ben dus ook al vanaf 11 maart thuis aan het werk.
Bedrijf heeft wel een lading mondkapjes geschonken (die wij standaard gebruiken zijn niet geschikt voor medisch personeel, maar ze hadden nog andere) en ook een lading handschoenen (die wij gebruiken zijn weer beter als die van medisch personeel). Verder zijn ze ook constant bezig om beschermingsmaterialen te begeleiden met transport, logistiek heeft het bedrijf waar ik werk nogal een status blijkbaar, en ze regelen nu onder andere de vrachtvliegtuigen (maar luchtvaart verdiend genoeg, we verschepen bijna dagelijks machines over de hele wereld, en voor sommige machines zijn 3 vliegtuigen nodig en zo'n machine kost ook 270 miljoen.....). Dus ik denk dat het bedrijf best wel wat in te brengen heeft bij de vliegmaatschappijen (met name KLM), onze productie gaat dus nog volop door.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:18

verootjoo schreef:
Je hebt 65 euro betaald voor een pak met 50 mondkapjes? :wow:

Dat bedoel ik met belachelijke prijzen...

Ik wil best €10 investeren in een (of meerdere) mondkapjes, maar dat is dus wel echt mijn max eigenlijk.

En dan niet voor één keer gebruik, maar mocht het verplicht gaan worden ook in supermarkten oid, voor de maanden dat het nodig is.

Dus of zeg maar 100 wegwerp of 1 goede herbruikbare.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:19

Met een tientje ga je het denk ik niet redden

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:22

purny schreef:

Nee.. daarom vind ik het ook belachelijk duur. Vorig jaar had je voor €10 zat mondmaskers.

En 2 goede herbruikbare hoeven ook niet heel duur te zijn. Maar wel minder hygiënisch.

Vooralsnog zijn er geen regels welk mondkapje je moet dragen, alleen aan het feit dát je er één moet dragen. Zelfs een sjaal voldoet in bijvoorbeeld België.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:24

Mondkapjes zijn verschrikkelijk als je ze niet gewend bent te dragen. Word viez vochtig aan de binnenzijde. Ik krijg het er benauwd van. ( droeg ze tegen het stof tijdens mn werk)
Ik doe er dan ook geen op. Vind het onhygienisch want de ,,gewone,, man gaat echt niet elke 3 uur een nieuwe op zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:26

mvdende schreef:
purny schreef:

Nee.. daarom vind ik het ook belachelijk duur. Vorig jaar had je voor €10 zat mondmaskers.

En 2 goede herbruikbare hoeven ook niet heel duur te zijn. Maar wel minder hygiënisch.

Vooralsnog zijn er geen regels welk mondkapje je moet dragen, alleen aan het feit dát je er één moet dragen. Zelfs een sjaal voldoet in bijvoorbeeld België.

Maar ja als je ze alleen in het ov moet dragen... waarom niet. Ik ga er wel eentje dragen in het vliegtuig in december denk ik

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:28

Ik heb 10 van die FPP2 gekocht voor als we echt naar medische onderzoeken moeten waar men binnen je 1,5 meter moet komen. In ziekenhuizen draagt het personeel namelijk géén mondkapjes! (behalve op de coronaafdeling)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:36

Astorga schreef:
Ik vond het wel pittig hoor. In m'n eentje op straat, radio 1 in mijn oortjes, maar die uitgedaan voor de lokale taptoe-canon.
Hield het net soort van droog.

Ja he?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:37

Blussum vind het nog steeds een griepje.

Echt. Hier Kan ik helemaal niks mee.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:44

pien_2010 schreef:
Het was een mooie herdenking!

Vond ik ook. En de meest bijzondere ooit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:45

rien10 schreef:
Blussum vind het nog steeds een griepje.

Echt. Hier Kan ik helemaal niks mee.

Wees blij voor haar Rien→ want dat betekent dat zij niet zoals Rienus haar vader heeft verloren en bezorgd om haar moeder is geweest. Dat betekent dat ze niet zoals ons dierbaren in het ziekenhuis heeft gehad op de IC, mensen die nog lang maar dan nog lang niet klaar zijn met hun revalidatie. Kortom→ ze is nog onschuldig en onwetend→ heerlijk toch? Lekker laten slapen die Blussum en ik hoop oprecht dat ze niet op een ochtend wakker wordt en met pijn in de buik haar dag moet doorbrengen daar iemand waar ze op gesteld heeft deze rot ziekte heeft en in het ziekenhuis ligt.

Klopt Musa de herdenking was ook heel erg bijzonder en ik vond het ook ontroerend, want je hoorde zelfs het geflapper van de duiven op de dam <3 .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:46

verootjoo schreef:

Had nog een kortingscode dus ze waren goedkoper en heb dit jaar ook nog veel schuur en schilderwerk dus komen wel van pas. Eerste tien ook al weer weggegeven aan vriendin. Geen idee of het duur is maar interesseert me eigenlijk niet zo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:48

pien_2010 schreef:

...de koning heeft min of meer de excuses van de premier herhaald: "Mijn overgrootmoeder", (Wilhelmina, boegbeeld en inspiratie voor velen), zweeg over de Jodenvervolging.

En Julius Schelvis werd samen met zovelen, door de Amsterdamse politie 'opgebracht' na een razzia, en door gezagsgetrouwe Nederlanders afgevoerd naar Sobibor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:50

mysa schreef:
pien_2010 schreef:

Vond ik ook. En de meest bijzondere ooit.

Heel indrukwekkend.

@Pien “Zalig zijn de onwetenden”. Zeker vind ik het fijn dat zij niet hoeft te vrezen voor het leven van een dierbare. Dat gun ik iedereen.
Maar met zoveel informatie zoals wij nu hebben deze ziekte een griepje noemen is .... tja, daar heb ik geen woorden voor eigenlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:54

Hier ook erg geroerd door de herdenking. De hele herdenking met onze kinderen ( net 6 en bijna 8) gekeken. Vind het belangrijk ze dit besef van vrijheid en gebrachte offers mee te geven in de opvoeding. Vorig jaar naar de plaatselijke herdenking geweest maar dat duurde eigenlijk net te lang voor ze.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:55

Janneke2 schreef:
pien_2010 schreef:

...de koning heeft min of meer de excuses van de premier herhaald: "Mijn overgrootmoeder", (Wilhelmina, boegbeeld en inspiratie voor velen), zweeg over de Jodenvervolging.

En Julius Schelvis werd samen met zovelen, door de Amsterdamse politie 'opgebracht' na een razzia, en door gezagsgetrouwe Nederlanders afgevoerd naar Sobibor.

Bijzonder vond ik dat. Sterk ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:55

ondertussen weten we nog steeds niet over welke regio Blussem het heeft, waar bijna geen slachtoffers te vinden zijn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:01

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Had nog een kortingscode dus ze waren goedkoper en heb dit jaar ook nog veel schuur en schilderwerk dus komen wel van pas. Eerste tien ook al weer weggegeven aan vriendin. Geen idee of het duur is maar interesseert me eigenlijk niet zo.

Normaal is zo’n doosje een eurootje of 5 :o

rien10

Ik was vandaag in Friesland (Bakkeveen). Daar is het echt veel minder dan hier, bij mij thuis regio Rotterdam. Er is binnen ons land veel verschil.

Danseresje

purny schreef:
Danseresje schreef:
Ik vond het wel een bizar beeld, de zo goed als lege Dam net.
Toch jammer dat mijn buren hier niet het fatsoen kunnen opbrengen hun kinderen ook stil te laten zijn. Er werd echt gegild en geschreeuwd tijdens het spelen, echt niet normaal....

Ik moest als klein meisje echt 2 minuten stil zijn. Weet het nog precies. Op deze tijd ben ik ook echt stil, hoe moeilijk het ook is.

Ik ook. Toen snapte ik natuurlijk nog niet waarom, maar naarmate ik ouder werd, werd het duidelijk.
Ooit balletles gehad op vier mei.... We zijn toch echt tijdelijk gestopt met de les. Die twee minuten zijn zo belangrijk.
En als je dan naar zo'n lege Dam kijkt waar de duiven alle ruimte hebben en de vlag fier wappert..... Machtig! De omstandigheden en de reden zijn triest, maar vond het echt een zeer mooie en absoluut prachtig en ontroerende herdenking.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:07

Hier gaat het in Nouvelle-Aquitane echt goed. Vandaag maar 8 geteste en bevestigde gevallen erbij. De regio is echt heel erg groot en de uitbraak met name bij Bordeaux mocht er wezen. Totaal komt daarmee 583 (-9) gevallen waarvan er nog steeds in het ziekenhuis liggen, het aantal in deze regio op op de IC 103 (-6) 15 00 mensen die het ziekenhuis hebben verlaten (+15) en 336 mensen zijn overleden. Hier praten we over de geteste mensen.

De mensen uit de Ehpad (alles wat intramuraal is zoals verzorgings- en verpleeghuizen) worden in aparte cijfers geteld, en die geef ik eventjes niet weer.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:08

rien10 schreef:
Ik was vandaag in Friesland (Bakkeveen). Daar is het echt veel minder dan hier, bij mij thuis regio Rotterdam. Er is binnen ons land veel verschil.

Minder qua drukte? Ik vind het hier in Friesland ook al veel drukker op straat. Maar zie wel dat het overgrote deel zich wel aan de regels probeert te houden.
Maar door de wat minder dichte bebouwing is dat ook sneller te realiseren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:12

Coby schreef:
rien10 schreef:

Minder qua drukte? Ik vind het hier in Friesland ook al veel drukker op straat. Maar zie wel dat het overgrote deel zich wel aan de regels probeert te houden.
Maar door de wat minder dichte bebouwing is dat ook sneller te realiseren.

Minder zieken en dodelijke slachtoffers. Sorry ik was niet duidelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:13

Astorga schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik moet ze hebben voor mn werk. €15 voor 10 vind ik nog steeds een poot uitdraaien hoor, maar het zal niet anders zijn...
Als ik bij elke klant een nieuwe pak (deed ik voorheen niet) gebruik ik er 4/5/6/7 per dag....

Waarom zou je bij iedere klant een nieuw mondmasker nodig hebben? Zeker aangezien er ook nog plexiglas tussen zit.

De kans is groot dat dit zo in het protocol komt.... geen hond die dat kan controleren, maar toch...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:16

Dat vind ik wel zo netjes om niet door te kopen met één maskertjes, want als een coronaklant is geweest is het toch prettig dat andere klant niet besmet wordt. Dus alles ontsmetten na vertrek klant, stoel en kant waar hij gegeten heeft en scherm, Maskertje vervangen, handen super goed wassen en dan mag de volgende binnen.
Ik vind dat elke klant dat eigenlijk wel mag verwachten.