Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:24

Was vandaag even in Renesse en op de brouwersdam, maar wat een drukte vandaag. Moest even op supboard jacht, is gelukt. Maar een hapje eten was geen doen.... In Renesse was het te vroeg om te lunchen, maar de winkels bizar druk. En 4 strandtenten op de brouwersdam gehad maar nergens plaats. Moet er wel bij zeggen dat het super hard regende.
Maar supboard is geslaagd. Eten niet :+
Op naar m'n vakantie in september op de brouwersdam :D

Wat eeen super mooie foto's worden er gedeeld!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:43

Ik moet wel zeggen dat het hier kneiterduur is... maar voor 1 keer mag het wel. Verse muntthee 7,25, cola light 4,50 cappuccino 5,80

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:45

Zo! Dat lijken wel zwitserse prijzen _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:52

purny schreef:
Ik moet wel zeggen dat het hier kneiterduur is... maar voor 1 keer mag het wel. Verse muntthee 7,25, cola light 4,50 cappuccino 5,80

Jeetje haha! Maar geniet er maar van :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:52

Ziet er super mooi uit Purny! Hopelijk heb je het heel leuk gehad!

Leuk Jeanine, een supbord! Veel plezier daarmee!

Wij zijn afgelopen weekeind naar Moviepark Germany geweest. Was vergeleken met normaal rustig in het park, al was de 1.5 meter afstand in wachtrijen niet-bestaand. Ben maar in het midden van onze groep gaan staan dan was het wel te doen. Mondkapjes in de wachtrijen en in alle attracties op. Werd heel streng op gecontroleerd wat netjes was, al had ik liever gezien dat ze ook op die afstand hadden gecontroleerd. Sommige attracties reden half leeg, bij andere alleen met je groep in een kar, wel netjes

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:57

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:03

Echwel schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... erantwoord

Moet je hier niet je eigen verantwoording nemen?

Wij zijn begin juli geweest en toen was het echt niet zo als deze mensen beschrijven.
Vond dat de Efteling het toen echt goed voor elkaar had. De vakken etc. Zijn super duidelijk en toen hielden mensen zich ook echt aan die afstand. Dat er nu zoveel negatieve berichten zijn ligt denk ik voor een groot deel wel aan de mensen die er komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:09

Tja, maar de klager gaat er zelf óók heen. Je weet dat het vakantietijd is, je weet dat heel veel mensen nu in NL blijven én het is één van de populairste dagjes uit. Dan kun je dat toch verwachten? Neemt niet weg dat mensen in het park zelf ook een verantwoordelijkheid hebben, maar dit komt over als in de zee springen en dan klagen dat het nat is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:15

Idd altijd mooi als mensen klagen over drukte daar waar ze zelf óók zijn of lopen.. Zie ik hier in het topic ook regelmatig :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:18

Relaxed schreef:
Idd altijd mooi als mensen klagen over drukte daar waar ze zelf óók zijn of lopen.. Zie ik hier in het topic ook regelmatig :')

Dat heeft natuurlijk wel 2 kanten. Voor de Efteling moet je reserveren. Als je daar dan komt en overvallen wordt door mensen die zich niet aan de regels houden waar jij dat wel wil wordt dat wel erg lastig.
Daarbij zijn er wel heel veel signalen dat er momenteel te veel mensen naar binnen worden gelaten om je nog goed aan de regels te kunnen houden. Dat weet ik verder niet of dat klopt.
Dat je, je beeld moet bij stellen van een dag uit lijkt mij logisch ...
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:19

'Maar ik heb het gevraagd en bij de Efteling zeiden ze dat alles goed geregeld zou zijn.'

Ik zou zelf op zoek zijn gegaan naar recente ervaringen van bezoekers. Het is tenslotte volop zomervakantie en je bent lang niet de enige die een dagje pretpark wil gaan doen.

Persoonlijk vond ik het eind januari erg goed te doen. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:21

De efteling loopt momenteel op 50% van de normale hoeveelheid bezoekers.
Merk wel dat het kluitje lopen waar veel gezelschappen aan doen de ruimte in dergelijke parken erg beperkt. Moet je als groep echt 5 breed lopen? Kan dat niet 2 aan 2? Dat schept voor iedereen meer ruimte

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:24

Karin schreef:
'Maar ik heb het gevraagd en bij de Efteling zeiden ze dat alles goed geregeld zou zijn.'

Ik zou zelf op zoek zijn gegaan naar recente ervaringen van bezoekers. Het is tenslotte volop zomervakantie en je bent lang niet de enige die een dagje pretpark wil gaan doen.

Persoonlijk vond ik het eind januari erg goed te doen. :D

Nou dat vind ik wel een uitdaging bij een park als de Efteling. Mensen zeuren daar ieder jaar over dat het te druk is omdat ze een uur voor een achtbaan moeten wachten. Ze willen persé op hun manier het park door en dan op dat moment persé in die attractie maar wel zeuren als het dan druk is.

Keet schreef:
De efteling loopt momenteel op 50% van de normale hoeveelheid bezoekers.
Merk wel dat het kluitje lopen waar veel gezelschappen aan doen de ruimte in dergelijke parken erg beperkt. Moet je als groep echt 5 breed lopen? Kan dat niet 2 aan 2? Dat schept voor iedereen meer ruimte

Vraag is wel of dat niet te veel is. Afgelopen jaren is de Efteling in de zomer wel eens gesloten geweest vanwege te vol en op die dagen was het echt geen doen in het park. Dat is dus niet echt een realistische maximale capaciteit. Tel daarbij dan nu het afstand houden en verminderde capaciteit bij attracties bij op ...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:33

Volgens alle toezichthoudende partijen zou er voldoende ruimte moeten zijn met alle genomen maatregelen. Vanuit de efteling gezien.
Maar als de bezoekers zich niet aan de regels houden, 5 breed lopen en dus alle ruimte innemen en geen afstand houden :n
Dat wordt een tijdje BOA's rond laten lopen en laten beboeten ivm te weinig afstand. Zou dat de bezoekers motiveren om zich aan de regels te houden?
Direct het park uitzetten als ze de regels niet opvolgen?

Vind dat je maar een x % verantwoordelijkheid bij de prof. partijen mag leggen. Vind dat de bezoekers zelf véél meer verantwoordelijkheid moeten nemen en daar voor verantwoordelijk gehouden moeten worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:35

Is het ook niet zo dat je met zijn allen naar een bepaalde attractie wilt? Ik weet nog dat wij vroeger als we er wel eens kwamen eerst naar de droomvlucht gingen.
Gisteren was het trouwens in het mauritshuis heerlijk rustig

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:38

purny schreef:
Is het ook niet zo dat je met zijn allen naar een bepaalde attractie wilt? Ik weet nog dat wij vroeger als we er wel eens kwamen eerst naar de droomvlucht gingen.

Maar daar kan je ook 2 aan 2 naar toe lopen toch? Je hoeft toch niet als een soort van zwerm 5 breed op een pad te lopen en zo het onaangenaam te maken voor alle anderen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:41

Keet schreef:
purny schreef:

Maar daar kan je ook 2 aan 2 naar toe lopen toch? Je hoeft toch niet als een soort van zwerm 5 breed op een pad te lopen en zo het onaangenaam te maken voor alle anderen?

Als je met een groep gaat... dan lijkt het gezelliger om met zijn allen te gaan. Maar het lijkt of iedereen zijn verstand kwijt is geraakt. Word misschien weer eens tijd voor een persconferentie

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:45

Je kan toch ook gewoon 2 aan 2 in een groep lopen? Dat hoeft toch niet 5 breed?

* - *
* - *
* - *

ipv
* - * - * - * - *

Ben je nog steeds een groep, maar niet meer asociaal

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:45

Keet schreef:
purny schreef:

En gebruik maken van de app ... je kan prima op een ander moment op je dag de droomvlucht bezoeken. Betekend dit dat je vaker het park door moet .. tja!

Maar Keet de Efteling kiest er bewust voor mensen niet het park uit te zetten. Dat schrijven ze ook in hun reacties. Ook dat ligt bij het park. Ik bedoel dus ook dat ze die verantwoordelijkheid ook niet willen nemen. Dan sta je er dus blijkbaar achter hoe het nu gaat.
Nemen de bezoekers het niet nauw met de regels dan is het aan de Efteling hoe ze dat willen gaan aanpakken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:49

Keet schreef:
Je kan toch ook gewoon 2 aan 2 in een groep lopen? Dat hoeft toch niet 5 breed?

* - *
* - *
* - *

ipv
* - * - * - * - *

Ben je nog steeds een groep, maar niet meer asociaal

Ja, je zou het zeggen... Wat dat betreft zijn het net nordic walkers op een ruiterpad. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:49

Waarom heeft de Efteling dan eigenlijk niet meer spreiding aangebracht? Hoe laat gaan ze open?
Het is om 6 uur licht, dus waarom dan niet gelijk starten met een vroege vogelpakket tot 10 uur. Dan van 11 tot 17 uur en daarna van 18 uur tot 23 uur. Kun je 3 keer cashen en minder mensen tegelijk binnen waardoor minder wachtrijen.

Ik snap groepen ook niet trouwens, dat houdt alleen maar op want de één durft dat niet en de ander wil persé dat. Ga in tweetallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:54

elnienjo schreef:
Waarom heeft de Efteling dan eigenlijk niet meer spreiding aangebracht? Hoe laat gaan ze open?
Het is om 6 uur licht, dus waarom dan niet gelijk starten met een vroege vogelpakket tot 10 uur. Dan van 11 tot 17 uur en daarna van 18 uur tot 23 uur. Kun je 3 keer cashen en minder mensen tegelijk binnen waardoor minder wachtrijen.

Ik snap groepen ook niet trouwens, dat houdt alleen maar op want de één durft dat niet en de ander wil persé dat. Ga in tweetallen.

Dit hebben ze geprobeerd met van 09.00-18.00 (s ochtends binnen komen in 3 tijdsloten van een uur) en dan ‘s avonds open. Niemand ging alleen ‘s avonds.
Verder werkt dat dus alleen als je met andere prijzen gaat werken. Je gaat dit bedrag niet betalen voor 4 uur Efteling gok ik zo ..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:00

Ik heb even gegoogled en ik zie dat het dagslot 45 euro kost en het avondslot 25. Als ze dan de dag ook nog in twee delen splitsen dan kunnen ze daar ook 25 euro voor 4 uur voor vragen. Als het niet te druk is dan heb je het op 4 uur wel gezien en gedaan. De laatste keer dat ik ging kon je pas om 10 uur binnen en rond 14 uur was ik er wel klaar mee. Attracties vaak 2 keer gedaan. Buiten de schoolvakanties.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:03

elnienjo schreef:
Ik heb even gegoogled en ik zie dat het dagslot 45 euro kost en het avondslot 25. Als ze dan de dag ook nog in twee delen splitsen dan kunnen ze daar ook 25 euro voor 4 uur voor vragen. Als het niet te druk is dan heb je het op 4 uur wel gezien en gedaan. De laatste keer dat ik ging kon je pas om 10 uur binnen en rond 14 uur was ik er wel klaar mee. Attracties vaak 2 keer gedaan. Buiten de schoolvakanties.

Avondslot is er alleen niet meer hè ..
Ja ik geloof dat je er voor kan kiezen om alleen in de avond te gaan dan is het goedkoper. Met je dag ticket mag je nu ook ‘s avonds blijven.
Dat is een keuze die gemaakt is op financieel belang want ‘alleen voor s avonds koos bijna niemand.

Voor ons is dat trouwens tekort :) ook met korte wachttijden kan je het hele park niet zien in 4 uur tijd. Dan moet je het sprookjesbos overslaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:07

Ik snap gewoon uberhaupt niet waarom je nu naar de Efteling zou willen, dat je jezelf en je kinderen dat aan doet :+ Je weet gewoon dat het druk is, ook al is het zogenaamd met maar 50%..
Mijn collega plant dat soort dingen vaak op studiedagen van leraren, dan is het dus niet druk ivm schoolvakanties. Ik vind haar daar wel slim in :j