Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:28

Trouwens heb nog heel veel koolraap liggen van afgelopen seizoen en had dit om gratis op te halen gezet, maar niemand die ook maar een verse koolraap wil (ook voedselbank niemand). Als ze echt blijven liggen gaan ze gewoon compostbak in.

Ze zijn afgelopen jaar iets te goed gegaan, maar heb vriezer al vol met koolraap stamppot dus ga het nooit allemaal op krijgen. Wel gelukkig al wat uitgedeeld op de moestuin zelf.

Woon op een flat en dat ik ook mede reden van moestuin, want vaak heb ik ook wat mooie bloemen staan. <3 Planten op het balkon wegens katten niet super geslaagd. :')

kiki1976

Popstra schreef:
[ [url=m/MW9ZUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Jessix

Popstra schreef:
En toch he, het is toch best een kloterige, vooral natte, winderige donkere winter geweest al die maanden. Echt geen lol aan! Snap echt wel dat mensen nu het zo mooi weer is een frisse neus willen halen. Je zal maar op een bovenwoning wonen nu :oo
Dan nog moet je natuurlijk niet zo gaan samen hangen met z’n allen en beter bij een park waar de bloesems nu zo mooi bloeien maar even door rijden als het er zo druk is en ook niet in de rij gaan staan bij een vis kar op de boulevard maar een wandeling met z’n 2 en genoeg afstand houden moet toch kunnen!? Er staat een lekkere harde frisse wind.

Ik heb ook makkelijk kletsen met dat iedereen moet thuis blijven, ik woon buiten, heb een groot erf, 7 paarden staan en al mijn bezigheden die daarbij horen dus verveel me niks.

Eens hoor! Ik ook een super fijne thuissituatie om het lange tijd thuis uit te houden zonder dat de muren op me af komen, maar ik snap dat niet iedereen zo woont. Daarop hoop ik ook echt dat er geen lock down komt, maar wel strenger wordt opgetreden tegen de groepsvorming en het vollopen van druk bezocht plaatsen. Nederland heeft natuur zat. Ik hoop dat het lukt op deze manier.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:30

Popstra schreef:
En toch he, het is toch best een kloterige, vooral natte, winderige donkere winter geweest al die maanden. Echt geen lol aan! Snap echt wel dat mensen nu het zo mooi weer is een frisse neus willen halen. Je zal maar op een bovenwoning wonen nu :oo
Dan nog moet je natuurlijk niet zo gaan samen hangen met z’n allen en beter bij een park waar de bloesems nu zo mooi bloeien maar even door rijden als het er zo druk is en ook niet in de rij gaan staan bij een vis kar op de boulevard maar een wandeling met z’n 2 en genoeg afstand houden moet toch kunnen!? Er staat een lekkere harde frisse wind.

Ik heb ook makkelijk kletsen met dat iedereen moet thuis blijven, ik woon buiten, heb een groot erf, 7 paarden staan en al mijn bezigheden die daarbij horen dus verveel me niks.

Naar buiten gaan om een wandeling te maken is niks mis mee. Naar buiten gaan om te shoppen met je vriendinnen of om in groepsverband gezellig te hangen bij de bankjes dat is een heel ander verhaal. Deze mensen verpesten het voor iedereen.

Ik zou zondag een wandeling gaan doen met nog 10 Chihuahua eigenaren. Die heb ik afgelast. Wandelen met de Chihuahuas moesten we toch. Maar ik heb dat in alle rust gedaan op het industriegebied.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:35

Onze apotheek heeft bovendien kluisjes service en bieden bezorgservice aan.
De communicatie daarover is behoorlijk duidelijk van hun kant.
Ik heb vaak op ze staan te mopperen, maar in deze situatie chapeau.

Toen ik afgelopen donderdag spoed medicatie af moest halen, viel me ook de hele ruime afstand tussen de medewerkers onderling op.
En ook achter de balie hadden ze een vaste looproute.
(Eerst telefonisch contact gehad)

Machtiging voor automatische incasso loopt al jaren bij de apotheek voor eventuele bij betalingen aan medicatie, dus geen contact nodig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:37

Emmaa_ schreef:
En je moet een gaatje zien te vinden. Ik bestel normaal gesproken via Picnic en ik kan meestal het bezorgmoment voor de volgende dag nog meepakken als ik wil, maar alles zit nu steeds een week vooruit volgeboekt.

Dat probleem heb ik ook ja ik moet anderhalve week wachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:38

Geniet wel van mijn eigen gehuurde stukje natuur van 17,5 x 16 meter zal vast wel genoeg zijn om afstand te houden van andere mensen. Zie er alleen tegenop dat ik binnenkort de karren uit gemeenschap schuur moet gebruiken in plaats van mijn eigen spullen die ik nu iedere keer gebruik. Dus loop het nu iedere keer uit te stellen. :=

Wat trouwens ook goed werk om van je gezicht af te blijven heb ik gemerkt is een dikke laag uienzalf op je gezicht (doe ik tegen kou op mijn bijholtes die daar gevoelig voor zijn). En anders heb ik een zwart klei gezicht aan het eind van de dag. :') _O-

Schemerdier

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:41

Laatste 24 uur 'maar' 13 nieuwe doden in België. Voor de tweede dag op rij een daling, het lijkt alsof we over de piek zitten, al zou dat eigenlijk nog niet moeten kunnen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:42

Schemerdier schreef:
Laatste 24 uur 'maar' 13 nieuwe doden in België. Voor de tweede dag op rij een daling, het lijkt alsof we over de piek zitten, al zou dat eigenlijk nog niet moeten kunnen.

Ik zou daar niet op rekenen. Is ook voor gewaarschuwd, dat weekendcijfers vaak vertraagd zijn of kunnen vertekenen. Denk dat we sowieso deze week moeten aankijken voor we ook maar iets kunnen concluderen. En dan is het nog kwestie van voorzichtig te blijven handelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:42

Schemerdier schreef:

Fijn!

Kunnen we aub een keer gewoon niet negatief reageren op een positief bericht? Jeetje. Het is toch fijn dat er minder doden zijn dan eerder?
Laatst bijgewerkt door sureido op 23-03-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:43

Schemerdier schreef:

Ik hoop het zo hard! Maar het lijkt me inderdaad te voorbarig. Ik hoop dat het aantal zieken binnenkort ook gaat beginnen afnemen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:44

Ik denk het ook hoor, dat dit nog niet kan en het dus gewoon een toevallige daling is.
We gaan in ieder geval niet pijlsnel de hoogte in en dat is ook al heel goed.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 23-03-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:45

sureido schreef:
Schemerdier schreef:

Fijn!

Kunnen we aub een keer gewoon niet negatief reageren op een positief bericht? Jeetje. Het is toch fijn dat er minder doden zijn dan eerder?

Zelfs de experts reageren er niet echt positief op, dus lijkt me toch logisch dat we er dan ook een kanttekening naast plaatsen? :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:45

...maar gelukkig zijn er geen vaste regels voor hoe een epidemie/ pandemie verloopt.

Ik hoop en bidt dat we de piek nu al hebben bereikt.
Aangezien we het anders doen dan Italië (eerder van alles dicht, etc.) zou het kunnen.

(En ja, het was zondag, dat kan verteken. Maar: het is spoed.)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:47

Tuurlijk reageren de ‘experts’ (al zijn die het ook allemaal niet met elkaar eens) ook niet enthousiast. Als iedereen nu zegt: oooh, we zijn de piek voorbij, gaan burgers al helemaal niet luisteren naar de overheid.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:48

Schemerdier schreef:

Ik ga hard duimen dat dit zo doorzet en het ergste geweest is

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:49

Janneke2 schreef:
...maar gelukkig zijn er geen vaste regels voor hoe een epidemie/ pandemie verloopt.

Ik hoop en bidt dat we de piek nu al hebben bereikt.
Aangezien we het anders doen dan Italië (eerder van alles dicht, etc.) zou het kunnen.

(En ja, het was zondag, dat kan verteken. Maar: het is spoed.)

Amen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:51

Ouders van mijn kennis inmiddels beide geveld. Vader op de ic, moeder thuis. Beide in de 80, in twee dagen van niks aan de hand naar de ic...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:54

Pandora2 schreef:
Momo94 schreef:
Iemand enig idee hoe het in belgië zit met dierenartsen en dierenwinkels?

Dierenartsen idd enkel voor spoed en euthanasie.

Winkels waar ze dierenvoeding verkopen zoals Horta bijv, blijven open. Althans hier in de regio.
Geen idee hoe het zit met aveve, daar kan ik op hun site niks vinden.

aveve is open maar verkoopt ook enkel dierenvoeding. Planten en andere accesoires worden niet afgerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:55

Pandora2 schreef:
Momo94 schreef:
Iemand enig idee hoe het in belgië zit met dierenartsen en dierenwinkels?

Dierenartsen idd enkel voor spoed en euthanasie.

Winkels waar ze dierenvoeding verkopen zoals Horta bijv, blijven open. Althans hier in de regio.
Geen idee hoe het zit met aveve, daar kan ik op hun site niks vinden.

Die zijn gewoon open :j Wel kan je er maar beperkt in de winkel en kan je enkel de bakproducten en dierenvoeding kopen, al de rest kan je niet bij.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:17

ik laat de boodschappen ook thuisbezorgen nu. Plus bezorgt hier wel, en zou vandaag tussen 12 en 14.00 uur komen. ben benieuwd of alles er bij zit wat ik heb besteld.

Wij hoeven dus nergens heen. Dochter moest vanmorgen wel naar school vanwege examens, maar daar was ook een streng protocol qua afstand houden. Andere dochter is student en woont op zichzelf. Dat vind ik wel een lastige, eigenlijk zou die niet meer hier moeten komen voorlopig. Ze woont samen en haar vriend heeft zijn familie in Brabant, daar komen ze ook nog regelmatig over de vloer. Moeilijk om je eigen kind de deur te wijzen hoor ... maar ja. Veiligheid voor alles.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:19

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:22

Een triest secundair gevolg:

Schoonzus van mijn Málaga lief is vannacht thuis overleden. Niet aan/met Covid-19.
Niemand mag daar heen.
Ze is zojuist opgehaald door de begrafenisondernemer.
...en dat is het dan.
Geen afscheid, geen wake, geen steun aan/van familie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:24

Huertecilla schreef:

Schoonzus van mijn Málaga lief is vannacht thuis overleden. Niet aan/met Covid-19.
Niemand mag daar heen.
...en dat is het dan.

Y;( gecondoleerd, lijkt me heel erg moelijk voor de nabestaanden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:25

Huertecilla schreef:

Niemand mag daar heen.
...en dat is het dan.

Hier worden al uitvaarten via live stream gevolgd. Is misschien een optie?