Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 10:31

Jij had fout geweest in dat geval. Tenminste in mijn ogen in elk geval. Geen idee hoe de verzekeraar dat ziet. In sommige gevallen is het namelijk ook nog zo dat beide partijen een deel van de schade moeten betalen.

Maar in deze situatie kun je er gewoon achterblijven en achter hem ritsen, hoe jammer dat ook voor je is :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:39

Wat gevaarlijk jouw actie Jojanieke. Dat zou voor mij een ergenis zijn als ik dat zag.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:42

J0anieke schreef:
Vandaag reedt er een touringcar (zo'n grote bus waar heel veel mensen in kunnen voor een uitje/vakantie oid) op het midden van twee banen net voordat je moet ritsen (ongeveer 30 meter daarvoor denk ik?). Je kon daardoor dus niet de linkerbaar tot helemaal het einde benutten, wat ik altijd doe. Ben heel asociaal hem gaan inhalen over de stoep (die was schuin gelukkig). Wilde die klojo mij ook nog gaan afsnijden. Vraag me af wie de schuldige is als hij me had geraakt gezien ik half op de stoel reed. := Geen stoep waar mensen rijden overigens, puur om de twee rijrichtingen te splitsen (80 km/h weg).

Jij. Je plaats op de weg is rechts, niet links. Die baan mag je alleen pakken als daar ruim gelegenheid voor was, die was er dus niet.
Je had je geduld moeten bewaren en erachter blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:31

Vooral de dode hoek van een bus daar moet je echt op letten. Chauffeur schrok vast heel erg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:28

marleen_usar schreef:
Vooral de dode hoek van een bus daar moet je echt op letten. Chauffeur schrok vast heel erg.

Deze dus. Levensgevaarlijk en veroorzaakt door ongeduld. Doen allemaal wel eens iets stoms maar ik denk dat dit wel een actie is waar je kritische reflectie op kunt geven. Slaat nergens op.

Zo ben ik zelf ooit door het rood gereden, ik spaar jullie de details. Een terechte stevige prent gehad. Was ook gewoon domme ongeduld ook al was het in die situatie niet gevaarlijk. Daar was de agent het wel mee eens en hij moest ook lachen toen ik zei dat ik niet begreep wat me bezielde en dat ik die prent wel verdiend had.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:48

Haha ik ben het helemaal met jullie eens verder gelukkig. :o

Ik was alleen zwaar geïrriteerd dat die touringcar middenop de weg reed, bij drukte (file teken bij stoplicht daarvoor stond zelfs aan). Die man stond met opzet middenop de weg (op 2 banen) zodat niemand daar langs kon. Die banen zijn daar opzettelijk dubbel zodat er plaats kan worden gemaakt voor de auto's, dan ga je dat toch niet blokkeren?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:49

Hoe kun je weten dat hij daar met opzet stond?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:51

Waarom zou je anders middenop de weg rijden als de auto's voor hem wel gewoon op hun eigen rijbaan staan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 12:52

Haha Pien :D Dat werkt een stuk beter dan onterecht boos worden als je zelf heus wel weet dat je fout zit. Bezorg je de ander een leukere dag mee ook :j

Joanieke, ik denk dat hij daar stond juist om te voorkomen dat mensen rare acties zouden uithalen om hem nog in te halen in combinatie met een grote dode hoek van de bus.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:57

Mmm dat zou kunnen, in mijn geval niet zo heel goed geslaagd. Ik heb dit overigens nog nooit eerder meegemaakt, vrachtwagens blijven daar ook altijd rechts rijden.

Ik had trouwens geen haast en was ook niet ongeduldig, daar lag het aan mijn kant niet aan. Het was meer een statement richting die man dat hij middenop reed, niet gedacht aan de dode hoek.

Terecht trouwens dat jullie je aan mij zouden irriteren. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:03

Ineke2 schreef:
Haha Pien :D Dat werkt een stuk beter dan onterecht boos worden als je zelf heus wel weet dat je fout zit. Bezorg je de ander een leukere dag mee ook :j

Het was een heel jong gastje,die agent, die me met een soort kamikaze actie passeerden en me zo dwong te stoppen.
Toen ik het raampje opendraaide (het is al een tijdje geleden, plus oud autootje) vroeg ik of ik even bij mocht komen van de schrik en mijn hart mocht zeggen dat het weer normaal mag kloppen want dat we allemaal nog leven.
Daar moest hij ook om lachen met de woorden:"u reed hartstikke door rood", waarop ik zei:" dat klopt, maar u reed me bijna hartstikke dood, ik ben me helemaal kapot geschrokken".
Dat begreep hij ook heel goed en bood zijn excuses aan. Ondanks dat ik baalde was het ook heel respectvol van beide kanten en hij had gewoon gelijk. Stomme stomme actie. _O-

Jojanieke _O- daar leer je van. Ik ben nooit meer door rood gereden, maar heb ook nooit meer zoveel haast gehad. Het is het geld en gezeur allemaal niet waard.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:12

pien_2010 schreef:
Ineke2 schreef:

Het was een heel jong gastje,die agent, die me met een soort kamikaze actie passeerden en me zo dwong te stoppen.
Toen ik het raampje opendraaide (het is al een tijdje geleden, plus oud autootje) vroeg ik of ik even bij mocht komen van de schrik en mijn hart mocht zeggen dat het weer normaal mag kloppen want dat we allemaal nog leven.
Daar moest hij ook om lachen met de woorden:"u reed hartstikke door rood", waarop ik zei:" dat klopt, maar u reed me bijna hartstikke dood, ik ben me helemaal kapot geschrokken".
Dat begreep hij ook heel goed en bood zijn excuses aan. Ondanks dat ik baalde was het ook heel respectvol van beide kanten en hij had gewoon gelijk. Stomme stomme actie. _O-

Jojanieke _O- daar leer je van. Ik ben nooit meer door rood gereden, maar heb ook nooit meer zoveel haast gehad. Het is het geld en gezeur allemaal niet waard.

Dank je voor het delen van jou actie, zoiets had mij ook kunnen gebeuren. :')
Al probeer ik nooit door rood te rijden, die bekeuringen zijn niet grappig. Evenals over een doorgetrokken streep rijden (die kunnen ze je dubbel geven zelfs als ik mijn vriend moet geloven, omdat je er 2x overheen gaat), waarvan ik me nu ineens bedenk dat ik dat wellicht vanochtend deed, oeps. :=

En precies. Vind het ook fijn dat jullie gewoon je oprechte mening erover geven. Achteraf was het ook gewoon een hele domme actie. Ben nog steeds een beetje geïrriteerd dat hij op 2 banen stond, maar ik snap nu meer wat de eventuele reden zou kunnen zijn. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:16

J0anieke schreef:
Mmm dat zou kunnen, in mijn geval niet zo heel goed geslaagd. Ik heb dit overigens nog nooit eerder meegemaakt, vrachtwagens blijven daar ook altijd rechts rijden.

Ik weet niet of het een stoplicht voor rechtdoor was of aanslaand verkeer was? Als de bus moet afslaan heeft hij een hele grote draaicirkel, groter nog dan de gemiddelde vrachtwagen. Dat kan ook een reden zijn voor het nemen van meer ruimte op voorhand.

Poeh Pien dat is ook niet zo’n handige actie van de agent zeg. Gelukkig heb je blijkbaar hele snelle reflexen en je auto toen ook hele goede remmen :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:22

We waren al voorbij het stoplicht toen het gebeurde.
Hij stond aan het einde van de rij (na het stoplicht) eerst netjes rechts. Ik stond daarvoor links voor gesorteerd bij het stoplicht. Toen hij iets door kon rijden (en mijn stoplicht ging op groen) ging hij ineens middenop rijden. https://goo.gl/maps/NfiCvDCzyzGevjpQ9
We reden vanaf het kruispunt richting de rotonde die dus van 2 baans naar 1 baans gaat. Links moet in rechts ritsen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:29

Ah ja dan is het puur geweest dat mensen hem niet alsnog gingen inhalen denk ik. Het is nogal een gevaarte wat echt niet zo maar stil kan staan als ongeduldige mensen inhalen waar dat niet kan. Gebeurt vaak “ nog even snel ervoor “ dat wilde hij voorkomen denk ik.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:34

Nouja, iedereen reed daar stapvoets, want het was druk. Dus qua remafstand zal dat meevallen. Nog even snel ervoor doen inderdaad veel mensen, alleen hoor je naar mijn weten gewoon de ruimte van de linker baan ook te benutten als het druk is (er werd hier gezegd dat mijn plek op de weg rechts is, ben ik het in dit geval dan ook niet mee eens). Hij zal er uiteindelijk vast zn reden voor gehad hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:02

Ooit, lang geleden had ik een echte ergenis en ik weet het nog goed. Ik zat met mijn jonge kinderen in de auto om mijn verstandelijk gehandicapt zusje te bezoeken in Eersel. Dan heb je een lange tweebsansweg na Tilburg waar moeilijk te passeren is. Geeft niets want de meesten rijden toch 80 km dus gaat snel genoeg.
Op een gegeven ogenblik zien we een autootje die nog al slingerde en stevig corrigeerde als hij bijna in de zachte berm terecht kwam.
Dus ik zeg tegen de kinderen:" deze mijnheer is goed zat en gelukkig maar dit is zo gevaarlijk want passeren is met gevaar van een ongeluk, dat we op flinke afstand gaan rijden en hopelijk gaat hij dadelijk afslaan naar een dorp".
Dus zo gezegd zo gedaan, niets aan het handje, het ging alleen niet snel, want die gast had echt wel door dat het niet zo goed ging dus harder als 40 km ging het niet. Tja pech kun je hebben.

Komt er opeens achter mij een auto keihard aangescheurd, passeert, ik zie een jong gastje en die gaat bijna boven op die slingerende auto rijden die nog meer ging slingeren Levens en levensgevaarlijk. Natuurlijk flink toeteren en tekeer gaan.
Enfin dat bleef maar doorgaan en op een gegeven ogenblik sloeg dat autootje rechtsaf. Eind goed al goed. Maar dat jonge gastje,vond ik, maakte een linke situatie die toch wel redelijk goed af leek te lopen, echt zo vreselijk poep link.

Daar hebben we het wel over gehad en gelukkig vonden de kinderen dat gastje ook een halve zool. Ook al was die zatterik heel erg fout, dan nog ga voor je eigen en de anderen zijn/ haar veiligheid en pas je aan.
We doen allemaal wel eens iets heel erg dom en fout.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:15

Pfoe dat vind ik ook linke (groente :') ) soep. Ik had dit ook niet gedaan als t hard ging, gelukkig ging het hier stapvoets.

Ik heb een keer gehad dat er 2 mensen zo boos op elkaar waren dat ze achter elkaar aan aan het racen waren en vervolgens ging de achterste het fietspad op om de voorste in te kunnen halen (denk ik?). Ik heb toen wel de politie gebeld en t kenteken door gegeven van de auto die het fietspad op ging.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:24

Pien in de situatie die je beschreef had ik ook de politie gebeld. Voor beide figuren overigens… De zatte bestuurder had een nachtje cel + flinke boete verdiend en de jonge gast op zijn minst een preek ( over verkeersinzicht ) en boete voor bumperkleven.

Ik heb zelf overigens een jaar of 2 terug alweer de politie gebeld voor een wat leek dronken bestuurder. Die reed van de N weg de parkeerplaats op en parkeerde daar. Ik voorzichtig genaderd en ook geparkeerd daar. De politie was al onderweg. Het ging duidelijk niet zo goed met meneer toen ik hem aansprak. Daarom heb ik daarna ook 112 gebeld voor een ambulance.
Meneer bleek een beroerte te hebben ( gehad ) onderweg, dus hop met spoed naar het ziekenhuis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:45

Ineke nu wel ja, met mobiele telefoon, maar die waren er toen nog niet of ik had er toen nog geen. Dus dan had ik moeten stoppen en dat wilde ik niet daar ik besloten had dat ik bij ongeluk zou stoppen om te getuigen van die malloot.

Ineke anders heb ik dat ook meegemaakt. Ik werd aangehouden door een vrouw. Of ik de ambulance voor haar moeder wilde bellen want die lag onwel in de berm. Vermoedelijk hartinfarct of er mee bezig. Maar die vrouw was zo in alle staten, die wilde dat absoluut niet. Dus ik haar gevraagd of het voor haar ok was als ik haar bracht naar het ziekenhuis. Ze werd gelijk rustig (wat ik hoopte) en dat mocht. Binnen een kwartier waren we er en ze afgeleverd bij de EHBO waar ze gelijk opgenomen werd. Viel gelukkig mee. Ze was op tijd.

Die beroerte is naar en gevaarlijk. Brrrrr

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:07

Boel avonturen Pien! Afstand houden van onveilige bestuurders vind ik ook meestal het meest wenselijk. (En daar gaan anderen dan weer rare dingen van doen.)

Vandaag ook een klein ergernisje: ik wilde naar links een voorrangsweg op draaien. De weg was breed, met keurige voorsorteerstroken, en iemand die zonder richting aan te geven precies in het midden van de twee stroken reed... en daarna natuurlijk toch rechts afsloeg. Ze was volgens mij aan het bellen (tuurlijk), maar zelfs dan rijden de meeste mensen die zitten te bellen nog wel iets beter dan dit. (Ik kan me oprecht ook geen makkelijkere verkeerssituatie bedenken dan dit. Als je rijles zou geven zou dit volgens mij het begin zijn - ik kan me zo gauw geen makkelijkere verkeerssituatie indenken: geen voetgangers, geen fietsers, geen net te krappe straten, geen inhalend verkeer... je hoeft alleen maar op je voorsorteerstrook te gaan rijden.)

En vervolgens wilde ik een parkeerplaats op rijden, blokkeert iemand met het uitrijden de inrit (eenrichtingsverkeer, de uitrit was de andere.) Dus ik zwaai 'ga maar voor, ik kan er nu toch niet langs', zwaait hij vrolijk terug... om te blijven staan. :? Bijzonder. Hele andere wereld blijkbaar in Lunetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:14

_O- wel grappig dat hij terug zwaaide _O- . Moest je niet vreselijk lachen. Met zoiets kom ik gelijk niet meer bij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:50

Shadow leuk zwaaien naar elkaar.
Jij staat daar nu toch te zwaaien naar die andere chauffeur? :D

Pien wat een toestanden.
Slingerende mensen op de weg zou ik nu (mobieltje) voor bellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:04

Ik was vooral verbaasd. Maar het is eigenlijk wel heel erg grappig ja :D Ik snap alleen nog steeds niet wat hij nou verwachtte dat ik ging doen.

Luuntje: haha, nee, ik was gewoon gaan wachten en uiteindelijk besloot de meneer toch maar weg te rijden. Maar we zwaaien hier heel wat af in het verkeer hoor! Alles is net te krap (zeker nu alle auto's flink te breed zijn geworden) dus er zijn allemaal plekken waar je elkaar steeds voor laat gaan om ruimte te maken voor de anderen. En bijna iedereen bedankt daarvoor.

(Daarnaast word ik heel vaak bedankt als ik mensen op het zebrapad niet aanrijd en fietsers gewoon voorrang geef waar dat hoort. :oo Graag gedaan, maar ook weer niet per se iets waar je een bedankje hoeft te geven... Al maakt het dat wel een stuk leuker, dus iedereen die het doet: ik waardeer het wel hoor *D )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 18:47

Zeker leuk Shadow :D

Vandaag een ergernis voor een automobilist die fietsers voorrang gaf waar ze dat niet hadden. Het was bij een zebrapad. Voetgangers hebben daar voorrang, maar fietsers niet. De automobilist die dat deed stond links ( voor rechtdoor) en ik kwam aan op de rechterbaan voor rechtdoor en ja ik had de situatie heus wel door dus gedwongen ook gestopt voor die fietsers, want die waren net begonnen met oversteken. Maar ik heb wel hoofdschuddend naar links gekeken :n