Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:42

GamblersCup schreef:
Maar die vragen waar jij bang voor bent hebben toch niets te maken met je telefoonnummer geven? Die vragen kun je gewoon negeren of nee op antwoorden.
Whatsapp overnemen... jemig, dat vind ik echt een tikje overdreven hoor... :') Mensen willen ook gewoon je nummer voor het geval ze het niet zouden kunnen vinden of voor als ze later zijn door omstandigheden. Bijvoorbeeld.
Ik denk dat als je zó angstig bent dat je gewoon geen spullen op een marktplaats moet zetten om te verkopen :o

Jij kan het overdreven vinden, ik was een paar weken geleden bijna van mijn whatsapp account berooft. Ook een oplichter via marktplaats. Ik gaf uit goed vertrouwen mijn tel nr, zocht er niks achter en was nog niet bekend met dit soort oplichtingspraktijken. Ik vind het heel verstandig als mensen besluiten hun nummer niet te geven. Als jij het geen probleem vindt om eventueel bedonderd te worden kun je gewoon je nr geven. :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:44

Na het eerste bericht geef ik niet gelijk mijn nummer maar zijn er meerdere berichten over en weer gestuurd...

(en dan wel zinvolle berichten over inhoud,krasje,maat,ophalen weet ik veel allemaal.
Niet zoals met die camera van eerder genoemd)

dan geef ik rustig mijn nummer.

_Penotti

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:48

Ik geef ook mijn nummer.
Net als Daan13.
Niet direct, maar wel als er serieuze berichten op en neer zijn gegaan en de persoon ook wil komen kijken.
Komen er dan appjes van 1 cent over maken, nog nooit gehad gelukkig, zou ik ook direct blokkeren.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:53

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik heb iets verkocht en in overleg naar een dhl punt verstuurd, nou zie ik nu dat het nog altijd niet is opgehaald daar en staat er inmiddels dat het pakket klaargemaakt wordt voor verzending naar het sorteercentrum. Zouden jullie hier de koper een herinnering van sturen of gewoon laten?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:59

Ja zou ik wel sturen. :j
Kan er nooit gezeverd worden over ik wist het niet.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:01

Heb je je eigen emailadres ingevuld of die van de koper op de site van dhl?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:05

Ik zie net dat het pakket al is opgehaald en terug onderweg is naar hier, ook puur toeval dat ik keek want kijk alleen af en toe of het is opgehaald. Bij DHL emailadres van de koper ingevuld bij ontvanger en mijne bij verzender, heb zelf ook geen emails oid gehad dat ze het terug gingen sturen. Daarnaast heeft de koper ook de track and trace code dus kan alles zelf inzien.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:07

Ok,ja dan is het ''eigen schuld''

Ook al eens meegemaakt dat de verkoper zijn eigen emailadres had ingevuld...kan je maar gokken wanneer je pakket aankomt :roll:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:23

Daan13 schreef:
Na het eerste bericht geef ik niet gelijk mijn nummer maar zijn er meerdere berichten over en weer gestuurd...

(en dan wel zinvolle berichten over inhoud,krasje,maat,ophalen weet ik veel allemaal.
Niet zoals met die camera van eerder genoemd)

dan geef ik rustig mijn nummer.

Ik dus ook. Natuurlijk niet gelijk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:46

Ben echt helemaal klaar met marktplaats en facebook.
Aquarium voor een klein prijsje te koop, we gaan tijdelijk twee kleinere aquaria neerzetten omdat we geen zin hebben om een groot aquarium twee keer te verhuizen.

Iemand reageert dat ze hem graag wilt en hem morgenavond wilt op komen halen omdat ze in de buurt is.
Eigenlijk wat te vlot voor ons omdat we het van de week op ons gemak wilde doen en morgen spullen gaan verhuizen naar mijn woning.

Altijd leuk als je dan al 3 uur bezig bent en diegene opeens er vanaf ziet..

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:25

Lieszje schreef:
Ben echt helemaal klaar met marktplaats en facebook.
Aquarium voor een klein prijsje te koop, we gaan tijdelijk twee kleinere aquaria neerzetten omdat we geen zin hebben om een groot aquarium twee keer te verhuizen.

Iemand reageert dat ze hem graag wilt en hem morgenavond wilt op komen halen omdat ze in de buurt is.
Eigenlijk wat te vlot voor ons omdat we het van de week op ons gemak wilde doen en morgen spullen gaan verhuizen naar mijn woning.

Altijd leuk als je dan al 3 uur bezig bent en diegene opeens er vanaf ziet..

Dat is echt niet netjes

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:02

Het blijft toch altijd leuk als je dieren verkoopt. Wat een reacties krijg je dan zeg! Dit keer had ik drie eendjes te koop staan voor 10 euro per stuk. Apart ras, leuk kleurtje, geringd, super tam. Ik verkoop ze regelmatig voor die prijs, bijna iedere week zelfs. Krijg ik vandaag een berichtje:

"Sorry mag ik vragen is de prijs per stuk" Ik: "Jazeker, u bent welkom om te komen kijken" krijg ik de volgende reactie terug: 'Nee dan houdt het op voor mij, 30 euro en dan ook nog voer moeten kopen AFZETTERIJ"

Dus ik echt zo van pardon? :S

Later krabbelde ze toch terug en wilde ze toch alledrie de dieren komen halen en ze bedoelde het niet zo, maar kreeg ineens een grote rekening binnen. Of ik ze wel wilde brengen, anders kwam ze ze dinsdag op de fiets halen.

Hoe dan?? Echt wat een types kom je tegen op MP!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:09

Oh daar zou ik geen goed gevoel bij hebben. Als ze hiervan al achterover valt, dan is de vraag of ze de dieren wel kan onderhouden. Aanschaf is meestal nog de minste van de kosten. Ga je erop in of wacht je andere reacties af?

Ik had iets erop staan voor 32.50 ex verzendkosten. Kreeg een bod van 25 incl verzenden. Dus ik een nette mail terug dat de prijzen te ver uit elkaar laten en succes gewenst in haar zoektocht. Het is iets wat wel verkoopbaar is en stond er pas net op. Maar ik kreeg een reactie "sorry typfout, ik bedoel 35!".

Nu betwijfel ik of het een typfout is of dat ze het gewoon probeerde, maar ik heb het geaccepteerd en het gaat morgen op de post :-)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:19

beert schreef:
Oh daar zou ik geen goed gevoel bij hebben. Als ze hiervan al achterover valt, dan is de vraag of ze de dieren wel kan onderhouden. Aanschaf is meestal nog de minste van de kosten. Ga je erop in of wacht je andere reacties af?

Ik had iets erop staan voor 32.50 ex verzendkosten. Kreeg een bod van 25 incl verzenden. Dus ik een nette mail terug dat de prijzen te ver uit elkaar laten en succes gewenst in haar zoektocht. Het is iets wat wel verkoopbaar is en stond er pas net op. Maar ik kreeg een reactie "sorry typfout, ik bedoel 35!".

Nu betwijfel ik of het een typfout is of dat ze het gewoon probeerde, maar ik heb het geaccepteerd en het gaat morgen op de post :-)

Nee dat gaat hem dus niet worden. Als ze zo krap bij kas zit hoe moet het dan als de dieren naar de dierenarts moeten of wanneer er een 'grote rekening' komt als het voer net op is? En drie eenden op de fiets komen halen.. (60 min fietsen blijkbaar) dat gaat dus nooit lukken en diervriendelijk is het al helemaal niet. := Gaat ze ze dan ook op de fiets naar de dierenarts brengen als er iets mis gaat?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:45

Bij dieren verkopen zou ik altijd extra alert zijn.

Vandaag iets gratis aangeboden, tig reacties niemand die echt de intensie had langs te komen. Dan ruim ik het zelf wel op haha. Verder nog wel een boek verkocht. :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:47

Pearlx schreef:
beert schreef:

Nee dat gaat hem dus niet worden. Als ze zo krap bij kas zit hoe moet het dan als de dieren naar de dierenarts moeten of wanneer er een 'grote rekening' komt als het voer net op is? En drie eenden op de fiets komen halen.. (60 min fietsen blijkbaar) dat gaat dus nooit lukken en diervriendelijk is het al helemaal niet. := Gaat ze ze dan ook op de fiets naar de dierenarts brengen als er iets mis gaat?

Te veel stress voor de dieren ja lijkt me. Precies wat je zegt.. als de aanschaf al een probleem is hoe gaat dat dan als ze iets krijgen ?

Toen ik mijn paard verkocht werd ik door iemand gebeld aan de andere kant van het land. Hij wou dan wel een hoop van de prijs af omdat hij van ver moest komen. Ik heb gezegd dat hij maar in zijn eigen buurt moest rond kijken. :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:01

vraagje; als de verzendkosten bij verzending hoger blijken te zijn dan gedacht verkoper stuurt een foto van de verzendbon, voor wie zijn dan volgens jullie de niet voldane verzendkosten. koper of verkoper?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:04

Koper

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:11

Voor verkoper vind ik dan, tenminste als de verkoper de kosten heeft opgezocht. :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:11

Baileysdream schreef:
vraagje; als de verzendkosten bij verzending hoger blijken te zijn dan gedacht verkoper stuurt een foto van de verzendbon, voor wie zijn dan volgens jullie de niet voldane verzendkosten. koper of verkoper?

Ik neem die als verkoper voor mijn rekening.
Anders had ik als verkoper eerst contact op moeten nemen met de koper voordat ik die kosten ging maken, zodat de koper kon beslissen of die het idd wil of niet.

Voorstel tot verschil delen achteraf kan je natuurlijk altijd proberen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:20

cobiie schreef:
Baileysdream schreef:

Ik neem die als verkoper voor mijn rekening.
Anders had ik als verkoper eerst contact op moeten nemen met de koper voordat ik die kosten ging maken, zodat de koper kon beslissen of die het idd wil of niet.

Voorstel tot verschil delen achteraf kan je natuurlijk altijd proberen.

Dit doe ik ook. Ik neem dan mijn verlies. Ik heb het weleens genoemd tegen de koper en zij maakte toen uit zichzelf meteen 3 euro over, terwijl ik juist zei dat ik het al betaald had en er niet om vroeg :-). Ik noemde het alleen, omdat het een pakketje werd ipv brievenbuspost en ze er dus voor thuis zou moeten blijven.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:51

Baileysdream schreef:

Ik heb het 2 keer gehad. Waren wel bedragen boven de 100.- ik heb als verkoper die kosten op me genomen. Ik vind het wel afhankelijk van het bedrag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:57

_Mir schreef:
Baileysdream schreef:

Ik heb het 2 keer gehad. Waren wel bedragen boven de 100.- ik heb als verkoper die kosten op me genomen. Ik vind het wel afhankelijk van het bedrag.

Nou vooral dat ja! Ik had laatst ook een artikel in de verkoop, een hipsaver. 34 cm lang, enigszins flexibele platte driehoekvorm. Verkocht voor rond de €15, de koper wilde dat ik zou proberen het als brievenbuspost te versturen, maar ingepakt was het 35 cm en dat is 5 cm te lang voor brievenbuspost. Werd niet geaccepteerd, dus moest toch als pakketpost, ik heb de koper het verschil laten betalen.

Aan de andere kant heb ik ook eens een zadel voor een paar honderd euro verkocht, super goed verpakt, maar verzending viel €2,50 duurder uit dan verwacht, omdat ik op het laatste moment bedacht dat verzekerd verzenden wel wijs zou zijn. Dat heb ik gewoon zelf betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:07

Ik vind persoonlijk dat je als verkoper van tevoren je verzendkosten duidelijk moet hebben. Zoals in jouw geval Daphara zou ik dan zeggen dat ik het als brievenbuspakketje zal proberen, maar dat er extra kosten bijkomen als dat niet lukt. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik iets ingeschat had als brievenbuspakje, maar dat dat net niet kon. Ja, dat is zuur als het om een klein bedrag gaat, maar dan had ik dat maar uit moeten zoeken voor ik de kosten doorgaf. Nu heb ik de optie brievenbuspakje dus bijna nooit aan staan. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:44

xJitskee schreef:
Ik vind persoonlijk dat je als verkoper van tevoren je verzendkosten duidelijk moet hebben. Zoals in jouw geval Daphara zou ik dan zeggen dat ik het als brievenbuspakketje zal proberen, maar dat er extra kosten bijkomen als dat niet lukt. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik iets ingeschat had als brievenbuspakje, maar dat dat net niet kon. Ja, dat is zuur als het om een klein bedrag gaat, maar dan had ik dat maar uit moeten zoeken voor ik de kosten doorgaf. Nu heb ik de optie brievenbuspakje dus bijna nooit aan staan. :')

Had ik ook gedaan, ik had bij de advertentie pakketpost gezet en al bij de koper aangegeven dat het te lang was voor brievenbuspost, maar de koper zei dat ze wel eerder langere pakketjes via brievenbuspost verstuurd had en dat het geen probleem zou moeten zijn, dus ze wilde dat ik het zou proberen. Dat heb ik gedaan, werd niet geaccepteerd door PostNL en dus moest koper bijbetalen.

banketstaaf is dat ze het bij de koper wel gewoon door de brievenbus hebben gegooid. Het was ook niet te dik of te breed, alleen 5 cm te lang, dus paste ook prima door de brievenbus.