Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:54

Esther schreef:
Vorige week zondag iets besteld, bericht gehad dat pakket verstuurd is.
Daarna blijft de t&t op 'nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL' staan.
Dus je hebt een pakket weggebracht en daarna heeft PostNL al kwijt gemaakt, best knap omdat het ook nog eens op Texel is gebeurt. Lijkt me toch niet dat het daar erg onoverzichtelijk is.

Dit klinkt alsof er een verzending is aangemaakt door het bedrijf, maar het pakket nog niet bij postNL is gekomen.
Ik heb dat ook wel eens in mijn app, pas als het pakket daadwerkelijk met postNL mee is wordt de status veranderd.

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:26

Ik heb zaterdagavond een verzendlabel aangemaakt en vanmiddag het pakketje afgegeven.
Tot ik dat gedaan heb, stond de status op "Nog niet ontvangen door PostNL".

Nu staat er "Je pakket is bij PostNL, verwachte bezorgtijd morgen tussen X en Y."
Met een disclaimer erbij dat het erg druk is en een pakket langer onderweg kan zijn.

Maar ik ben dus in dit geval de verzender en het moment van versturen was vandaag, maar zodra PostNL het verzendlabel heeft afgegeven, begint die al in de app "onderweg" te zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:41

Marije_jiplover schreef:
Ik heb zaterdagavond een verzendlabel aangemaakt en vanmiddag het pakketje afgegeven.

Nu staat er "Je pakket is bij PostNL, verwachte bezorgtijd morgen tussen X en Y."
Met een disclaimer erbij dat het erg druk is en een pakket langer onderweg kan zijn.

Maar ik ben dus in dit geval de verzender en het moment van versturen was vandaag, maar zodra PostNL het verzendlabel heeft afgegeven, begint die al in de app "onderweg" te zijn.

Ja de ontvanger ziet dan dus ook al sinds zaterdag "nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL". Dus de aanname van Esther dat het kwijt is geraakt bij PostNL hoeft dus helemaal niet bij deze status. Misschien ligt het, net als bij jou, gewoon nog bij de verzender en is het niet afgegeven nog.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:46

Bij mij staan nog steeds twee pakketten zo al weken en weken terwijl ze wel weg zijn bij het ophaal punt. Zoek zonder scannen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:06

Vaak is het pakket inderdaad nog niet in handen van Postnl.
Bij mij is na 2 weken die status van 1 pakket ook verdwenen en komt het morgen eindelijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:43

Ik moet zeggen: de bezorging gaat bij ons vrijwel altijd goed. Maar nu toch even een frustratiemomentje hoor...

Had er bewust voor gekozen mijn bestelling aanstaande woensdag te laten bezorgen. Dan ben ik thuis en kan ik het ontvangen. Krijg ik vanavond, op het moment dat ik met de hond wil gaan wandelen, een bericht dat de bezorger NU onderweg is. Vervolgens dik 2 uur op de bank zitten wachten, om uiteindelijk te zien dat de bezorging 'verhinderd' is en verplaatst wordt naar morgen :roll: De hele tijd dus voor Jan met de korte achternaam zitten wachten. Grrr.... _-:(

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:36

manzano schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ja de ontvanger ziet dan dus ook al sinds zaterdag "nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL". Dus de aanname van Esther dat het kwijt is geraakt bij PostNL hoeft dus helemaal niet bij deze status. Misschien ligt het, net als bij jou, gewoon nog bij de verzender en is het niet afgegeven nog.

Ik heb allang contact opgenomen met de verzender en het pakket is vorige week maandag afgegeven aan PostNL, er zijn meerder pakketten kwijt. En ze zou stom zijn het niet te versturen omdat ik voor achteraf betalen heb gekozen. Zolang ik geen pakket heb betaal ik niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:31

Ik heb nog 5 pakketten die ik verwacht van dpd, van 1 bestelling van zooplus, die sinds 4/12 al op aangemeld staan, duurt wel lang pff. Hopelijk kan ik alles op een ophaalpunt laten bezorgen, ben alleen woensdag vrij en dan ga ik donderdag voor paar dagen weg naar het buitenland :Y) heb al een aantal aangegeven om te bezorgen bij afhaalpunt van dhl, de andere waarbij het mogelijk was om te laten bezorgen op woensdag. Dan ben ik de hele dag thuis. Wel hinderlijk dat zooplus niet in 1 pakket verstuurd maar gespreid. In totaal 8 pakketten voor 1 bestelling pfff.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:57

Vorige week al uit voorzorg (door eerdere slechte ervaringen) een kaartje verstuurd voor de verjaardag van mijn moeder, die vandaag jarig is. Guess what... niet aangekomen. K*tbedrijf. Echt een k*tbedrijf. Het wordt hoog tijd, ik heb het al eerder geroepen, dat er een gedegen concurrent komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:09

Of gewoon handhaving van de regels, zoals de postwet en hun contracten. Dat zou ook al leuk zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:14

Nou, inderdaad!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:50

Nog een mooie… pakket zou maandag bezorgd worden door PostNL maar omdat ik niet thuis zou zijn heb ik voor vandaag gekozen. Pakket was onderweg met bezorger, krijg om 16:59 opeens de melding dat ik niet thuis was en het naar een afhaalpunt word gebracht. Ik was dus gewoon de hele dag thuis.

Ik dus contact opnemen met PostNL, zegt dat het morgen wss bij een afhaalpunt word gebracht. Heel leuk maar ik ben straks een paar dagen weg en een afhaalpunt accepteert vaak geen pakketten van 20 kilo (speciaal kattenvoer en speciaal grit). Dus mooi poedersuiker weer.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:24

ik heb ook weer wat leuks met postnl...
staat gisterochtend op 'word tussen ..u en ..u geleverd.
gistermiddag stond er 'word morgen tussen ... u en ... u geleverd.
en nu al heel de dag 'bezorgtijd word berekend'
nou leuk is dat, heb stickers besteld voor mijn kerstkaartjes (zelfgemaakte voor mijn klantjes) en wil er graag mee verder kunnen doen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:34

Nou hier is het "ik was niet thuis op zodag avond 23.31" (lees er is niemand aan de deur geweest, geen deurbel of wat ook) en nu is het retour afzender en is het pakketnummer opeens onbekend. -:(- Dat is dan de vervanger van de vorige onterecht retour die ook al niet aankomt. De verzender is inmiddels door de producten heen dus een vervanger van de vervanger opsturen kan niet meer. -O-

We zijn er nu wel klaar mee. Echt alles komt niet aan of verdwijnt in het grote niks _-:(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:57

Zit een week te wachten op twee bestellingen, die nog steeds niet bezorgd zijn via PostNL. Het zijn artikelen die hier niet in de omgeving verkrijgbaar zijn, anders had ik het wel in de winkel gekocht. Pakketjes die ik eergisteren heb besteld, had ik de volgende dag al in huis met DHL. PostNL geeft nog steeds aan het niet te hebben gered. Eén van de bedrijven, waar ik al eerder heb besteld en waar het ook elke keer zo traag ging met PostNL, heb ik gemaild en die gaven aan dat ze vaker klachten krijgen en daar uiteraard niet blij mee zijn. Zij overwegen om over te stappen op DHL of een andere pakketdienst.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:21

karuna schreef:
Nou hier is het "ik was niet thuis op zodag avond 23.31" (lees er is niemand aan de deur geweest, geen deurbel of wat ook) en nu is het retour afzender en is het pakketnummer opeens onbekend. -:(- Dat is dan de vervanger van de vorige onterecht retour die ook al niet aankomt. De verzender is inmiddels door de producten heen dus een vervanger van de vervanger opsturen kan niet meer. -O-

We zijn er nu wel klaar mee. Echt alles komt niet aan of verdwijnt in het grote niks _-:(

Even wat positief nieuws over post.nl: al jaren regelmatig zonder problemen pakjes thuis bezorgd of op het afhaal punt(als afgesproken). Op de ruim 55 pakjes dit jaar 2x een dag moeten wachten. We hebben blijkbaar een top gozer aan het werk in dit gebied. Vanmorgen even de hond uitlaten, liep wat uit en halverwege mijn straat zie ik de post.nl bus weg rijden, oliebol jammer pech, had beter op de tijd moeten letten. Net binnen, gaat de bel en staat daar de bezorger met mijn pakje. Zijn uitleg: zag je met je hond de straat in komen dus effies een U bocht gemaakt. Klasse, daar word ik dus blij van.

Als ik de verhalen hier lees(ook over de andere pakket bezorgers) lijkt het erg van het personeel op de auto af te hangen hoe goed/slecht de bezorging is.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:44

paarden deken besteld en op stal laten afleveren omdat daar altijd iemand thuis is en ik zelf de komende tijd veel onderweg ben. Pakje is volgens de track n trace dinsdag afgeleverd, maar is niet te vinden. Nergens op het erf, niet binnen, nada. Ook niet bij het volgende adres op de straat.. en tja wat nu?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:16

Contact opnemen met de klantenservice. Dan kunnen ze met een beetje geluk de bezorger vragen waar hij het pakket gelaten heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:28

'Uw pakket komt eraan'

'Uw pakket is vertraagd'

'De bezorger heeft geen capaciteit en pakket gaat naar pakketpunt'

Al de 2e keer dat ik dergelijke mails achter elkaar krijg #&%(@(@&€*#

Vind dat echt zo irritant.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:12

Ik zit momenteel nog in Hongarije en er zou een pakket van postNL gisteren bezorgd worden. Wist niet of het door de brievenbus zou passen en was eerlijk gezegd even met andere dingen bezig, krijg ik de melding dat het in de brievenbus is bezorgd. Nou top! Niet dus. Appt m’n buur dat het gewoon voor mn deur lag |o

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:42

pjer schreef:
paarden deken besteld en op stal laten afleveren omdat daar altijd iemand thuis is en ik zelf de komende tijd veel onderweg ben. Pakje is volgens de track n trace dinsdag afgeleverd, maar is niet te vinden. Nergens op het erf, niet binnen, nada. Ook niet bij het volgende adres op de straat.. en tja wat nu?

Ik heb precies hetzelfde gehad op 17 oktober. Aangemeld bij PostNL, die me weer met een bepaalde code doorverwees naar de verzender. Want die moet het aanmelden bij PostNL. Dat hebben ze toen ook gedaan. Ook op aanraden van PostNL in de buurt rondgevraagd, maar niks natuurlijk. Ik heb diverse keren gemaild en gebeld naar de verzender (winkel) en die zeggen dat PostNL aan hun gezegd heeft dat ze het dan maar verzekerd hadden moeten versturen. Volgens verzender was het voor hun de eerste keer dat het niet goed gegaan is. Ze zullen me op de hoogte houden. Volgende week maar weer eens mailen, over de laatste stand van zaken. Ik heb niet zoveel hoop dat de deken nog gevonden wordt. Daarom maar op Marktplaats een tweedehandse gekocht en die laten bezorgen met DHL (hele goede bezorger hier).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 01:26

Marie111 schreef:
pjer schreef:

Ik heb precies hetzelfde gehad op 17 oktober. Aangemeld bij PostNL, die me weer met een bepaalde code doorverwees naar de verzender. Want die moet het aanmelden bij PostNL. Dat hebben ze toen ook gedaan. Ook op aanraden van PostNL in de buurt rondgevraagd, maar niks natuurlijk. Ik heb diverse keren gemaild en gebeld naar de verzender (winkel) en die zeggen dat PostNL aan hun gezegd heeft dat ze het dan maar verzekerd hadden moeten versturen. Volgens verzender was het voor hun de eerste keer dat het niet goed gegaan is. Ze zullen me op de hoogte houden. Volgende week maar weer eens mailen, over de laatste stand van zaken. Ik heb niet zoveel hoop dat de deken nog gevonden wordt. Daarom maar op Marktplaats een tweedehandse gekocht en die laten bezorgen met DHL (hele goede bezorger hier).

Als je als consument bij een webwinkel besteld hebt, kan de webwinkel een nieuwe opsturen of je je geld teruggeven. Zij zijn verantwoordelijk tot het pakket bij jou of bij een door jou aangewezen persoon afgeleverd is

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:46

Mijn ouders widen een pakket naar mij opsturen in Zweden. Week later wordt pakket weer bij hen aan de deur afgeleverd, compleet open gescheurd! Waa stevig met breed plakband door hen verpakt dus "iemand" heeft het pakket compleet verwoest. Ze gaan vandaag terug naar het pakket punt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:35

Marie111 schreef:
pjer schreef:

Als je als consument bij een webwinkel besteld hebt, kan de webwinkel een nieuwe opsturen of je je geld teruggeven. Zij zijn verantwoordelijk tot het pakket bij jou of bij een door jou aangewezen persoon afgeleverd is

Geldt dat ook als PostNL beweert het te hebben bezorgd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:13

Ligt aan wat verschillende dingen. Heb je neerzettoestemming gegeven dan geldt dat idd niet meer en heb je pech. Of dan zegt postnl in ieder geval dat zij geen verantwoordelijkheid meer hebben en is het ook lastiger met de winkel, want dan kan het keurig geleverd zijn op de plek die jij geaccepteerd hebt. (Dat is dus veel moeilijker qua ontvangen en gestolen of nooit bezorgd) Maar als zij het beweren bezorgd te hebben en het is niet ontvangen dan moet je formulier invullen (tenminste dat was hier tijd geleden zo). Het is idd tot je het ontvangen hebt de verantwoordelijkheid van de verzender/winkel.

Daarom geef ik geen neerzettoestemming. Als ik al zie hoe ze omgaan met pakketten die zelfs handtekening nodig hebben, gewoon zelf tekenen en vol in het zicht zetten... 1 keer gedaan met iets goedkoops en een container waar het in moest. Alsnog in het zicht voor de voordeur, terwijl ze langs de container gelopen zijn die letterlijk naast het pad naar de voordeur stond.