Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:23

SindyKaya schreef:
Ik vind de boerenprotesten top en ik steun ze door dik en dun :Y)

Ik ook... collega vond het nodig om met kanker te schelden op de boeren... Snap ik niet helemaal maar goed...

Vind het ook erg jammer dat ze niet met de bevoorrading en distributiecentra mochten klooien, maar zelf was ik gegaan voor een 'koop uw kerstmaal bij de boer'-campagne... :Y)
Al zal dat contractueel ook wel weer een probleem geven voor de boeren...

Ik heb een wat zuiniger ingeblikter kerstmaal wel over voor verandering in deze sector :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:28

SindyKaya schreef:
Ik vind de boerenprotesten top en ik steun ze door dik en dun :Y)

Mijn steun hebben ze ook maar het protesteren bij de distributiecentra vond ik een minder goed plan, als ze er voor gezorgd hadden dat de vrachtwagens niet konden leveren hadden ze daar niet alleen de ketens zelf mee gehad maar ook de klanten en het personeel terwijl het merendeel van die mensen ook gewoon achter ze staat.. Er zijn wel grenzen en zorgen dat zoveel mensen hun werk niet kunnen doen was voor mij wel te ver gegaan. Ik ben dan ook blij dat ze dat niet hebben mogen doen.

sureido

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:31

Ik steun de boeren ook! Ga maar gewoon door. Softie Nederlanders die altijd alles maar laten gebeuren.. Kijk even naar Frankrijk en filmpjes daar van de protesten :+ En dan hier helemaal paniek omdat ze wegen bezetten. In Parijs wordt iedereen bont en blauw geslagen en een vriendin kan bijna niet naar huis na haar exchange. Dat is pas heftig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:36

Ik was toen in Parijs trouwens... vind ze niet echt slim protesteren. Slimmer was geweest om echt een keer een kerst zonder eieren, zuivel en vlees te veroorzaken. :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:36

Nou ik vind die blokkades echt super irritant. Die weggebruikers kunnen er niks aan doen dat de boeren hun zin niet krijgen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:37

Roodvos schreef:
Ik weet eigenlijk helemaal niet of het een unpopular opinion is...

Maar o.a. naar aanleiding van dit topic:
[LZP] Nieuw paspoort na trouwen?

Ik vind dat de term "meisjesnaam" afgeschaft moet worden/ vervangen moet worden door "geboortenaam". Je hebt het immers ook niet over "jongensnaam".

Ik ook en ik vind het ook stom dat standaard vrouwen de naam van hun man nemen omdat dat 'zo lekker makkelijk is' of dat kinderen standaard de naam van de vader krijgen.
Andersom is toch net zo makkelijk?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:42

MarlindeRooz schreef:
Ik was toen in Parijs trouwens... vind ze niet echt slim protesteren. Slimmer was geweest om echt een keer een kerst zonder eieren, zuivel en vlees te veroorzaken. :=

Mocht niet... 100.000 euro boete per filiaal waar ze de boel zouden blokkeren...

Is nogal een risico..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:45

En terecht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:47

Tiggs schreef:
En terecht.

Want...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:58

__Sannne schreef:
Nou ik vind die blokkades echt super irritant. Die weggebruikers kunnen er niks aan doen dat de boeren hun zin niet krijgen.

Nee, maar de politiek is verantwoordelijk voor de burgers. Dus die moeten zorgen dat dit niet gebeurt, want irritatie aan boeren > minder stemmen voor Rutte. Want als de regering niets doet, blijft het doorgaan zo. Dus indirect hebben ze hier Rutte en co wel mee. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:06

Tiggs schreef:
Roodvos schreef:
Ik weet eigenlijk helemaal niet of het een unpopular opinion is...

Maar o.a. naar aanleiding van dit topic:
[LZP] Nieuw paspoort na trouwen?

Ik vind dat de term "meisjesnaam" afgeschaft moet worden/ vervangen moet worden door "geboortenaam". Je hebt het immers ook niet over "jongensnaam".

Ik ook en ik vind het ook stom dat standaard vrouwen de naam van hun man nemen omdat dat 'zo lekker makkelijk is' of dat kinderen standaard de naam van de vader krijgen.
Andersom is toch net zo makkelijk?

Ik ben niet van plan mijn naam ooit te veranderen. Ik verander ook niet van identiteit..... En dat kinderen de naam van de vader krijgen vind ik stom. De vrouw doet al het werk..... Een zwangerschap en bevalling is niet niks.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:07

sureido schreef:
__Sannne schreef:

Nee, maar de politiek is verantwoordelijk voor de burgers. Dus die moeten zorgen dat dit niet gebeurt, want irritatie aan boeren > minder stemmen voor Rutte. Want als de regering niets doet, blijft het doorgaan zo. Dus indirect hebben ze hier Rutte en co wel mee. :)

Indirect ja, via een hele lange omweg en veel geïrriteerde burgers. Het praat imo totaaal niet goed dat ze zoveel onschuldige burgers tot last zijn.

Hier is trouwens al een topic over, laten we de discussie dan ook mooi daar houden en niet hier.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 18-12-19 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:09

Niobe schreef:
Geboortenaam dekt de lading ook niet helemaal, er zijn genoeg mensen die het om allerlei redenen hebben laten veranderen op latere leeftijd. Op mijn werk heb ik daar regelmatig mee te maken, omdat het dan bij de gemeente nog niet geregeld is en dan mogen wij ook niet zomaar iets anders hanteren. Gedoe altijd.

Maar dan krijg je dus hetzelfde geneul als bij de benaming "meisjesnaam".

Het is anders zeer moeilijk om je officiele achternaam te laten veranderen. Dat kan alleen in heel bijzondere ernstige gevallen. En de enorme administratieve rompslomp die er op volgt komt geheel voor je eigen rekening.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:13

sureido schreef:
__Sannne schreef:

Nouja... de burgers kiezen in de eerste plaats de volksvertegenwoordiging, dus we hebben het hier min of meer zelf naar gemaakt... Ik ben geen politicus ofzo, maar heb sterk de indruk dat de ellende (PFAS/Stikstof) van links komt en rechts in zoverre meegaat dat het geen economische strop wordt... Dan zijn er nog wat grote belanghebbende industriëlen die kennelijk een streepje voor 'die domme boeren' hebben, dan kan links ineens wel z'n principes opzij zetten.

En intussen is het bijna 2020 en denkt men in politiek Den Haag nog steeds dat burgers dom zijn en ze de trucjes van de politiek niet doorzien.
Helaas is de burger wat slimmer geworden en is informatie ook steeds toereikender en vraag ik me af hoe ze, met name in het geval van PFAS, een economische crisis in de toekomst nog willen oplossen.
Want iedereen leert natuurlijk in beginsel dat er vanuit overheden altijd aan een economische crisis wordt gewerkt door dijken te verstevigen en wegen te vernieuwen.

Hebben de boeren de politiek hiermee? Ik denk het niet, want de politiek heeft naar mijn idee wel laten zien mee te willen bewegen. Maar distributiecentra hebben nog steeds niet het beste voor met de boeren als je ziet wat de toegevoegde economische waarde is van het product dat zij verhandelen ten opzichte van wat de boer betaald heeft gekregen.
Maar waarschijnlijk zijn de distributiecentra gewoon op tijd bevoorraad... Dus heeft het weinig bijgedragen...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:25

anjali schreef:
Niobe schreef:
Geboortenaam dekt de lading ook niet helemaal, er zijn genoeg mensen die het om allerlei redenen hebben laten veranderen op latere leeftijd. Op mijn werk heb ik daar regelmatig mee te maken, omdat het dan bij de gemeente nog niet geregeld is en dan mogen wij ook niet zomaar iets anders hanteren. Gedoe altijd.

Maar dan krijg je dus hetzelfde geneul als bij de benaming "meisjesnaam".

Het is anders zeer moeilijk om je officiele achternaam te laten veranderen. Dat kan alleen in heel bijzondere ernstige gevallen. En de enorme administratieve rompslomp die er op volgt komt geheel voor je eigen rekening.

Ja weet ik, maar toch gebeurt het vaker dan je denkt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:26

Janine1990 schreef:
sureido schreef:

Nouja... de burgers kiezen in de eerste plaats de volksvertegenwoordiging, dus we hebben het hier min of meer zelf naar gemaakt... Ik ben geen politicus ofzo, maar heb sterk de indruk dat de ellende (PFAS/Stikstof) van links komt en rechts in zoverre meegaat dat het geen economische strop wordt... Dan zijn er nog wat grote belanghebbende industriëlen die kennelijk een streepje voor 'die domme boeren' hebben, dan kan links ineens wel z'n principes opzij zetten.

En intussen is het bijna 2020 en denkt men in politiek Den Haag nog steeds dat burgers dom zijn en ze de trucjes van de politiek niet doorzien.
Helaas is de burger wat slimmer geworden en is informatie ook steeds toereikender en vraag ik me af hoe ze, met name in het geval van PFAS, een economische crisis in de toekomst nog willen oplossen.
Want iedereen leert natuurlijk in beginsel dat er vanuit overheden altijd aan een economische crisis wordt gewerkt door dijken te verstevigen en wegen te vernieuwen.

Hebben de boeren de politiek hiermee? Ik denk het niet, want de politiek heeft naar mijn idee wel laten zien mee te willen bewegen. Maar distributiecentra hebben nog steeds niet het beste voor met de boeren als je ziet wat de toegevoegde economische waarde is van het product dat zij verhandelen ten opzichte van wat de boer betaald heeft gekregen.
Maar waarschijnlijk zijn de distributiecentra gewoon op tijd bevoorraad... Dus heeft het weinig bijgedragen...

Again, er is hier al een discussie topic voor. Lijkt me fijn als we de discussie daar houden want dit heeft verder ook geen drol met unpopular opinions te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:31

@Niobe: hoe krijgen die hun naamsverandering dan voorelkaar? Ik bedoel de achternaam he.Ik heb het nl. ooit geprobeerd om mijn familienaam te veranderen en heb daar officiele informatie over ontvangen. Maar dat was behoorlijk ontmoedigend. Het kost ook flink wat om de procedure op te starten en als het wordt afgewezen (dikke kans) dan krijg je je geld niet terug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:43

Janine1990 schreef:
Tiggs schreef:
En terecht.

Want...

Omdat de ondernemers die daardoor getroffen worden er niets aan kunnen doen en het ook niet kunnen veranderen :)*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:22

Ik denk dat ik voor sommigen best een unpopular opinion heb.
Ik word er altijd kriegelig van dat sommige vrouwen precies hetzelfde willen doen en kunnen als mannen want daar hebben ze recht op -O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:32

Waarom exact word je daar kriebelig van? We zijn allemaal mensen..... De verschillen tussen vrouwen onderling zijn groter dan de verschillen tussen de gemiddelde man en de gemiddelde vrouw......

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:39

chanicha schreef:
Ik denk dat ik voor sommigen best een unpopular opinion heb.
Ik word er altijd kriegelig van dat sommige vrouwen precies hetzelfde willen doen en kunnen als mannen want daar hebben ze recht op -O-

Het enige waar ik echt jaloers op ben bij een man, is dat ze, als ze nodig moeten plassen gewoon hun slurfje naar buiten hangen en gaan lozen, ja ik heb een vorm van penisnijd haha

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:40

Ja hoor, nou en of ik een onpopulaire mening heb ( wel meer trouwens) over vaccineren welteverstaan. Nou moet ik er wel bij vermelden dat mijn “ mening” gestoeld is op jarenlang artikelen en gortdroge boeken erover lezen..
VACCINEREN IS ZWAAR OVERSCHAT.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:51

Pocca_Locca schreef:
Ja hoor, nou en of ik een onpopulaire mening heb ( wel meer trouwens) over vaccineren welteverstaan. Nou moet ik er wel bij vermelden dat mijn “ mening” gestoeld is op jarenlang artikelen en gortdroge boeken erover lezen..

Dit is helaas echt niet meer onpopulair.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:55

__Sannne schreef:
Pocca_Locca schreef:

Dit is helaas echt niet meer onpopulair.

Haha “ helaas” ?? Maar dat is geweldig! Nu nog wachten op al die bokkers die deze unpopular opinion met me delen.. ik ben benieuwd

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:00

Er is een heel topic over vaccinaties. Dit topic gaat over unpopular opinions. :)