sureido schreef:Nee, maar de politiek is verantwoordelijk voor de burgers. Dus die moeten zorgen dat dit niet gebeurt, want irritatie aan boeren > minder stemmen voor Rutte. Want als de regering niets doet, blijft het doorgaan zo. Dus indirect hebben ze hier Rutte en co wel mee.

Nouja... de burgers kiezen in de eerste plaats de volksvertegenwoordiging, dus we hebben het hier min of meer zelf naar gemaakt... Ik ben geen politicus ofzo, maar heb sterk de indruk dat de ellende (PFAS/Stikstof) van links komt en rechts in zoverre meegaat dat het geen economische strop wordt... Dan zijn er nog wat grote belanghebbende industriëlen die kennelijk een streepje voor 'die domme boeren' hebben, dan kan links ineens wel z'n principes opzij zetten.
En intussen is het bijna 2020 en denkt men in politiek Den Haag nog steeds dat burgers dom zijn en ze de trucjes van de politiek niet doorzien.
Helaas is de burger wat slimmer geworden en is informatie ook steeds toereikender en vraag ik me af hoe ze, met name in het geval van PFAS, een economische crisis in de toekomst nog willen oplossen.
Want iedereen leert natuurlijk in beginsel dat er vanuit overheden altijd aan een economische crisis wordt gewerkt door dijken te verstevigen en wegen te vernieuwen.
Hebben de boeren de politiek hiermee? Ik denk het niet, want de politiek heeft naar mijn idee wel laten zien mee te willen bewegen. Maar distributiecentra hebben nog steeds niet het beste voor met de boeren als je ziet wat de toegevoegde economische waarde is van het product dat zij verhandelen ten opzichte van wat de boer betaald heeft gekregen.
Maar waarschijnlijk zijn de distributiecentra gewoon op tijd bevoorraad... Dus heeft het weinig bijgedragen...