[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:15

Is ook erg kind afhankelijk neem ik aan.
We hebben een nichtje die met 7 soms niet eens altijd veilig kan oversteken omdat ze nog heel kinds is in haar hoofd.
Haar broer is juist heel zelfstandig.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:24

Sizzle schreef:
Gisteren overigens iets gehoord waar ik nu nog flabbergasted van ben.
Vrouw met 2 jonge kinderen krijgt diagnose kanker, in principe nog in vroeg stadium met behandelkans. Vrouw weigert behandeling dus krijgt uitzaaiingen. Vervolgens wordt ze zwanger en is er nog blij mee ook. Inmiddels een maandje voor de einddatum krijgt ze uitval in haar lijf, maar wil nog steeds geen enkele vorm van behandeling.....
Wat voor moeder ben je dan denk ik dan persoonlijk -O-

In mijn familie zit iemand die in het euthanasietraject zat door MS+autoimmuunziekte en vervolgens zwanger werd. Nu heeft ze een kind waar ze niet eens voor kan zorgen (ze kan zelf niet eens naar de wc), en het kind blijkt ook allemaal spierproblemen te hebben. Is toch te triest voor woorden. De man in het verhaal (mijn neef) werkt zich een slag in de rondte om het hoofd maar boven water te kunnen houden. {:)-:( {:)-:( {:)-:(

Die arme kinderen krijgen vanaf de geboorte al een lijdensweg met zich mee die ze niet hadden hoeven hebben. Hoe egoïstisch kun je zijn als vrouw. :n

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:44

Maar die neef is daar dan toch zelf ook bij? :o?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:51

Afbeelding
Nog iets grappigs trouwens, mijn gemiddelde hartslag in de week dat ik bij mijn zus op visite was. :+ De baby was ziekjes dus die jankte elk wakker uur van de dag. Laten we zeggen dat ik er niet uitgerust weg kwam. :O

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:53

Hilli schreef:
Maar die neef is daar dan toch zelf ook bij? :o?

Tja, wie weet wat zijn beweegredenen zijn. Het is sowieso allemaal een vrij vaag verhaal. Ze zijn naar de andere kant van het land verhuisd, niemand was uitgenodigd voor de bruiloft behalve zijn ouders en opa. Opa kreeg vervolgens geen vervoer aangeboden van ouders dus die kon er niet eens bij aanwezig zijn. Als je iets vraagt over hoe het met haar ziekte gaat dan krijg je een vaag antwoord wat meestal hangt tussen "ze is bijna dood" en "ze kan zelfstandig lopen". Ik blijf in ieder geval ver weg van dat gedeelte van de familie!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:01

Ik woonde in dezelfde straat als school. Toen ik 8 was had ik een spreekbeurt over mijn ratjes en mocht ik ze in de lunchpauze op gaan halen. Dat ging goed dus sindsdien at ik thuis een boterham zelf tussen de middag.
2x per week ging ik naar de buren, die hadden een dochter van mijn leeftijd waar ik goed mee omging. Na een tijdje ging ik zelf naar huis (ook rond de tijd dat ik zelf mocht lunchen, maar bij de buren was ook gewoon gezelliger dan alleen thuis hè). Zo moeilijk is het allemaal niet :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:14

Sommige kinderen moeten de halve stad door om thuis te komen. In een dorp is het sowieso al heel anders met sociale controle uiteraard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:24

Ik denk dat ik 10 was toen ik een sleutel kreeg. Ik vind 8 wel jong, ook voor een uurtje.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:25

Sizzle schreef:
Vrouw met 2 jonge kinderen krijgt diagnose kanker, in principe nog in vroeg stadium met behandelkans. Vrouw weigert behandeling dus krijgt uitzaaiingen. Vervolgens wordt ze zwanger en is er nog blij mee ook. Inmiddels een maandje voor de einddatum krijgt ze uitval in haar lijf, maar wil nog steeds geen enkele vorm van behandeling.....

Wat..... waarom......
Dat is het enige wat ik kan opbrengen. Egoisme op en top!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:27

lieveli schreef:
Ik denk dat ik 10 was toen ik een sleutel kreeg. Ik vind 8 wel jong, ook voor een uurtje.

Hier mag het ook gewoon niet, dan heb ik de kinderbescherming op de stoep.

Sanso, ja dat is ongeveer ook wat ik dacht

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:28

Sizzle schreef:

Ik vraag me vooral af wat voor vént je dan bent. Dan doe je toch een regenjasje om je slurf, áls je dan al zo nodig je (dood-)zieke vrouw nog moet wippen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:29

Ik ga er vanuit dat ze een religie aanhangen

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:30

speedfiets_2 schreef:
Hier op werk is nu ook mot wanneer iemand vrij krijgt. Ik heb als eerste aangegeven dat ik van 1 tot 16 augustus weg ben. Nu is er een andere collega die ook die periode weg wil vanwege kinderen. Aan de ene kant gun ik het hem maar de andere kant ik wil ook vakantie. Ik had het prima willen verzetten als het kon maar ik kan het festival waar ik naar toe wil niet verplaatsen.

Ik kan dit zo kopiëren en plakken :roll:

Mijn vereniging is al zo'n 2 jaar een reis aan het organiseren, waarvoor ik ook in deze zomervakantie vrij moet hebben. Ik ben de afgelopen 2!! jaar niet op vakantie geweest, niet in de zomer, niet met de kerst. Ik heb 4 december die weken al vrij gevraagd, zodra de data bekend waren. Maarja...valt precies in de zomervakantie en de bouwvak, dus het werd vechten om 1 week. Als ik zelf mijn reis kon plannen zou ik dolgraag buiten het seizoen weggaan, maar zoals bij speedfiets, die planning is niet aan mij.

Godzijdank heeft 1 collega zich opgeofferd en zijn aanvraag een week verzet, waardoor ik die 2 weken waarschijnlijk wel goedgekeurd krijg.

Ik heb nog wel lekker veel weken over, dus ik zal vast nog een keer weggaan dit jaar, buiten het seizoen :D

Ik kreeg deze laatst toegestuurd:

Ik scheel 1 jaar met mijn broer, dus ik ging samen met hem heen en weer naar school. Was ook maar een paar straten verder. Ik geloof dat ik 6 of 7 was toen ik niet meer gebracht werd maar met grote broer meeliep. De kat liep overigens ook mee :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:30

Sizzle schreef:
Ik ga er vanuit dat ze een religie aanhangen

Abstinentie is het hoogste goed, toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:34

Bouwvak is ook zooo niet meer van deze tijd en eigenlijk zelfs antifeministisch. Prima om bedrijven 2 weken dicht te gooien als enkel pa brood op de plank brengt ma achter het aanrecht staat.
Maar een bouwvak icm een tweeverdiener met een baan die wel gewoon het jaar rond gaat (en dat zijn de meeste) is gewoon vragen om vakantieruzie.
Het wordt tijd dat ze dat afschaffen.

Edit: typos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:41

Mijn vriend neemt nooit echt vakantie in de zomer.

Nu dit jaar toevallig wel ivm wk rally kijken in Finland :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:51

nav Sizzle haar post, vandaag een artikel gelezen over een zeldzame spierziekte die zich manifesteert bij babies/kinderen. Ze zorgt ervoor dat de kinderen langzaam verlamd raken, en die met het ergste type zijn vaak dood tegen hun zevende.
Dit is een genetische ziekte, als je alletwee drager bent, dan heeft je kind 1/4 kans op deze afschuwelijke ziekte. Het is ook te testen.

Kwam er in het artikel naar voor dat er in Nederland een leeftijdsgrens was om te starten met een heel dure behandeling om de ziekte tegen te houden.
"Wat leidt tot schrijnende gevallen waarin de jongste kinderen wel de inspuitingen krijgen en de oudere niet."

Wie maakt er in godsnaam meerdere kinderen nadat ze een ziek kind krijgen en dus weten dat ze drager zijn -O- -O- -O- -O- Hoe egoïstisch kan je zijn...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:45

Damned schreef:
nav Sizzle haar post, vandaag een artikel gelezen over een zeldzame spierziekte die zich manifesteert bij babies/kinderen. Ze zorgt ervoor dat de kinderen langzaam verlamd raken, en die met het ergste type zijn vaak dood tegen hun zevende.
Dit is een genetische ziekte, als je alletwee drager bent, dan heeft je kind 1/4 kans op deze afschuwelijke ziekte. Het is ook te testen.

Kwam er in het artikel naar voor dat er in Nederland een leeftijdsgrens was om te starten met een heel dure behandeling om de ziekte tegen te houden.
"Wat leidt tot schrijnende gevallen waarin de jongste kinderen wel de inspuitingen krijgen en de oudere niet."

Wie maakt er in godsnaam meerdere kinderen nadat ze een ziek kind krijgen en dus weten dat ze drager zijn -O- -O- -O- -O- Hoe egoïstisch kan je zijn...

Dit gaat over ALD toch? De pest met metabolische ziektes is dat ze soms pas tot uiting komen als een kind de peuterleeftijd heeft bereikt. ALD en andere spierziektes komen vaak pas tot uiting als nummer 2 al in de wieg ligt.

Niemand met zo'n ziek spierkind maakt er bewust nog een zieke bij. En totdat je dus samen zo'n ziek kind maakt weet je niet of je drager bent.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:04

Even teruggezocht: SMA
SMA is een zeldzame spierziekte waarbij de zenuwcellen in het ruggenmerg de spieren niet goed meer kunnen aansturen. Daardoor sterven de spieren langzaam af.
correctie: bij het ergste type halen ze vaak de twee jaar zelfs niet...
Het kind waar het over gaat in het artikel begon al symptomen te tonen na 6 maanden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:06

Mag ik een linkje? Bewust een spierziek kind maken is niet egoïstisch maar gewoon ziekelijk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:31

Is een betalend artikel van een Vlaams tijdschrift, de humo.

Ik heb erover opgezocht en het kan inderdaad wel dat je al meerdere kinderen hebt voor je doorhebt dat ze de ziekte hebben. Als je snel doordoet tenminste :+

In het artikel kwam dat niet echt duidelijk naar voor, maar het ging dan ook niet over een gezin met meerdere zieke kinderen, het vermeldde terloops dat leeftijdsbegrenzing voor medicijnen gaat zorgen voor schrijnende toestanden.

Hoe erger de variant hoe vroeger het voorkomt, 'lichtere' varianten komen tot uiting vanaf ongeveer 6 maanden tot 18 maanden, nog lichter vanaf 18 maanden en ouder.
Licht in de zin van: kan wel rechtop zitten maar niet lopen....

Daarbij komt wel dat er genetisch op te testen is... Maar dat is natuurliik weer een ander verhaal (al kan ik geen redenen bedenken om je niet te testen op ernstige genetische aandoeningen voor je zwanger wordt)

Naast deze ziekte heb ik al meer gelezen en gehoord over mensen die drager of zelf ziek oid zijn en toch kinderen maken, een beetje zoals russiche roulette spelen met de gezondheid van je kind.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:35

Hoop mensen vinden dat je Hitler/Mengele praktijken toepast als je je laat testen op genetische afwijkingen.
Alsof je dan meteen een fokverbod krijgt.
Ik noem het zelf goed beslagen ten ijs komen, na de uitslag kun je altijd nog bepalen of je kinderen krijgt en of dat met medisch ingrijpen (embryoselectie bijv) is of niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:56

ja want wat is er in vredesnaam mis met een gezond kind ter wereld willen brengen?
Of mag je alleen maar gokken voor je eigen kinderen? 'want alle kindjes zijn perfect'
Als ik ooit nog voor kinderen zou gaan, dan zou ik ook uitgebreide tests laten doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:03

Daar zit een bedoeling achter.......

heb ik in een ander topic geleerd

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:03

Tja er bestaan mensen die bewust gewoon doorfokken ookal is er een grote kans op een ziek kind.
Weet zo de naam van de afwijking niet meer maar het was ook een progressieve spierziekte. Heb ooit in de zorg een cliënt en zijn vrouw gehad die bewust de gok namen en twee kinderen kregen die dezelfde afwijking als vader hadden. Erg schrijnend was dat de jongste al zo erg geaffecteerd was voordat deze 2 jaar was.

En ikzelf fok ook niet door. Ik zie er heel gezond uit maar iedere dag pijn. Dat ga ik een ander niet aan doen voor een egoïstische wens