Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:06

Heel veel sterkte Djoena!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 14:12

Heel erg veel sterkte Djoena! Ik duim dat ze snel thuis kan komen en goed revalideert!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:44

Sterkte Djoena, hopelijk herstelt je hond vlot en goed.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:57

Sterkte Djoena. Mocht het je helpen, Pino is inmiddels 3 maanden verder na de operaties en die kunnen nemen we nu alweer rustig mee in de training en het werk. Dat terwijl hij bij thuiskomst niet eens zelfstandig kon lopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:06

Sterkte Djoena.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:09

wat naar, veel sterkte Djoena

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:45

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:35

Pffff.... Rhd 2 in mijn jonge konijnen. 2 weken voor slachtdatum. Op 3 dagen tijd van 2,200 kilo naar anderhalve kilo en enkel nog wat botjes met vel over. Het is genoeg geweest. Alles gaat bij mij nu de verkoop in buiten 2 voedsters en een ram. Ik kweek enkel nog 2 nesten in de winter per voedster zodat alles de vriezer inzit voor de muggen er weer zijn. :n

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:03

DeMolenhoek schreef:
Pffff.... Rhd 2 in mijn jonge konijnen. 2 weken voor slachtdatum. Op 3 dagen tijd van 2,200 kilo naar anderhalve kilo en enkel nog wat botjes met vel over. Het is genoeg geweest. Alles gaat bij mij nu de verkoop in buiten 2 voedsters en een ram. Ik kweek enkel nog 2 nesten in de winter per voedster zodat alles de vriezer inzit voor de muggen er weer zijn. :n

Ohnee toch ;( de pech had nu toch echt over moeten zijn.. wat ontzettend verdrietig.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 22:07

Gadsiedarrie DMH... alles ziek ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:12

Zo goed als alle jongen ja. Ouderdieren zijn geënt maar de jongen niet aangezien dat onbetaalbaar is. Je moet rekenen op €9 per enting. Ik dacht nog: Nou, 12 weken moeten we toch kunnen halen maar niet dus. Enkel nog kweken in de winter. Mug en vlieg vrij en blij zijn met wat we in de vriezer krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:36

Pfff, zo moeilijk om te beslissen wat mag blijven en wat weg moet... Van 10 volwassen dieren en 3 in de opfok naar 2 voedsters en 1 ram gaan. Pfieuw.

Maar het is goed zo. Dit is al het 2de jaar op rij dat dit gebeurt. 3/4de van de kwekers in de buurt kweken nog altijd zonder ingeënte konijnen en hebben geen probleem. Hier wordt alles mooi correct geënt van ouderdieren en alsnog...

Ik gok dat het komt door de wilde konijnen die hier rondlopen. Er zitten hier best nog wel wat. Dus ook het hooi etc kan besmet zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:43

Hier zijn de konijnen ook dood door ziekte dat door wild meegenomen is. Hier liepen ook veel wilde konijnen maar nu zie ik er geen een meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:29

Ik heb er heel lang geen gezien tot een maand terug. Elke ochtend wel meerdere. Nu weer totaal niets dus ik gok dat ze het inderdaad hebben meegenomen en nu zelf aan onderdoor gaan. Met de konijnen heb ik echt een: Het is altijd wel wat, gevoel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:11

Bij ons is het jaren goed gegaan bij ons oude huis maar daar hadden we ook geen wilde konijnen.
Toen we verhuisd zijn hebben we 4 konijnen bij het huis gekregen maar die hebben niet lang geleefd.

Op het land heb ik ook een paar doden wilde konijnen gevonden en daarna kwam er een vos die vol zat met schurft dus er heeft hier wel iets in de buurt gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:14

Overigens vandaag 2 konijnen geslacht. 1 ram die maar bleef snotteren en nooit 100% was. Ook de voedster die al 4 keer leeg was geweest. Bleek heel zware longkanker te hebben (heb foto’s voor de geïnteresseerden)

Palousa boy: Ja die wilde konijnen... Echt een pest.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:27

Op zich ben ik er wel blij mee want ze slopen ook m'n hooibalen -O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:09

DeMolenhoek schreef:
Overigens vandaag 2 konijnen geslacht. 1 ram die maar bleef snotteren en nooit 100% was. Ook de voedster die al 4 keer leeg was geweest. Bleek heel zware longkanker te hebben (heb foto’s voor de geïnteresseerden)

Die konijnen zijn dan denk ik niet voor consumptie geschikt DMH?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:19

Als het niet voor ons zelf is heb ik genoeg andere hongerige kandidaten die wel wat willen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:28

juval schreef:
DeMolenhoek schreef:

Die konijnen zijn dan denk ik niet voor consumptie geschikt DMH?

Dankzij een behulpzame bokker er achter gekomen dat de voedster leukemie heeft. Ze zal dus ook niet aan de honden gevoerd worden. Het vlees wordt morgen vernietigd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:10

Wat balen DMH. Heb je eindelijk stapels baby's, en nu dit weer.

Wil je mij de foto's per pb sturen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:23

Zo balen DMH. -O-

Nou deze haan is duidelijk een echte vent en geen piepert zoals die lakenvelder. Gisteren zag ik hem al op een van de hennen klimmen die het er niet echt van gediend was en het ook duidelijk liet merken. :')

Gisteren ook weer eens cake gebakken met mijn eigen eieren, maar was even vergeten hoeveel lekkerder dat is dan met supermarkt eieren. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:19

Nou breekt mijn klomp :+ 2 voedsters die allebei voor de eerste keer moesten bevallen. Voedster 1 heeft er even 34 dagen van gemaakt ipv de 28-32 dagen.

Voedster 2 is de nacht van zaterdag op zondag beginnen werpen. Gisteren om het uur een jong erbij. 6 levend, 1 dood. Kom ik zo net van het werk, heeft ze er nog 1 vers geworpen :') Wel iets om de gaten te houden dat het zo moeizaam gaat...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:42

dus 7 levende jongen bij voedster 2, en voedster 1 nog niets?
is het normaal dat het meerdere dagen duurt? ik heb geen ervaring met konijnen.

hier gaat het niet lekker met de eieren die ik vorige week heb gehaald. ze zouden 27-6 moeten uitkomen, maar nog niets, broedende kip (wyandotte) heeft er vanmorgen 2 stukgepikt, kuikens dood dus... helaas krijgen we dus geen lakenvelders. Er liggen nu ook nog 2 bevruchte serama eitjes onder, tussen de eigen eieren die waarschijnlijk niet bevrucht zijn. Ik heb er een hard hoofd in dat de serama's nog uitkomen. Kip is nog steeds aan het broeden, nu dus al bijna 5 weken... lijkt me ook niet gezond.
denk dat ik beter wat kuikens kan kopen want dit schiet niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:18

Jawel, voedster 1 heeft er 5 maar heeft uitzonderlijk lang gedragen voor zo een klein nest :)

Iemand enig idee wat sjalotten zou opeten in de tuin? Ik heb ze gisteren geoogst, maar 2/3 was weg? Er zat enkel nog een gat in de grond waar ze ooit hadden gezeten.