Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:58

Ja die spelletjes kwamen ook bij mij op inderdaad, maar zijn het niet. De precieze periode weet ik niet.. In 2000 was ik 8, dus zou best in die tijd kunnen zijn!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:13

Weten buschauffeurs de route uit hun hoofd? Hoe weten ze bij welke haote ze wel en niet moeten stoppen?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:30

Steeph schreef:
Weten buschauffeurs de route uit hun hoofd? Hoe weten ze bij welke haote ze wel en niet moeten stoppen?

Vaak rijden? En het stop knopje of zwaaiende mensen :+

Waarom komen goede ideeën altijd te laat? :')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:36

Net op het nieuws: na zoveel jaar is een winnend lot nog altijd niet opgehaald. Over 2 weken mag de winkelier de 5 miljoen (? Geloof ik) zelf houden.

Wat nou als in de tussenliggende tijd de winkelier failliet gegaan zou zijn?
Hij had geen recht op dat geld op dát moment. Maar als de executeur (Of hoe heet dat) dan de boel had leeggehaald, wat gebeurt er dan met dat lot? En als de schulden/kosten minder dan het gewonnen bedrag zijn (waarschijnlijk) zou de winkelier dan het "overgebleven" bedrag achteraf terug krijgen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:09

Dat lot krijgt hij pas echt in handen als die termijn is afgelopen. Ligt het dan er niet aan of hij persoonlijk ook aansprakelijk is? maw wat voor bedrijfsvorm hij had. Dan moet hij volgens mij met dat bedrag van dat lot eerst de schulden af betalen. En de rest mag hij houden. :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:13

Missy_ schreef:
Ik las net een stukje over computerspelletjes van vroeger en nu vraag ik me af hoe dat ene spelletje ook alweer heette.. Het was een soort kampeer/scouting achtige setting en je speelde dan met een konijn (geloof ik..) en het was dan de bedoeling dat je langs verschillende 'vriendjes' ging en die hadden allemaal andere spelletjes. Aan het einde van het spel had je alle spelletjes gedaan en ging je met zn alle rond het kampvuur zitten en was het afgelopen.
Weet iemand dat hier misschien? Anders kan ik nooit meer slapen haha..
Denk in de richting van; Robbie Konijn, Freddi Fish, Putt Putt etc.

Hellup! Haha

Weet je zeker dat het geen Robbie Konijn was? Het eerste wat in me opkomt is Robbie Konijn Kleuter

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:05

renateeee_ schreef:
Steeph schreef:

Vaak rijden? En het stop knopje of zwaaiende mensen :+

Waarom komen goede ideeën altijd te laat? :')

En een nieuwe buschauffeur dan? Daar zet je toch ook niet iedere nieuwe route iemand naast "hier links, hier rechtdoor"?

Met die haltes bedoel ik dat sommige bussen die er wel langs rijden er niet op het bordje staan, hoe weet de buschauffeur op welk bordje zijn bus wel staat (waar hij dus wel moet stoppen) en op welk bordje zijn bus niet staat (waar hij dus niet hoeft te stoppen)?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:15

Buschauffeurs hebbem tegenwoordig toch gewoon een navigatie ding in hun bus? Ik neem aan dat daar alle halters e.d. ook in staan?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:16

Elise_K schreef:
Missy_ schreef:
Ik las net een stukje over computerspelletjes van vroeger en nu vraag ik me af hoe dat ene spelletje ook alweer heette.. Het was een soort kampeer/scouting achtige setting en je speelde dan met een konijn (geloof ik..) en het was dan de bedoeling dat je langs verschillende 'vriendjes' ging en die hadden allemaal andere spelletjes. Aan het einde van het spel had je alle spelletjes gedaan en ging je met zn alle rond het kampvuur zitten en was het afgelopen.
Weet iemand dat hier misschien? Anders kan ik nooit meer slapen haha..
Denk in de richting van; Robbie Konijn, Freddi Fish, Putt Putt etc.

Hellup! Haha

Weet je zeker dat het geen Robbie Konijn was? Het eerste wat in me opkomt is Robbie Konijn Kleuter

Die versie speelde ik ook inderdaad! Leek er wel heel erg op, volgens mij was het iets anders..
Haha ik weet het echt niet meer :')

Ooh ik vind net dit plaatje!

Afbeelding

Dit is het, of nouja een onderdeel ervan! Was het dan toch Robbie Konijn Kleuter..

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:36

Iedere keer dat ik Lord of the Rings kijk vraag ik me af hoe Elijah Wood (Frodo) z'n nagels ZO kort geknipt krijgt. Ik hou mn nagels ook altijd kort maar dat is echt extreem :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:42

_O- Wood is een nagelbijter :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:43

vanspeijk schreef:
Iedere keer dat ik Lord of the Rings kijk vraag ik me af hoe Elijah Wood (Frodo) z'n nagels ZO kort geknipt krijgt. Ik hou mn nagels ook altijd kort maar dat is echt extreem :')

Je wilt niet weten hoe kort je je nagels kan krijgen als je bijt :))
(Ik ben sinds mei afgekickt :j )

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:48

_sharonnn schreef:
- de trein moet getankt worden > personeel
Getankt?!?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:50

Wat ik mij af vraag.... Wanneer wordt ik gebeld of ik aangenomen ben :))

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:07

noviceh schreef:
_sharonnn schreef:
Getankt?!?

Volgensmij hoeft een trein niet getankt te worden :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:26

Steeph schreef:

Vaak meerijden met een chauffeur die de route al doet. Paar keer zelf rijden. Soms vragen aan mensen die instappen hoe ver ze moeten reizen en of ze een beetje willen helpen waar de bus allemaal moet stoppen etc.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:36

iirrssjjee schreef:
Steeph schreef:

Vaak meerijden met een chauffeur die de route al doet. Paar keer zelf rijden. Soms vragen aan mensen die instappen hoe ver ze moeten reizen en of ze een beetje willen helpen waar de bus allemaal moet stoppen etc.

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt :') beetje raar ook als de reiziger de chauffeur moet vertellen waar die heen moet ;)

Bij ons hangen op elk kruispunt pijltjes met de lijn van de bus erop en dan aangegeven waar die heen moet :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:38

Marjoow schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt :') beetje raar ook als de reiziger de chauffeur moet vertellen waar die heen moet ;)

Bij ons hangen op elk kruispunt pijltjes met de lijn van de bus erop en dan aangegeven waar die heen moet :)

Hier gebeurt het best vaak hoor. Woon(de) op een plek met allemaal dorpjes en polders. Als nieuwe buschauffeur zie je deze haltes zo vaak over het hoofd.... Dus ze vinden het altijd wel fijn als een frequente reiziger ze even kan aanwijzen waar de bushaltes zitten. Vaak weten ze de routes dan wel hoor, maar hebben ze moeite met de haltes.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:38

Ik zat toen ook in een bus en de chauffeur kende de halte niet, moest een andere reiziger op google maps de halte zoeken en de chauffeur de weg wijzen. Was nog nooit in die stad geweest dus ik stond daar ook een beetje van 'uh ja geen idee, ik heb gehoord dat die halte bestaat.' :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:48

noviceh schreef:
_sharonnn schreef:
Getankt?!?

Boemeltreinen zijn toch echt diesels hoor :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:52

Waarom ik onbewust m'n rechterarm
gister met rijden heb vastgezet. En dat ik hem nu niet kan bewegen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:56

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:11

Liselot schreef:
Boemeltreinen zijn toch echt diesels hoor :j
Absoluut, maar vallen die ook onder de reguliere ov en dragen zij ook mee aan de prijzen van treinkaartjes?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:18

Sammie schreef:
_O- Wood is een nagelbijter :))

Dat verklaart 't _O-

Ik woon niet meer thuis dus ik ben hier alleen in het weekend voor de paarden (ik deel ze met m'n moeder vandaar) maar iedere keer als ik thuiskom stopt de hond met luisteren naar m'n broer. Als ik haar roep komt ze meteen, als m'n broer roept is ze oostindisch doof. Ik vraag me af waarom :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:39

Ik vraag me al heel lang af (en vergeet deze vraag steeds te stellen hier :+ ) hoe het kan dat als ik soms een korstje oid afkrab van mijn been, ik een scherpe steek voel in mijn arm of andersom of andere plekken. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die hetzelfde had haha :')

Edit: het is altijd op een hele specifieke plek, in de zin van aanwijsbaar. Alsof iemand me daar onderhuids knijpt ofzo.
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 18-09-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt