Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:06

Prairy schreef:
Wisten jullie trouwens dat in de UK het de gewoonte is dat de dames de heren ten huwelijk mogen vragen in een schrikkeljaar? Mocht je echt niet meer kunnen wachten...

Laat het nu net 2016 een schrikkeljaar zijn :D

Ach, technisch gezien mag het elke dag, maar ik laat me mooi vragen :D
Al organiseer ik het het liefste zelf :')

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:10

Als ik hem vraag, dan zegt ie toch nee :P
Klopt, ik wacht al even. Lijkt ook of ik heel hopeloos ben misschien, maar dat is niet zo hoor. Hij gaat nergens heen en ik ook niet :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:11

Hahaha ik wacht in mijn ogen ook al heel lang :')
Vriendlief en ik zijn echter pas 1,5 jaar samen _O- Maar voelt als een eeuwigheid (omdat we elkaar al 100 jaar kennen) dat het me allemaal te lang duurt _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:14

Ik heb ook jaren moeten wachten :)) maar hè mijn geduld is beloond! In het jaar dat we 9 jaar samen zijn gaan we dan nu ook echt trouwen :D

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:21

Wij gaan 3 juli bij 3 locaties kijken van de open trouwlocatie route. Ben op 2 helemaal verliefd :') not good volgens vriendlief

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:22

Ik kende mijn vriend 9 maanden toen we eigenlijk de trouwdatum al besloten hadden. Het daadwerkelijke aanzoek kwam 28 oktober, toen waren we 14 maanden bij elkaar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:26

Ik ben elf maanden voor onze trouwdatum jurken gaan kijken. Twee winkels gehad. Veel jurken aangehad en uiteindelijk toch mijn droomjurk gevonden. Moest nog wel een hoop aangepast worden voordat het echt helemaal naar mijn zin was. Naar de eerste winkel zijn mijn moeder en beste vriendin meegegaan. Tweede winkel de eerste keer mijn moeder en zusje en de tweede keer mijn moeder en beste vriendin. De overige afspraken alleen mijn moeder. Omdat er veel aangepast moest worden had ik nog drie extra pas-sessies. Ik heb de jurk zelf twee weken voor de dag meegekregen.

Dit was mijn jurk (achterkant met rijgsluiting):
Afbeelding

En dit was het origineel (achterkant met rits):
Afbeelding

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:30

Gave jurk Sussie85! Heel mooi die aanpassing. <3

Mijn ouders hebben elkaar 12 november leren kennen. In januari was de bruiloft rond en 14 juli zijn ze getrouwd :') (ze zijn dit jaar 27 jaar getrouwd)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:33

Barbabientje schreef:
Hahaha ik wacht in mijn ogen ook al heel lang :')
Vriendlief en ik zijn echter pas 1,5 jaar samen _O- Maar voelt als een eeuwigheid (omdat we elkaar al 100 jaar kennen) dat het me allemaal te lang duurt _O-

Wij waren een jaar en 10 maanden samen toen mijn vriend op zijn knieen ging, als we gaan trouwen zijn we net 3 jaar samen.

Tja... De een vind het snel de ander niet! Voor ons voelt het goed, dus waarom niet, daarbij ken ik genoeg mensen die naar jaren huwelijk als nog de knoop door hakken, en scheiden. Maar ik ken ook mensen die relatief kort met elkaar gingen vroeg getrouwd zijn en nu nog samen zijn.
Ik zeg altijd, tijd is maar een getal.... :))
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 02-06-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:34

Mooier geworden inderdaad! Ik ben trouwens door de notaris 'gevraagd':) Wij hadden helemaal geen trouwplannen maar wilden een samenlevingscontract laten opstellen. Dat bleek in onze situatie nogal wat voeten in de aarde te hebben. Notaris stelde toen voor dat we maar moesten trouwen :) als we er tenminste geen principiële bezwaren tegen zouden hebben.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:37

Sussie85, wauw, ik vind je jurk echt veel mooier met aanpassingen!

Mijn vriend en ik zijn nu 5,5 jaar samen. We willen al een tijd trouwen. Maar sinds een half jaar begint het echt onwijs te kriebelen.

Mysa, hahaha wat een grappige situatie.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:42

_SantOs_ schreef:
Wij gaan 3 juli bij 3 locaties kijken van de open trouwlocatie route. Ben op 2 helemaal verliefd :') not good volgens vriendlief

Oehh bij welke ga je kijken? Ik wil bij 2 locaties gaan kijken die dag, gek genoeg vond mijn vriend dat goed :') (we zijn niet verloofd).
Wij zijn bijna 3 jaar samen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:46

Wij zijn iets meer dan 2 jaar samen en zijn nog maar 20 en 23, dus ik heb ook geen haast hoor, hoewel ik wel voor m'n 25e wil trouwen :+

De broer van mijn vriend kent zijn vriendin minder lang dan dat wij elkaar kennen, zijn sinds december verloofd en gaan in oktober trouwen. Dat is bij hun vooral om religieuze redenen, ze wonen ook niet samen en zijn bijvoorbeeld nooit samen op vakantie geweest, dus dat lijkt me helemaal niks, veel te snel imo :o Maar goed, zolang het voor jezelf maar goed voelt inderdaad.

Sussie85, ik vind hem zo veel mooier dan het origineel! :j

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:48

Het Heerenhuys en Zalmhuis beide in Rotterdam en het Oude Stadhuys in Gouda

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:02

Sussie85, mooie jurk en mooie aanpassingen :j .

Wij waren dik 3 jaar samen toen mijn vriend mij ten huwelijk vroeg en we zijn 4 jaar samen wanneer we gaan trouwen. Nu moet ik wel erbij zeggen dat we onze eerste date ooit in 2003 hadden (meteen allereerste date ooit ook :') ), dus we kennen elkaar wel al enorm lang, alleen duurde het een tijdje (en wat andere relaties tussendoor) voor we daadwerkelijk een stel waren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:18

Haha naja mijn vriend heeft nogal een trauma mbt trouwen (nare scheiding ouders enz) dus hij blijft maar volhouden dat we niet gaan trouwen..

Ik beweer anders :Y)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:26

Barbabientje schreef:
Haha naja mijn vriend heeft nogal een trauma mbt trouwen (nare scheiding ouders enz) dus hij blijft maar volhouden dat we niet gaan trouwen..

Ik beweer anders :Y)

_O-
Volhouden meid +:)+

Mijn (half)zus heeft denk ik wel ruim 15 jaar geroepen dat ze absoluut geen kinderen wilde en niet wilde trouwen. Inmiddels is ze 35, verwacht over 3 weken haar eerste kindje, is geregistreerd partnerschap aangegaan en wil binnen een paar jaar trouwen :Y)
Er is dus nog hoop

Was bij haar ook na scheiding van haar moeder en mijn vader dat ze er zo op tegen was

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:29

Naja ik snap m'n vriend wel als je zo'n aparte scheiding hebt gezien :') info mag via pb hoor voor nieuwsgierigen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:29

Mijn vriend zou het liefste over 2 jaar getrouwd zijn en kort daarna kinderen willen.

Heb hem gezegd dat beide nog zeker wel 4/5 jaar mogen duren. _O-

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:44

_SantOs_ schreef:
Het Heerenhuys en Zalmhuis beide in Rotterdam en het Oude Stadhuys in Gouda

Ah wat leuk, wij gaan naar de Vlaamsche Schuur in Dongen en dan misschien ook nog wel naar Landgoed Ulvenhart in Breda en een derde. Die derde moeten we alleen nog even keuzen.. te veel opties! Meer dan drie is echter niet haalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:47

Het Stadhuis in Gouda is heel mooi Santos! :j

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:14

Eulogy schreef:
Het Stadhuis in Gouda is heel mooi Santos! :j

*meelezer kruipt onder steen vandaan*
Wat leuk dat je daar gaat kijken Stantos!ik heb daar ook wel eens een bruiloft gehad en heel veel bruidjes gezien. <3 met dunne hakjes wel lastig lopen op de kinderkopjes ;)
Ik heb 20 jaar in Gouda gewoond en dus altijd in mijn hoofd gehad dat ik daar zou trouwen.
Maar dan beland je door je vaders werk aan de andere kant van het land dus nu wordt het kasteel Radboud in Medemblik.wel mijn absolute trouwlocatie sinds ik in NH woon :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:20

Dat is inderdaad een hele mooie locatie Glenda...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:26

Ik heb ook bijna 20 jaar in Gouda gewoond en zowel mijn beide ouders als mijn opa hebben heel wat bruiloften in het stadhuis gefotografeerd, dus ik had het inderdaad ook een erg leuke locatie gevonden :j Sowieso is de Markt ook mooi voor foto's.

Ik woon nu in Engeland en heb m'n zinnen gezet op een verbouwde "schuur" hier in de buurt, waar een collega van me getrouwd is :D Heel gaaf daar: http://almonrybarn.co.uk/

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:44

Wat toevallig Eulogy! :)
En wat een romantische locatie,heel leuk !