In dat geval is het misschien wel handig om in de buurt af te spreken, je weet het nooit...
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Giolli schreef:Krijg nu een mailtje terug met: "Nou, bedankt hoor. Wees gelukkig met je 25,- "
Joe, bedankt!
AnneXxX schreef:Jolien87 schreef:Van de week zijn bij mij 2tripe-in dekjes opgehaald voor €40,-
Ze had er alleen maar €50,-j zich en ik kon niet wisselen. Dus uiteindelijk in goed vertrouwen €20,- contant laten betalen waarna ze 's avonds de andere helft zou overmaken, dit was afgelopen maandag. Ik wacht er nog steeds op.
Heb net dus maar even een mailtje gestuurd dat ik nog steeds op het geld wacht.
Ze heeft ook nog wel andere advertenties op marktplaats staan en daar staat een telefoonnummer bij dus ik kan altijd even bellen. Maar ik wacht eerst even op een mailtje terug.
Ze vertelde dat ze hier in de buurt een pensionstal heeft, maar om nu alle pensionstallen hier in de omgeving langs te gaan vind ik ook zo wat.
Als je toch ergens iets gaat ophalen via MP zorg je toch gewoon dat je dat gepast bij je hebt. Dat vind ik van de koper sowieso al heel raar eigenlijk. Je kan niet op goed geluk maar ervan uitgaan dat de verkoper wel gepast geld terug heeft, de verkopers zijn geen winkels.
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een briefje van 200 die ik kreeg en ze moesten 50 of 75 terug en ik vertrouwde de figuren echt totaal niet.
Zal je zien, is dat 200 briefje straks nep en geef je nog echt geld toe ook.
Heb me vader nooit gehoord er over, dus het zal wel goed geweest zijn.
Maar dan nog, een koper weet van te voren hoeveel het kost, neem dat dan ook gepast mee. Kijk als het om 1 of 2 euro gaat kan het nog wel. Ik heb nooit contant geld in mijn portemonnee, omdat deze al iets te vaak is leeggehaald. Een koper hoeft bij mij dus ook niet te verwachten dat ik kan wisselen. En ga ik zelf wat kopen zorg ik dat ik via de pin/supermarkt wel gepast geld krijg. En heeft de koper het dan niet gepast mee, is het hen eigen verantwoording en zou ik nooit het risico dragen.
Kentaro schreef:Anne, toch vind ik dat een beetje lastig. Ben ook wel eens van te voren wezen pinnen, dat ik alleen maar briefjes van 50,00 kreegAls iets dan 40,00 is, zou ik er ook gauw vanuit gaan dat iemand wel een tientje terug heeft
![]()
Zou het 'raarder' vinden als je iets voor een paar euro koopt en dan wisselgeld terug verwacht van 50,00.
Dott, vrienden van ons hadden het nog erger.... Playstation weg, 250,00 vals geld en toen moeders daar mee in de winkel betaalde, werd ze nog door de politie afgevoerd ook.....
Kentaro schreef:Maar als 5 briefjes van 50,00 vals zijn, vind ik dat net zo naar![]()
Éigenlijk zou ik het het liefst per bank ontvangen, maar ik zou het zelf ook raar vinden als ik iets op ga halen en ik moet het van te voren over maken....
Wat fijn dat ze binnen zijn!!
Renee1991 schreef:Ik ben een beetje bang dat ik m'n 20 euro kwijt ben. Had een beschermerset via facebook, heb haar vandaag gecontact of ze al wist wanneer ze het op de post ging doen, ze leest het wel maar ze reageert niet.... Nu is 20 euro gelukkig geen ramp, maar ik ben er wel bang voor