Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:53

Haha, ik herken het van bij het paard Giolli, daar kun je ook altijd binnen lopen. :P
In dat geval is het misschien wel handig om in de buurt af te spreken, je weet het nooit...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:54

Krijg nu een mailtje terug met: "Nou, bedankt hoor. Wees gelukkig met je 25,- "

Joe, bedankt! :')

Tigress

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:55

_O-
Je hebt keurig gehandeld hoor gi :j

Kentaro

Wij verkopen zowel thuis als verzenden.
Het heeft allebei nadelen!
M'n vriend wil inderdaad ook dingen aan de deur afhandelen, en ik heb daar nog steeds moeite mee :P Nu moet ik zeggen dat de mensen ook uit zichzelf niet gelijk naar binnen stappen (zou ook wat zijn, dat je ze terug zou moeten duwen.... :') ), maar ik vind het zo 'onaardig' overkomen :P
Maar als je iets verstuurd kun je ook gezeur hebben. Dan hebben ze wel niet je adres, maar ik vind het ook echt niet leuk als je vervelende mails zou krijgen en zou daar ook wakker van kunnen liggen -O- Nu moet ik zeggen dat we in al de jaren dat we op MP zitten, dit nog maar een hele enkele keer gehad hebben (en de laatste keer was ook meteen héél vervelend...)

giolli, ik had het ook echt niet terug genomen! En ik snap ook werkelijk niet dat mensen onder het motto van we hebben het al zo slecht, op je gevoel proberen te spelen...

Anoniem

Giolli schreef:
Krijg nu een mailtje terug met: "Nou, bedankt hoor. Wees gelukkig met je 25,- "

Joe, bedankt! :')

_O- Ach ze heeft het geprobeerd :')
Misschien was ze toch niet zo handig met acryl als dat ze dacht.. :')

Ik doe overigens verkopen vanaf kantoor :') Dat is een wat groter pand en daar kan niemand zomaar naar binnen lopen, dus dan heb k ook het gedonder niet als er een niet blij is en pech heeft :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:00

Via kantoor is ook een goed plan ja. Ga dat voortaan ook maar doen, vind het niet prettig meer aan huis.
Natuurlijk is het voor de goede verkopen super makkelijk, maar zoals nu is het gewoon rot.

Laat dat mens gelukkig wezen met haar acryl. Dan ben ik des te gelukkiger met mijn 25,- Pff!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:08

AnneXxX schreef:
Jolien87 schreef:
Van de week zijn bij mij 2tripe-in dekjes opgehaald voor €40,-
Ze had er alleen maar €50,-j zich en ik kon niet wisselen. Dus uiteindelijk in goed vertrouwen €20,- contant laten betalen waarna ze 's avonds de andere helft zou overmaken, dit was afgelopen maandag. Ik wacht er nog steeds op.
Heb net dus maar even een mailtje gestuurd dat ik nog steeds op het geld wacht.
Ze heeft ook nog wel andere advertenties op marktplaats staan en daar staat een telefoonnummer bij dus ik kan altijd even bellen. Maar ik wacht eerst even op een mailtje terug.
Ze vertelde dat ze hier in de buurt een pensionstal heeft, maar om nu alle pensionstallen hier in de omgeving langs te gaan vind ik ook zo wat.

Als je toch ergens iets gaat ophalen via MP zorg je toch gewoon dat je dat gepast bij je hebt. Dat vind ik van de koper sowieso al heel raar eigenlijk. Je kan niet op goed geluk maar ervan uitgaan dat de verkoper wel gepast geld terug heeft, de verkopers zijn geen winkels.

Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een briefje van 200 die ik kreeg en ze moesten 50 of 75 terug en ik vertrouwde de figuren echt totaal niet.
Zal je zien, is dat 200 briefje straks nep en geef je nog echt geld toe ook.
Heb me vader nooit gehoord er over, dus het zal wel goed geweest zijn.

Maar dan nog, een koper weet van te voren hoeveel het kost, neem dat dan ook gepast mee. Kijk als het om 1 of 2 euro gaat kan het nog wel. Ik heb nooit contant geld in mijn portemonnee, omdat deze al iets te vaak is leeggehaald. Een koper hoeft bij mij dus ook niet te verwachten dat ik kan wisselen. En ga ik zelf wat kopen zorg ik dat ik via de pin/supermarkt wel gepast geld krijg. En heeft de koper het dan niet gepast mee, is het hen eigen verantwoording en zou ik nooit het risico dragen.

Mijn vriend heeft dat dus gehad. Die moest ze 35 euro terug geven. Bleek t nep geld. Dus telefoon weg en 35 euro weg..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:19

Anne, toch vind ik dat een beetje lastig. Ben ook wel eens van te voren wezen pinnen, dat ik alleen maar briefjes van 50,00 kreeg :P Als iets dan 40,00 is, zou ik er ook gauw vanuit gaan dat iemand wel een tientje terug heeft :P
Zou het 'raarder' vinden als je iets voor een paar euro koopt en dan wisselgeld terug verwacht van 50,00.

Dott, vrienden van ons hadden het nog erger.... Playstation weg, 250,00 vals geld en toen moeders daar mee in de winkel betaalde, werd ze nog door de politie afgevoerd ook..... -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:24

Kreeg de t&t code van mn dekjes. Maar die klopt niet. Heb een mail gestuurd en ze zei netjes dat ze misschien iets verkeerd had getypt en zou t nakijken.
Verder niks gehoord. Mgoed ze zijn gister verzonden dus hoop dat ze vandaag gewoon binnen komen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:25

Kentaro schreef:
Anne, toch vind ik dat een beetje lastig. Ben ook wel eens van te voren wezen pinnen, dat ik alleen maar briefjes van 50,00 kreeg :P Als iets dan 40,00 is, zou ik er ook gauw vanuit gaan dat iemand wel een tientje terug heeft :P
Zou het 'raarder' vinden als je iets voor een paar euro koopt en dan wisselgeld terug verwacht van 50,00.

Dott, vrienden van ons hadden het nog erger.... Playstation weg, 250,00 vals geld en toen moeders daar mee in de winkel betaalde, werd ze nog door de politie afgevoerd ook..... -O-

Oh jeetje.. das idd beroerd. Mijn vriend wilde het storten en t werd ingeslikt.. maar afgevoerd worden, pfoe..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:34

Inderdaad super fijn, en dan nog in een dorpje ook..... (iedereen ziet wel dat je wordt afgevoerd, maar wat er echt achter zit is niet bekend en wordt dan al gauw ingevuld :P )

Na zo'n verhaal spookt het toch vaak door je hoofd... Heb nu een paar dingen op MP staan die wat duurder zijn.
Je kunt toch niet maken wanneer mensen het op komen halen, om het over te laten maken......
Maar het idee dat je zoiets als met onze vrienden gebeurd %)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:29

Nee. Maar ik heb bijvoorbeeld toen iemand onze tv wilde kopen of telefoon gewoon uitgelegd wat er gebeurd is en dat we graag geen biljetten groter dan 50 euro wilden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:34

Mijn dekjes zijn binnen *\%/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:35

Maar als 5 briefjes van 50,00 vals zijn, vind ik dat net zo naar :=
Éigenlijk zou ik het het liefst per bank ontvangen, maar ik zou het zelf ook raar vinden als ik iets op ga halen en ik moet het van te voren over maken.... :P

Wat fijn dat ze binnen zijn!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:37

Toen mijn moeder de auto verkocht, heeft ze de mensen langs laten komen, de auto laten bekijken, een proefritje laten maken en daarna wilden ze de auto kopen.
Ze hebben toen bij ons thuis op de computer het geld overgemaakt!
Is ook een optie!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:43

Kentaro schreef:
Maar als 5 briefjes van 50,00 vals zijn, vind ik dat net zo naar :=
Éigenlijk zou ik het het liefst per bank ontvangen, maar ik zou het zelf ook raar vinden als ik iets op ga halen en ik moet het van te voren over maken.... :P

Wat fijn dat ze binnen zijn!!

Klopt idd. Maar geloof dat 200 het makkelijkst na te maken is, en dat het met de rest minder voorkomt.

Ik stuurde haar net nog een mail dat ze binnen waren en er nog zo mooi uit zien. Zegt ze dat ze nauwelijks gebruikt zijn. Nu voel ik me haast schuldig dak maar 5 euro per dekje heb betaald :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:48

Dan gaat hier duidelijk het 'als iets te mooi is om waar te zijn...'niet op :)
Toch ook fijn zo'n ervaring!

iirrssjjee, dat is inderdaad ook een idee!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:48

Ik had begrepen dat briefjes onder de 100/200 namaken niet "loont", dus dat je lagere biljetten niet vals tegenkomt. Maar zo te lezen valt dat dus tegen :=

Hier ook een dekje binnen, blij :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:51

Ik zou juist denken dat ze bijvoorbeeld briefjes van 50,00 sneller na zouden maken, want daar wordt veel meer van gebruikt... :P

Nadeel van briefjes groter vind ik ook dat je ze bij erg veel gelegenheden/winkels niet uit kan geven...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:06

Heb even gegoogled en de meeste valse briefjes zijn die van 20,00 en 50,00!!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:10

Echt? Oke. Weer wat geleerd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:12

:=
Op zich klinkt het ook wel logisch. Briefjes van 200,00 zijn bijna niet in omloop. Om dan zoveel moeite te doen om deze briefjes te vervalsen.... :7

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:28

Aiii, maar goed dat ik er dan nog nooit in gestonken ben, wist ik niet :D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:32

Renee1991 schreef:
Ik ben een beetje bang dat ik m'n 20 euro kwijt ben. Had een beschermerset via facebook, heb haar vandaag gecontact of ze al wist wanneer ze het op de post ging doen, ze leest het wel maar ze reageert niet.... Nu is 20 euro gelukkig geen ramp, maar ik ben er wel bang voor :(

Via fb kun je vaak een hele hoop info van iemand achterhalen. Zoek bij de vrienden op achternaam en je hebt zo een ouder oid te pakken. Op die manier zou ik het toch wel spelen als je zeker weet dat iemand je oplicht. Zou alleen kunnen dat ze even snel heeft gekeken en geen tijd had om te reageren natuurlijk.

Die van die acryl is ook wel echt geflipt hoor.

Bedenk me opeens dat ik een minibike van mijn broertje op mp had staan en door een vrouw werd opgebeld. Zou een euro of 50 moeten opleveren en zij wilde hem gratis komen halen. Helemaal gillen en janken aan de telefoon want haar zoontje was ziek. Ohja dan zet je hem ook zo lekker op een minibike. Heel triest als mensen via zo'n praatje proberen aan spullen te komen. Geloof er dan ook eerlijk gezegd geen bal van, want als het echt zo ernstig zou zijn ga je echt niet zo een misbruik maken van de situatie. Je gaat toch ook niet bij de kassa bij de supermarkt staan janken of je het gratis mag om 1 of andere reden. Dat was ook gelijk de laatste keer dat mijn nummer bij een advertentie stond. Is het email contact goed kunnen ze die zo krijgen, maar zo makkelijk als dit maak ik het dit soort figuren niet meer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:38

Gillen en janken waarvoor? Korting? Gratis?