Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:55

LePapillon schreef:
Gelukkig blijft het rustig!

Een kennis van mij is brandweerman en heeft ook geblust in Schoorl.
Hij wist te vertellen dat ze tijdens het natrekken van de Alkmaarder er achter zijn gekomen dat er op het moment dat hij in het buitenland was,
daar bij die plaatsen ook branden waren.. En hij is in Schoorl gespot dat hij uit de bosjes kwam en er vlak daarna daar brand was.
En dat is niet genoeg bewijs.. :\

idd wel raar dat dat niet genoeg bewijs is.. helaas moeten dat soort mensen altijd op heterdaad betrapt worden lijkt wel

Siers83

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:13

Dat is ook het probleem. Ze moeten dus echt bijna op heterdaad betrapt worden anders kun je er niks mee bij de rechter. Tenminste dat is wat ik eens ergens gelezen heb.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:29

Jeetje LP, dat is wel bizar.. Dat zou toch genoeg bewijs moeten zijn? :n

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:47

Niet schrikken, er is niets aan de hand, maar wilde nog even terugkomen op het maken van die taarten voor de brandweerlieden hier in de buurt. Ik was van plan om dus een paar taarten te maken, maar omdat het nogal een prijzige aangelegenheid is, vroeg ik me af of er hier nog mensen zijn die daaraan willen bijdragen.
Die mensen hebben zich elke keer weer belangeloos ingezet voor iedereen daar. Dus als er mensen zijn die dat leuk zouden vinden, laat het dan even weten ;)!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:11

ik zou eventueel ook wel een taart willen maken als er uiteindelijk genoeg gemaakt gaan worden om iedereen te kunnen voorzien!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:16

Oh kijk dat is alweer mooi, jij zit ook in de buurt dus dat zou wel fijn zijn :j. Ik heb het trouwens wel over marsepeinen taarten, maar een paar andere taarten moet ook wel kunnen natuurlijk.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:20

ik werk met fondant, maar dat zal het verschil niet zijn!
een lekkere appeltaart of zelf gemaakte slagroom taart is ook niet mis hoor! vindt ik!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:28

Oh, ja dat valt onder dezelfde categorie ;), appeltaart en slagroomtaart is sowieso wel handig, er zullen vast wel wat mensen zijn die geen marsepein of fondant lusten. Maar leuk, dat is er in ieder geval al 1 ;)!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:42

Ik wil ook wel helpen! :j
dan maak ik appelcake (ben ik goed in en we hebben een mooie grote schaal) en appeltaart moet ik ook wel kunnen en slagroomtaart ook :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:44

hmz t is dat ik dus geen flauw idee heb hoe je een taart maakt...maar anders had ik ook wel meegebakken..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:38

Sponsoren mag ook hoor nathalie :j.

@amy, super, kijk dat scheelt alweer!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:50

ja toch :) maar dan moeten we wel goed gaan kijken over welke aantallen we het hebben he...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:57

Er zit in alkmaar al 140 man, Schoorl en bergen moet ik nog even navragen. Maar dat zijn natuurlijk de 3 korpsen die het eerst moeten uitrukken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:59

egmond heeft ook veel uit moeten rukken

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:59

klopt :j

maar al die korpsen die hebben meegeholpen, ik weet het niet hoor, dan kan je beter heel NL gaan voorzien van taart ;) Misschien toch beperken tot alleen Alkmaar Schoorl en Bergen en de overigen die hier in de directe omgeving zitten...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:02

Daar ging ik dus ook vanuit, schoorl en bergen gaan als eerste, vaak samen met alkmaar. Dan heb je dus in ieder geval de korpsen die het meest zijn uitgerukt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:26

ik zou bergen, schoorl en groet nemen, die hebben het meeste gedaan. Er is inmiddels door een actie ruim 8000 euro opgehaald voor de brandweer. Maar ik kan ook wel wat taarten bakken hoor.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:53

wat dachten jullie van groet? volgens mij allemaal vrijwilligers en vaak zaten ze er als eerste bovenop!
ik ken een aantal die daar werken!
misschien handig om een lijst te maken met wie wat maakt en voor hoeveel personen en wie er financieel wil sponsoren

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:15

Ja... En misschien toch ook een actie lanceren om het geld voor al die taarten bij elkaar te krijgen. ... En Petten? Hebben die ook niet veel gestaan daar?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:30

Joh zoveel hoeft dat niet te kosten hoor.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:54

ik doe wel een geld donatie :D....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:48

Dat begrijp ik, maar heb je al uitgerekend dat er uit elke taart gemiddeld 16 stukken komen en alléén korps Alkmaar al 140 man heeft? Tel daar bergen schoorl groet en petten bij op, gaat je een hoop kosten aan beslag/ deeg

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 17:14

maar waarom alkmaar erin betrekken? ik zou bergen, schoorl en groet nemen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:42

ja maar dan kan je net zo goed zeggen waarom groet? want egmond heeft ook elke keer bijgestaan..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:56

Onder brandweer bergen vallen ook schoorl en groet, vandaar dat ik groet niet apart genoemd heb, egmond hoort daar trouwens ook bij zag ik. Brandweer bergen e.o. omvat 95 vrijwilligers en 10 beroeps.
Alkmaar is daarnaast voornaamste korps dat uitrukt bij de branden. Kijk, we kunnen ook de korpsen in heel NL pakken die uitgerukt zijn, maar het ging mij vooral om een mooi gebaar naar de mensen die het meest voor ons op pad zijn geweest.
Wist trouwens niet van die inzameling, maar dat vind ik vooral iets waar de brandweer als organisatie iets aan heeft, en ik vind het eigenlijk belangrijker dat de brandweerlieden zelf een blijk van waardering krijgen.

Als we met meerdere mensen taarten gaan bakken komen we al een heel eind, dan kunnen we het houden bij een paar taarten per korps.

@caira, een simpele appeltaart kost ook niet veel, maar als je er 40 maakt (bij wijze van spreken) dan lopen die kosten toch aardig op. Dus als we die kosten een beetje onderling kunnen delen dan scheelt dat toch aanzienlijk.

@amy, van een marsepeinen taart kun je veel meer stukken halen, omdat het zo machtig is, kun je daar kleinere blokjes van snijden. Sowieso zijn vierkante taarten een stuk praktischer in het snijden natuurlijk.