Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 09:21

Ik doe vrijwilligerswerk en sommige vrijwilligers staan wel vaak op de bezem te leunen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:54

Geluid van de kettingzaag.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:59

Dat het weer hopeloos is gesteld met mijn motivatie ..
Ben zo toe aan vakantie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:30

Dat mensen elkaar altijd zo vrolijk groeten in de wachtkamer van de huisartsenpraktijk, alsof het een leuk uitje is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:44

prompter schreef:
Een bericht dat jongeren in Den Bosch een zwaan hebben mishandeld. Ze hebben het dier aangereden, geschopt en geslagen. Wat bezielt zulke figuren toch, en hoe kan je een weerloos dier dit aandoen?!? Ik ben er naar van, bah!

:knuffel:
Ik herken de gedachte, volgens mij zitten we een beetje in dezelfde regio toch? Het gebeurt helaas vaker en de meeste keren komt zoiets niet in het nieuws. Toen ik nog bij de vogelopvang werkte kregen we meerdere van zulke gevallen binnen per jaar. Vaker ook mensen met honden die het leuk vinden om hun hond op zwanen af te laten om ze te doden, voor de lol met luchtbuksen schieten op duiven (waar ze zwaargewond van raken en niet sterven, en dus heel langzaam en pijnlijk sterven als niemand ze vindt en opvangt) het is bizar wat mensen bedenken en uitvoeren. Vissers aan de kust zijn met hun daden en ook juist gebrek aan daden (zoals het niet opruimen van visdraad, haken enz) voor nog meer leed verantwoordelijk, zulke onverschilligheid verminkt en doodt nog meer watervogels als enkel de domme agressieve waanzin. Zulke verhalen heb ik bewust nooit gedeeld op bokt toen ik er nog werkte, vaak liepen er ook rechtszaken en dan kan je er ook beter online niks over delen. Zo uit mijn hoofd hadden we er een stuk of 5 per jaar, give or take.

Maar als ik je een troostje mag geven: de meeste mensen zijn gelukkig wel heel normaal en goed voor dieren. Dat was altijd mijn grote troost, want de meeste dieren kwamen altijd binnen doordat ze zelf in de problemen waren gekomen en omdat lieve mensen hun leed zagen en ervoor kiezen om te helpen ipv ze te laten creperen. De meeste mensen deugen!

Weten jullie nog mijn geklaag over mijn teen? Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Wachttijd +- 55 dagen, ik loop al weken mank en ik krijg mijn schoenen al niet meer aan, dat wordt wat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:46

Dat is verrot, 55 dagen is lang! :oo
Word je voor zoiets niet doorverwezen naar de eerste hulp dan ofzo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:55

Verzekering inschakelen voor bemiddeling niet een optie.

Klokje rond geslapen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:56

Het is te complex helaas, anders had de huisarts gisteren al zelf willen opereren (alle spullen om te opereren stonden ook al klaar, bij het zien van mijn teen kon ze alles weer opruimen want dit kan zij niet).

Ik ga nog even kijken of er wat te regelen is idd

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:59

Bah Telpeva, dat is klote. Hopelijk komt er eerder een plek voor je vrij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:10

Lekker dan Telpeva, ben je klaar mee :=

Ik heb een klant die niet snapt dat iets veel moeilijker is, langzamer gaat en van minder kwaliteit is doordat ze per se willen dat we in hun fancy 'proprietary' vertaaltool werken. Stuur ons gewoon een standaard vertaalbestand, dan heb ik het in een uurtje voor elkaar en hoef ik niet twintig keer heen en weer te mailen omdat het niet werkt :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:11

Je hebt dat niet als optie gegeven?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:25

Bellatrix schreef:
*zit met popcorn klaar voor het antwoord*

Hahahahaha

Ja het is wel hetzelfde kantoor, zo groot is het hier ook niet, dus kan niet missen :')

Volgens mijn collega die later kwam stond die tafel er sinds vorige week pas, dus dat ik het eerder nooit heb gezien klopt wel. Maar ik weet echt niet waar ik met mijn hoofd ben dan :') In de tussentijd niks anders geks opgemerkt gelukkig :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:26

Bellatrix schreef:

Opties geven kan helaas niet, de klant bepaalt in welke tool we moeten werken. Was het maar zo'n feest dat we zelf mochten kiezen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:28

Dat is jammer. :+

Lonneke, je zal met je hoofd idd ergens anders geweest zijn. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:47

Foaly schreef:
Bellatrix schreef:

Opties geven kan helaas niet, de klant bepaalt in welke tool we moeten werken. Was het maar zo'n feest dat we zelf mochten kiezen :+

Ach zie het zo, meer uren schrijven = meer geld *\o/*!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 12:48

Al de hele ochtend bezig met een mailbox (lees: het hele medisch secretariaat). Bruto zullen er wel meer weg zijn maar netto nog maar 20 mails verwerkt. :')

Feest, mis de vakantieperiode nu al

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:51

Niobe schreef:
Bellatrix schreef:
*zit met popcorn klaar voor het antwoord*

Hahahahaha

Ja het is wel hetzelfde kantoor, zo groot is het hier ook niet, dus kan niet missen :')

Volgens mijn collega die later kwam stond die tafel er sinds vorige week pas, dus dat ik het eerder nooit heb gezien klopt wel. Maar ik weet echt niet waar ik met mijn hoofd ben dan :') In de tussentijd niks anders geks opgemerkt gelukkig :')

Oh, dit is echt zo grappig: ik heb dit dus juist heel vaak en dat wekt verbazing bij anderen.. echt, hoe je iets zo over het hoofd kan zien.. Ga Ik met een vriendin ergens heen, stappen uit de auto, ineens zie ik dat ze dreads heeft? Die hele ochtend dus niet opgevallen. Maar echt met andere dingen ook.

Maar zal idd een heel vreemd gevoel hebben gegeven wanneer je dit normaal niet zo hebt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:07

Ik heb een keer over het hoofd gezien dat de motor van mijn pa, die naast mijn fiets geparkeerd was, gejat was :+
Laten we erop houden dat mensen niet functioneren in de ochtend :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:14

Mijn schoonouders :+

Of ze vanavond na het eten even kunnen langskomen (ook ivm de katten die ze straks verzorgen in onze vakantie). Ik zeg ja prima hoelaat?
Ja rond 18:00 (zij eten tussen 16:00 en 17:00 al).

Dus ik vraag of het later kan want wij moeten dan nog eten. Werken nou eenmaal tot 17:00 of 18:00. Dus voordat we thuis zijn, dan moet er nog gekookt worden.

Nu denkt ze dat ze niet welkom is |o
Moet altijd zo oppassen met wat ik zeg, omdat ze anders gelijk denkt dat er wat is ofzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:14

Oh wat vreselijk irritant! Begrijpen ze niet dat jullie dan gewoon nog niet thuis zijn?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:23

Marocje schreef:
Niobe schreef:

Hahahahaha

Oh, dit is echt zo grappig: ik heb dit dus juist heel vaak en dat wekt verbazing bij anderen.. echt, hoe je iets zo over het hoofd kan zien.. Ga Ik met een vriendin ergens heen, stappen uit de auto, ineens zie ik dat ze dreads heeft? Die hele ochtend dus niet opgevallen. Maar echt met andere dingen ook.

Maar zal idd een heel vreemd gevoel hebben gegeven wanneer je dit normaal niet zo hebt.

Nou, ik herken dat eigenlijk toch wel van mezelf, maar nog nooit iets waarbij iets staat wat mijn normale nieuwsgierigheid zou opwekken, zoals die doos en de koekjes. Mijn moeder zegt zo vaak dingen als “er staat een nieuwe plant bij de deur, maar dat heb je vast niet gezien” en dat is dan ook zo. Dus ja het zit wel in mij ook :=

Voor de beeldvorming, dit is de tafel en ik heb via dat padje in het midden gelopen naar de deur en weer terug, maar ik weet nog wel dat ik dacht “hey ik kan deze radio wel even aanzetten”. :')

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:25

Op zich zie je die tafel niet over het hoofd. :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:28

Haha, dus toch wel bekend mee en jij niet alleen dus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:06

Zo erg druk gemaakt om niks. Wel hartoverslagen maar alles was verder goed. Stress en spanning. Mijn buik stond zo strak van de spanning dat de huisarts er gewoon verbaast over was.

Ironisch genoeg heb ik een lage bloeddruk. Maar dat is niks vreemds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:07

Net tijdens het wandelen bij een bankje peuken opgeraapt en weggegooid. Zo fijn wanneer mensen zelf eens opgroeien en hun zooi opruimen.