Oh ja, een stenen garage moet er ook nog bij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Mijn ouders hebben een huis met oppervlakte van bijna 200m2 en willen graag kleiner wonen, maar de eisen die ze hebben zijn imo totaal niet handig.
-kleiner wonen (maar eigenlijk ook weer niet veel kleiner)
-vrijstaand
-redelijke tuin
-levensloopbestendig (soort bungalow dus)
-zonder grote verbouwingskosten
-moderne strakke keuken en badkamer
-onder de 400.000 euro.
-liefst Noord-Holland of midden van het land.
Nou, veel succes
MarlindeRooz schreef:Benzz schreef:In Nl wonen we per m2 het grootst.
Hoe bedoel je dat? En heb je daar een bron van. Ik ben wel benieuwd namelijk welke landen op welke plek staan. Haha!
Cayenne schreef:Mijn ouders hebben een huis met oppervlakte van bijna 200m2 en willen graag kleiner wonen, maar de eisen die ze hebben zijn imo totaal niet handig.
-kleiner wonen (maar eigenlijk ook weer niet veel kleiner)
-vrijstaand
-redelijke tuin
-levensloopbestendig (soort bungalow dus)
-zonder grote verbouwingskosten
-moderne strakke keuken en badkamer
-onder de 400.000 euro.
-liefst Noord-Holland of midden van het land.
Nou, veel succes
Cayenne schreef:Cowboy55: Dat is dus waar mijn ouders ook tegenaan lopen.
Ze hebben een fijne hypotheek en moeten voor minder ruimte wel het dubbele gaan betalen.
Ik snap dan ook wel weer dat ze daar niet aan willen beginnen en ik vermoed dat ook zij blijven zitten waar ze zitten.
En dat met vijf grote slaapkamers en een huis met tuin wat eigenlijk veel te groot is om te onderhouden voor een ouder koppel.
fokfanaat schreef:Cayenne schreef:Cowboy55: Dat is dus waar mijn ouders ook tegenaan lopen.
Ze hebben een fijne hypotheek en moeten voor minder ruimte wel het dubbele gaan betalen.
Ik snap dan ook wel weer dat ze daar niet aan willen beginnen en ik vermoed dat ook zij blijven zitten waar ze zitten.
En dat met vijf grote slaapkamers en een huis met tuin wat eigenlijk veel te groot is om te onderhouden voor een ouder koppel.
maar zit er dan niet megaveel overwaarde in het huis, klinkt als meer meer waard dan 4 ton.
_San87_ schreef:fokfanaat schreef:
maar zit er dan niet megaveel overwaarde in het huis, klinkt als meer meer waard dan 4 ton.
Vast wel, maar je bent dief van je eigen portemonnee als je kleiner gaat zitten. Daarnaast zijn banken bewezen niet happig op verstrekken van hypotheken aan oudere mensen.
Lieser schreef:_San87_ schreef:
Vast wel, maar je bent dief van je eigen portemonnee als je kleiner gaat zitten. Daarnaast zijn banken bewezen niet happig op verstrekken van hypotheken aan oudere mensen.
Maar met veel overwaarde heb je toch geen hypotheek nodig?
fokfanaat schreef:Cayenne schreef:Cowboy55: Dat is dus waar mijn ouders ook tegenaan lopen.
_San87_ schreef:Lieser schreef:
Maar met veel overwaarde heb je toch geen hypotheek nodig?
Het is belastingtechnisch verstandig minimaal een deel hypotheek te houden.
Daarnaast, waarom zou je al je overwaarde in een in verhouding kleiner huis steken dat minder waard is dan wat je nu hebt, maar in verhouding meer kost? Dan heb je toch helemaal geen voordelen meer van je opgebouwde potje? Of je moet gaan huren, maar dat is helemaal moeilijk te vinden.
Cer schreef:Ik vind als UO dat men niet perse moet vinden dat de stad maar 'gewoon voller en hoger' gebouwd moet worden omdat 'het daar toch al druk is'.. vooral als dat mensen zijn die vrijstaand wonen..
het grootste gedeelte woont al klein (en duur), bouw maar lekker meer huizen op grote percelen..
rien10 schreef:_San87_ schreef:Ik vind wel dat beschikbare ruimte niet even goed benut wordt. Maar ja, als mensen groot, groter, grootst willen?
Ik wil helemaal niet groter-grootst. Maar ik woon wel groot: de kinderen zijn de deur uit,moet ik daarom mijn huis uit?