Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:20

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:
Welke details mensen? In het bericht staat "Haan is tegen het slachtmes gelopen". Mag het woord slachten niet meer genoemd worden? Hele eerlijke vraag, want ze gaat mi helemaal niet in details over hoe ze het beest slacht.

Nee, maar zegt vervolgens wel dat dr handen naar dood dier ruiken :').

maar dat was pas nadat er al vol op geklaagd werd.

Ik heb haar berichten dus net ook expres terug gelezen, maar jeeetje wat een tere zieltjes gedoe.

Ik vind het juist knap dat ze het kan.
Eerlijk stukje vlees slachten.
En ze heeft verder totaal geen details alleen maar dat hij geslacht is.

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:24

Ik heb niet opgelet toen ik een plekje in de trein zocht en ben schijnbaar bij kinderen in de buurt gaan zitten :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

maar dat was pas nadat er al vol op geklaagd werd.

Ik heb haar berichten dus net ook expres terug gelezen, maar jeeetje wat een tere zieltjes gedoe.

Ik vind het juist knap dat ze het kan.
Eerlijk stukje vlees slachten.
En ze heeft verder totaal geen details alleen maar dat hij geslacht is.

Nah, t is wel erger geweest voorheen. Maar goed, ik word sowieso een beetje naar van al die liefdagboekklagenomhetklagen posts, dus ik ben misschien niet helemaal objectief.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

fleurtjeuh schreef:
Ik heb niet opgelet toen ik een plekje in de trein zocht en ben schijnbaar bij kinderen in de buurt gaan zitten :roll:

Andere plek zoeken? Wanneer niet mogelijk, sterkte. Ik voel je pijn :').

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:25

Love de foeifunctie, ik zie het alleen als mensen quoten.

Danielleeee_

Ik zit al anderhalf uur te wachten op de ANWB en ik heb honger maar ik durf niet weg te gaan om eten te halen :')

denisesilver

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:
Welke details mensen? In het bericht staat "Haan is tegen het slachtmes gelopen". Mag het woord slachten niet meer genoemd worden? Hele eerlijke vraag, want ze gaat mi helemaal niet in details over hoe ze het beest slacht.

Oké? Ik lees hier weleens ergere tmi dingen hoor. Volgens mij zelf nog eens gestuurd dat mijn handen naar vis roken toen ik nog in de catering werkte. Daar werd niet met zulke tere zieltjes op gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:26

denisesilver schreef:

Nouja, zeggen dat je blij bent dat je diertje tegen een vlijmscherp mes aanlopen, en je handen ervan stinken maar je wel lekker vlees hebt is wel meer informatie waar ik als vegatariër gelukkig van wordt, maar bovenal: met die details doorgaan terwijl mensen aangeven het lastig te vinden (gaat toch over iets opzettelijke doodmaken, wordt gewoon niet iedereen vrolijk van) vind ik bijzonder :+ .

Dat je er achteraf achterkomt dat je niet helemaal de juiste crowd hebt en je inhoudt, prima. Maar dan extra doorgaan en pushen met allemaal details waarvan je weet dat die niet gewaardeerd worden als een soort misplaatste trots vind ik ehrm. Enigszins afwijkend gedrag.

Just my two cents. Als hier bokkers hun eigen hond of paard zouden slachten zou de wereld te klein zijn (Tinkebell, anyone :D ? ).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:27

_San87_ schreef:
Nah, t is wel erger geweest voorheen. Maar goed, ik word sowieso een beetje naar van al die liefdagboekklagenomhetklagen posts, dus ik ben misschien niet helemaal objectief.

Ah oke, zo ver heb ik niet terug gekeken.

liefdagboekklagenomhetklagen :D
Mooie omschrijving in sommige gevallen.

Mijn ergernis komt weer niet veel verder vandaag dan dat doordat ik gisteren even blij op mijn paard heb gezeten daar vandaag weer voor mag boeten met migraine...
Maar daar heeft ook niemand wat aan :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:28

_San87_ schreef:
fleurtjeuh schreef:

Andere plek zoeken? Wanneer niet mogelijk, sterkte. Ik voel je pijn :').

T is net ff te druk om een andere plek te zoeken.
Gelukkig kan ik er bij het volgende station uit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:28

denisesilver schreef:
_San87_ schreef:

Oké? Ik lees hier weleens ergere tmi dingen hoor. Volgens mij zelf nog eens gestuurd dat mijn handen naar vis roken toen ik nog in de catering werkte. Daar werd niet met zulke tere zieltjes op gereageerd.

Heb ik ook een mening over :P.

Net na een discussie over iets minder casual over slachten van dieren praten neerpennen dat je handen naar dood dier ruiken is nogal meh, imo.

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Ah oke, zo ver heb ik niet terug gekeken.

liefdagboekklagenomhetklagen :D
Mooie omschrijving in sommige gevallen.

Mijn ergernis komt weer niet veel verder vandaag dan dat doordat ik gisteren even blij op mijn paard heb gezeten daar vandaag weer voor mag boeten met migraine...
Maar daar heeft ook niemand wat aan :P

Migraine is poedersuiker. Heb t nog heel af en toe, gelukkig.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:46

Menino schreef:
denisesilver schreef:

Nouja, zeggen dat je blij bent dat je diertje tegen een vlijmscherp mes aanlopen, en je handen ervan stinken maar je wel lekker vlees hebt is wel meer informatie waar ik als vegatariër gelukkig van wordt, maar bovenal: met die details doorgaan terwijl mensen aangeven het lastig te vinden (gaat toch over iets opzettelijke doodmaken, wordt gewoon niet iedereen vrolijk van) vind ik bijzonder :+ .

Dat je er achteraf achterkomt dat je niet helemaal de juiste crowd hebt en je inhoudt, prima. Maar dan extra doorgaan en pushen met allemaal details waarvan je weet dat die niet gewaardeerd worden als een soort misplaatste trots vind ik ehrm. Enigszins afwijkend gedrag.

Just my two cents. Als hier bokkers hun eigen hond of paard zouden slachten zou de wereld te klein zijn (Tinkebell, anyone :D ? ).

Als hier mensen hun eigen hond of paard slachten dan moeten ze dat lekker zelf weten. Als zij hun beesten op willen eten prima. Hoeveel mensen brengen hun paarden naar de slacht en eten zelf ook paardenvlees? Wat is daar het verschil in?

Ik heb zelf emetophobie. Er wordt hier onsmakelijk over kots gepraat. Daar scroll ik dus gewoon voorbij. Maar ik ga niemand verbieden om erover te praten omdat ik er niet tegen kan. En mi gaat Marcella met name in op vragen die worden gesteld/aannames die worden gemaakt.

Ik heb een dag mee mogen lopen op een varkensslachterij. Vond ik schitterend. En ik kan daar veel en veel onsmakelijkere details over vertellen dan "De haan is tegen mijn mes gelopen en mijn handen stinken nu". Alsjeblieft zeg. Overdrijven is ook een vak.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:47

Ik vind het alleen irritant omdat ik dan het liedje “de haan is dood” in mijn hoofd krijg.
Maar mijn brein werkt gewoon zo ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:48

Niobe schreef:
Ik vind het alleen irritant omdat ik dan het liedje “de haan is dood” in mijn hoofd krijg.
Maar mijn brein werkt gewoon zo ;(

:+

Ik heb dit met konijnen |(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:55

Misschien kunnen we voortaan aan het begin van elke post TRIGGER WARNING dood dier/kots/kinderen/ziekte/relatie/paard/eenzaamheid/familie/hockey/etc zetten en dit topic nog vermoeiender maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:57

Ik heb wat voorstellen voor hashtags

#Liefdagboek
#Lekkerkotsen
#Ondankbaarheid
#Dierenvermoorden
#Ellendiglangverhaal
#Kindergejank

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:59

#Ergernis.

Vat alles samen.
En de cirkel is rond ook weer dan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:00

Nou er kan soms wel een beetje gerelativeerd worden toch? Sommige ergernissen ben ik haast jaloers op omdat ze zo simpel zijn op te lossen :')

--

Dat mijn moeder een slaapprobleem heeft en maar loopt te klagen ik zeg dan ja misschien dit of dit doen ontploft ze....

Ik heb al gezegd politie bellen en melding maken.

Maar dan is het direct dat werkt nooit die doen toch niks.

Ja wat verwacht je van mij dan? Ik heb er ook last van en slaap ook slecht maar ik laat het meer los dat het dan maar zo is ik kan er toch niks aan veranderen als ik een nacht slecht heb geslapen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:00

Ik moet even sparren.

M'n bestie is fietsen in Chili en al een paar dagen van de radar. To panic or not to panic?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:01

Hoe is het internet daar normaliter? Als het wel goed is zou ik even de ambassade bellen daar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:03

Ik zou inderdaad ook even berichten. Is ze met een reisorganisatie?

Fabled

Weet je ongeveer de route? In een groot deel van Chili is bereik, niet per se supervlot internet overal, maar wel wat.

Zebrastreep

Urbanus schreef:
Ik moet even sparren.

M'n bestie is fietsen in Chili en al een paar dagen van de radar. To panic or not to panic?

Ik zou al helemaal gek geworden zijn van de zorgen, maar dat ben ik al snel dus geen goede graadmeter.

Maar wat marlinde zegt ga ik in mee!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:05

denisesilver schreef:
Ik zou inderdaad ook even berichten. Is ze met een reisorganisatie?

Nee, hij is in z'n eentje, op de fiets. Normaliter staat z'n internet altijd aan, maar nu komen berichten niet aan.

MarlindeRooz schreef:
Hoe is het internet daar normaliter? Als het wel goed is zou ik even de ambassade bellen daar.

Ja morgen de ambassade bellen, als we dan nog niks gehoord hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:09

Jeetje Urbanus, zou me ook zorgen maken zeg!
Hoop dat jullie snel goed bericht krijgen.