Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:04

Hoe ga je daar nu mee om, als zelfs humor niet meer werkt.

Dit is de tweede keer op rij dit jaar, dat mijn vriend zo negatief is, over alles, dat ik denk "niet weer..."

Suïcidale uitspraken, die echt niet waar gemaakt gaan worden, enkel en alleen omdat hij covid heeft gehad.

Nee, geen ziekenhuis bed legerig, maar wel vocht in zn longen.
Zijn conditie is weg en ik begrijp dat het even tegen zit.
Maar van de rest zit niks tegen.

Hij heeft leuk werk, een prima huis, een goede auto, volgens mij is zijn vriendin best wel okey (vaak stront melig, vrolijk en zonnetje in huis) en echt veel in het huishouden hoeft hij niet te doen.

Dat ik zijn opruimrobot ben, is één. Hij laat vaak van alles slingeren, wat ik dan wel weer opruim. Van post, tot gereedschap midden op de eetkamertafel.
Maar dat negatieve gedoe...

Ik zit zelf helemaal niet zo in elkaar.
En toen ik bij hem kwam, zat hij in een zware dip, maar had wel humor.
Maar momenteel? Is alles donker.

Hulp wil hij niet.
Zelfs "sporten" terwijl hij vroeger een sportman was, hoeft niet te worden geopperd. Dan roept hij, "zie je? Je vind me te dik!"
Zucht, nee. Maar juist bewegen onder toezicht en hulp, kan er voor zorgen dat je je echt beter gaat voelen. Je komt onder de mensen, maakt contacten. Heeft helemaal niks met gewicht te maken.

Maar ook andere dingen.
Zitten wat dingen tegen, direct roepen dat de vakantie niks wordt. Kom zeg, het duurt nog drie weken dat we op vakantie gaan. "Ja, maar ik ben afhankelijk van anderen en het gaat niks worden."

Nee, met die instelling zeker niet.

Maar nee, ik mag niet mee denken, want hij weet het allemaal zo goed.
Prima, dan niet.
En dan ben ik niet meer betrokken.
"Wat wil je eigenlijk nu van me?"
Ja, dat weet hij dan ook weer niet.

Wat moet ik hier nou mee...??

Nu zwijgen we de hele ochtend al, maar gaat hij zeggen dat --ik-- een ochtend humeur heb.
Nee, absoluut niet. Maar ik heb geen zin in dat negatieve gedoe!!!
"Ja, zie je al? Daar gaan we weer...!"
Kom op vriend. Spiegel voor je neus. Jij bent degene die al twee weken ktt is. Niet ik!

Sorry voor mijn lange post.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:10

Geeft niks, van je af praten helpt.
Dit soort dingen is zooooo lastig. Mijn motto is: ik kan alleen maar wat aan mijzelf veranderen, niet aan een ander.
Je hoeft niet voor hem op te ruimen.
Je hoeft geen antwoord te geven op zijn gemopper.
Je hoeft niet "Ja maar....." te zeggen als hij in de klaagmodus gaat.
Dat is allemaal makkelijk gezegd door mij, moeilijk gedaan door jou, dat weet ik. Maar het geeft wel even een aanzet tot verandering, want dit/deze situatie kan heel lang voortduren denk ik zo.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:25

Hahaha mijn moeder ging mijn haar verven, highlights erin. Was het blijkbaar bleek :') :') ik had dus een gele zebrapad in mijn haar. Eventjes snel verf kopen maar die was ook te licht voor mijn haar -O- zijn de winkels dicht dus morgen pas verf gaan halen. Vandaag en gisteren moeten werken met lelijk haar :')

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:27

Oh sorry, maar hier moet ik zo om lachen. _O- Een zebrapad in mijn haar. _/-\o_
Sterkte er mee.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:33

Aan mijn vent die weer chagrijnig en vervelend is en we hebben net 2 weken vakantie voor de boeg.
Gaat een gezellige vakantie worden -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:47

Caira schreef:
hagelslag schreef:
Dat ik vergeten ben zon anti prikmug stekker te kopen... Nu al 4 stuks dood gemaakt in een half uurtje en een paar x lek geprikt

Hor voor je raam, dat was bij ons echt de oplossing.

Waarom moeten mensen als ze langslopen of fietsen om 03.00 dat altijd zo verdomde luid doen? Is er echt een noodzaak om je levensverhaal te doen op de fiets tussen allemaal woonhuizen op dat tijdstip? ROT OP… morgen om 6.30 kom ik wel even langs je huis!

Ik heb hor voor de ramen.... Dus geen idee hoe ze toch binnen zijn gekomen.
Oke er waren een paar in de woonkamer... Dus misschien door t sleutelgat of onder de deur door ofzo.
Die in de woonkamer komen omdat de voordeur open stond gisteravond...
Had hem niet optijd dicht gedaan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:52

Caira schreef:
Waarom moeten mensen als ze langslopen of fietsen om 03.00 dat altijd zo verdomde luid doen? Is er echt een noodzaak om je levensverhaal te doen op de fiets tussen allemaal woonhuizen op dat tijdstip? ROT OP… morgen om 6.30 kom ik wel even langs je huis!

Sorry voor vanavond alvast.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:03

Na 11 dagen werken begin ik nu wel echt toe te zijn aan een dagje vrij :+ maar we zijn er nog niet. Morgenavond nog en dinsdagochtend.

Maar dinsdag wel naar een concert waar ik heeeeeel erg naar uitkijk! Dus dat maakt alles weer iets minder erg.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:54

@maralyn, wat frustrerend voor je! Ik ben geen dokter, maar het klinkt alsof hij zeker hulp kan gebruiken, jammer dat hij daar niet voor open staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:12

M'n Lindor reep heeft tegen de achterkant van m'n warme laptop aan gelegen. ;(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:20

Dat er een hond op de site van het asiel staat.Echt iets voor ons,maar al 14 en dat is toch te oud.Maar ze blijft toch in mijn achterhoofd zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:21

Britta31 schreef:
Dat er een hond op de site van het asiel staat.Echt iets voor ons,maar al 14 en dat is toch te oud.Maar ze blijft toch in mijn achterhoofd zitten.
Doe het! Geef die hond een paar fijne laatste maanden/jaren. *\o/*

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:28

Ja,maar dan moet je ook weer snel afscheid nemen.Ik ben niet bang voor dierenarts kosten,een jongere hond kan ook iets krijgen en ons vorige hondje is 17 geworden.Maar we willen eigenlijk een hond van een jaar of 3/4.Maar dat koppie :( Even nadenken en dan in de groep gooien thuis.En om nou om de 5 jaar een ander hondje in huis te halen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:43

Even bellen of de leeftijd wel klopt. 14 en dan nog ter adoptie afstaan, het kan ook een typefoutje zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:47

Ik kan ook alleen maar zeggen om het te doen, Britta. Je hoeft ook niet telkens een oudere hond te adopteren, emotioneel moet het ook leuk blijven, maar als je zo eens ervoor kan zorgen dat een hond niet in het asiel hoeft te sterven: zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:56

Gini schreef:
Ik kan ook alleen maar zeggen om het te doen, Britta. Je hoeft ook niet telkens een oudere hond te adopteren, emotioneel moet het ook leuk blijven, maar als je zo eens ervoor kan zorgen dat een hond niet in het asiel hoeft te sterven: zeker doen!
Zeker omdat deze je niet loslaat, dat zou voor mij de doorslag geven. Was het een situatie van 'oké, leuk hondje, maar laten we nog even verder kijken,' dan snap ik dat je het niet doet, maar als het dier je zo aanspreekt dat ze in je achterhoofd blijft zitten, zou ik ervoor gaan. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:29

Ik zou het zo weer doen, een oudere hond uit her asiel.
Jammer dat mijn vriend zwaar allergisch is voor honden. :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:43

Sherivey schreef:
Ik zou het zo weer doen, een oudere hond uit her asiel.
Jammer dat mijn vriend zwaar allergisch is voor honden. :(

Ik zou het ook doen. We hebben het met katten ook gedaan. Zelfs eentje die geschat werd op nog maar een half jaar verder te leven, maar die heeft nog ongeveer 2 jaar volgemaakt :=.

Afscheid moeten nemen wordt nooit een pretje, maar met van die oudjes heb ik daar minder moeite mee. Dan overheerst het gevoel dat het goed zo is en dat het fijn is dat ik ze nog een tijdje een leuk huisje heb kunnen geven.

Toen mijn jonge kat vlak voor de kerst terug dood op bed lag heb ik de boel bij elkaar geschreeuwd en gehuild en eigenlijk ben ik er nog niet overheen. En daarvan wist ik eigenlijk ook al van te voren dat het zou gebeuren (HCM/hartaandoening).

Ik mis ze allemaal nog op hun eigen manier, maar deze kwam toch stiekem nog als een shock.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:47

Mijn zus en zwager hebben net een hond van 12 uit het asiel gehaald. Eigenaar was overleden. Het is echt geweldig en de voldoening die je terug krijgt van zo'n oudje <3 het lijkt wel echt alsof ie overal extra van geniet en is nog hartstikke fit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:57

maralyn schreef:
Hoe ga je daar nu mee om, als zelfs humor niet meer werkt.

Dit is de tweede keer op rij dit jaar, dat mijn vriend zo negatief is, over alles, dat ik denk "niet weer..."

Suïcidale uitspraken, die echt niet waar gemaakt gaan worden, enkel en alleen omdat hij covid heeft gehad.

Nee, geen ziekenhuis bed legerig, maar wel vocht in zn longen.
Zijn conditie is weg en ik begrijp dat het even tegen zit.
Maar van de rest zit niks tegen.

Hij heeft leuk werk, een prima huis, een goede auto, volgens mij is zijn vriendin best wel okey (vaak stront melig, vrolijk en zonnetje in huis) en echt veel in het huishouden hoeft hij niet te doen.

Dat ik zijn opruimrobot ben, is één. Hij laat vaak van alles slingeren, wat ik dan wel weer opruim. Van post, tot gereedschap midden op de eetkamertafel.
Maar dat negatieve gedoe...

Ik zit zelf helemaal niet zo in elkaar.
En toen ik bij hem kwam, zat hij in een zware dip, maar had wel humor.
Maar momenteel? Is alles donker.

Hulp wil hij niet.
Zelfs "sporten" terwijl hij vroeger een sportman was, hoeft niet te worden geopperd. Dan roept hij, "zie je? Je vind me te dik!"
Zucht, nee. Maar juist bewegen onder toezicht en hulp, kan er voor zorgen dat je je echt beter gaat voelen. Je komt onder de mensen, maakt contacten. Heeft helemaal niks met gewicht te maken.

Maar ook andere dingen.
Zitten wat dingen tegen, direct roepen dat de vakantie niks wordt. Kom zeg, het duurt nog drie weken dat we op vakantie gaan. "Ja, maar ik ben afhankelijk van anderen en het gaat niks worden."

Nee, met die instelling zeker niet.

Maar nee, ik mag niet mee denken, want hij weet het allemaal zo goed.
Prima, dan niet.
En dan ben ik niet meer betrokken.
"Wat wil je eigenlijk nu van me?"
Ja, dat weet hij dan ook weer niet.

Wat moet ik hier nou mee...??

Nu zwijgen we de hele ochtend al, maar gaat hij zeggen dat --ik-- een ochtend humeur heb.
Nee, absoluut niet. Maar ik heb geen zin in dat negatieve gedoe!!!
"Ja, zie je al? Daar gaan we weer...!"
Kom op vriend. Spiegel voor je neus. Jij bent degene die al twee weken ktt is. Niet ik!

Sorry voor mijn lange post.

:knuffel: Deze is voor jou.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:05

fotolijstje schreef:
Hahaha mijn moeder ging mijn haar verven, highlights erin. Was het blijkbaar bleek :') :') ik had dus een gele zebrapad in mijn haar. Eventjes snel verf kopen maar die was ook te licht voor mijn haar -O- zijn de winkels dicht dus morgen pas verf gaan halen. Vandaag en gisteren moeten werken met lelijk haar :')

Echt al jaren geleden zou mijn man ook highlights in mijn haar doen. Spuit de hele inhoud van het flesje in zijn handen en wrijft het vervolgens door mijn hele haar. Ik vroeg hem van schrik wat hij deed. Hij dacht dat het spul zelf highlights zou maken... Moest daarna naar de Hema om een middenbruin te kopen, zodat ik de vlekken kon verdoezelen. Goed bedoeld, maar ik laat de natuur zijn werk wel weer doen. Ben nu - jaren later - weer voorzien van highlights door het zonnetje en daarmee meer dan tevreden. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:13

Oh dat is echt zo typisch iets voor mannen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:13

Maar highlights zijn toch ook gebleekte plukjes haar?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:20

Urbanus schreef:
Maar highlights zijn toch ook gebleekte plukjes haar?

Klopt, maar dan wel plukjes en niet mijn hele hoofd/al mijn haar. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:23

Dat ze hier hele vervelende muziek draaien waarin je alleen boem hoort. Doe dat gewoon even lekker ergens anders