Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Avalanche schreef:Noisy schreef:Wat voor een vogel moet dit geweest zijn?![]()
[ [url=m/q28xcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met een kruissnelheid van 930 k/h is de impact van een vogel 12.500 Newton. En dat geeft idd zo'n deuk.
Noisy schreef:Wat voor een vogel moet dit geweest zijn?![]()
[ [url=m/q28xcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sanet schreef:Avalanche schreef:Met een kruissnelheid van 930 k/h is de impact van een vogel 12.500 Newton. En dat geeft idd zo'n deuk.
Je zou toch verwachten dat met zo’n snelheid de vogel eerder uit elkaar knalt dan dat er zo’n deuk ontstaat.
DuoPenotti schreef:Neem aan dat er toch wel vaker vogels tegen botsen. En dit geen allerdaags gezicht is.
julius_juut schreef:Zorgen dat alle onderdelen van de hand/voet bij elkaar blijven voor later onderzoek misschien? In plaats van over het hele terrein op zoek moeten naar de botjes/nagels whatever?
Leandra schreef:https://wibnet.nl/mens/ongeboren-tweeli ... cAkDWIZaZc
Een meisje dier haar overleden tweelingbroer/zus in haar hersenen meedraagt.
Artikel inclusief foto van de foetus.
Storm schreef:Doet me denken aan een naaktslak. Het is zo groot. Lijkt me dat er weinig ruimte in de hersenen over was voor het levende kindje.
Leandra schreef:https://wibnet.nl/mens/ongeboren-tweeli ... cAkDWIZaZc
Een meisje dier haar overleden tweelingbroer/zus in haar hersenen meedraagt.
Artikel inclusief foto van de foetus.
Luxorvalkje schreef:Een vraag die bij me op kwam en volgens mij niet in het artikel wordt beantwoord: Hoe kom je daar dan achter? Per ongeluk?
Het 'opnemen van de eicel' gebeurt heel vroeg. Kan me niet voorstellen dat je dan al weet dat je een tweeling krijgt. En als het kind daarna ook normaal functioneert heb je niet echt een reden om verder te kijken.
Citaat:In de studie, gepubliceerd in het tijdschrift Neurology, wordt beschreven hoe het meisje vóór de operatie motorische problemen en een vergroot hoofd had.
CT-scans van haar hoofd lieten zien dat haar hersenen waren samengedrukt en dat er een vochtophoping was, veroorzaakt door een aanzienlijke groei in de holten van de hersenen – de zogeheten ventrikels.