Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:53

Ik doe het alleen als ik iets op zoonlief z'n kamer moet doen. Dan geef ik hem een aai over de bol ofzo. Kus kan ik niet bij met een hoogslaper. Hij slaapt heel vast want stofzuig regelmatig als ie slaapt met licht aan. Hij tukt heerlijk verder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:42

Huh? Mijn ouders deden dit ook altijd!
Ik dacht altijd dat alle ouders dit deden... De ouders van een vriendinnetje waar ik wel logeerde toen ik de genoemde leeftijd had deden dit ook.

Niet met z'n tweeën, maar altijd een van de ouders komt dit doen. En bij mij thuis moesten m'n ouders er apart voor naar boven, want die slapen beneden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:50

Verkoopt Bol alleen nog maar E-book via Kobo?

Ik heb een Pocketbook en krijg het gekochte boek met geen mogelijkheid gedownload laat staan op m'n e-reader.. Terwijl ik al vaker daar boeken heb gehaald en toen ging het zonder problemen?
Download is nergens zichtbaar "kan niet openen" maar er staat nergens welke app ik dan nodig heb om het wel te openen..
Uiteindelijk kunnen opslaan in m'n drive maar in de App van Pocketbook laat ie het alsnog niet zien?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:58

Afbeelding

Dit staat in mijn mail als ik een boek koop. Heb je hier iets aan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:14

Mijn Google back up is bijna vol. Nu wil ik dit wel opschonen, maar ik wil zelf bepalen wat ik eruit verwijder. Het gaat dan om foto's.
Hoe kan ik zien wat er in mijn back up staat?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:34

https://Photos.google.com is mijn eerste inschatting. Daarnaast zou ik ook kijken of je er filmpjes op hebt staan. Die gaan veruit het hardst.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:45

Na een aantal jaar op zolder gehangen te hebben blijkt de kledingzak waarin mijn trouwjurk is opgeborgen vergaan te zijn. De stof scheurt kapot als je er naar kijkt, zeg maar :') Ellende is, die zak is roze en alle loskomende vezeltjes dus ook.

Mijn vraag is 2-voudig:
- Hoe krijg ik mijn trouwjurk uit die zak zonder dat ie onder de roze vezels komt te zitten (die er vast niet meer af willen en ik m nogmaals naar de stomerij kan brengen)?
- Waar vind ik een goede kledingzak op formaat trouwjurk die níet na 6 jaar is veranderd in poeder?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:35

Mizora schreef:
https://Photos.google.com is mijn eerste inschatting. Daarnaast zou ik ook kijken of je er filmpjes op hebt staan. Die gaan veruit het hardst.

Is dat dan de back up?
Dus als ik daar foto's uit verwijder zijn ze definitief weg?
En als ik daar een foto niet in vind dan is die foto ook nergens anders meer?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:38

Thanks Urbanus, op de een of andere manier is het me toch gelukt en stond ie plots er op? :')

Wat zuur Indy_Mouse! Als het korreltjes zijn zoals ik voor me heb zijn die inderdaad wel lastig uit je jurk te krijgen, zeker als je veel printjes oid op de jurk hebt. Maar met geduld moet het wel lukken. Ze plakken niet volgens mij maar zijn wel heel klein en gaan overal tussen. Ik zou denk ik toch voor een stomerij gaan :=

-
Ik sta bij de KVK ingeschreven op een melkveebedrijf. Kan ik met dat zelfde nummer ook via YoungOnes aan de slag? Afwassen bij de Efteling ofzo :') of moet er dan alsnog vanalles geregeld worden bij de KvK?

Ben zo druk bezig met werk zoeken maar elke keer als er iets nieuws komt, zijn er 100 nieuwe vragen en ben het een beetje beu om telkens maar in de wachtrij te hangen voor een kleine vraag :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:42

Je kan met hetzelfde nummer ook als ZZP-er andere dingen gaan doen, maar dan moet je nog wel even je activiteitcode aanpassen aan wat je erbij gaat doen.

Zo kwam ik een eenmanszaak die geregistreerd was in coaching, circusact en autodetailing. Eén eenmanszaak. Da's wel een extreme combinatie, maar het kan.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:56

Is het normaal dat je je aan je ouder als 20 plusser moet verantwoorden waar je naar toe gaat of wat er bijvoorbeeld in je tas zit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:05

Bambi1995 schreef:
Is het normaal dat je je aan je ouder als 20 plusser moet verantwoorden waar je naar toe gaat of wat er bijvoorbeeld in je tas zit?

In principe niet maar dat ligt eraan of je nog bij je ouders woont en geld van ze ontvangt. Of dat je een eigen huis hebt, je eigen geld verdient en geen afhankelijkheid in welke vorm dan ook van je ouders hebt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:18

Bij ouders wonend

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:22

Suzanne F. schreef:
Bambi1995 schreef:

In principe niet maar dat ligt eraan of je nog bij je ouders woont en geld van ze ontvangt. Of dat je een eigen huis hebt, je eigen geld verdient en geen afhankelijkheid in welke vorm dan ook van je ouders hebt.

In principe niet? Nee, gewoon niet. Echt niet. Je bent volwassen voor de wet.
Mijn thuis wonende dochter van 23 ga ik echt niet controleren. Geen haar op mijn hoofd die daar over denkt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:35

Waar je naar toe gaat vind ik een normale vraag, net als hoelaat ben je thuis.

Je tas controleren absoluut niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:36

Verantwoorden is een groot woord, maar ja - thuiswonend... Het is hun huis. Het is niet alsof je huurt. Moeilijk onderwerp.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:37

Waar je naartoe gaat vind ik een heel normale vraag, maar wat er in je tas zit is is privé.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:39

Urbanus schreef:
Waar je naartoe gaat vind ik een heel normale vraag, maar wat er in je tas zit is is privé.

Als vraag wel, maar niet ter controle. En ook niet de vraag hoe laat je thuis bent.
Ik vraag wel altijd of ze thuis eet, maar dat is een puur praktische overweging.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:42

De vraag hoe laat je thuis bent vind ik ook heel normaal als je thuis woont.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:43

Bambi1995 schreef:
Bij ouders wonend

Bij ouders wonend vind ik het wel anders. Betaal je kostgeld of mee aan de boodschappen?
Ik kan me voorstellen dat ouders bijvoorbeeld niet blij worden als ze in jouw onderhoud voorzien en jezelf hele dure dingen gaat lopen shoppen. Lastige kwestie zo.
In een huishouden houd je rekening met elkaar dus waar je naar toe gaat lijkt me een legitieme vraag.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:46

Ik (24) woon ook nog thuis en vind het niet meer dan normaal om te mede te delen waar ik naar toe ga eigenlijk. Dat hoeft echt niet in geuren en kleuren, maar zowel ik als mijn broertje (21) laten altijd wel even weten waar we naar toe gaan, hoe laat we ongeveer thuis zijn, enzovoorts. Dat is verder altijd goed en meer vanuit praktisch oogpunt (wel/niet thuis eten) en ook een stukje veiligheid, bijvoorbeeld als ik aangeef rond 20:00 terug te zullen zijn en ik ben er om 23:00 uur nog niet. Dan krijg ik vaak wel even een appje of bellen ze even of alles goed gaat.

Wat betreft wat er in je tas zit heb ik een hele open verstandhouding met mijn ouders, dus als ze de behoefte zouden hebben dat te willen weten dan mag dat, maar ze hebben daar nog nooit een reden toe gehad. Ik kan me echter wel voorstellen dat je bepaalde dingen privé zou willen houden, dan vind ik dat dat op een bepaalde leeftijd ook moet kunnen. Dat is denk ik vergelijkbaar met dat ze niet in je nachtkastje gaan snuffelen of je post open gaan maken.

Kan je het niet bespreekbaar maken met je ouders? Wat is de reden dat ze willen weten wat er in je tas zit of waar je naar toe gaat? Misschien is het voor hen ook een stukje loslaten wat ze wat lastiger vinden? Ik merk dat mijn ouders het juist fijn vinden om over dit soort dingen te praten zodat we een manier kunnen vinden die voor ons beide oké is. Ik ga nu bijvoorbeeld bijna uit huis en ze vinden het best lastig hoe ze zich daarin op moeten stellen, dus dan hebben we het daarover. Wat vinden zij fijn/belangrijk en wat vind ik fijn/belangrijk. Ik snap dat dat wat lastiger kan zijn als de spanningen wat hoog oplopen, maar ik zou het altijd proberen bespreekbaar te maken. Ouders zijn net mensen. :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:47

Bambi1995 schreef:

Je bent 27??
Nee dat is echt niet normaal. Mijn ene dochter heeft tot 28 thuis gewoond en echt dat ik haar niet vroeg verantwoording af te leggen. Mijn andere dochter heeft van haar 33e tot haar 36 tijdelijk weer hier gewoond omdat haar nieuwbouwhuis nog niet klaar was. Ze mochten hun eigen gang gaan, maar dienden zich wel aan de huisregels te houden. En natuurlijk hadden wij gesprekken als: wat ga je doen vandaag en met wie heb je afgesproken? Maar dat vragen ze aan mij ook, lijkt me niet heel gek. Tassencontrole vind ik idioot.
Maar goed, weet niet wat en of er wat is voorgevallen dat ze menen je te moeten controleren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:50

Suzanne F. schreef:
Bambi1995 schreef:
Bij ouders wonend

Bij ouders wonend vind ik het wel anders. Betaal je kostgeld of mee aan de boodschappen?
Ik kan me voorstellen dat ouders bijvoorbeeld niet blij worden als ze in jouw onderhoud voorzien en jezelf hele dure dingen gaat lopen shoppen. Lastige kwestie zo.
In een huishouden houd je rekening met elkaar dus waar je naar toe gaat lijkt me een legitieme vraag.

Hoe een volwassen kind zijn of haar geld besteed is niet aan de ouders om daar over te beslissen.
Een kind/jong volwassenen moet de ruimte hebben om fouten te maken. Bijvoorbeeld Een hele dure jas kopen en helaas pindakaas, geen geld meer over voor nieuw ondergoed. Beter budgetteren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:51

Urbanus schreef:
De vraag hoe laat je thuis bent vind ik ook heel normaal als je thuis woont.

Voor een volwassen kind? Ik niet. En zo heeft iedereen een ander referentie kader.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:52

Waar je heen gaat vind ik nog wel redelijk normaal en wanneer je thuis komt ook. Maar in je tas kijken vind ik vervelend.

Ik zou eens goed in gesprek gaan en/of misschien is het wel eens tijd om uit huis te gaan. :)