Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Ik zou me gewoon laten testen voordat je naar je ouders gaat. Wanneer ze beiden al een booster hebben gehad, zou ik me er ook niet druk om maken.
Sizzle schreef:Vayo schreef:Ik denk dat je niet voor een ander in kunt vullen wat erg is en ook geen onderscheid kunt maken in wat erger is. Ik hoop alleen wel dat we oog blijven houden voor elkaar op een positieve manier. Dat we elkaar niet veroordelen als iemand het op een andere manier doet dan een ander of de regeltjes eens een keer niet volgt of soepeler omgaat met de regels. Ik volg weinig nieuws meer en ik houd me niet bezig met wat een ander doet qua regels opvolgen of niet.
Shadow, jij mag vinden dat andere overdrijven, ik vind jou veroordelend naar mensen die niet in jouw plaatje passen.
Je mag het gemist hebben, maar NL bestaat al een tujdje niet meer enkel uit introverte oerhollanders.
De horeca is daadwerkelijk voor veel mensen een deel van hun wekelijkse of zelfs dagelijkse ritme.
bigone schreef:Dat kun jij kinderachtig vinden 996981 maar wanneer jij sneren uitdeelt over het plaatsen van opmerkingen zonder bron moet je ook maar kunnen incasseren en even in de spiegel kijken. Beetje hypocriet of niet?
Natrappen ben je goed in maar wanneer je er zelf op word aangesproken de vermoorde onschuld spelen met nog een sneer is zeker netjes.
Daarnaast is door Monique en mij al enkele keren een heel duidelijke animatie gedeeld wat boosters doen en waarom ze wel werken dus misschien de linken eens bekijken, heel leerzaam .
Dinopino schreef:Dan doe je toch alles wat je hebt kunnen doen, en ga gewoon een gezellige kerst vieren. Laat corona een keer niet het onderwerp zijn.
robert45 schreef:Sunnda schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom er niet vol wordt ingezet op 50+ en risicopatienten.
Hen op slimme momenten vaccineren (net als de griepprik voor de winter) en dan flexibele beperkingen.
Je mag een afspraak maken maar in Groningen zit alles vol je kan kop rond de jaarwisseling komen. Wanneer je langs de priklocatie rijdt dan staat er anderhalve auto en loopt er geen hond. Het is niet te filmen dit. Het lijkt wel alsof ze dit zolang mogelijk in stand willen houden. Ze stoppen hier om 16:30 met prikken. Leuk voor al die ondernemers die naar de knoppen gaan.
Douce schreef:bigone schreef:Dat kun jij kinderachtig vinden 996981 maar wanneer jij sneren uitdeelt over het plaatsen van opmerkingen zonder bron moet je ook maar kunnen incasseren en even in de spiegel kijken. Beetje hypocriet of niet?
Natrappen ben je goed in maar wanneer je er zelf op word aangesproken de vermoorde onschuld spelen met nog een sneer is zeker netjes.
Daarnaast is door Monique en mij al enkele keren een heel duidelijke animatie gedeeld wat boosters doen en waarom ze wel werken dus misschien de linken eens bekijken, heel leerzaam .
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik bij jouw berichten ook vaak bronvermeldingen mis.Ze laten vaak de donkerdere kant van alle scenario's zien en ook daarbij is een bron wel fijn.
In het algemeen.. Tja, ik zit zelf ook te overwegen om naar België te gaan om nog een keer uiteten te gaan. Als ik me daar gewoon aan de geldende regels houdt, wat is daar dan asociaal aan?
Sizzle schreef:Shadow, jij mag vinden dat andere overdrijven, ik vind jou veroordelend naar mensen die niet in jouw plaatje passen.
Citaat:Je mag het gemist hebben, maar NL bestaat al een tujdje niet meer enkel uit introverte oerhollanders.
Citaat:De horeca is daadwerkelijk voor veel mensen een deel van hun wekelijkse of zelfs dagelijkse ritme.
Sizzle schreef:Mijn broer gaat graag af en toe naar bijv. een pannenkoekrestaurant alleen. Nu deed hij recent aan pannekoek drive-in, maar dat is echt werkelijk op geen enkele manier een vervanging. De muren komen inmiddels nu dusdanig op hem af dat hij uit pure wanhoop overweegt zijn prachtige flat voor een huis met tuin in te wisselen terwijl hij de pest heeft aan tuinieren en ook niet van schoonmaken houdt. Deze flat was juist gericht gekozen omdat het op steenworp van zijn werk is (nu al 2 jaar thuis) en omdat het barriere vrij is (er is een vrij grote kans dat hij invalide raakt).
Sizzle schreef:Shadow, volgens mij heeft niemand gezegt dat verenigingen niet net zo belangrijk zijn, dat vul je zelf in.
Citaat:De (voetbal, tennis, vul in) vereniging en met name de kantine is enorm belangrijk juist.
Citaat:Jij vind de horeca overschat, punt.
Citaat:Mensen moeten maar gewoon hun ritme aanpassen, echt?
Citaat:De sociale controle is zelfs dusdanig groot dat het direct zou opvallen als zo‘n stamgast mist.
In Amsterdam heb je dat ook heel sterk dat mensen bij wijze met baby aan de tiet en al meermaals per week naar hun stamgelegenheid gaan.
karuna schreef:Hier alles dicht, Nederland rent massaal de grens over want daar is alles open. Gevolg mogelijk nederlanders niet meer welkom over de grens. Beide grenslanden denken daar serieus over na kennelijk. Lees de link maar, mijn samenvatting is heel kort.
karuna schreef:https://nos.nl/l/2410287
Je kunt nog naar België om te eten maar voor hoelang nog kennelijk loopt het in onze buurlanden zo uit de hand bijna dat het misschien domweg verboden gaat worden. Dan is het massaal de grens over rennen om te winkelen kennelijk echt teveel geweest
Shadow0 schreef:Maar wist je dat er ook andere verenigingen zijn? Geen sportverenigingen dus? Niemand noemt ze. Ik kom er nooit iets over tegen. Het lijkt vrijwel niemand hier te interesseren hoe het daarmee gaat.
Winged schreef:Ik vis deze er even uit. Ik werk bij een gemeente en juist voor deze groepen is heel veel gedaan mbt financiele compensatie. Aan de ene kant om te zorgen dat ze kunnen blijven bestaan: een vereniging is niet gratis.
Shadow0 schreef:Maar het ging niet om stamgelegenheden. (Dat probleem zie ik namelijk wel degelijk!) Het gaat erom dat er steeds ter plekke een nieuw gevoelig verhaal verzonnen wordt en er vervolgens gedaan wordt alsof dat voor iedereen geldt in alle horeca. En dat is quatsch.
Shadow0 schreef:Sommige dingen hakken er best in, maar andere dingen vallen gewoon wel mee.