Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:39

Ik moet ze hebben voor mn werk. €15 voor 10 vind ik nog steeds een poot uitdraaien hoor, maar het zal niet anders zijn...
Als ik bij elke klant een nieuwe pak (deed ik voorheen niet) gebruik ik er 4/5/6/7 per dag....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:42

LadyMadonna schreef:
Ik moet ze hebben voor mn werk. €15 voor 10 vind ik nog steeds een poot uitdraaien hoor, maar het zal niet anders zijn...
Als ik bij elke klant een nieuwe pak (deed ik voorheen niet) gebruik ik er 4/5/6/7 per dag....

Ik zou dit dan doorberekenen aan de klanten. Maar je weet ook niet welke sites betrouwbaar zijn.
Dus het is moeilijk. Ik hoop echt dat je snel weer open mag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:46

purny schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik zou dit dan doorberekenen aan de klanten. Maar je weet ook niet welke sites betrouwbaar zijn.
Dus het is moeilijk. Ik hoop echt dat je snel weer open mag.

Dit is dus best wel hét probleem.

Je weet niet welke maskers nou echt voldoen aan de richtlijnen en welke er alleen zo uit zien, maar toch behoorlijk nep zijn..

De 3M maskers waarvan 100% zeker is wat hun werking is, zijn nog maar zeer moeilijk te verkrijgen en schreeuwd duur.

Ik zit al weken er tegen aan te hikken of ik wel of niet wat ga bestellen.

Vind het een klap geld voor misschien helemaal niets.

Maar als eenmaal bekend wordt dat maskers in het ov verplicht gaan worden...

Dan is er helemaal nergens meer een masker te verkrijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:59

Ik heb toevallig een fancy new york print maskertje besteld. Maar dat was gewoon om een doel te steunen en omdat ik hem leuk vond

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:00

Gewoon zorgen dat je 1 masker hebt. Het liefst met ventiel zodat je goed kunt blijven ademen. Dan voldoe je in ieder geval aan de verplichting.

Voor rest vind ik maar onzin, jeetje om heel bevolking een masker te laten dragen vanwege een griepje. Ze kunnen veel beter de oudere en zwakkere mensen zo masker laten dragen zodat de rest door kan blijven gaan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:07

Ok, ik werd net even heel verdrietig. Herdenkingsdag, klein handje vol bij elkaar... ;( Juist iets om met elkaar met elkaar te herdenken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:08

mvdende schreef:
verootjoo schreef:
Alleen als je dicht in aanraking komt met besmette mensen moet je zo’n fpp masker hebben. Verder voldoen zelfgemaakte mondkapjes ook best. Als je er goed mee om gaat

Als het verplicht gaat worden in bijvoorbeeld het ov, dan draag ik natuurlijk wel een masker. Maar dan wel omdat het verplicht is, niet om mezelf te beschermen. Hoogstens om te voorkomen dat ik iemand zou aansteken.

Ik vraag me echt heel erg af of het inderdaad geen schijnveiligheid is.

Stel ik draag zn simpel masker als bij QBEAUTY vandaan. Na een tijdje is dat masker in ieder geval van binnen doorweekt met mijn ademvocht.

Ik zet hem af omdat ik een broodje haal op het station, zit met mijn handen in het natte masker te graaien.

Voordat ik de volgende trein in ga, zet ik het masker weer op.

Ondertussen heb ik met mijn vieze handen al een keer het liftknopje ingedrukt enz....

Daarom zeg ik dus bij goed gebruik. Hoe je een mondkapje moet gebruiken heb ik al een paar keer aangegeven.

Goed gebruik:
- 1 mondkapje max 3 uur gebruiken
- in die tussentijd NIET met je handen aan het kapje zitten, en dus NIET je kapje steeds afzetten, of nog erger; onder je kin hangen.
- Als je toch dringend tussendoor je kapje af moet doen ervoor en erna je handen grondig wassen en je kapje op een papieren handdoekje oid leggen.

Zoals jij het beschrijft mag je een mondkapje echt niet gebruiken.

Blussem schreef:
Gewoon zorgen dat je 1 masker hebt. Het liefst met ventiel zodat je goed kunt blijven ademen. Dan voldoe je in ieder geval aan de verplichting.

Voor rest vind ik maar onzin, jeetje om heel bevolking een masker te laten dragen vanwege een griepje. Ze kunnen veel beter de oudere en zwakkere mensen zo masker laten dragen zodat de rest door kan blijven gaan.

Griepje? In welke wereld leef jij? :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:17

En dit bovenste bedoel ik dus met het gebruik van mondkapjes. Dan kan je het dus beter niet gebruiken!

Bij werk is het natuurlijk wel wat anders. Daar kunnen we ze dus beter gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:23

Blussem schreef:

Als een mondmasker er voor kan zorgen dat ik wel naar mijn werk mag, heel graag. Liever gister als vandaag. En ik ga op jouw andere woorden niet in.. kost me teveel energie

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:23

verootjoo schreef:

Onder een heel grote steen :j Bij mij is ze ze inmiddels beter thuis in mijn foeilijst :')

Rytir schreef:
Ok, ik werd net even heel verdrietig. Herdenkingsdag, klein handje vol bij elkaar... ;( Juist iets om met elkaar met elkaar te herdenken.

Ja, vind ik ook heel naar.... Juist nu met 75 jaar. En dan hoor je de leeftijden van mensen namens wie een krans wordt gelegd en vraag je je af of dit hun laatste herdenking is... En dat die dan zo moest gaan...
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 04-05-20 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:24

lenaa_tje schreef:
En dit bovenste bedoel ik dus met het gebruik van mondkapjes. Dan kan je het dus beter niet gebruiken!

Bij werk is het natuurlijk wel wat anders. Daar kunnen we ze dus beter gebruiken.

Van mij hoeft het inderdaad ook niet. Is gevaarlijker dan niet dragen is mijn mening.

Maar als het straks moet, moet het. Dan alleen (Voor mij) de vraag: Welke? En uitwasbaar of wegwerp....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:27

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:

Van mij hoeft het inderdaad ook niet. Is gevaarlijker dan niet dragen is mijn mening.

Maar als het straks moet, moet het. Dan alleen (Voor mij) de vraag: Welke? En uitwasbaar of wegwerp....

Maar jij en ik verschillen wel van mening over de mondkapjes.

Ik denk dat het zo voor extra besmettingen zorgt en dat zou ik heel erg vinden. Het is geen redmiddel van de 1,5 meter afstand. Een broodje eten lijkt mij op straat ook geen pure noodzaak.
Ik ben blij als we weer meer dingen mogen maar dan nog zorgt een mondkapje er niet voor dat alles weer direct gewoon is.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:37

Tancreda4 schreef:
verootjoo schreef:

Onder een heel grote steen :j Bij mij is ze ze inmiddels beter thuis in mijn foeilijst :')

Rytir schreef:

Ja, vind ik ook heel naar.... Juist nu met 75 jaar. En dan hoor je de leeftijden van mensen namens wie een krans wordt gelegd en vraag je je af of dit hun laatste herdenking is... En dat die dan zo moest gaan...

Ja en dan gaat het namens hen, vollop risicogroep maar waarom dan geen uitzondering? Koningshuis op desnoods 20 meter afstand zodat zij een krans kunnen leggen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:38

Het was een mooie herdenking!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:43

Ik vond het wel pittig hoor. In m'n eentje op straat, radio 1 in mijn oortjes, maar die uitgedaan voor de lokale taptoe-canon.
Hield het net soort van droog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:54

Ik kijk altijd de herdenking op de Waalsdorpervlakte

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:55

Ik vond het wel een bizar beeld, de zo goed als lege Dam net.
Toch jammer dat mijn buren hier niet het fatsoen kunnen opbrengen hun kinderen ook stil te laten zijn. Er werd echt gegild en geschreeuwd tijdens het spelen, echt niet normaal....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:56

Ik heb vanmiddag samen met de wethouder en veteraan namens de joodse gemeenschap Raalte de kransen gelegd..
Het was een hele rare middag beetje onwezenlijk en best triest..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:58

Danseresje schreef:
Toch jammer dat mijn buren hier niet het fatsoen kunnen opbrengen hun kinderen ook stil te laten zijn. Er werd echt gegild en geschreeuwd tijdens het spelen, echt niet normaal....

Ik moest als klein meisje echt 2 minuten stil zijn. Weet het nog precies. Op deze tijd ben ik ook echt stil, hoe moeilijk het ook is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

LadyMadonna schreef:

Waarom zou je bij iedere klant een nieuw mondmasker nodig hebben? Zeker aangezien er ook nog plexiglas tussen zit.

Blussem schreef:

Dit is dus een goede reden voor mij om tnt tegen het invoeren van verplicht mondmasker dragen te zijn.
In gedachten zie ik mensen dag na dag hetzelfde mondmasker gebruiken en betasten zonder desinfectie.

Danseresje schreef:

Ach, hier scheurde een kudde motoren op volle snelheid (en geluid) over de dijk. Snap niet waarom het zo snel moest, want voor de twee minuten thuis zijn ging toch al niet meer lukken.

Wat een eer Echwel!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:02

Wij zaten binnen en hoorde ineens iemand trompetteren. Gelijk buiten gaan luisteren. Kreeg daar meer kippenvel van als van normaal op tv. Zo gaaf dat mensen het gedaan hebben.
Mondkapjes. Tja ik zie mezelf er nog niet mee lopen, wordt al benauwd als ik bijvoorbeeld in de winter een sjaal voor mijn mond heb. Ik kan er heel slecht tegen om niet vrij te kunnen ademen. Dus heel eerlijk hoop ik niet dat ze verplicht worden. In bepaalde beroepen snap ik het absoluut, maar zo’n beroep heb ik niet. Dus ik hoop niet dat het hoeft straks.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:04

mvdende schreef:
Mondkapjes zijn bijna nergens meer te krijgen, als ze nog bestelbaar zijn, betaal je zo €20 voor één mondkapje. Wegwerp...

Belachelijke prijs.

Ik ga kijken of ik iets op Ali kan bestellen, zn stoffen die uitwasbaar is. Daar zijn ze volgens mij nog redelijk geprijsd.

Bij Conrad zijn de veilige te bestellen, 10 stuks voor 44 euro.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:06

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:11

Je hebt 65 euro betaald voor een pak met 50 mondkapjes? :wow:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:13

Blussem schreef:

Eh, wat zei onze Willem-Alexander zojuist ook weer?

Niet wegkijken, niet goedpraten, niet uitsluiten en niet normaal maken wat niet normaal is.

Covid-19 is helaas geen 'griepje', maar zou kunnen uitgroeien tot de moordenaar die ons in 1918 teisterde - twintig miljoen doden.
En als vrouw van bijna 60 mag je mij tot de ouderen rekenen, maar ik vertik het pertinent dat ik for some reason or the other mij wel aan maatregelen moet onderwerpen die niet gelden voor andere mensen boven de 18.
(Denk ook even aan discussies over in hoeverre de kinderen, die God zij dank gespaard worden door deze moordenaar, het virus kunnen overdragen.)