Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:04

Hier halen we 1 a 2x per week boodschappen. Mijn man gaat alleen, blijft zoveel mogelijk bij mensen uit de buurt ('Ik word gewoon mensenschuw, krijg smetvrees en OCD in de supermarkt' :') ) en thuis direct handen wassen etc.
Wij zijn ook met zijn vieren, je ontkomt er niet aan om regelmatig naar de supermarkt te gaan helaas.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:04

Bezorgen is hier helemaal volgeboekt voor de komende maand... Wij proberen boodschappen doen te beperken tot eens in de 14 dagen en dan op een tijdstip dat het niet zo druk is. We doen nu week 1 zoveel mogelijk vers eten en gerechten maken die ingevroren kunnen worden en in week 2 eten we dan met name zelfgemaakte gerechten die we ingevroren hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:05

Heb het ook niet ruim hoor, maar wel het geluk dat ik een moestuin heb. En zaden en spullen ervoor via mijn oom bestelt die het machtig vind dat zijn nichtje ook een moestuin heeft. Dus verbouw veel mijn eigen eten met dat ik 2 tafelmodel vriezers en grote koel/vries combi heb staan. Eet daarbij nog steeds van mijn eigen verbouwde aardappelen van vorig jaar. :o

Online bestellen komen vaak extra kosten bij en nadeel je heb geen koopjes. En dan kom je niet ver met 5 euro per week als boodschappen geld. :') Gelukkig nog maar 4100 euro ruim terug betalen belastingdienst. :')

Mocht ik brood nodig zijn bak ik zelf nu wel.

Woon alleen en met chronische bronchitis, chronische bijholte ontsteking, hyper gevoelig voor luchtweg infectie. Hierdoor eigenlijk altijd standaard kortademig, maar op het moment wel aan het verhuizen van moestuin (van helemaal achteraan naar bijna vooraan met oog op de toekomst dat het alleen maar slechter kan worden). Zal vast wel fit zijn als ik nagaat dat ik op het moment tussen de 12 000 tot 13 000 stappen per dag doe op het moment met verhuizen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:05

Cer schreef:
.... dan ben je toch wel erg veilig denk ik?

Mwah...
Je raakt zonder dat je het bewust doet erg veel potentieel besmette oppervlakken aan. Je gaat naar binnen en wast dáár je handen. En alles ertussen? De deurkruk van de auto, het stuur. Daarna je voordeur, lichtknopjes etc.
En kontant geld???? IEEEEUUWWWW!!!

Het is helemaal niet zo makkelijk om boodschappen te doens, tanken et al zonder een ´vuil´ opppervlak buiten aan te raken en dan in je huis.
Het is zo´n routine, zo normaal veel dingen.

Als je écht veilig wil zijn is het vreselijk moeilijk. Ga je één ker per week* de deur uit en combineer je de boodschappen/dingen die je moét doen. Met weggooi-handschoentjes! Denk je na over je ´stappen´. De handschoentjes doe je uit vóór je de huisdeur aanraakt etc.

* het gezonde van versproducten is érg relatief in het lícht van dit virus. Het is veel gezonder dat niet op te pikken dan eens wat minder verse groente of niet wandelen.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:06

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:07

Momo94 schreef:
Iemand enig idee hoe het in belgië zit met dierenartsen en dierenwinkels?

Dierenartsen idd enkel voor spoed en euthanasie.

Winkels waar ze dierenvoeding verkopen zoals Horta bijv, blijven open. Althans hier in de regio.
Geen idee hoe het zit met aveve, daar kan ik op hun site niks vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:07

tienus63 schreef:
Bij onze apotheek ben je eigenlijk niet meer welkom, maar als je er moet zijn, verplichte route, eenrichtingsverkeer, maximaal 3 klanten in de ruimte en alleen de buitenste balies open.

Leuk dat, maar ik heb bv nog geen bericht gekregen van de apotheek dat ze omgaan naar bezorging. (Sterker nog, ik heb een mail dat de apotheek aangepaste openingstijden heeft en een andere mail daarna van het hoofdkantoor waarin staat dat het niet zo is.)

Handig dat. Bellen wordt ook niet op prijs gesteld... maar maak het dan niet zo moeilijk. Als je mensen uit je apotheek wilt houden, zorg dan dat dat goed geregeld is, met duidelijke informatie en een duidelijk plan. Nu moet iedereen het zelf verzinnen maar zonder een idee wat de apotheek kan of wil.

(Idem voor de supermarkten. Verzin een strategie.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:09

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Mwah...
Je raakt zonder dat je het bewust doet erg veel potentieel besmette oppervlakken aan. Je gaat naar binnen en wast dáár je handen. En alles ertussen? De deurkruk van de auto, het stuur. Daarna je voordeur, lichtknopjes etc.

Het is helemaal niet zo makkelijk om boodschappen te doens, tanken et al zonder een ´vuil´ opppervlak buiten aan te raken en dan in je huis.

Als je écht veilig wil zijn is het vreselijk moeilijk. Ga je één ker per week* de deur uit en combineer je de boodschappen/dingen die je moét doen. Met weggooi-handschoentjes! Denk je na over je ´stappen´. De handschoentjes doe je uit vóór je de huisdeur aanraakt etc.

* het gezonde van versproducten is érg relatief in het lícht van dit virus. Het is veel gezonder dat niet op te pikken dan eens wat minder verse groente of niet wandelen.

Eens :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:10

Ik gebruik geen handschoentjes enzo.
Voor mezelf intresseerd het me geen reet. Als ik het krijg dan krijg ik het.
Wel wil ik het risico voor anderen beperken ik bezoek mijn familie niet en mijn schoonfamilie idem.
Als ik ook naar geringe klachten heb dan wordt het online bestellen. Ik heb voor een week aan voedsel in blik in huis voor als ik ziek zou worden en dat lijkt me dan prima te doen om te bestellen. Dan hoef ik er niet uit. Verder mijd ik alle contact nu al. Op het boodschappen doen 2 x per week na.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 23-03-20 12:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:10

sureido schreef:
Toch grappig hoe sommigen weten hoe druk het overal was (dus je bent dan zelf ook de deur uit geweest?) en dan ook nog overal in Nederland bij elke bouwmarkt en bos en strand geweest. Jullie hebben het druk gehad gisteren en zaterdag of niet? :D

Nee, ik weet het alleen van wat ik heb gezien in het nieuws. Op FB volg ik niets over dit onderwerp, enkel dit en wat andere topics op bokt.

Ik zag hier, op de Utrechtse Heuvelrug, dat het bij de hoofdingangen van de bossen erg druk was. Zelf ken ik het bos goed, dus ik kan makkelijk drukke plekken vermijden als ik met de hond loop. Dat deed ik sowieso al, maar ik snap dat mensen die het bos niet kennen naar de hoofdingang gaan en de wandelroutes kiezen.

Ik ben expres ook niet mijn boodschappen gedaan. Dat heb ik vanmorgen gedaan om 10 uur. Was toen super rustig in de winkel. Maar ik merk wel dat je eigenlijk niet 1,5 meter afstand kan houden. Als je een ander persoon passeert in de gangen van de AH dan is de afstand al minder.

Ik ben benieuwd wat er aangescherpt wordt. Als het goed is horen we eind van de dag weer meer. Ik verwacht wel een sterker optreden naar het "samenscholen" van mensen. Politie of handhavers zouden zo'n grote groep als op het stand gewoon weg moeten sturen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:12

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:14

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Mwah...

Ja dat had ik allemaal al bedacht inderdaad... En dan eigenlijk ook nog de producten die je hebt gekocht, die zou je ook moeten afnemen. Veel mensen pakken iets op in de winkel en zetten het weer terug. Dat gebeurd met flesjes shampoo maar natuurlijk ook met de verse tomaten. Als je er over nadenkt wordt het allemaal wel heel ingewikkeld.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:14

Momo94 schreef:
Ik zie dat je in duitsland woont? Hoe is het daar dan geregeld met de dierenwinkels?

Want als er een lockdown komt, denk ik niet dat pakketjes door bezorgd blijven worden.

Op het moment zijn alleen de noodzakelijke winkels nog open en ik keek net op de website van een van de grootste dierenwinkel-ketens en zij hebben op de website staan dat ze nu nog open zijn. Als je online bestelt, is je pakketje wel langer onderweg door drukte bij de webshop. Maar wij zijn niet in lockdown ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:15

Loretta schreef:
Marcella schreef:
Gewoon geen boodschappen doen. Ben ook heel blij voorlopig nog niks ech nodig te hebben. :o

Online boodschappen doen is ook ene optie. Alleen moet je daarvoor wel vooruit plannen.

En er moet een supermarkt zijn die bezorgd. Als je op het platteland woont, is het bezorgen van boodschappen helemaal niet vanzelfsprekend :n

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:17

Nou zelfs hier bij jumbo laten klaarzetten 1ste moment 1 april
Nou heb ik niet gehamsterd dus echt wel wat nodig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:18

Waar ik woon wordt er ook niet bezorgd.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:20

Neonlight schreef:
Waar ik woon wordt er ook niet bezorgd.

Hier hetzelfde. Alle collect&go punten zijn dicht en bezorgen deden ze nooit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:21

Afbeelding
Plus kom ik niet op de website.
Vomar bezorgd hier niet.

En eigenlijk vind ik dit voor de oudere, mensen die niet goed te been zijn best erg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:22

Hier bezorgt alleen de ah maar die zit vol tot 6 april en daarna kan je nog niks kiezen. Geen optie dus. Picnic heb je hier niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:22

Ah komt hier niet, is te ver weg

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:23

Dat bedoel ik Kiki moet al mijn man sturen om.op te halen die wil ik ook zo min mogelijk buiten hebben.
En dan afhaal niet mogelijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:23

En toch he, het is toch best een kloterige, vooral natte, winderige donkere winter geweest al die maanden. Echt geen lol aan! Snap echt wel dat mensen nu het zo mooi weer is een frisse neus willen halen. Je zal maar op een bovenwoning wonen nu :oo
Dan nog moet je natuurlijk niet zo gaan samen hangen met z’n allen en beter bij een park waar de bloesems nu zo mooi bloeien maar even door rijden als het er zo druk is en ook niet in de rij gaan staan bij een vis kar op de boulevard maar een wandeling met z’n 2 en genoeg afstand houden moet toch kunnen!? Er staat een lekkere harde frisse wind.

Ik heb ook makkelijk kletsen met dat iedereen moet thuis blijven, ik woon buiten, heb een groot erf, 7 paarden staan en al mijn bezigheden die daarbij horen dus verveel me niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:25

Popstra schreef:
En toch he, het is toch best een kloterige, vooral natte, winderige donkere winter geweest al die maanden. Echt geen lol aan! Snap echt wel dat mensen nu het zo mooi weer is een frisse neus willen halen. Je zal maar op een bovenwoning wonen nu :oo
Dan nog moet je natuurlijk niet zo gaan samen hangen met z’n allen en beter bij een park waar de bloesems nu zo mooi bloeien maar even door rijden als het er zo druk is en ook niet in de rij gaan staan bij een vis kar op de boulevard maar een wandeling met z’n 2 en genoeg afstand houden moet toch kunnen!? Er staat een lekkere harde frisse wind.

Ik heb ook makkelijk kletsen met dat iedereen moet thuis blijven, ik woon buiten, heb een groot erf, 7 paarden staan en al mijn bezigheden die daarbij horen dus verveel me niks.

Ik zit idd op een flatje. Vier hoog met twee kleine balkons. Heb mijn balkonset net verhuist naar het balkon met zon (in de zomer zit ik alleen op mijn schaduwbalkon want het wordt hier makkelijk 35 graden binnen) en ik ga vanaf nu lekker minstens een uurtje per dag met mijn porem in de zon zitten. Dat is ook genieten van de buitenlucht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:27

Popstra schreef:

Hier heb je zeker een punt, niet iedereen heeft een paard waarbij ze alle dagen (oke door weer en wind) buiten bij zijn.
Ben blij dat ik doe mogelijkheid wel hebt.
Hier ook alleen een klein balkon, oke wel met een super uitzicht hihi.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:27

Afbeelding