Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:In die gevallen is het afhankelijk van de situatie. Als er genoeg plek is ga ik er niet staan, maar als er verder geen plek vrij is en het is een officiële parkeerplek, dan zet ik 'm er ook neer. Uiteindelijk zal de gemeente hier iets mee moeten.
Ineke2 schreef:Bewust iets blokkeren is aso, helemaal als het ook niet mag. Die situaties heb je ook. Een paar jaar geleden had ik netjes in een parkeervak geparkeerd en blijkbaar waren de lege vakken op. Toen er iemand besloot dat dwars voor mijn auto parkeren wel een goed idee was.
Politie gebeld en die wagen is weggesleept. Meest vervelende vond ik nog dat ik op die dag dringend weg moest ( op vakantie met paard en de paardentaxi ) en door dit alles natuurlijk helemaal gestrest en laat aankwam.
luuntje schreef:Ineke dat is wel heel vervelend.
Zoals bij Karuna in de straat zijn het legale vakken. Dat is toch anders.
Ik zag net een 70+ (denk ik de leeftijd) vrouw haar fiets op een invalideparkeerplaats zetten.
Hoe niet slim ben je dan.
karuna schreef:Als je een tuinpoort ziet die je volledig blokkeert als je parkeert waardoor er hoe dan ook niemand meer uit kan tenzij deze over de gemeentestruiken klimt, ook toe voet lukt dat niet, dan kun je weten dat je niet handig staat. Als je een oprit ziet waar een auto staat geparkeert en je parkeert dan in het vak ervoor. Kun je weten dat je iemand hindert. Kwestie van kijken en waarnemen.
LoveBodin schreef:Wat vinden jullie dan van deze situatie?
Straat met geen parkeervakken, maar vooraan en achteraan de straat losse parkeervakken (dus niet fileparkeren). Er mag niet op de stoep geparkeerd worden, dus er wordt in de straat aan één kant langs de straat geparkeerd en aan de andere kant wel gewoon op de stoep (want de gemeente controleert toch nooit), waardoor je elkaar niet kan passeren en een vrachtwagen de hele weg dus blokkeert (en er soms niet eens normaal langs kan).
Nu zijn er mensen die één van die parkeervakken permanent blokkeren met een aanhangertje. Dat anhangertje is een stuk smaller dan het vak, maar je kan natuurlijk geen auto erbij zetten. Zet je je auto wat over de streep (want de vakken zijn heel erg smal), dan klagen ze. Het aanhangertje staat daar zodat ze de tuin uit kunnen met de fiets. Maar... ze hebben ook gewoon een poort waarbij je niet langs de parkeervakken moet, maar dat is te ver lopen.
Wij hebben dus weleens perongeluk onze auto over de streep gezet (en ook weleens niet per ongeluk, want dan stond de auto er naast al over de streep) in 'hun' parkeervak. Zijn er ook al weleens op aangesporken door hun, maar we waren eigenlijk te verbaasd om wat terug te zeggen.
Nu vraag ik me af wat jullie van deze situatie vinden? Wij moeten nu de auto dus wel vaker een eind verderop zetten, omdat er in de straat geen plek is. VInd het eigenlijk erg vervelend en twijfel om toch de gemeente te bellen zodat ze gaan handhaven, maar dan hebben heel veel mensen een probleem (iedereen die op de stoep staat ook...).
LoveBodin schreef:Ik vind de politie bellen wel meteen een grote stap. We willen hier natuurlijk graag nog even wonen, en de mensen van wie die aanhanger is zijn zo ongeveer onze buren..
Het klopt idd dat dat ding er niet zo lang mag staan, staat ook in de APV.
Maar vind het dus lastig, want dan 'luizen' we alle buren er in zeg maar, en daar zitten ook een paar speciale bij.
Ga even goed nadenken over de timing hiervan.
luuntje schreef:Gemeente zou dat parkeervak moeten weghalen of kruis erdoor moeten zetten.
Niet zelf een kruis verven dan kan je een boete krijgen.
Gypsy schreef:Bij een rotonde waar je een paar meter voor de rotonde een fietspad oversteek hebt, en fietsers geen voorrang hebben, direct nadat je de rotonde afdraait, toch rustig stil gaan staan om een fietser voorrang te verlenen. Dan anticipeer je dus echt niet. Het verkeer erachter dat daar ook van de rotonde af wil moet dan namelijk OP de rotonde stil gaan staan. Hier in de buurt al vaak gezien dat er dan iemand niet meer snel genoeg kan remmen en er dus op de rotonde een aanrijding ontstaat. En degene die door de fietser voorrang te verlenen de situatie liet ontstaan ziet dat niet eens en vervolgt vrolijk zijn weg.
Natuurlijk ben je fout als je iemand van achter aanrijd, maar dit is echt een rotonde waar je vlot op moet trekken om er tussen te komen, dat maakt het wel lastig. Ik erger me zelf dood aan mensen die daar fietsers voorrang verlenen, het is gewoon een gevaarlijke situatie veroorzaken wat nergens voor nodig is. Er is een middenberm voor de fietsers waardoor zij maar 1 baan tegelijk hoeven oversteken, dus die fietser voorrang verlenen is echt niet nodig. Dat is mijn ergernis.
Gypsy schreef:Bij een rotonde waar je een paar meter voor de rotonde een fietspad oversteek hebt, en fietsers geen voorrang hebben, direct nadat je de rotonde afdraait, toch rustig stil gaan staan om een fietser voorrang te verlenen. Dan anticipeer je dus echt niet. Het verkeer erachter dat daar ook van de rotonde af wil moet dan namelijk OP de rotonde stil gaan staan. Hier in de buurt al vaak gezien dat er dan iemand niet meer snel genoeg kan remmen en er dus op de rotonde een aanrijding ontstaat. En degene die door de fietser voorrang te verlenen de situatie liet ontstaan ziet dat niet eens en vervolgt vrolijk zijn weg.
Natuurlijk ben je fout als je iemand van achter aanrijd, maar dit is echt een rotonde waar je vlot op moet trekken om er tussen te komen, dat maakt het wel lastig. Ik erger me zelf dood aan mensen die daar fietsers voorrang verlenen, het is gewoon een gevaarlijke situatie veroorzaken wat nergens voor nodig is. Er is een middenberm voor de fietsers waardoor zij maar 1 baan tegelijk hoeven oversteken, dus die fietser voorrang verlenen is echt niet nodig. Dat is mijn ergernis.
Esther schreef:Vanmiddag fietsers die slim dachten te doen door op het zebrapad naast het fietspad te gaan fietsen en zo voorrang afdwingen. Nou ik dacht het niet, daar werk ik niet aan mee, je wacht maar netjes, fietsers hebben daar nl. geen voorrang.
pien_2010 schreef:LoveBodin schreef:Ik vind de politie bellen wel meteen een grote stap. We willen hier natuurlijk graag nog even wonen, en de mensen van wie die aanhanger is zijn zo ongeveer onze buren..
Het klopt idd dat dat ding er niet zo lang mag staan, staat ook in de APV.
Maar vind het dus lastig, want dan 'luizen' we alle buren er in zeg maar, en daar zitten ook een paar speciale bij.
Ga even goed nadenken over de timing hiervan.
Waarbij ik me dan afvraag:" zit je te wachten op ruzie in je eigen straat"? Zo ja, bellen. Zo nee, laat gaan. Het lekt altijd uit dat het jij was die belde, en dan is je woonplezier over. Ik zou daar heel goed over nadenken.
Ineke2 schreef:Heb je er een melding aan gewaagd naar de gemeente en je werkgever? Via officiële kanalen iets melden werkt vaak net wat beter dan zelf een paal weghalen hoe vindingrijk dat ook is