[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:26

Ik werd als kind ook heel soms meegenomen door mijn moeder naar haar werk, als ze dienst had op zaterdagochtend. Ze deed administratief werk als doktersassistente op RX. En ik kreeg ook inderdaad eens ik oud genoeg was allerhande taakjes toegewezen: brieven vouwen en in enveloppe stoppen, de post wegbrengen naar de postdienst, als ik ouder was helpen met facturatiecodes invoeren in de computer etc.
Als tiener heb ik zelfs thuis nog geholpen met het uittypen van medische protocols met zo'n vooraf gedicteerde bandjes (vooral de eenvoudige protocols dan toch). Heb er onwijs veel van geleerd, mama keek de spelling na en uiteindelijk heeft het er wel voor gezorgd dat ik in diezeldfe branche (soort van toch) ben terecht gekomen :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:33

Mag ik hier ook mee praten?
Ik wil ook absoluut geen kinderen. Mijn vriend al helemaal niet want die beseft dat tie niet eens fatsoenlijk voor zichzelf kan zorgen.
Laatst nog een discussie gehad met mn vader omdat ik vertelde dat mn vriend vroeg wat ik zou doen als t nu toch per ongeluk raak was. Die begon direct dat er geen abortus werd gepleegd, waarop ik zei dat ik vind dat er al genoeg ongewilde kinderen in de wereld leven en dat ik daar niet aan bij wil dragen.

Gros van zijn vrienden heeft wel kinderen en die plakken dan ook direct aan ons als we daar komen. Gelukkig zijn mijn vrienden ook kindvrij en hebben we ook gezamenlijke kind vrije vrienden.

Bij mij op kantoor hebben we glazen deuren en mijn team moest laatst hard lachen om mijn reactie.
Ik zag toen ik van de printer terug liep ineens een kind van een collega aan de andere kant van de deur en kon alleen maar wijzen met een vies gezicht en zeggen: kind :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:46

Oh oh, schaam me eigenlijk best wel maar denk dat jullie er wel om kunnen lachen.
Vanochtend wedstrijd gereden, ging niet geheel vlekkeloos maar dat gaat wel vaker zo. Tijdens de laatste proef stond er opeens een stel met een flinke knaloranje kinderwagen naast de bak, waarschijnlijk voorbijgangers die kwamen kijken. Nou vind ik ook dat je paard daar wel tegen moet kunnen, alleen waarom moet dat nou net opduiken als ik mn proefje rij? Was pas onze 5e wedstrijd dus paard heeft nog niet zoveel gezien. Terrein is erg klein, regel is dat je niet langs de rijbaan mag passeren tijdens de proef zodat iedereen zn proefje in alle rust kan rijden. Mn eerste reactie waren de gedachten: 'shi*t r*t op met je kinderwagen' helaas zei ik het van schrik ook echt hardop :x Toen ik het in de losrijbaan vertelde aan iemand gaf deze me groot gelijk; hele organisatie om op wedstrijd te gaan, trainen, lessen, hulp regelen, paard pimpen, stress, hoop voorbereiden en geregel en op het moment suprême wordt het nog ff zo verpest :roll: Daar ben ik het ook wel mee eens.
Heb die mensen niet meer gezien met die kinderwagen, boodschap was wel duidelijk denk ik :o

Jildau

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:01

Ah nou ik snap je volledig. Mijn paard is net zo bang voor kinderwagens als ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:05

Nou ja, ik vind dat je gewoon je paard onder controle moet hebben en zelf ook de focus op je paard moet houden. Of het nu een kinderwagen, loslopende hond, paraplu of wat dan ook is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:25

Ik heb wel eens bij een wedstrijd in een binnenbak gehad dat ik op de korte zijde, net voor de jury reed. Staan er mensen langs de kant, waar ik dus naar toe rijd, staat er ook een kind met mobiel die opeens de zaklamp op mobiel aanzet. Paard staat meteen stil en zelf ook verblind.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:31

Relaxed schreef:
Nou ja, ik vind dat je gewoon je paard onder controle moet hebben en zelf ook de focus op je paard moet houden. Of het nu een kinderwagen, loslopende hond, paraplu of wat dan ook is.

Een loslopende hond is ook niet fijn hoor.. mijn paard slaat vrij agressief op honden omdat hij ooit aan alle kanten gebeten is door 2 honden. Dan is "Hij komt alleen maar snuffelen hoor" niet een hele fijne instelling. Zeker niet als je in een gebied rijd waar honden helemaal niet los mogen (aan de lijn passeren is geen probleem, zolang ze maar buiten de raakzone blijven).

Ik heb 1x gehad in een dressuurproef dat het paard uit de naastgelegen ring op bezoek kwam (met ruiter er nog op/aan) dat was ook niet helemaal de bedoeling :')

Maar we dwalen af. Gillende jonge kinderen en kinderwagens zijn ook gewoon doodeng. Ik geef het paard geen ongelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:44

Een stilstaande kinderwagen moet een paard toch gewoon langslopen, kom op zeg.. Ze lopen ook langs auto's?

En ja, mijn paard vond altijd alles eng en uiteindelijk na jaren oefenen liep hij overal langs. Ik ben gewoon nooit iets uit de weg gegaan..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:52

Mijn frustratie vandaag, ik deelde hem al elders ook.

Twee maal blaaggerelateerd, dus ik gooi het totaal ook maar ff hier neer :roll:

__

Volgens mij zijn mensen gek geworden, of hebben gewoon echt geen fatsoen meer.

Boodschappen gedaan, andere winkel dan normaal.
Mensen trokken zich er geen fiets aan van 'afstand houden', kinderen óp loopfíetsen ín de winkel, andere kinderen eten aan het opeten nog voordat het betaald is, ín de winkel dus.
In de kassarij iemand op ik vermoed 40 centimeter afstand, zo dichtbij in ieder geval dat ik dat zónder coronarichtlijnen al oncomfortabel vind. Daar wat van gezegd. Chagrijnige smoel gekregen.

Wat the fiets???

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:58

@Relaxed; ja hoor helemaal met je eens, paard moet er langs kunnen al is het achterste voren, mn paard ging er ook langs, keek alleen. Wilde het helemaal niet zeggen maar schoot eruit van de spanning :x Maar meer de irritatie dat mensen gewoon niet door hebben dat paarden vluchtdieren zijn en daar eens op kunnen reageren. En dan langs een wedstrijd ring gaan staan gewoon niet handig is.
Zoals in bos er ook wel eens een losgeslagen kudde koters op je af komt denderen om 'paardje te aaien' zonder dat de ouders snappen dat het geen goed idee is om een paard te benaderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:59

Voor dat soort momenten is het altijd heel leuk als je pony (voor de wagen) kan steigeren op commando. _O-
Nog nooit toegepast hoor maar zou ik wel doen als ze op me af kwamen rennen. Pony haaaaaat kinderen trouwens. Wat erg lastig is als je een shetlander bent. Vroeger verstopte hij zich altijd achter mij als er kinderen kwamen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:53

BopjeBo schreef:
@Relaxed; ja hoor helemaal met je eens, paard moet er langs kunnen al is het achterste voren, mn paard ging er ook langs, keek alleen. Wilde het helemaal niet zeggen maar schoot eruit van de spanning :x Maar meer de irritatie dat mensen gewoon niet door hebben dat paarden vluchtdieren zijn en daar eens op kunnen reageren. En dan langs een wedstrijd ring gaan staan gewoon niet handig is.
Zoals in bos er ook wel eens een losgeslagen kudde koters op je af komt denderen om 'paardje te aaien' zonder dat de ouders snappen dat het geen goed idee is om een paard te benaderen.

Ik snap de reactie op dat moment ergens ook wel, zo heb ik ooit een vrouw verrot gescholden die een paraplu open klapte toen ik net langs haar stapte van het losrijden naar de ring :+ paard en ik kregen beide een hartverzakking en ik lag bijna zand te happen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:06

Femke_Tweety schreef:
Mijn frustratie vandaag, ik deelde hem al elders ook.

Twee maal blaaggerelateerd, dus ik gooi het totaal ook maar ff hier neer :roll:

__

Volgens mij zijn mensen gek geworden, of hebben gewoon echt geen fatsoen meer.

Boodschappen gedaan, andere winkel dan normaal.
Mensen trokken zich er geen fiets aan van 'afstand houden', kinderen óp loopfíetsen ín de winkel, andere kinderen eten aan het opeten nog voordat het betaald is, ín de winkel dus.
In de kassarij iemand op ik vermoed 40 centimeter afstand, zo dichtbij in ieder geval dat ik dat zónder coronarichtlijnen al oncomfortabel vind. Daar wat van gezegd. Chagrijnige smoel gekregen.

Wat the fiets???

Herkenbaar. Wij waren pas in de supermarkt en daar liepen er twee die het leuk vonden om random eten uit de schappen te halen en dit inclusief bacteriën van hun klefhandjes bij andere klanten in de winkelkelmandjes te gooien. Lekker asociaal, vooral in deze tijd.Ouders nergens te bekennen. Maar goed, gezien we voor sommige plekken al een muilkorfplicht hebben kan een aalijnplicht voor kinderen onder de 10 jaar in plaatsen zoals een supermarkt er ook wel bij wat mij betreft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:11

Net van een verjaardag vandaan.. Man man man.. Twee kinderen, waren net uit school. Wat een herrie. Ongelooflijk. En dan maar proberen aandacht van mij te krijgen (was de eerste) door allemaal rare dingen te zeggen. Nee het interesseert me niet dat je nieuwe kleren hebt, of dat je morgen je kinderfeestje hebt, of dat je vissen gevangen hebt. :wave:

En ook zo onbeschoft dingen roepen.. 'Mamma en *naam* gaan trouwen. Maar ze maken altijd heel veel ruzie.' Ok. :')

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:36

Captain schreef:
En ook zo onbeschoft dingen roepen.. 'Mamma en *naam* gaan trouwen. Maar ze maken altijd heel veel ruzie.' Ok. :')

Dat vind ik dan stiekem wel weer heel grappig. Doet me een beetje denken aan hoe ik ooit als kind over de schutting aan de buurvrouw heb verteld dat papa haar zo'n verschrikkelijke trut vond. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:33

_O-

Gistermiddag even lekker op de volkstuin wat gedaan. Man man man ... naast ons die koter alleen maar aan het huilen en jengelen. Na poosje gingen ze dus maar weer naar huis. Ik zou dat echt heel snel strontzat zijn en het begraven in de composthoop..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:04

idinn schreef:
_O-

Gistermiddag even lekker op de volkstuin wat gedaan. Man man man ... naast ons die koter alleen maar aan het huilen en jengelen. Na poosje gingen ze dus maar weer naar huis. Ik zou dat echt heel snel strontzat zijn en het begraven in de composthoop..

Goede compost hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:34

Afbeelding
Er bestaan wel leuke baby's <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:36

Naaah <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:11

Mijn dochter van toen 12 zei tegen haar nicht dat haar pasgeboren zoon op een aapje leek :=

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:03

Britta31 schreef:
Mijn dochter van toen 12 zei tegen haar nicht dat haar pasgeboren zoon op een aapje leek :=

Ze zeggen dat kinderen altijd eerlijk zijn...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 01:13

Dat zei de verloskundige ook tegen mijn moeder toen ik geboren werd :') ik had vrij lang zwart haar

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:22

:D
Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:44

elnienjo schreef:

My kind of humour :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:45