Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
havermout schreef:Als ik het te lang vind duren voordat ik een reactie krijg, dan stuur ik vaak de vraag of ze nog wat willen laten weten omdat ik serieuze interesse heb. Met een leuke en vriendelijke smiley erbij. Werkt eigenlijk altijd. Soms vergeten mensen gewoon te reageren. Hopelijk heb je snel een deal
Lau07 schreef:Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje?
Lau07 schreef:Ik heb voor €25 onze trampoline op marktplaats gezet. Krijg ik binnen 5 minuten een telefoontje van een heel zenuwachtig meisje van 6 die graag de trampoline wil kopen. Ze begon het gesprek ook echt zonder adem te halen: 'HalloikbenLotteenwilgraagdetrampolinekopenhetmagvanmijnmama'. Dus ik heb gezegd dat ze vanmiddag maar met papa moet komen kijken. Ik vond het zo aandoenlijk en dapper van haar dat ze zelf belde.![]()
Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje?
Lau07 schreef:Ik heb voor €25 onze trampoline op marktplaats gezet. Krijg ik binnen 5 minuten een telefoontje van een heel zenuwachtig meisje van 6 die graag de trampoline wil kopen. Ze begon het gesprek ook echt zonder adem te halen: 'HalloikbenLotteenwilgraagdetrampolinekopenhetmagvanmijnmama'. Dus ik heb gezegd dat ze vanmiddag maar met papa moet komen kijken. Ik vond het zo aandoenlijk en dapper van haar dat ze zelf belde.![]()
Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje?
cobiie schreef:Lau07 schreef:Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje?
Zo ken ik een handelaar die jaren geleden werd gebeld aan de hand van die kleine adv in de bladen vroeger, koper zocht een zwart paard, handelaar noemt de vraagprijs en koper zei daar ook " met zo'n lage prijs kom ik niet kijken dat kan nooit wat zijn."
Waarop handelaar zei "oh, maar ik heb er ook 1 staan voor bedrag X, is dat dan wat voor je?" En idd ze kocht hetzelfde paard maar dan voor ruim 2 keer de vraagprijs.
cobiie schreef:Ben jij alleen thuis Loe?
Wanneer ik niet alleen ben, zou ik niet zo'n moeite hebben als iemand langs willen komen. Vooraf wel afspreken hoe jij betaald wilt worden (tikkie/via marktplaats/cash/enz).
Wil de koper ook het zadel op proef? Dus terugbrengen als die niet past?
Foaly schreef:Of iemand die wil weten waar zadels liggen om ze dan op eigen houtje 'af te komen halen'. Helemaal omdat ie op heel veel advertenties heeft gereageerd, dan zou er bij mij wel een alarmbelletje gaan rinkelen
Suzanne F. schreef:Klinkt voor mij als een oplichter eigenlijk. Hij zal vast met iets komen dat hij je telefoonnummer wil om af te spreken voor als hij het niet kan vinden ofzo.
GamblersCup schreef:Suzanne F. schreef:Klinkt voor mij als een oplichter eigenlijk. Hij zal vast met iets komen dat hij je telefoonnummer wil om af te spreken voor als hij het niet kan vinden ofzo.
Dit snap ik dan niet echt... ik wil ook een telefoonnummer voordat ik iets op ga halen. Ik geef de mijne ook, ik word ook graag vantevoren gebeld of ontvang graag een whatsapp mocht er bij de verkopende partij wat tussen komen. Geen telefoonnummer, dan ga ik niets ophalen.
Ik heb jaren geleden 2 uur in de auto gezeten voor niets, uur heen en uur terug, nieuwbouwwijk, adres niet te vinden, geen telefoonnummers uitgewisseld. De helft was nog zandweg, de meeste straten waren nog niet aangegeven, geen huisnummers op de huizen... terug thuis, geïrriteerd berichtje gekregen waar ik bleef en hoe aso het was dat ik niet op kwam dagen... ik geirriteerd terug geschreven dat ik 2 uur onderweg was geweest, een half uur daar rondgereden heb op zoek naar hun huis... uiteindelijk de volgende dag weer terug en die verfickte magnetron alsnog opgehaald. Kreeg m wel voor de helft van de prijs mee want ze vonden het vervelend voor meMaar dat gaat me niet nog eens gebeuren.
GamblersCup schreef:Maar die vragen waar jij bang voor bent hebben toch niets te maken met je telefoonnummer geven? Die vragen kun je gewoon negeren of nee op antwoorden.
Whatsapp overnemen... jemig, dat vind ik echt een tikje overdreven hoor...Mensen willen ook gewoon je nummer voor het geval ze het niet zouden kunnen vinden of voor als ze later zijn door omstandigheden. Bijvoorbeeld.
Ik denk dat als je zó angstig bent dat je gewoon geen spullen op een marktplaats moet zetten om te verkopen