Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:44

Hahaha, wat schattig.
An dat kindje dan.
Die ander heeft gewoon tijd teveel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:45

havermout schreef:
Als ik het te lang vind duren voordat ik een reactie krijg, dan stuur ik vaak de vraag of ze nog wat willen laten weten omdat ik serieuze interesse heb. Met een leuke en vriendelijke smiley erbij. Werkt eigenlijk altijd. Soms vergeten mensen gewoon te reageren. Hopelijk heb je snel een deal

Dat werkt ook niet :( |(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:06

Oh wat lief van dat meisje.
En wat dapper dat ze al belt.

Die ander heeft tijd teveel nu denk ik dan.
Zou je dat lieve meisje niet hebben zou ik geantwoord hebben voor 100 euro mag je hem ook wel komen halen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:17

Lau07 schreef:
Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje? :')

Zo ken ik een handelaar die jaren geleden werd gebeld aan de hand van die kleine adv in de bladen vroeger, koper zocht een zwart paard, handelaar noemt de vraagprijs en koper zei daar ook " met zo'n lage prijs kom ik niet kijken dat kan nooit wat zijn."
Waarop handelaar zei "oh, maar ik heb er ook 1 staan voor bedrag X, is dat dan wat voor je?" En idd ze kocht hetzelfde paard maar dan voor ruim 2 keer de vraagprijs. :+

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:23

Lau07 schreef:
Ik heb voor €25 onze trampoline op marktplaats gezet. Krijg ik binnen 5 minuten een telefoontje van een heel zenuwachtig meisje van 6 die graag de trampoline wil kopen. Ze begon het gesprek ook echt zonder adem te halen: 'HalloikbenLotteenwilgraagdetrampolinekopenhetmagvanmijnmama'. Dus ik heb gezegd dat ze vanmiddag maar met papa moet komen kijken. Ik vond het zo aandoenlijk en dapper van haar dat ze zelf belde. <3

Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje? :')

Haha, dat laatste.. echt serieus waar bemoeien mensen zich mee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:24

haha geweldig

Heb inderdaad ook een kennis gehad die een correct maar geen top paard te koop had staan, kwam niemand voor.
3000 er op en was snel weg.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:50

Lau07 schreef:
Ik heb voor €25 onze trampoline op marktplaats gezet. Krijg ik binnen 5 minuten een telefoontje van een heel zenuwachtig meisje van 6 die graag de trampoline wil kopen. Ze begon het gesprek ook echt zonder adem te halen: 'HalloikbenLotteenwilgraagdetrampolinekopenhetmagvanmijnmama'. Dus ik heb gezegd dat ze vanmiddag maar met papa moet komen kijken. Ik vond het zo aandoenlijk en dapper van haar dat ze zelf belde. <3

Oke voor het driedubbele mag ie ook weg hoor :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:54

Ik had hier gewoon eerder moeten mopperen. Antwoord op m'n vraag gekregen en het artikel gekocht :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:24

cobiie schreef:
Lau07 schreef:

Zo ken ik een handelaar die jaren geleden werd gebeld aan de hand van die kleine adv in de bladen vroeger, koper zocht een zwart paard, handelaar noemt de vraagprijs en koper zei daar ook " met zo'n lage prijs kom ik niet kijken dat kan nooit wat zijn."
Waarop handelaar zei "oh, maar ik heb er ook 1 staan voor bedrag X, is dat dan wat voor je?" En idd ze kocht hetzelfde paard maar dan voor ruim 2 keer de vraagprijs. :+

Whut :+ :')

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:00

Lees al tijdje mee maar heb nu zelf een dingetje en ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik heb een zadel op Mp staan voor 1750 euro met optie om te bieden vanaf 1200.
Ik had een bieding staan van 1350 en krijg net een bod van 1500 euro. Dit bod werd gedaan door iemand die maar 1 dag lid is van Mp en een hele simpele naam heeft. Nu wil deze persoon gelijk vandaag het zadel ophalen rond etenstijd en natuurlijk komt daarbij de vraag naar m’n adres aan bod.
Ik ben een beetje huiverig deze te geven.

Ben ik te wantrouwend? Hoe zouden jullie dat doen met het geven van je adres?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:03

Ben jij alleen thuis Loe?

Wanneer ik niet alleen ben, zou ik niet zo'n moeite hebben als iemand langs willen komen. Vooraf wel afspreken hoe jij betaald wilt worden (tikkie/via marktplaats/cash/enz).

Wil de koper ook het zadel op proef? Dus terugbrengen als die niet past?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:06

Spreek je af op de parkeerplaats van de Aldi, oid als je liever geen huisadres geeft.

Maar waar ben je bang voor?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 16:11

Tsja ik heb ook wel eens snel ergens een account aangemaakt omdat ik iets echt echt echt heel graag wilde hebben := ik zou gewoon afspreken en als je bang bent voor gedonder zorg dat je niet alleen bent. En niet mee geven zonder betaling.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:14

cobiie schreef:
Ben jij alleen thuis Loe?

Wanneer ik niet alleen ben, zou ik niet zo'n moeite hebben als iemand langs willen komen. Vooraf wel afspreken hoe jij betaald wilt worden (tikkie/via marktplaats/cash/enz).

Wil de koper ook het zadel op proef? Dus terugbrengen als die niet past?

Ja, ik woon alleen. Anders had ik het inderdaad ook niet heel erg gevonden.
Het maakt mij overigens niet uit dat mensen mijn adres weten. Maar ik vraag me af of deze persoon geen oplichter is in de zin dat er gewoon niemand op komt dagen. Met dat soort mensen deel ik liever mijn adres niet. Ik zag ook dat de geïnteresseerde op een hele hoop zadels had geboden op marktplaats. Nou wil dat niet altijd iets zeggen natuurlijk..

Koper wil zadel niet op proef. Heeft verder ook geen vragen gesteld. Zadel heeft een kleine reparatie gehad waar eigenlijk alle voorgangers wat over vroegen. Deze persoon niet.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:16

Afspreken op een ander terrein is inderdaad ook wel een goed idee. Denk dat ik dat maar ga doen!
Ben altijd wantrouwig met dit soort dingen. Heb het liefst dat de koper al recensies heeft en langer lid is. Maar ik denk dat dat meer aan mij ligt :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:21

Vraag even of je buurman/buurvrouw erbij wilt komen staan/ voor hun deur gaat staan als persoon komt. O:)

Maar vooraf goede afspraak maken over betaling. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:59

Klinkt voor mij als een oplichter eigenlijk. Hij zal vast met iets komen dat hij je telefoonnummer wil om af te spreken voor als hij het niet kan vinden ofzo.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:09

Of iemand die wil weten waar zadels liggen om ze dan op eigen houtje 'af te komen halen'. Helemaal omdat ie op heel veel advertenties heeft gereageerd, dan zou er bij mij wel een alarmbelletje gaan rinkelen :=

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:49

Foaly schreef:
Of iemand die wil weten waar zadels liggen om ze dan op eigen houtje 'af te komen halen'. Helemaal omdat ie op heel veel advertenties heeft gereageerd, dan zou er bij mij wel een alarmbelletje gaan rinkelen :=

Dit was inderdaad ook mijn gedachte. Vond het ook klinken als een oplichter.
Ik heb de persoon ook geblokkeerd uiteindelijk waardoor het niet tot een afspraak is gekomen.
Had uiteindelijk een andere geïnteresseerde welke toevallig goede recensies etc had. Helaas 10 minuten nadat we een afspraak hadden gemaakt, zei ze al weer af..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:08

Suzanne F. schreef:
Klinkt voor mij als een oplichter eigenlijk. Hij zal vast met iets komen dat hij je telefoonnummer wil om af te spreken voor als hij het niet kan vinden ofzo.

Dit snap ik dan niet echt... ik wil ook een telefoonnummer voordat ik iets op ga halen. Ik geef de mijne ook, ik word ook graag vantevoren gebeld of ontvang graag een whatsapp mocht er bij de verkopende partij wat tussen komen. Geen telefoonnummer, dan ga ik niets ophalen.

Ik heb jaren geleden 2 uur in de auto gezeten voor niets, uur heen en uur terug, nieuwbouwwijk, adres niet te vinden, geen telefoonnummers uitgewisseld. De helft was nog zandweg, de meeste straten waren nog niet aangegeven, geen huisnummers op de huizen... terug thuis, geïrriteerd berichtje gekregen waar ik bleef en hoe aso het was dat ik niet op kwam dagen... ik geirriteerd terug geschreven dat ik 2 uur onderweg was geweest, een half uur daar rondgereden heb op zoek naar hun huis... uiteindelijk de volgende dag weer terug en die verfickte magnetron alsnog opgehaald. Kreeg m wel voor de helft van de prijs mee want ze vonden het vervelend voor me :') Maar dat gaat me niet nog eens gebeuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:19

GamblersCup schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit snap ik dan niet echt... ik wil ook een telefoonnummer voordat ik iets op ga halen. Ik geef de mijne ook, ik word ook graag vantevoren gebeld of ontvang graag een whatsapp mocht er bij de verkopende partij wat tussen komen. Geen telefoonnummer, dan ga ik niets ophalen.

Ik heb jaren geleden 2 uur in de auto gezeten voor niets, uur heen en uur terug, nieuwbouwwijk, adres niet te vinden, geen telefoonnummers uitgewisseld. De helft was nog zandweg, de meeste straten waren nog niet aangegeven, geen huisnummers op de huizen... terug thuis, geïrriteerd berichtje gekregen waar ik bleef en hoe aso het was dat ik niet op kwam dagen... ik geirriteerd terug geschreven dat ik 2 uur onderweg was geweest, een half uur daar rondgereden heb op zoek naar hun huis... uiteindelijk de volgende dag weer terug en die verfickte magnetron alsnog opgehaald. Kreeg m wel voor de helft van de prijs mee want ze vonden het vervelend voor me :') Maar dat gaat me niet nog eens gebeuren.

Kan inderdaad. Deed ik voorheen ook. Kan ook goed gaan, maar je moet goed op blijven letten als iemand je nummer vraagt. In zeker de helft van de gevallen geven ze aan zelf opgelicht te zijn geweest en vragen ze je om je te identificeren of je rekening te verifiëren. Dan sturen ze een tikkie van 1 cent bijvoorbeeld. Er zijn ook andere manieren. En ze kunnen proberen je whatsapp over te nemen.
Je moet in ieder geval altijd voorzichtig zijn. Nu ik de Marktplaatsapp op mijn telefoon heb waar ik alle berichtjes met een geluidje ontvang is dit echt overbodig. Dit is net als whatsapp. Ze kunnen me een berichtje sturen als er iets is of ze het niet kunnen vinden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:22

Maar die vragen waar jij bang voor bent hebben toch niets te maken met je telefoonnummer geven? Die vragen kun je gewoon negeren of nee op antwoorden.
Whatsapp overnemen... jemig, dat vind ik echt een tikje overdreven hoor... :') Mensen willen ook gewoon je nummer voor het geval ze het niet zouden kunnen vinden of voor als ze later zijn door omstandigheden. Bijvoorbeeld.
Ik denk dat als je zó angstig bent dat je gewoon geen spullen op een marktplaats moet zetten om te verkopen :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:30

GamblersCup schreef:
Maar die vragen waar jij bang voor bent hebben toch niets te maken met je telefoonnummer geven? Die vragen kun je gewoon negeren of nee op antwoorden.
Whatsapp overnemen... jemig, dat vind ik echt een tikje overdreven hoor... :') Mensen willen ook gewoon je nummer voor het geval ze het niet zouden kunnen vinden of voor als ze later zijn door omstandigheden. Bijvoorbeeld.
Ik denk dat als je zó angstig bent dat je gewoon geen spullen op een marktplaats moet zetten om te verkopen :o

Ik ben niet angstig maar het is goed je bewust te zijn van de risico’s. En zoals ik al zei, je nummer is niet meer nodig nu met de Marktplaats app.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:33

...want die marktplaats app werkt altijd super wat de berichten betreft...not. Hoe vaak komen berichten niet door, hoe vaak kijkt men niet even regelmatig of er nog marktplaatsberichten zijn als je iemand verwacht, meestal niet. Geen goede vervanging. Als ik het niet kan vinden, wil ik iemand aan de lijn krijgen die verteld waar je heen moet. En niet gaan zitten wachten tot iemand misschien z'n berichten checkt.

Niks mis met voorzichtig zijn. Maar bang zijn je telefoonnummer te geven omdat ze je whatsapp wel eens over zouden kunnen nemen, dat is niet meer gewoon voorzichtig zijn, dat is angstig zijn en achterdochtig en overdreven :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:40

Ik vind je smiley wat denigrerend. Doe ermee wat je wilt. Als jij je nummer wilt blijven geven moet je dat vooral doen.