Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:23

Ik heb nu 1 pakketje bij PostNL dat dinsdag bezorgd zou worden... was onderweg met bezorger, toen kreeg ik melding dat tijdvak niet gehaald zou worden en er een nieuw moment gepland werd en sinds dinsdag avond staat hij op "bezorgtijd onbekend" en ook de status "ontvangen door PostNL" is verdwenen.
Ik heb er verder geen haast mee, maar ben dan altijd wel een beetje bang dat hij dan kwijt is ofzo :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:44

Na een eerder onterecht retour pakket is het vervangende pakket waar? Opeens van de verzender een niet thuis bericht gister. Maar van geen enkele bezorgservice een bericht dat er gister op zondag?) iets bezorgd zou worden.

Alleen waar is het nu? We hebben bij post.nl dhl dpd het nummer ingevuld dat ik wel herken als een post.nl track nummer beginnende met 3S. Alleen bij geen van de bedrijven is het nummer bekend :?
Waar is het heengebracht en door wie?

Hier krijg je toch langzaam een punthoofd van. Dit is pakket nummer 4 dat spoorloos is in toch best korte tijd, -:(-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:01

MyWishMax schreef:
Ik snap dat id probleem nooit zo, die hoor je toch al bij je te hebben. Kijk per ongeluk in de auto laten kan gebeuren, maar echt thuis oid niet. Want bij veel mensen is het niet per ongeluk, maar die gaan elke dag de deur uit zonder id bewijs en die hoor je toch echt bij je te hebben als je ouder als 14 bent.

Bij pakketjes wisselt het wel wanneer erom gevraagd wordt. Volgens mij krijgen die punten een melding op het scherm. Ik heb het niet bij elk pakket van postnl, maar ik heb hem altijd bij me dus maakt niet zoveel uit.

Ik heb denk 95% van de tijd buiten de deur echt mijn id bewijs niet bij me hoor! Sowieso nooit met het uitlaten van de hond, dan heb ik uitsluitend hond, poepzakje en huissleutels bij. En verder heb ik tegenwoordig ook naar de supermarkt zelden nog mijn portemonnee bij, zeker niet als ik naar de supermarkt op loopafstand ga, ik betaal met m'n horloge. Alleen als ik met de auto weg ga, dan heb ik altijd (tenzij een hele enkele keer écht vergeten) mijn portemonnee met rijbewijs bij me. Dus ja, het overkomt mij ook wel eens dat ik bij een postpunt sta zonder id. Dan is het of ff terug naar de auto of ik haal het een andere dag wel op mèt id.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:56

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
Ik snap dat id probleem nooit zo, die hoor je toch al bij je te hebben. Kijk per ongeluk in de auto laten kan gebeuren, maar echt thuis oid niet. Want bij veel mensen is het niet per ongeluk, maar die gaan elke dag de deur uit zonder id bewijs en die hoor je toch echt bij je te hebben als je ouder als 14 bent.

Bij pakketjes wisselt het wel wanneer erom gevraagd wordt. Volgens mij krijgen die punten een melding op het scherm. Ik heb het niet bij elk pakket van postnl, maar ik heb hem altijd bij me dus maakt niet zoveel uit.

Ik heb denk 95% van de tijd buiten de deur echt mijn id bewijs niet bij me hoor! Sowieso nooit met het uitlaten van de hond, dan heb ik uitsluitend hond, poepzakje en huissleutels bij. En verder heb ik tegenwoordig ook naar de supermarkt zelden nog mijn portemonnee bij, zeker niet als ik naar de supermarkt op loopafstand ga, ik betaal met m'n horloge. Alleen als ik met de auto weg ga, dan heb ik altijd (tenzij een hele enkele keer écht vergeten) mijn portemonnee met rijbewijs bij me. Dus ja, het overkomt mij ook wel eens dat ik bij een postpunt sta zonder id. Dan is het of ff terug naar de auto of ik haal het een andere dag wel op mèt id.

En dan een boete krijgen als oom agent om je id vraagt omdat je net toevallig ergens een controle hebt of dat je ergens langs loopt waar ze op id controleren?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:41

Draag gewoon je id bij je, stel er gebeurd wat, jij geraakt in een ongeluk of wat dan ook, dan wil je toch dat ze jouw familie in kennis kunnen stellen en weten wie je bent? Afgezien van het feit dat je hem gewoon moet kunnen tonen als je politie dit vraagt (toonplicht, niet draagplicht).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:47

Ik heb die ook niet continue bij me hoor :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:04

Je hebt tegenwoordig van die mooie telefoonhoesjes. Prima om een legitimatiebewijs in te stoppen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:08

Vanaf je 14e geloof ik moet je die ook gewoon bij je hebben. Als je dat niet hebt en een agent oid vraagt ernaar dan krijg je gewoon een boete.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:14

purny schreef:
Je hebt tegenwoordig van die mooie telefoonhoesjes. Prima om een legitimatiebewijs in te stoppen.

Zo ben ik de mijne dus kwijtgeraakt. :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:36

lor1_1984 schreef:
purny schreef:

Zo ben ik de mijne dus kwijtgeraakt. :+

Mijn man heeft ze achter zijn telefoon zitten, dus moet eerst mijn telefoon eruit halen, zo raakt hij niets kwijt.
Ik heb een hoesje met een extra vak erachter waar niks uit kan vallen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:38

Ik heb echt nooit mijn id bij mij.

Ik heb alleen een paspoort, die sleep ik nooit mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:38

daantjuhhh schreef:
Ik heb echt nooit mijn id bij mij.

Ik heb alleen een paspoort, die sleep ik nooit mee.

Ik heb ook alleen mijn rijbewijs mee.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:41

Tsja, heb eigenlijk 99% van de tijd mijn portemonnee met rijbewijs bij me. Weet niet beter eigenlijk, en heeft me wel een paar keer een tevreden politie agent bij controle opgeleverd.( En zelf ook tevreden: geen bekeuring)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:47

Nou ja, als je maar onthoud dat je daar dus gewoon een boete voor krijgt, ook met allemaal smoesjes, want je moet jezelf kunnen legitimeren. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:49

Ik heb een passenmapje welke iig als ik boodschappen ga doen of met het ov reis ofzo standaard in mijn tas zit.
Heb ik mijn tas of de hondenbuggy niet mee dan is de kans groot dat ik het mapje ook vergeet, maar das met het uitlaten vd honden, dus ik kan vaak binnen 10-20 minuten weer thuis zijn en oom agent tonen dat ik een IDbewijs heb.
De evt boete neem ik zonder gemopper aan, maar dat zou de eerste keer zijn in ±18 jaar dat ik überhaupt gevraagd ben me te identificeren door een agent.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:54

een rijbewijs is toch een geldige identificatie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:58

Thuis-supermarkt is z'n 300m, tuurlijk kans dat je controle krijgt, maar op z'n klein stukje.... hond uitlaten is in de polder wandelen over fietspad/ onverharde weg. Ja, daar rijdt wel eens handhaving oid. Maar meestal houden ze je niet staande zolang je niets doet wat niet toegestaan is... dus controle acht ik gewoon héél erg klein.

Ga ik verder van huis, ja, dan heb ik altijd m'n portemonnee en dus rijbewijs en id kaart bij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:10

nevica schreef:
Nou ja, als je maar onthoud dat je daar dus gewoon een boete voor krijgt, ook met allemaal smoesjes, want je moet jezelf kunnen legitimeren. :)

Uiteraard.

Het enige wat ik zal doen in z’n geval is mij excuseren en de boete voor lief nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:42

ID kaart ook nooit mee, die ligt veilig achter slot en grendel. Ik raak hem anders steeds kwijt.
De tien jaar haal ik sowieso amper.
En pas weer die van m’n zoon kwijt omdat ik die ergens mee naar toe moest nemen.

Doe mij die boete maar, goedkoper dan telkens een nieuwe. Begrijp niet hoe anderen dat doen, in ons huis raakt werkelijk alles steeds kwijt.

Rijbewijs ligt in m’n auto dus als ik met de auto ben heb ik die wel mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:51

Ik heb mijn rijbewijs in mijn telefoonhoesje zitten, die heb ik dus altijd bij me.
Vaak achter mijn telefoon, dus echt in het hoesje zelf, niet in zo'n vakje.

Paspoort tegenwoordig ook weer dagelijks bij me in mijn handtas, i.v.m. mogelijke grenscontroles met Duitsland en mijn navigatiesysteem stuurt me nog wel eens een stukje door Duitsland heen op route voor werk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:56

juval schreef:
een rijbewijs is toch een geldige identificatie.

Niet altijd. Bij bijvoorbeeld een nieuwe baan is een rijbewijs niet voldoende, en zo zijn er nog een aantal situaties. Voor politiecontroles en dergelijke is een rijbewijs wel voldoende :)

verootjoo schreef:
ID kaart ook nooit mee, die ligt veilig achter slot en grendel. Ik raak hem anders steeds kwijt.
De tien jaar haal ik sowieso amper.
En pas weer die van m’n zoon kwijt omdat ik die ergens mee naar toe moest nemen.

Doe mij die boete maar, goedkoper dan telkens een nieuwe. Begrijp niet hoe anderen dat doen, in ons huis raakt werkelijk alles steeds kwijt.

ID-kaart zat toen ik die nog had altijd gewoon in m'n portemonnee, net als m'n rijbewijs. Enige manier om 'm kwijt te raken zou zijn als ik m'n hele portemonnee kwijt zou raken.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:59

PostNL ergenis hier.

Pakketje besteld en aangegeven voor bezorging in een pakket automaat. Bij bezorgen was deze vol. Prima, kan gebeuren dus de bezorger heeft zelf een alternatieve pakketpost gekozen. De locatie was ik niet eens omdat deze verder weg is, dan meerdere andere alternatieven. Zelf kan ik niks wijzigen. Goed, als het daar bezorgd prima, dan maar 1 keer verder weg. Nee, nu is er al 4 keer geprobeerd daar te bezorgen maar mislukt omdat het punt steeds vol is. Neem je contact op met postnl of het ergens anders heen kan. Krijg je het antwoord dat dat niet mogelijk is kan ik zeker tot volgend jaar wel wachten voor het een keer bezorgd wordt. Echt zo irritant.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:08

Vorige week zondag iets besteld, bericht gehad dat pakket verstuurd is.
Daarna blijft de t&t op 'nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL' staan.
Dus je hebt een pakket weggebracht en daarna heeft PostNL al kwijt gemaakt, best knap omdat het ook nog eens op Texel is gebeurt. Lijkt me toch niet dat het daar erg onoverzichtelijk is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:11

Esther schreef:
Vorige week zondag iets besteld, bericht gehad dat pakket verstuurd is.
Daarna blijft de t&t op 'nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL' staan.
Dus je hebt een pakket weggebracht en daarna heeft PostNL al kwijt gemaakt, best knap omdat het ook nog eens op Texel is gebeurt. Lijkt me toch niet dat het daar erg onoverzichtelijk is.

Of het is helemaal niet afgegeven aan PostNL. Dat denk ik eerder bij deze status.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:33

Daar zou ik inderdaad eerder de verzender de schuld van geven.
Ik weet dat het druk is hoor, maar niet alles is de schuld van PostNL.