Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:29

AnnexUdith schreef:
Fjorden heb je nog in verschillende kleur varianten zoals grijs , wat roodkleurig en creme/wit kleurig. Friezen alleen maar zwart. Klein geheimpje voordat ik mijn Fjord had vond ik Fjorden helemaal niks en vond ik de sportpaarden mooier ik snap soms ook niks van mijzelf :')

Once you go black... Het is waar... Voor mij althans... :Y)

Ik had op mijn manier ook nooit iets met Friezen; karrepaarden, nouja... oliebol happened... Ik zou niet anders meer willen.
Ze hebben voor mijn gevoel veel meer karakter in hun uitstraling dan de gebruikelijke sportpaarden. Die vind ik zo nietszeggend.

Maar ach...

sureido

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:30

Ik heb mijn Fries weggedaan omdat ik totaal niets er mee had, grappig dat het zo verschilt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:04

Anthea schreef:
How I met your mother is saai en stom. Big bang theory ook.

Ik kijk af en toe in het topic maar nu weet ik zelf eentje. How I met your mother denk ik hetzelfde over.

Maar ik vind Breaking Bad niks. Snap niet waarom iedereen daar zo lyrisch over doet. Ik heb het bijna twee seizoenen volgehouden om in het verhaal te komen, maar nee het spijt me :+ .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:05

Trijntje Oosterhuis kan echt niet zingen. Zulke vreselijke uithalen :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:08

Kwanyin schreef:
Anthea schreef:
How I met your mother is saai en stom. Big bang theory ook.

Ik kijk af en toe in het topic maar nu weet ik zelf eentje. How I met your mother denk ik hetzelfde over.

Maar ik vind Breaking Bad niks. Snap niet waarom iedereen daar zo lyrisch over doet. Ik heb het bijna twee seizoenen volgehouden om in het verhaal te komen, maar nee het spijt me :+ .

How I met your mother is echt de slechtste serie ooit gemaakt, ik snap niet hoe die zo populair kon worden en ik vind het zonde van Neil Patrick Harris die toch wel hilarisch kan zijn. Maar de timing van de grappen is slecht, het verhaal is beroerd en de uitwerking belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:08

Coconut schreef:

Nee Glennis Grace dan.... kweelkip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:27

Zonnetje81 schreef:
Britt Dekker met haar George -> zwaar overtrokken dat ze dan shows mag geven bij jumping etc alsof ze hier anky is. :') :') :') :') :') :') :') En dan oe ah ze mag naar het NK (lees in het Z naar Ermelo)... Alsof ze het NK GP gaat rijden.

Volgens mij is deze niet echt unpopular! :D Ben het ermee eens, vind het een beetje een geit... wel een vrolijke geit... :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:33

MarcoBorsato schreef:
Mijn sociale huurwoning was een centraal appartementje (binnenstad Alkmaar) voor, jawel, 250 euro per maand <3

Bij dit soort uitspraken gaat mijn jaloezie de grens over naar haat.

|(

Tenzij het appartement een tochtig schimmelig krot was, maar gezien de hartjes ga ik daar even niet vanuit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:21

AnnexUdith schreef:
Fjorden heb je nog in verschillende kleur varianten zoals grijs , wat roodkleurig en creme/wit kleurig. Friezen alleen maar zwart. Klein geheimpje voordat ik mijn Fjord had vond ik Fjorden helemaal niks en vond ik de sportpaarden mooier ik snap soms ook niks van mijzelf :')

Ik vind de kleurverschillen bij Fjorden onderling maar een subtiel verschil. Iets meer verschil dan bij de Friezen.

Maar je vond alle KWPNers ook hetzelfde.

En daar zit nu echt wel heel veel meer verschil in dan bij een Fjord.

Afbeelding
Jazz een dressuurpaard
Afbeelding
Numero uno een springpaard

Afbeelding

Manno, een Tuigpaard

Afbeelding
Alexandro, een Gelderse(en dus allround)

KWPNers kunnen niet allemaal op elkaar lijken omdat er simpelweg al 4 verschillende fokrichtingen zijn.
En dan hebben we het nog niet eens over de kleur.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:25

MANNO!! Gave bok, veel zien lopen toen ik nog rondom Utrecht woonde :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:16

Anoniem schreef:
Coconut schreef:

Nee Glennis Grace dan.... kweelkip!

Ogene :7 vreselijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:40

Snorlex schreef:
MarcoBorsato schreef:
Mijn sociale huurwoning was een centraal appartementje (binnenstad Alkmaar) voor, jawel, 250 euro per maand <3

Bij dit soort uitspraken gaat mijn jaloezie de grens over naar haat.

|(

Tenzij het appartement een tochtig schimmelig krot was, maar gezien de hartjes ga ik daar even niet vanuit.

Nee was echt heerlijk wonen! Maar wel te klein voor 2 personen, dus nu iets gekocht net buiten de stad.

Maar echt 5 heerlijke jaren gehad!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:57

Ik lees al een tijdje mee maar kon niet zo snel wat dingen bedenken maar nu wel.

- ik snap de hype van Britt Dekker niet, maar die zijn er in dit topic meer dus misschien niet zo unpopulair als ik dacht. :+ wel vind ik de manen van George echt niet mooi. Zo kort en bot afgeknipt. Zonde

- om op die tour verder te gaan ben ik geen fan van Edward Gal. Ik zie veel taktfouten en weinig onderstrepend achterbeen. Ik snap ook echt niet hoe sommige mensen helemaal leip worden van een piaffe met grote taktfouten. (Ik zeg niet dat die man niet kan rijden maar ik zie veel anderen toch echt beter rijden.) ik vind dat gewoon zo jammer.

- rijden met sporen EN zweep in de B, ik heb daar niet zoveel mee. Met de excuses die er dan bij komen kijken heb ik ook niet zoveel. Ook bij S&T trouwens, zodra het mag “hup” erin. Tot nu toe heb ik nog geen reden gehoord waar ik mij in kan vinden maar sta er wel voor open.

- ik snap niet hoe iemand zich een Instagram-model kan noemen en vervolgens zichzelf op dezelfde lat legt als professionals zoals Charlize Theron. Ik snap überhaupt niet hoe je via Instagram een model kan zijn. Vaak zijn dat toch van die vol geplamuurde dames met een paar flinke filters eroverheen geknald. In elk geval niet de meest natuurlijke look.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:26

NatasjavE schreef:
AnnexUdith schreef:

Ik vind de kleurverschillen bij Fjorden onderling maar een subtiel verschil. Iets meer verschil dan bij de Friezen.

Maar je vond alle KWPNers ook hetzelfde.

En daar zit nu echt wel heel veel meer verschil in dan bij een Fjord.

[ [url=m/7g85MP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jazz een dressuurpaard
[ [url=m/KhyCn3.png]Afbeelding[/url] ]
Numero uno een springpaard

[ [url=m/qtn3Kl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Manno, een Tuigpaard

[ [url=m/VjdRcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alexandro, een Gelderse(en dus allround)

KWPNers kunnen niet allemaal op elkaar lijken omdat er simpelweg al 4 verschillende fokrichtingen zijn.
En dan hebben we het nog niet eens over de kleur.

Dan alsnog vindt ik ze gewoon vaak hetzelfde... Natuurlijk is er wel verschil qua richtingen een Gelders paard zal je niet snel in de springring zien want de bouw is anders en meer gericht op het mennen. Net als dat een springpaard een andere bouw en kwaliteiten nodig heeft als een dressuurpaard. Bij Fjorden ook wel en tegenwoordig helemaal. Het sportmodel komt er veel meer in. Als ik al kijk naar mijn merrie die heeft echt het typische Fjord dikke buik , dikke benen , veel haar op de benen , kleine ogen , groot en breed hoofd enzovoort. Mijn jaarling de dochter van de merrie is al zo anders gebouwd dan de Fjord eigenlijk was. Dunnere benen , veel minder haar op de benen , smaller hoofdje en staat veel hoger op de benen. Ook is haar voorpluk voor langer. De fjorden zijn veel meer gericht nu op het groter worden qua stokmaat. Hoe groter hoe beter en ze gaan al bijna richting de stokmaten van een paard ( nakomeling van mijn merrie is al 1,55).

Daarom zeg ik ook ik vind ze niet mooi dat is net als iemand Fjorden niet mooi vind dat zou mij ook niet uitmaken. Zoals ik al zei voordat ik met mijn Fjord in aanraking kwam had ik er simpelweg helemaal niks mee. Ik reed toen vooral op New Forest pony's en kruisingen daarvan. Die vond ik toen heel erg mooi. Toen vond ik Tinkers bijvoorbeeld ook nog erg leuk en mooi en nu denk ik van nee verschrikkelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:25

Quacamole is het enige met advacado dat lekker is. Maar hier maken koriander, ui, knoflook en paprika de smaak.

Ik heb niets met Britt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:23

Ik weet eigenlijk helemaal niet of het een unpopular opinion is...

Maar o.a. naar aanleiding van dit topic:
[LZP] Nieuw paspoort na trouwen?

Ik vind dat de term "meisjesnaam" afgeschaft moet worden/ vervangen moet worden door "geboortenaam". Je hebt het immers ook niet over "jongensnaam".

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:24

Roodvos schreef:
Ik weet eigenlijk helemaal niet of het een unpopular opinion is...

Maar o.a. naar aanleiding van dit topic:
[LZP] Nieuw paspoort na trouwen?

Ik vind dat de term "meisjesnaam" afgeschaft moet worden/ vervangen moet worden door "geboortenaam". Je hebt het immers ook niet over "jongensnaam".

Eens, vind het altijd zo stom klinken

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:34

Volgens mij wordt het al vaker geboortenaam genoemd, meisjesnaam is natuurlijk een overblijfsel van hoe het vroeger ging.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:37

Geboortenaam dekt de lading ook niet helemaal, er zijn genoeg mensen die het om allerlei redenen hebben laten veranderen op latere leeftijd. Op mijn werk heb ik daar regelmatig mee te maken, omdat het dan bij de gemeente nog niet geregeld is en dan mogen wij ook niet zomaar iets anders hanteren. Gedoe altijd.

Maar dan krijg je dus hetzelfde geneul als bij de benaming "meisjesnaam".

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:45

Ik vind de boerenprotesten top en ik steun ze door dik en dun :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:52

SindyKaya schreef:
Ik vind de boerenprotesten top en ik steun ze door dik en dun :Y)

Oehhhh dit vind ik wel een ''onpopulaire'' ja haha, very much disagree _/-\o_ Maar als ik de reacties op facebook lees onder nieuwsberichten, dan is ie tamelijk populair. 50/50 draagvlak ofzo in NL?

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:00

Ik heb een bloedhekel aan genderreveals. In een maatschappij als tegenwoordig (of waar we naartoe willen tenminste) waarin iedereen het maar over ‘gender neutraal’ heeft; wc’s moeten gender neutraal; kinderkleding moet gender neutraal, etc. Maar dan bij een zwangerschap jezelf wel enorm bezig houden met of dat de baby een jongen of een meisje is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:07

De wc in je huis is ook genderneutraal. Ik snap de ophef niet. Denk dat het vooral voor mensen die transgender zijn dan minder ongemakkelijk wordt in het openbaar.

Gender reveal is bullshit. Vind ik dan toch. Wees blij dat je een gezond kindje hebt.

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:09

Avalanche81 schreef:
De wc in je huis is ook genderneutraal. Ik snap de ophef niet. Denk dat het vooral voor mensen die transgender zijn dan minder ongemakkelijk wordt in het openbaar.

Gender reveal is bullshit. Vind ik dan toch. Wees blij dat je een gezond kindje hebt.

Precies dit! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:20

Het gaat toch om het feestje? :+
Geslacht boeit toch helemaal niet?

Vind het niet zo gek dat men meer ruchtbaarheid wil geven aan 'andere' geslachten dan de hokjes waar wij in denken... Ik ben al wel eens bijna de toiletwagen uitgeslagen door een man omdat ik vond dat hij niet op het damestoilet hoefde te komen. Nu betrof dit een beschonken man met agressieve dronk en een beschonken ik zonder grenzen... Maar ik zou het banketstaaf vinden als ik iemand op basis van mijn hokjes en vakjes de wc uit jaag.