Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:28

Hier echt een flinke onweersbui met veel regen gehad.. Nu lekker alles open, het voelt buiten echt een paar graden koeler. Heel fijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:47

poetser schreef:
bigone schreef:
Slecht weer voor iemand met lage bloeddruk, zeilde net mooi onderuit , gelukkig op het gras.

Heel herkenbaar. Ik ben vanmiddag ook onderuit gegaan. Helaas een flinke schram in mijn gezicht en blauwe ribben. Was aan het werken (werk op een tomatenkwekerij) en met mijn gezicht langs de rand van de weegschaal geschuurd en met mijn ribben op de rand van de lopende band gevallen. Moet ook altijd iets van dropjes of zoute chips bij de hand hebben met warm weer.

Hiier is de lucht deels bewolkt met hier en daar een poging tot bloemkool. Verder is het 30 graden en een warme wind. Ben benieuwd wat de avond/nacht gaat brengen...

Oei , dat komt aan. Ik had alleen last van twee honden die me het gezicht wasten, was wat met ze aan het spelen toen het gebeurde.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:52

Ik ga vaak om die reden gewoon op bed liggen slapen. Mocht het fout gaan dan lig ik al goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:05

Herkenbaar! Hier vaak in de zomer een bloeddruk onder de 100 bovendruk. Dropjes en extra zout en dan houd ik het vol :+

Hier onweert t lekker :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:06

Wil ook onweer en regen. ^)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:21

Hier ook een lage bloeddruk, meestal 95/55, maar vandaag ging het goed. Heb ook wel altijd zoute dropjes in mijn tas en eet vaak zoutige snacks.

Ik voel het vaal wel aankomen, maar dan kan ik niet meer handelen, roepen lukt niet eens meer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:40

Ik heb ook altijd sportdrank zoals Gatorade in huis en drinkbouillon.
Heb een paar jaar geleden in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en dat is echt niet fijn.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:42

Hier komt het rond 11 uur vanavond vooralsnog. *\o/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:20

Het gevecht tussen zon en slecht weer
Afbeelding
En bliksem
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:38

Ik wilde net gaan slapen, loopt het te flitsen. Ik durf nu niet te slapen totdat de onweer weg is, maar ik ben zoooo moe :=

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:40

LoveGlove schreef:
Ik wilde net gaan slapen, loopt het te flitsen. Ik durf nu niet te slapen totdat de onweer weg is, maar ik ben zoooo moe :=

Hmmm, dat is balen...
Voor ons is het onweer in de vroege ochtend voorspeld, dus dan schrik ik waarschijnlijk wakker. Ik hou best van onweer, maar wel graag op fatsoenlijke tijden :o

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:42

Anna79 schreef:
LoveGlove schreef:

Hmmm, dat is balen...
Voor ons is het onweer in de vroege ochtend voorspeld, dus dan schrik ik waarschijnlijk wakker. Ik hou best van onweer, maar wel graag op fatsoenlijke tijden :o

Ja precies dat. Volgens buienradar gaat dit nog wel tot een uur of 12 door :(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:44

Hier is de regenbui opeens verdwenen die volgens buienradar hier rond 1 uur zou zijn.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:49

Lithya schreef:
Hier is de regenbui opeens verdwenen die volgens buienradar hier rond 1 uur zou zijn.

Volgens Buienradar zou die bui hier nu boven ons moeten zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:50

Hier (midden limburg) kwam rond 19;00 ineen keer alles er uit. Vond het al vreemd dat ik om 18:00 dit zag op mijn telefoon:
Afbeelding

In een keer ging het even los en zag ik de containers aan de straat voorbij vliegen. Het water kwam onder de voordeur door naar binnen. Dat hebben we bij alle andere heftige buien nooit gehad. Het gras kon het water niet meer aan.

De bui was uiteindelijk ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hoor inmiddels al de volgende bui aan komen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:02

_lauraaa_ schreef:
Hier (midden limburg) kwam rond 19;00 ineen keer alles er uit. Vond het al vreemd dat ik om 18:00 dit zag op mijn telefoon:
[ [url=m/1I8WCn.jpg]Afbeelding[/url] ]

In een keer ging het even los en zag ik de containers aan de straat voorbij vliegen. Het water kwam onder de voordeur door naar binnen. Dat hebben we bij alle andere heftige buien nooit gehad. Het gras kon het water niet meer aan.

De bui was uiteindelijk ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hoor inmiddels al de volgende bui aan komen.

Dan zit jij letterlijk een kwartiertje van me vandaan. Dan zul je dalijk mijn bui wel op je dak krijgen. Hier is het nu los aan het gaan met van alles. Dan zal de bui van 19 uur die ik had gehoord en gezien wel van jou zijn. Hier kwam ook wel regen, maar de rest was vooral wat gerommel etc. Niks bijzonders.

Ik ben nu maar het bed uit gegaan en bij de katjes in de woonkamer gaan zitten gezellig. Die vinden het onweer maar niks. En ze voelen zich meestal wel stukke veiliger als ze in de buurt zijn bij mij. Als ik wakker ben, ben ik ook niet bang. Ik ben alleen bang om te gaan slapen. Geen idee waarom :')

Als kind was ik wel ontzettend bang voor onweer. Ik kreeg er paniekaanvallen en al van :=

Moet wel zeggen dat het 'vuurwerk' er opzich mooi uitziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:08

LoveGlove schreef:
_lauraaa_ schreef:
[ [url=m/1I8WCn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan zit jij letterlijk een kwartiertje van me vandaan. Dan zul je dalijk mijn bui wel op je dak krijgen. Hier is het nu los aan het gaan met van alles. Dan zal de bui van 19 uur die ik had gehoord en gezien wel van jou zijn. Hier kwam ook wel regen, maar de rest was vooral wat gerommel etc. Niks bijzonders.

Ik ben nu maar het bed uit gegaan en bij de katjes in de woonkamer gaan zitten gezellig. Die vinden het onweer maar niks. En ze voelen zich meestal wel stukke veiliger als ze in de buurt zijn bij mij. Als ik wakker ben, ben ik ook niet bang. Ik ben alleen bang om te gaan slapen. Geen idee waarom :')

Als kind was ik wel ontzettend bang voor onweer. Ik kreeg er paniekaanvallen en al van :=

Moet wel zeggen dat het 'vuurwerk' er opzich mooi uitziet :)

Jaa dat denk ik ook! Hoor het langzaam al wat dichterbij komen. Volgens mij was die bui aan het begin van de avond een vrij plaatselijke bui. Na de bui ben ik naar stal gegaan maar daar was zo te zien veel minder gevallen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:12

Waar ga je naar de stal? Want hier was ook wel een flinke plensbui even. Maar zo hard als jij het meemaakte lang niet :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:22

Voor 23.00 had het 6mm geregend.
Maar daar komt nu snel meer bij.
Het regent echt hard.
Onweer valt nog mee. Die mag helemaal weg blijven.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:22

Hier word het weer een nachtje door doen. Tussen 2 en 4 gaat het hier los. Lig nu al met zenuwen in bed en hoe moe ik ook ben, met het kleinste geluidje zit ik weer rechtop, mijn nachtlampje durf ik niet uit te doen en ben ronduit onrustig.

Ik ben die angst zo zat hè. Of ik nu bang of niet, als er het komt dan komt het en als er iets gebeurt zal dat toch wel gebeuren. Stomme is dat ik tijdens een onweersbui heel goed besef dat die angst nergens goed voor is en toch kom ik er niet overheen |o Enerzijds voel ik mij een aansteller, anderzijds besef ik ook dat de chaos in mijn hoofd de angst alleen maar versterkt...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:24

Poetser. Ik geef je een hand.
Allemaal doemscenario's in mijn hoofd over brand.
Lig nu daarom ook in mijn bedje te bokken. Kan toch niet slapen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:25

Poetser ik vind het zo vervelend voor je dat je zo bang bent. Ik heb hetzelfde maar dan met spinnen. Laatst een heel kleintje, wilde hem zelf doodslaan maar mijn lichaam reageerde zo heftig, ik móest wel weglopen. Terwijl ik weet dat het nergens op slaat. Ons systeem is toch zo bijzonder :(:)

Wat betreft onweer, hier is het heel welkom maar de voorspelling wordt steeds triester -O- Denk dat er niks komt..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:27

poetser schreef:
Hier word het weer een nachtje door doen. Tussen 2 en 4 gaat het hier los. Lig nu al met zenuwen in bed en hoe moe ik ook ben, met het kleinste geluidje zit ik weer rechtop, mijn nachtlampje durf ik niet uit te doen en ben ronduit onrustig.

Ik ben die angst zo zat hè. Of ik nu bang of niet, als er het komt dan komt het en als er iets gebeurt zal dat toch wel gebeuren. Stomme is dat ik tijdens een onweersbui heel goed besef dat die angst nergens goed voor is en toch kom ik er niet overheen |o Enerzijds voel ik mij een aansteller, anderzijds besef ik ook dat de chaos in mijn hoofd de angst alleen maar versterkt...

Zie de angst die je hebt als de onweerbui zelf.

Het is een wolk met een hoop ontlading die ook weer weggaat. Dat is hoe ik er nu ook mee omgaan. Ik laat de angst toe om er te zijn, maar net zoals je met een onweersbui de onweer niet op gaat zoeken, ga ik niet te ver mee.
Je gevoelens kun je toch niet tegenhouden net zoals dit weer. Dus dan bekijk ik ze maar vanaf een afstandje, net zoals dat ik nu gewoon fijn naar de flitsen aan het kijken ben vanuit de bank :)

Anders ga lekker in de woonkamer zitten, gordijnen dicht en muziekje op als dat nodig is. Dit is geen hele heftige onweer hier, maar als kind zijnde had ik hier zeker een paniekaanval van gehad. Nu zit ik rustig met mijn laptop op schoot en de katjes om me heen en een muziekje op :)
Ik maak mezelf gewoon nuttig. In bed liggen draaien en stressen heeft toch geen zin

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:29

MerleSimone schreef:
Poetser ik vind het zo vervelend voor je dat je zo bang bent. Ik heb hetzelfde maar dan met spinnen. Laatst een heel kleintje, wilde hem zelf doodslaan maar mijn lichaam reageerde zo heftig, ik móest wel weglopen. Terwijl ik weet dat het nergens op slaat. Ons systeem is toch zo bijzonder :(:)

Wat betreft onweer, hier is het heel welkom maar de voorspelling wordt steeds triester -O- Denk dat er niks komt..

Ja met spinnen moet je bij mij ook niet mee aankomen. Die angst had ik ook als kind al heel erg, en nu nog steeds. Een normaal spinnetje op het plafond in een hoekje ergens vind ik prima, maar niet tegen de muur of op de grond :brr:
De katten eten ze gelukkig voor me op als ze in de weg zitten :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:39

Veel bokken zit er bij mij niet in. Wel heel obsessief de radars in de gaten houden. Word gek van mijzelf en toch kan ik het niet tegenhouden.
Wel ben ik (overdag) stapjes aan het zetten om (beter) met die angst om te leren gaan. Mag ook wel na 34 jaar en ieder jaar gaat het een beetje beter.

Spinnen ben ik ook doodsbang voor. Zou je eerlijk gezegd niet kunnen zeggen welke angst groter is.