[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:59

Chiave schreef:
https://www.instagram.com/p/ByWv-RxnllU ... 5jafin0aut

Ik vind dit ook best luguber. Dit is een post op Instagram met daarin foto’s van slachtoffers van de huidige onrust in Sudan. Ook ondergoed van vrouwen die verkracht zijn aldaar. Vind dat heel confronterend om te zien.

Hoe verschrikkelijk ook.. maar wat een topvrouwen. Dat ze dit niet on opgemerkt voorbij laten gaan.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:43

quera schreef:
Chiave schreef:
https://www.instagram.com/p/ByWv-RxnllU ... 5jafin0aut

Ik vind dit ook best luguber. Dit is een post op Instagram met daarin foto’s van slachtoffers van de huidige onrust in Sudan. Ook ondergoed van vrouwen die verkracht zijn aldaar. Vind dat heel confronterend om te zien.

Hoe verschrikkelijk ook.. maar wat een topvrouwen. Dat ze dit niet on opgemerkt voorbij laten gaan.

Is het niet juist dat de daders die 'vlaggen' op hebben gehangen? Zo las ik het ieder geval.

furious

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:51

ik begreep ook dat de daders dat deden als trofee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:53

Excuus dan heb ik dat verkeerd begrepen :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:14

Ik vind de prostestactie in Amerika geloof ik van vegans echt luguber. Een account plaatste en filmpje van mensen die zich tot bloedens toe laten slaan en zelf zichzelf laten brandmerken om te voelen wat dieren voelen. Ze zitten aan een riem en worden meegesleurd.
Denk dat het filmpje nu verwijderd is ook door Instagram.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 02:29

SavannahNx schreef:
Ik vind de prostestactie in Amerika geloof ik van vegans echt luguber. Een account plaatste en filmpje van mensen die zich tot bloedens toe laten slaan en zelf zichzelf laten brandmerken om te voelen wat dieren voelen. Ze zitten aan een riem en worden meegesleurd.

Dit vind ik zoooo jammer. Ik ben zelf vegetariër en zie zoveel (vooral vegans) die zo vijandig hun mening verdedigen en iedereen MOET dat koste wat kost overnemen. Ik denk dat je daar juist het andere uiterste mee bereikt, juist dat mensen tegen je gaan werken. En dit verpest ook echt het beeld van vega of vegan eten en dat het ook daadwerkelijk beter zou kunnen zijn. Door dit soort dingen te gaan vertonen in een protestactie nodig je echt niemand uit om met jou een lekker stukje sla te gaan zitten kauwen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:04

YentlShots schreef:
SavannahNx schreef:

Dit vind ik zoooo jammer. Ik ben zelf vegetariër en zie zoveel (vooral vegans) die zo vijandig hun mening verdedigen en iedereen MOET dat koste wat kost overnemen. Ik denk dat je daar juist het andere uiterste mee bereikt, juist dat mensen tegen je gaan werken. En dit verpest ook echt het beeld van vega of vegan eten en dat het ook daadwerkelijk beter zou kunnen zijn. Door dit soort dingen te gaan vertonen in een protestactie nodig je echt niemand uit om met jou een lekker stukje sla te gaan zitten kauwen.

Zeker! Je kan veel beter beginnen met ‘Hey, ooit eens aan gedacht om een/twee keer per week vegetarisch te eten? Zelfs dat helpt al!’. Zoiets komt veel beter over. Kleine stapjes werken sowieso beter dan in 1 keer over willen gaan. Ik ben niet vegetarisch maar ben wel paar keer per week avondeten zonder vlees gaan eten. Dat is best prima. Je moet overigens ook niet verwachten dat mensen volledig vegetarisch worden imo. Een stukje vlees hoort nu eenmaal in onze voeding (qua cultuur en voedingsstoffen), maar dat kan best 1 of 2 stukjes van 100gr per week zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:44

Als ze zichzelf willen mishandelen moeten ze lekker zelf weten maar mij niet bellen :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:46

Klinkt een beetje als de hooligans van het voetbal :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:11

Oke, hoever wil je gaan :=

Ik kijk Bates motel, serie die past bij psycho uit 1960. Over een jongen die later een psychopaat wordt. Leuke serie, ben begonnen voor een acteur, maar het is een leuke serie :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:38

geen idee of dit al is geplaatst... super interessant!
een hoef van een paard ‘van binnen’.

Spoiler:
A horse foot without the hoof shell. These are all blood vessels! (Disclaimer: This was done during an autopsy of a horse; I promise there was no animal abuse.)

Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:40

Gaaf zeg :wow:

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:43

Dat vind ik nou goor. :P
Kan je toch niet voorstellen dat er zo'n complexe structuur achter die'harde ' hoef zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:46

Trui schreef:
geen idee of dit al is geplaatst... super interessant!
een hoef van een paard ‘van binnen’.

Spoiler:
A horse foot without the hoof shell. These are all blood vessels! (Disclaimer: This was done during an autopsy of a horse; I promise there was no animal abuse.)

[ [url=m/aqUKMt.png]Afbeelding[/url] ]

Oh cool! Zijn er nog meer plaatjes van de botjes die erin zitten? Straalbeen waar de diepe buiger aan hecht enzo?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:51

Dit zijn de lamellen ofwel hoefbevangenheid komt hier voor.

In het Engels heet het laminitis, ontsteking van de lamellen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:51

:wow: Wat ziet dat er indrukwekkend uit!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:57

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:00

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:01

Rare gedachtengang idd. Moet best een vies gespetter geweest zijn :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:03

Die foto er ook bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:04

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:07

Anoniem schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Zou iedereen alsjeblieft gewoon een beetje informatie bij de linkjes kunnen zetten als je iets plaatst?
Kleine moeite, groot plezier.

De naam van de link was al vrij duidelijk leek mij, er staat levenslang voor duitser die moord pleegde met boormachine

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:10

Niet via mijn telefoon. Dan valt de titel weg vanaf levenslang. Niet dat het voor mij uitmaakt want ik kan best wat hebben en lees hier graag mee, maar misschien toch inderdaad voor de mensen die toch selectiever zijn in wat ze aanklikken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:11

Lynn_Nikita schreef:
Anoniem schreef:

https://www.ad.nl/buitenland/levenslang ... ~a4466db7/

Zou iedereen alsjeblieft gewoon een beetje informatie bij de linkjes kunnen zetten als je iets plaatst?
Kleine moeite, groot plezier.

De naam van de link was al vrij duidelijk leek mij, er staat levenslang voor duitser die moord pleegde met boormachine

De naam van de link wordt afgekort als je hem plaatst (ook op internet). Vandaar dat we hem niet kunnen lezen. Nu was het wel van het AD, dus dan verwacht ik geen direct schokkende beelden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:12

Lynn_Nikita schreef:

Niet als je bijvoorbeeld op je telefoon zit, dan zie je niet meer dan; https://www.ad.nl/buitenland/levenslang........

Daar kun je niet aan zien waar je op klikt.
En daarnaast wordt het het hele topic al gevraagd om dat te doen.
Het is niet veel moeite, maar maakt het wel voor iedereen te kiezen wat ze wel en niet willen zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-19 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt