[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:02

mairead schreef:
Wij krijgen andere diensten op werk. Hiervoor hadden wij vooral ochtend en middag/avond diensten. Altijd lekker op tijd klaar of s ochtends vrije tijd. Erg prettig ivm Mn paard.
Maar de mammabrigade wenst graag dagdiensten. :r Die loop ik dus helemaal niet graag; dan heb ik niks meer aan Mn dag... -O-
Hoop dat zij niet al teveel hun zin krijgen.
Ze wisten toch van te voren toen zij dit werk gingen doen, dat het onregelmatige diensten zijn?

dit kan je makkelijk aankaarten bij P&O, hier zijn namelijk vaste wetten en richtlijnen voor, o.a. in je CAO.
Voorrang voor mensen met kinderen is niet toegestaan.

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:28

Dagdiensten lijken me ook niet veel chiller met kinderen. Juist niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:37

Hier nog iemand die werkt in de zorg en laat ik het zo zeggen: dat gedoe altijd onderling... je wordt er soms helemaal gek van.
Daarom dacht ik ook dat ik na mijn vorige baan de zorg uit wilde, maar ja, ik kreeg een heel goed aanbod bij een andere werkgever in de zorg. Dus ziehier: nog steeds in de zorg.
De meeste mensen willen inderdaad naar dagdiensten als ze een gezin hebben trouwens :j Bij mijn vorige werkgever wilden ze dan overstappen van woonbegeleider naar activiteitenbegeleider, vanwege die dagdiensten. Ondanks dat het écht een ander vak is, een goede woonbegeleider is niet per se een goede activiteitenbegeleider en vice versa.
Maar daar hadden interne kandidaten voor zo'n functie altijd voorrang, ongeacht hun geschiktheid.
Wat je ook vaak ziet in de zorg: als mensen niet functioneren in het ene team, dan kan dat jaren zo doorsudderen en worden ze overgeplaatst naar een volgend team, en een volgend.
Met als gevolg dat de goede mensen dan vaak ook eieren voor hun geld kiezen.
Zelf heb ik recentelijk bij mijn werkgever duidelijk gemaakt dat iemand totaal niet functioneerde. Dat heeft het balletje aan het rollen gebracht. Het gekke is dat ik daardoor in de ogen van veel mensen de boosdoener was, want dat dóe je toch niet? Zij laten liever iemand jarenlang slecht functioneren, dan dat ze op een gegeven moment actie ondernemen blijkbaar.
Dat is de zorg, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:38

Welkom in de zorg, hahaha....

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:11

Hier op werk is nu ook mot wanneer iemand vrij krijgt. Ik heb als eerste aangegeven dat ik van 1 tot 16 augustus weg ben. Nu is er een andere collega die ook die periode weg wil vanwege kinderen. Aan de ene kant gun ik het hem maar de andere kant ik wil ook vakantie. Ik had het prima willen verzetten als het kon maar ik kan het festival waar ik naar toe wil niet verplaatsen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:01

Pech voor hem dan, jij mag ook vakantie!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:03

Zo is dat. Jij lekker naar Sziget. Kinderen hebben ook wel langer dan twee weken vakantie, dus voor hem is ook wel meer mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:22

Precies !

Mijn pa werkte 5 ploegen vroeger , zag hem amper en heb ook geen band met hem zoals ik die wel met mijn moeder heb (die ons opvoedde) . Maar als hij thuis kwam en wij wat flikten dan was het onderduiken want pa pikte dat helemaal niet , ons moeder was vrij makkelijk :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:04

Ja mijn moeder kent ze ook wel hoor, van die mensen die denken dat als ze kinderen hebben daar ineens alles voor moet wijken :+
Ik bedoel, je kunt als assistent toch prima weglopen uit een operatie (op een kind!!) omdat je kind ziek op school is omdat je man een "belangrijke vergadering" heeft :+
Mijn moeder had daar dus echt geen zin in, die zei dan terug dat ze mijn vader maar moesten bellen := (die 2x dat ik opgehaald moest worden van school)
(Vervolgens was iedereen compleet in shock. Jeugdzorg werd nog net niet gebeld. :+ Stel je voor dat de vader verantwoordelijkheid neemt voor de verzorging van zijn kind.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:29

Mijn moeder was weg voor werk vanaf 6.30 en kwam rond 18u weer thuis.
Ik werk nu steeds tussen 9 en 17u, 4u/shift en elke week wisselend.
Om steeds een volledige dag Iemand op de administratie te hebben in de toekomst gaan al die parttimers ook moeten beginnen wisselen tussen die uren. Dat is al gezeik geweest joh! En dan blijven de uren dus tussen 9u en 17u, nooit weekends of feestdagen.

Drama drama drama :')
Leuk detail: op mijn ene collega na, die al met mij dus afwisselt, werkt iedereen binnen 15 min reistijd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:03

dus die parttimers gaan dus in het slechtste geval van 9-13 of van 13-17 moeten werken, en dit wordt wss per week, of per paar dagen gewisseld?
oh the horror... :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:16

Ja maar... dat kan allemaal niet zomaar geregeld worden met de oppas/kinderopvang/... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:31

Ik had ook van die mama zanikerds toen ik ergens in de zorg werkte...
Voelden zich allemaal tegoed voor de vroege diensten want dan konden ze de kinderen niet wegbrengen blabla.
Late diensten ook drama want kind moest opgehaald/ naar bed/ eten/....
Doodmoe werd ik ervan.
Over de nachten maar te zwijgen...als mama was dat kennelijk bijna onmogelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:35

Ik kan me op zich wel voorstellen dat dit moeilijk te regelen is als je zo‘n traditionele zak hooi getrouwd bent die vind dat kinderen zaak zijn van de moeder. Maar in dat geval begrijp ik niet waarom je dan ergens solliciteert waar flexibiliteit gevraagd wordt :?
Dan zoek je toch een stabiele uren baan in zo‘n situatie?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:48

Ik werk niet in de zorg :D maar dus wel onregelmatig.
Dagdiensten zijn idd populair bij t moedervolk omdat de koters dan naar school gebracht kunnen worden en na de dienst opgehaald bij naschoolse opvang of bij vriendjes ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:51

Heerlijk als mijn moeder nachtdienst had. Dan aten we gebraden kip van de slager met friet en keken we Benny Hill en Allo Allo.

Wat een getut weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:52

Ik werk dus inderdaad al ene week 9-13 en andere week 13-17, samen met mijn collega. De andere hebben vaste uren, maar zijn op 1 na ook allemaal part-timers. Iedereen (behalve collega) woont binnen de 10km van werk. Het jongste kind is 8 geloof ik.

Ben ik dan zo verkeerd dat ik bedenk dat een kind van 8, dat om 16u uit school komt, heus wel dat ene uurtje alleen thuis kan overbruggen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:53

Dat kind is liever een uurtje alleen thuis dan dat ie op de naschoolse opvang word gedumpt :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:56

Ik weet niet hoe dat in NL is maar hier is dat bij de wet verboden.
Vanaf 10 mag je geloof ik pas je kind in een leeg huis laten komen en vanaf 12 savonds of zoiets.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-01-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:57

Ik had vanaf dat ik 8 was gewoon een eigen sleutel. Mijn moeder was ook soms nog niet thuis van haar werk als ik uit school kwam. Ik werd daar zeer mee benijd door mijn klasgenoten :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:01

8 vind ik wel jong eigenlijk, maar het is wel een leeftijd waarop er relatief makkelijk iets te regelen is met een vriendje?

Ik ben nog steeds blij met mijn thuisblijfmams, die is weer gaan werken toen ik 12 (en mijn broertje 10) was. Op donderdag had ze dan een lange werkdag en waren wij na school anderhalf uur alleen thuis. Hadden we ineens onze eigen huissleutel :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:03

Mijn moeder haalde ons op , tot ik naar speciaal onderwijs ging met een busje dan werd ik voor de deur afgezet en was mam wel thuis of 1 van mijn zussen .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:08

Ik had liever alleen thuis geweest voor een paar uur dan naar de bso. Ik vond dat zo verschrikkelijk :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:11

Gisteren overigens iets gehoord waar ik nu nog flabbergasted van ben.
Vrouw met 2 jonge kinderen krijgt diagnose kanker, in principe nog in vroeg stadium met behandelkans. Vrouw weigert behandeling dus krijgt uitzaaiingen. Vervolgens wordt ze zwanger en is er nog blij mee ook. Inmiddels een maandje voor de einddatum krijgt ze uitval in haar lijf, maar wil nog steeds geen enkele vorm van behandeling.....
Wat voor moeder ben je dan denk ik dan persoonlijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:12

Ik moest verplicht naar de buurvrouw :+

Vanaf 9 mocht ik alleen met de fiets naar school ipv vanuit voor- en naschoolse opvang. En dan ook alleen thuis tot mama thuis kwam. Dat was om 18u en ik was thuis rond 16u30 ongeveer. Het huis staat er nog en ik heb het ook overleefd :Y)