Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:08

Ik vind meisjeskleding wel moeilijker dan jongenskleding zie ik al. Ik houd niet van tuttig, en ik vind het leuk als de kleding in dezelfde stijl is al de volwassenen.

Bij jongens is het net wat simpeler.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:16

En ik ben blij met meisje, kleding voor jongetjes is zooooooo weinig gevarieerd.
Bovendien kun je voor kleine kinderen echt wel stoere kleding kopen je moet de merken weten

Bij meisjes heb je echt onderscheid Z8 zal nooit de kleuren gebruiken die gymp, of Il gufo heeft en ook de type jurkjes zijn heel anders

MizzMontana

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:19

Ik moet nog even wennen aan shoppen voor meisjes. Voor een jongen ben ik nu echt gewend en weet ik ook steeds beter wat gup leuk staat. Ons meisje moet nog geboren worden, dus dan mag ik weer opnieuw ontdekken wat leuk staat :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:27

MizzMontana schreef:
Ik moet nog even wennen aan shoppen voor meisjes. Voor een jongen ben ik nu echt gewend en weet ik ook steeds beter wat gup leuk staat. Ons meisje moet nog geboren worden, dus dan mag ik weer opnieuw ontdekken wat leuk staat :)

Same here :)
Vandaag wel wat zuurstokroze Oshkosh binnen gekregen :+: zo snoezig

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:32

Oh ben benieuwd! Foto?? Ik ben nog steeds blij met je tip van de OshKosh tuinbroeken, ze zijn zo leuk!! Komende zomer past gup er hopelijk in.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:35

Zal morgen foto maken.
Heb er nog 1 waar gup in past. De rest is allemaal te klein :( die gaan de kast in voor ons meisje :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:51

MizzMontana schreef:

Hier ook.. heel leuk om nu voor een meisje te kijken maar was helemaal gewend aan jongenskleding Haha.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:52

tita schreef:
En ik ben blij met meisje, kleding voor jongetjes is zooooooo weinig gevarieerd.
Bovendien kun je voor kleine kinderen echt wel stoere kleding kopen je moet de merken weten

Bij meisjes heb je echt onderscheid Z8 zal nooit de kleuren gebruiken die gymp, of Il gufo heeft en ook de type jurkjes zijn heel anders

Klopt, ik vind sommige dingen van Z8, tumble n dry, 1+1 in the familie, kidooz en nog wat andere nieuwe hippe merkjes wel erg leuk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 21:59

Ik ben ook blij met een meid. Teveel leuks.

Overigens vind ik juist dat kinderkleding ook echt kinderkleding moet zijn. En dam echt niet kinderachtig, overdreven zoet of iets, maar wel speels of prikkelend. De kleding mag best een twist hebben.
Voor meisjes is dat wel gemakkelijker heb ik het idee.

Overigens hier ook veel kleding die ook ‘volwassen’ is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:58

Ik kan goed shoppen voor mijn jochie, heb dat helemaal niet dat het voor jongens moeilijker of saaier is eigenlijk. :n Vaak durven mensen minder bij jongens, althans volgens mijn moeder met 40 jaar ervaring.

Wat is er leuk geshopt weer, ik vond die witte tops uit de Mexx bestelling juist heel leuk!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:00

Hier ook shoppen voor 2 boys.

Vind het helemaal niet saai of weinig keus. Veel te veel is leuk :+

Hier veel tommy hilfiger vingino en retour voor oudste.

Jongste heeft veel tommy hilfiger b nosy gaastra en quapi.

Z8 vond ik te donker deze winter en was niet mijn smaak.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:04

Ik vind mijn smaak ook vaak niet voor mijn meisje, ik hou wel van stoere, basic kleding. Mooie gebreide vesten, leuke kleurencombinaties en dan niet roze/paars/mint, maar liever rood, blauw of groen. Gelukkig zijn er tegenwoordig zoveel merken, er is meestal wel wat voor me te vinden, alleen wil ik niet altijd het geld er voor betalen.

Imps & Elfs heeft nu sale dus ik zit mijn winkelwagentje vol te gooien, vind het alleen wel moeilijk om zelf leuke setjes samen te stellen, de setjes die hun samen zetten zijn natuurlijk net niet meer in maat 74 te krijgen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:08

Ik zoek graag naar een balans voor onze jongens. Ik vind het helaas veel van hetzelfde en heb zelden een 'wauw' factor. Een kinderlijke print vind ik prima, maar dan wel gecombineerd met bijv. een stoere spijkerbroek of een blousje. Een hele volwassen look vind ik niet zo mooi.
De nieuwste aanwinst voor onze oudste zoon is deze Vingino trui:
Afbeelding

Voor ons meisje houd ik van truttig. Merken als Quapi en z8 spreken me helemaal niet aan voor haar: Felle kleurtjes, afschuwelijke bontjes, printjes en teksten... Nee bedankt.
In de HEMA liep ik vandaag in de sale tegen een superzacht boxpakje aan dat ik toch maar heb meegenomen. In het echt is hij zó cute :j

Afbeelding

Afbeelding

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:38

Z8 vind ik zelf inderdaad ook niet zo mooi, de keuren spreken me niet aan. En teksten en afbeeldingen ben ik niet zo van merk ik. Ik heb net dit setje voor kerst samengesteld. Misschien dat ik liever een blauw truitje wil ipv een groene, nog even doorzoeken (al is het voor kerst wel leuk!):
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:39

Oooh ik vind dat heel leuk! *\o/*

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:42

Hier ook een jongetje waar toch heel veel voor te shoppen is
Favorieten deze winter zijn Choas and order, Nik en Nik, Retour, Vingino en Quapi. Bnosy vind ik de kwaliteit helaas erg van tegenvallen, kleuren vervagen heel snel. Z8 is ook niet mijn smaak, ik hou niet van legergroen. Zwart staat mijn blonde mannetje wel erg mooi.

Deze 2 truien zijn nu onderweg:

Afbeelding

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 23:47

Z8 is ook niet mijn ding. Heb wel wat in de zachtere kleuren ervan gehad (vorig jaar een zacht rozengeur met ijsjes), maar nu niks meer.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:13

In de winkel zie ik ook wel eens leuke truien/shirts bij de jongens, maar dan staat er vaak boy, dude of zoiets op. Stom! Ik ben toch voor een blauw truitje gegaan, staat denk ik mooier bij haar blauwe ogen :* :

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:22

Ik shop voor mijn jongetje bij de meisjes. Bontjes en dierenprintjes.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:13

@ladyingreen dat vind ik wel leuk setje maar wel voor iets ouder meisje 4-7 jaar.

@jaffel Bnosy heb ik nu 5 shirts en 1 dik broekje en alles gaat veel in de was en de kleuren blijven geweldig goed en niet pillig.

De kwaliteit van sweaters van tumble is dit jaar bagger, 1x wassen en pillig, verder heb ik 3 donkere spijkerbroekjes en die blijven afgeven na 3x wassen.

Gister 2 shirtjes verkocht van 4ff voor eerst dat ik twijfelde super druk maar de kwaliteit van dat merk is super, blijft zacht en nooit pillig.
Maar 18€ is wel net bedrag.

Hopelijk komt vandaag mijn nieuwe 2-hands kleertjes binnen, vind altijd spannend via MP spannender dan in de winkel.
Dit jaar vind ik ook alle sale gewoonweg niet leuk, veel druk, felle kleuren......maar wacht ff op 70% sale en zal toch wat kopen want anders is te duur

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:25

Leuk setje met dat rokje! En van die truien vind ik de onderste (grijze) ook erg leuk.

Er zijn veel te veel leuke dingen voor een meisje.. En dan vind ik dingen van de jongensafdeling vaak ook nog leuk (maar mn man dan weer niet).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:13

H&M en Zara vind ik ook tof, de salopettes, wollen vestjes en pimakatoen komen daarvandaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:33

Ik hou dus van rustige kleuren, groen blauw grijs zwart. En absoluut geen rood of oranje of allerlei andere felle dingen. Dus jk kies van die merken ook de dingen uit die ik rustig genoeg vind. Ruitjes maak je me echt heel ongelukkig mee. Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:34

lieveli schreef:
H&M en Zara vind ik ook tof, de salopettes, wollen vestjes en pimakatoen komen daarvandaan.

Ja ik shop ook heel graag bij de Zara. Die heeft zachte kleuren en niets schreeuwerigs.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:53

Ik vind Z8 slechte kwaliteit.
Je betaald best wel wat voor een leuk jurkje maar het wordt heel snel pillig en de kleur loopt terug.

Ik vind de kleertjes van de Hema heel fijn. Goede kwaliteit en het blijft mooi.